Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38240
Назва: Управління асортиментною політикою підприємства, на прикладі ПрАТ “Тернопільський молокозавод”
Інші назви: Assortment policy management of the enterprise by using data of the PJSC “Ternopil Dairy Plant”
Автори: Бабовал, Вікторія Олександрівна
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Бібліографічний опис: Бабовал В. О. Управління асортиментною політикою підприємства, на прикладі ПрАТ “Тернопільський молокозавод” : кваліфікаційна робота бакалавра за спеціальністю 073 "Менеджмент" / В. О. Бабовал. - Тернопіль: ТНТУ, 2022. - 51 с.
Bibliographic description: Baboval V. O. Assortment policy management of the enterprise by using data of the PJSC “Ternopil Dairy Plant” : bachelor degree thesis on speciality 073 "Management" / V. O. Baboval . - Ternopil: TNTU, 2022. - 51 p.
Дата публікації: 15-чер-2022
Дата подання: 6-чер-2022
Дата внесення: 26-чер-2022
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Кужда, Тетяна Іванівна
Члени комітету: Андрушків, Богдан Миколайович
УДК: 658.8
Теми: асортиментна політика
структура управління
молокозавод
ринкова частка
ширина асортименту продукції
асортиментна стратегія
нові види молочної продукції
assortment policy
organizational structure
dairy plant
market share
product range width
assortment strategy
dairy products new types
Короткий огляд (реферат): Предмет дослідження  управління асортиментною політикою підприємства. Об’єкт дослідження  ПрАТ “Тернопільський молокозавод”. Метою роботи є розроблення практичних рекомендацій щодо покращення управління асортиментною політикою ПрАТ “Тернопільський молокозавод”. Методи дослідження − порівняльного аналізу та оцінювання, статистичні, графічні. Запропоновано покращення асортиментної політики молокозаводу за рахунок обгрунтування вибору асортиментної стратегії на основі АВС-аналізу, SWOT-аналізу, прогнозу тенденції споживацького ринку та побудови матриці Мак-Кінзі з урахуванням конкурентних позицій молокозаводу та привабливості галузі. Здійснено обгрунтування моделі виведення асортиментної групи “Йогурт дитячий” на споживчий ринок. Результати дослідження будуть впроваджені у роботу ПрАТ “Тернопільський молокозавод”.
The subject of investigation is the assortment policy management of the enterprise. The object of investigation is the PJSC “Ternopil Dairy Plant”. The aim of the work is to develop the practical recommendations for improving the assortment policy management of the PJSC “Ternopil Dairy Plant”. The results are obtained with the following research methods: comparative analysis, evaluation and research, statistical, and graphic methods. It was proposed to improve the assortment policy of the dairy plant by justifying the assortment strategy based on ABC analysis, SWOT analysis, forecast of consumer market trends and McKinsey matrix, taking into account the competitive position of the dairy plant and the attractiveness of the dairy industry. The model of bringing the assortment group “Children’s Yogurt” to the consumer market has been substantiated. The research results could be implemented in the PJSC “Ternopil Dairy Plant”.
Опис: Досліджено процес управління асортиментної політикою молокозаводу, описано цінності та основні види діяльності “Тернопільського молокозаводу”. Охарактеризовано структуру власності досліджуваного ПрАТ “Тернопільський молокозавод” та його структуру управління, яка є поєднанням лінійного типу та регіонального, оскільки досліджуване підприємство має представницькі філії. Проаналізовано основні техніко-економічні показники ПрАТ “Тернопільський молокозавод” за допомогою абсолютних приростів та темпів росту; розраховано на основі даних про обсяг реалізованої молочної продукції у 2020-2021 рр. в Україні та обсяг реалізованої молочної продукції молокозаводу, ринкову частку ПрАТ “Тернопільський молокозавод”. Встановлено, що управління асортиментною політикою на досліджуваному ПрАТ “Тернопільський молокозавод” охоплює ряд видів діяльності – маркетингове дослідження ринку молокопродуктів та вподобань споживачів, аналіз ширини та глибини асортименту, розробці асортиментної політики на етапах життєвого циклу продукції, оновлення асортименту продукції, управління політикою ціноутворення та ін. Представлено асортимент молочної продукції ПрАТ “Тернопільський молокозавод” в розрізі ширини та глибини, проаналізовано обсяг реалізованої продукції ПрАТ “Тернопільський молокозавод” в розрізі асортиментних груп за період 2020-2021 рр., вивчено структуру обсягів збуту продукції в розрізі асортиментних груп молокозаводу у 2021 р. Здійснено порівняльну характеристику цінового діапазовну в рамках асортиментних груп в 2021 р. ПрАТ “Тернопільський молокозавод” з виробниками-конкурентами. Запропоновано покращення асортиментної політики молокозаводу за рахунок обгрунтування вибору асортиментної стратегії ПрАТ “Тернопільський молокозавод” через методи та інструменти внутрішнього аналізу асортименту продукції молокозаводу за методикою АВС-аналізу та SWOT-аналізу для пошуку напрямків покращення управління асортиментною політикою досліджуваного підприємства. Досліджено тенденції споживацького ринку та використавши дані про обсяги фактичного споживання молока на душу населення в Україні за період 2019-2021 рр., спрогнозовано обсяги споживання молока в 2022р. Ці тенденції закладено в основу обгрунтування асортиментної стратегії досліджуваного молокозаводу через побудову матриці Мак-Кінзі, враховуючи конкурентні позиції та привабливість галузі. Вказано, що керівництву молокозаводу варто зосередити увагу на стратегії інвестування та вкладення кошів у розширення асортиментних груп молокопродуктів, пропозицію нових видів продукції, затребуваної ринком.
Зміст: Вступ Розділ 1. Теоретичні аспекти управління асортиментною політикою підприємства 1.1. Сутність управління асортиментною політикою підприємства 1.2. Зарубіжний досвід управління асортиментною політикою Розділ 2. Дослідження процесу управління асортиментною політикою ПрАТ “Тернопільський молокозавод” 2.1. Загальна характеристика господарської діяльності ПрАТ “Тернопільський молокозавод 2.2. Аналізування процесу управління асортиментною політикою молокозаводу Розділ 3. Шляхи покращення процесу управління асортиментною політикою ПрАТ “Тернопільський молокозавод” 3.1. Удосконалення асортиментної політики молокозаводу за рахунок вибору асортиментної стратегії 3.2. Обґрунтування моделі виведення асортиментної групи “Йогурт дитячий” на споживчий ринок Розділ 4. Безпека життєдіяльності, основи охорони праці 4.1. Категорійно-понятійний апарат з безпеки життєдіяльності 4.2. Особливості заходів електробезпеки на підприємствах Висновки
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38240
Власник авторського права: © Бабовал Вікторія Олександрівна, 2022
Перелік літератури: 1. Кубишина Н. С. Управління асортиментною політикою підприємства. Економічний вісник НТУУ “Київський політехнічний інститут”. № 16. 2019. C. 288-300. 2. Діденко Є. О., Савельєв Д. С. Управління асортиментною політикою підприємства. Ефективна економіка. №3. 2015 URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3910 3. Бардаш М. С., Хоменко О. І. Асортиментна політика підприємства та шляхи її вдосконалення. Ефективна економіка. № 11. 2016 URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5288 4. Багієв Г. Л., Тарасевич В. М., Анн Х. Маркетинг : підручник для вузів. В-во “Економіка”. 2010. 718 с. 5. Троян А. В. Особливості асортиментної політики підприємства в сучасних умовах господарювання. Ефективна економіка. № 1. 2014 URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2708 6. Касич А. О., Марченко К. О. Асортиментна політика підприємства: мета, завдання, моделі. Ефективна економіка. № 6. 2018 URL: http://ojs.dsau.dp.ua/index.php/efektyvna-ekonomika/article/view/1284 7. Василиха Н. В. Асортиментна політика – важливий інструмент товарної політики торговельного підприємства. Економіка і суспільство. №19. 2018. С. 960-965 8. Зайчук Т. О. Принципи та інструменти стратегічного маркетингу. Вчені записки. Галузева, міжгалузева та регіональна економіка. Вип. 12. 2010. С. 131-138. 9. Абрамович І.А. Товарний асортимент підприємства: сутність та умови формування. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2017. №12. С. 6-9. 10. Кириченко С. О., Половинка К. І. Принципи формування асортиментної політики. Агросвіт. №1. 2021. С. 90-94. 11. Бозуленко О. Я. Формування асортименту товарів як стратегічний елемент комерційної діяльності. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип. 4. С. 294-297. 12. Хамініч С. Ю., Сокол П. М., Чубакова А. А. Формування асортиментної політики суб’єкта господарювання в сучасних умовах. Економіка та управління підприємствами. Вип. 53. 2020. С. 129-134. 13. Єфімова Є. Актуальність асортиментної політики у сучасному управлінні підприємством роздрібної торгівлі. Траєкторія науки. 2017. №7 (12). С. 311-314. 14. Овсак О. П., Назаренко О. П., Зелінський В. В. Особливості формування асортиментної політики виробничого підприємства. Інфраструктура ринку. 2019. Вип. 34. С. 149-153. 15. Бозуленко О.Я., Шкабара Т.Л. Теоретичні та методологічні підходи до визначення асортименту. Науково-виробничий журнал “Бізнес-навігатор”.. Випуск 3 (42). 2017. С. 52-55 16. Стернюк О. Б. Аналіз методів формування асортиментної політики підприємства. Вісник наукових праць НУЛП. 2004. № 507. С. 80-84. 17. Дячков Д. В., Потапюк І. П., Яковенко І. О. Особливості товарної політики підприємства. Економіка та управління підприємствами. Вип. 4(27). 2020. С. 46-51 18. Сенишин О. С., Кривешко О. В. Маркетинг : навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка. 2020. 347 с. 19. Старостіна А. О., Кравченко В. А., Пригара О. Ю., Ярош-Дмитренко Л. О. Маркетинг : навчальний посібник. К.: “НВП “Інтерсервіс”. 2018. 216 с. 20. Іванечко Н. Р., Борисова Т., Процишин Ю. Маркетинг : навч. посіб. Тернопіль : ЗУНУ. 2021. 180 с. 21. Балацький Є. О., Бондаренко А. Ф. Маркетинг : навчальний посібник. Державний вищий навчальний заклад “Українська академія банківської справи Національного банку України”. Суми: ДВНЗ “УАБС НБУ”. 2015. 397 с. 22. Кравченко І. Нові вимоги до безпечності молока: нові виклики перед операторами ринку. Економіка і менеджмент. 2019. С. 8-15. 23. Бондаренко В. М., Поліщук І. І., Шарко В. В. Маркетинговий менеджмент : навчальний посібник. Видавничо-редакційний відділ ВТЕІ КНТЕУ. 2016. 224 с. 24. Офіційна веб-сторіка ПрАТ “Тернопільський молокозавод” URL: https://molokija.com/about 25. Земельні ділянки у власності ПрАТ “Тернопільський молокозавод” URL: https://opendatabot.ua/l/owner/30356917 26. Земельні ділянки в оренді ПрАТ “Тернопільський молокозавод” URL: https://opendatabot.ua/l/rent/30356917 27. Продукція ПрАТ “Тернопільський молокозавод” URL: https://molokija.com/storage/files/produkciya-nova1.pdf 28. Офіційна веб-сторінка державної служби статистики України URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ 29. Кужда Т. І., Галущак М. П. Моделювання управлінських процесів з використанням типових моделей менеджменту. Галицький економічний вісник. 2014. № 1 (44). С. 11-21. 30. Правила охорони праці для працівників підприємств по переробці молока : наказ Комітету по нагляду за охороною праці України від 22.07.99 № 137 URL: https://pdf.sop.zp.ua/npaop_15_5-1_05-99.pdf 31. Про затвердження Типових норм безплатної видачі спеціального одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту працівникам м’ясної і молочної промисловості : наказ Міністерства праці та соціальної політики України по нагляду за охороню праці України №116 від 10.06.98 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0451-98#Text 32. Попко О. В. Аналіз стану та перспектив розвитку експортного потенціалу молочної промисловості України. Інноваційна економіка. 2018. № 9-10 (70). С. 74-78.
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:073 — Менеджмент (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Робота Бабовал В_merged.pdf8,64 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити
Авторська довідка Бабовал.pdf418,52 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора