Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39629
Назва: Архітектура вибору і підштовхування в поведінковій економіці
Інші назви: The choice architecture and nudging in the behavioural economics
Автори: Демкура, Тарас
Маркович, Ірина
Demkura, Taras
Markovych, Iryna
Приналежність: Тернопільське регіональне представництво «ІСС Ukraine» вул. Й. Сліпого, 7, м. Тернопіль, 46000, Україна
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Regional Development of the International Chamber of Commerce ICC of Ukraine 7, Y.Slipogo str., Ternopil, 46000, Ukraine
Ternopil Ivan Puluj National Technical University 56, Ruska str., Ternopil, 46001, Ukraine
Бібліографічний опис: Демкура Т. Архітектура вибору і підштовхування в поведінковій економіці [Електронний ресурс] / Тарас Демкура, Ірина Маркович // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2022. — Вип. 2 (27). — С. 85-92. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22dtvvpe.pdf
Bibliographic description: Demkura, T. & Markovych, I. (2022) The choice architecture and nudging in the behavioural economics. Socio-Economic Problems and the State (electronic journal), Vol. 27, no. 2, pp. 85-92. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22dtvvpe.pdf
Журнал/збірник: Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"
Випуск/№ : 2(27)
Дата публікації: гру-2022
Дата подання: жов-2022
Дата внесення: 27-гру-2022
Видавництво: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0003-4585-722X
https://orcid.org/0000-0002-3260-4920
DOI: https://doi.org/10.33108/sepd2022.nom2.085
УДК: 330.88
JEL: B40
Теми: поведінкова економіка
підштовхування
архітектура вибору
лібертаріанський патерналізм
behavioural economics
nudging
choice architecture
libertarian paternalism
Кількість сторінок: 8
Діапазон сторінок: 85-92
Початкова сторінка: 85
Кінцева сторінка: 92
Короткий огляд (реферат): статті обґрунтовано, що поведінкова економіка дозволяє відійти від ідеалізованого сприйняття людини як абсолютно раціонального суб’єкта прийняття рішень, що володіє усією інформацією про об’єкт; здатен сформувати чітку ієрархію власних пріоритетів, яка зумовлена балансом між вигодою та витратами; стабільний у своїх вподобаннях та не піддається емоційним впливам. Для цього необхідно враховувати когнітивні упередження, систематичні помилки мислення та можливості їхнього уникнення, з чим, власне, і працює поведінкова економіка. Розглянуто поняття «архітектура вибору», «підштовхування (наджинг)» та «лібертаріанський патерналізм». В найбільш загальних рисах, архітектура вибору ̶ це дизайн середовища, в якому люди приймають рішення. Змінивши середовище прийняття рішення, можна змінити і саме рішення. Підштовхування («наджинг») ̶ це одна зі стратегій поведінкової економіки, спрямована на поведінку суб’єктів виключно шляхом зміни середовища та контексту, тобто інструменти підштовхування здатні підкреслити економічні стимули і м’яко скерувати людину до оптимальних рішень, не позбавляючи її вибору. Показано, що інструментарій підштовхування активно почав використовуватися у державній політиці для підсилення ефективності регулюючих дій, проте, не обмежився нею, а досить швидко поширився і на інші сфери ̶ охорону навколишнього середовища, здоров’я, систему страхування та пенсійного забезпечення, підприємництво і т.д. Наведено приклади практичного застосування архітектури вибору та інструментарію підштовхування в сфері державного регулювання, екологічного використання ресурсів та особистого вибору. Зосереджено увагу на тому, що накладаючи обмеження варіантів дій або прямо впроваджуючи регулюючі інструменти, звичайно, можна досягти бажаних результатів, проте, такий вплив на зміну поведінки є швидше директивним, ніж таким, що залишає свободу людині. Інструменти підштовхування («наджингу») здатні підкреслити економічні стимули і м’яко скерувати людину до більш раціональних рішень. Вказано основні потреби, для задоволення яких підштовхування та створення архітектури вибору є ефективними та доречними, наприклад, стимулювання самоконтролю або підвищення рівня усвідомленості необхідності здійснення дій.
It is substantiated in the article that behavioural economics makes it possible one to move away from the idealized perception of a person as a completely rational decision-making subject who possesses all the information about the object; is able to form a clear hierarchy of own priorities, which is determined by the balance between benefits and costs; stable in his preferences and not susceptible to emotional influences. For this, it is necessary to take into account cognitive biases, systematic errors of thinking and the possibilities of their avoidance, which is actually what behavioural economics works with. The concepts of “choice architecture”, “nudging” and “libertarian paternalism” are considered. In its most general terms, choice architecture is the design of the environment in which people make decisions. By changing the decision-making environment, you can change the decision itself. Nudging is one of the strategies of behavioural economics, aimed at the behavior of subjects exclusively by changing the environment and context, that is, pushing tools are able to emphasize economic incentives and gently guide a person to optimal decisions without depriving him/her of a choice. It is shown that the toolkit of nudging began to be actively used in state policy to strengthen the effectiveness of regulatory actions, however, it was not limited to it, but rather quickly spread to other areas – environmental protection, health, the insurance and pension system, entrepreneurship, etc. Examples of the practical application of choice architecture and nudging tools in the field of state regulation, ecological use of resources, and personal choice are given. The focus is on the fact that imposing restrictions on options for action or directly implementing regulatory instruments can achieve the desired results, however, such influence on behaviour change is prescriptive rather than liberating. Nudging tools are able to emphasize economic incentives and gently guide a person to more rational decisions. The main needs are identifies for the satisfaction of which prompting and creating of an architecture of choice are effective and appropriate, for example, stimulating self-control or increasing the level of awareness of the need to take action.
Спонсорська підтримка: The authors received no direct funding for this research.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39629
ISSN: 2223-3822
Власник авторського права: Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2022/22dtvvpe.pdf
https://hatrabbits.com/en/choice-architecture
Перелік літератури: 1. Thaler R., Sunstein C. Nudge: Improving Decisions about Health, Wealth, and Happiness. USA: Penguin Books. 2008.
2. Талер Р., Санстейн К. Поштовх. Як допомогти людям зробити правильний вибір / пер. з англ. Ольга Захарченко. К.: Наш формат, 2017. 312 с.
3. Choice architecture: how to help people make the right decision URL: https://hatrabbits.com/en/choice-architecture/.
4. Daniel Hausmann and Brynn Welch. Debate: To Nudge or Not to Nudge, The Journal of Political Philosophy, 2010. Vol. 18. pp. 123–136.
5. Kim Ly, Dilip Soman. Nudging Around The World. Rotman School оf Management. University of Toronto. 2013. 25 p.
6. Ушакова Н. Г., Кулініч О. А., Помінова І. І. Інституціоналізація поведінкового регулювання: зарубіжний досвід. Бізнес Інформ. 2020. № 9. C. 37-43.
7. Sanstein K. Human Agency and Behavioral Economics. Palgrave Macmillan, 2017. pp. 105-110.
8. Sunstein C., Reisch L. Automatically green: Behavioral economics and environmental protection. Harvard Environmental Law Review, 38, 2014. pp. 127-158.
9. Pucher J., Buehler R. Making cycling irresistible: Lessons from the Netherlands, Denmark and Germany. Transport Reviews, 28, 2008. pp. 495-528.
References: 1. Thaler R., Sunstein C. (2008) Nudge: Improving Decisions about Health, Wealth, and Happiness. USA: Penguin Books.
2. Thaler R., Sunstein C. Poshtovh. (2017) Yak dopomohty lyudyam zrobyty pravylnyy vybir [Nudge. How to help people make the right choice] / pereklad z angl. Olga Zaharchenko. K.: Nash Format. 312 р.
3. Choice architecture: how to help people make the right decision URL: https://hatrabbits.com/en/choice-architecture/
4. Daniel Hausmann, Brynn Welch (2010). The Journal of Political Philosophy, 2010. Vol. 18. pp. 123-136.
5. Kim Ly, Dilip Soman. (2010) Nudging Around The World. Rotman School оf Management. University of Toronto. 25 p.
6. Ushakova N. G., Kulinich O. A., Pominova I. I. (2020) Instytutsionalizatsiya povedinkovogo reulyuvannya: zarubizhnyy dosvid [Institutionalization of behavioral regulation: foreign experience]. Biznes inform. No 9. pр. 37-43.
7. Sanstein K. (2017) Human Agency and Behavioral Economics. Palgrave Macmillan, pp. 105-110.
8. Sunstein C., Reisch L. (2014) Automatically green: Behavioral economics and environmental protection. Harvard Environmental Law Review, 38. pp. 127-158.
9. Pucher J., Buehler R. (2008) Making cycling irresistible: Lessons from the Netherlands, Denmark and Germany. Transport Reviews, 28. pp. 495-528.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2022, Випуск 2(27)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
22dtvvpe.pdfАРХІТЕКТУРА ВИБОРУ І ПІДШТОВХУВАННЯ В ПОВЕДІНКОВІЙ ЕКОНОМІЦІ737,3 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.