Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37503

Titel: Корпоративна культура організацій в умовах пандемії
Sonstige Titel: Corporate culture of organizations in pandemic
Autor(en): Химич, Ірина Григорівна
Химич, Олена Ігорівна
Тимошик, Наталія Степанівна
Подвірна, Тетяна Володимирівна
Khymych, Iryna
Khymych, Olena
Tymoshyk, Nataliia
Podvirna, Tetiana
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Корпоративна культура організацій в умовах пандемії / Ірина Григорівна Химич, Олена Ігорівна Химич, Наталія Степанівна Тимошик, Тетяна Володимирівна Подвірна // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 73. — № 6. — С. 97–103. — (Підприємництво, торгівля та біржова діяльність).
Bibliographic description (International): Khymych I., Khymych O., Tymoshyk N., Podvirna T. (2021) Korporatyvna kultura orhanizatsii v umovakh pandemii [Corporate culture of organizations in pandemic]. Galician economic journal (Tern.), vol. 73, no 6, pp. 97-103 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 6 (73), 2021
Galician economic journal, 6 (73), 2021
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 6
Volume: 73
Erscheinungsdatum: 21-Dez-2021
Submitted date: 29-Nov-2021
Date of entry: 23-Mär-2022
Herausgeber: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.06.097
UDC: 338
351
Stichwörter: корпоративна культура
Кодекс корпоративної культури організації
пандемія
фактори корпоративної культури
маркери корпоративної культури
персонал
технологічна забезпеченість
corporate culture
organization Corporate Culture Code
pandemic
factor of corporate culture
markers of corporate culture
staff
technological safety
Number of pages: 7
Page range: 97-103
Start page: 97
End page: 103
Zusammenfassung: Стаття присвячена особливостям корпоративної культури організації в умовах пандемії. Зазначено, що корпоративна культура організації є її основою. Тривалий час корпоративна культура була як певний набір етично-моральних правил поведінки організації. Із виникненням пандемії все змінилося. Даний момент значно вплинув на трансформацію Кодексу корпоративної культури організації. Передусім, на здійснення бізнес-процесів в онлайн режимі. Зауважено, що корпоративна культура є важливим складовим елементом загальної стратегії організації. Саме від неї залежить ефективність реалізації її загальної стратегії. Корпоративна культура є найпотужнішим стратегічним управлінським інструментом. Від правильності її застосування залежить ефективність майбутніх результатів організації. Представлено та описано основні фактори формування корпоративної культури організації: візія, цінності, практика, люди, місце, історія. Зазначено, що корпоративна культура є невидимою частиною організації. Проте є досить відчутною для клієнтів, споживачів, партнерів та інших учасників бізнес-світу. Представлено та описано основні маркери формування корпоративної культури організації: будівля організації, зовнішній вигляд персоналу організації, стиль спілкування в організації, «внутрішній культурний світ» організації, ставлення працівників до перспектив організації. Ці маркери є найголовнішими для загального розуміння корпоративної культури організації в цілому. Проте дані маркери корпоративної культури організації притаманні для офлайн діяльності. Корпоративна культура організацій в умовах пандемії є дещо іншою. Основний наголос тут ставиться на вмінні адаптувати етичні та моральні принципи в онлайн середовищі для здійснення бізнес-діяльності. Згідно з інформацією Global Culture Report (2021) визначено основні елементи корпоративної культури організацій, що зазнали найсильнішого впливу від пандемії. Першим із них є персонал (людський фактор). Іншим – технологічна забезпеченість для здійснення ефективної роботи в організації. Зауважено, що «правильних правил» створення корпоративної культури організації не існує. Є певний досвід та теоретично-практичні положення, які можна застосовувати для вдосконалення корпоративної культури організації.
This paper deals with the peculiarities of the corporate culture organization amid pandemic. It is noted that the corporate culture of the organization is its basis. For a long time, corporate culture had been like a set of ethical and moral rules of organizational behavior. However, pandemic has changed everything. The present situation significantly influenced the transformation of the organization’s Corporate Culture Code and first of all, business processes online implementation. The corporate culture is an important component of the overall organization strategy. The effectiveness is based on strategy implementation. Corporate culture is the most powerful strategic management tool. The effectiveness of the organization’s future results depends on the application correctness. The main corporate culture formation factors of the organization such as vision, values, practice, people, place, history are presented and describe. The corporate culture is an invisible part of the organization. However, it is quite tangible for customers, consumers, partners, and other participants in the business world. The main markers of organization corporate culture formation: the organization structure, the organization’s staff appearance, communication style in the organization, the organization’s «internal cultural world», the employee’s attitude to the organization prospects are presented and described. These markers are essential for general understanding of the organization’s corporate culture, as a whole. However, these markers of the organization’s corporate culture are inherent in offline activities. The organization’s corporate culture amid pandemic is somewhat different. The main emphasis here is on the ability to adapt ethical and moral principles in the online business environment. According to the Global Culture Report (2021), the main elements of the organization’s corporate culture affected by the pandemic are identified. The first of them is the staff (human factor). Another is effective work with technological support in the organization. There are no «correct rules» for creating the organization’s corporate culture. There is some experience and theoretical and practical provisions that can be used to improve the organization’s corporate culture.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/37503
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL for reference material: https://doi.org/10.36477/2522-1205-2021-62-11
https://biznesua.com.ua/korporativna-kultura-yak-potuzhniy-strategichniy-instrument/?fbclid=IwAR0rp5_51chkoEAUtYWwHR
https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.1.10
https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.3.151
https://www.octanner.com/global-culture-report.html
https://biznesua.com.ua/korporativna-kultura-yak-potuzhniy-strategichniy-instrument/?fbclid=IwAR0rp5_5-1chkoEAUtYWwHROOIu059hI0owogZZKK9xFRXgXoxd4OVT-Nz0
References (Ukraine): 1. Колянко О. В. Структура корпоративної культури організації. Вісник Львівського торговельно- економічного університету. 2021. № 62. С. 81–85. DOI: https://doi.org/10.36477/2522-1205-2021-62-11
2. Корпоративна культура як потужний стратегічний інструмент. URL: https://biznesua.com.ua/korporativna-kultura-yak-potuzhniy-strategichniy-instrument/?fbclid=IwAR0rp5_51chkoEAUtYWwHR OOIu059hI0owogZZKK9xFRXgXoxd4OVT-Nz0.
3. Лозова Т. І., Олійник Г. Ю., Кадацька Т. О. Корпоративна культура у системі реалізації маркетингової стратегії компанії. Економіка та держава. 2021. № 1. С. 10–16. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.1.10
4. Ринкевич Н. С. Особливості розвитку організаційної культури підприємства в сфері інформаційних послуг. Ефективна економіка. 2020. № 3. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.3.151
5. 2021 Global Culture Report: веб-сайт. URL: https://www.octanner.com/global-culture-report.html.
References (International): 1. Kolyanko O. V. (2021). Struktura korporatyvnoyi kultury organizaciyi [Structure of corporate culture of an organization]. Herald of Lviv University of Trade and Economics. Vol. 62. P. 81–85. [In Ukraine]. DOI: https://doi.org/10.36477/2522-1205-2021-62-11
2. Korporatyvna kultura yak potuzhnyj strategichnyj instrument (2021) [Corporate culture as powerfull strategic tool]. URL: https://biznesua.com.ua/korporativna-kultura-yak-potuzhniy-strategichniy-instrument/?fbclid=IwAR0rp5_5-1chkoEAUtYWwHROOIu059hI0owogZZKK9xFRXgXoxd4OVT-Nz0. [In Ukraine].
3. Lozova T., Oliynyk G. & Kadatska T. (2021). Korporatyvna kultura u systemi realizaciyi marketyngovoyi strategiyi kompaniyi [Corporate culture in the implementation system marketing strategy of the company]. Ekonomika ta derzhava. Vol. 1. P. 10–16. [In Ukraine]. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6806.2021.1.10
4. Rynkevich N. (2020). Osoblyvosti rozvytku organizacijnoyi kultury pidpryyemstva v sferi informacijnyx poslug [Features of organizational culture development of the enterprise in the field of information services]. Efektyvna ekonomika. Vol. 3. [In Ukraine]. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.3.151
5. 2021 Global Culture Report (2021). URL: https://www.octanner.com/global-culture-report.html. [In English].
Content type: Article
Enthalten in den Sammlungen:Галицький економічний вісник, 2021, № 6 (73)



Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.