Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36729

Назва: Крос-культурні аспекти ведення ділових переговорів
Інші назви: Cross-cultural aspects of business negotiations
Автори: Варламова, Марія Леонідівна
Varlamova, Mariia
Приналежність: Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Vinnytsia, Ukraine
Бібліографічний опис: Варламова М. Л. Крос-культурні аспекти ведення ділових переговорів / Марія Варламова // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 72. — № 5. — С. 103–109. — (Міжнародні економічні відносини).
Bibliographic description: Varlamova M. (2021) Kros-kulturni aspekty vedennia dilovykh perehovoriv [Cross-cultural aspects of business negotiations]. Galician economic journal (Tern.), vol. 72, no 5, pp. 103-109 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (72), 2021
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 5 (72), 2021
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 5
Том: 72
Дата публікації: 31-сер-2021
Дата подання: 7-жов-2021
Дата внесення: 23-гру-2021
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
УДК: 339.9
Теми: крос-культурні комунікації
ділові переговори
міжнародний бізнес
бізнескультура
cross-cultural communications
business negotiations
international business
business culture
Кількість сторінок: 7
Діапазон сторінок: 103-109
Початкова сторінка: 103
Кінцева сторінка: 109
Короткий огляд (реферат): Досліджено особливості ведення ділових переговорів з іноземними партнерами з урахуванням впливу культурних чинників. Здійснено систематизацію підходів до розуміння ділових переговорів та визначено, що ділові переговори являють собою дво- або багатосторонній процес спілкування, внаслідок якого приймається спільне рішення щодо реалізації бізнес-інтересів. Розглянуто наукові підходи до групування культур за певними ознаками, зокрема Е. Хола, Г. Хофстеде та Р. Льюіса, Флоренса Клакхона і Фреда Стродбека, Д. Пінто, Р. Гестеланда Ф. Тромпенаарса і Ч. Хемпден-Тернера. Здійснено аналіз прояву певних культурних особливостей щодо представників країн, з якими на даний момент Україна має найбільш розвинені торговельно-економічні відносини. Відповідно, ймовірність виникнення потреби у веденні переговорів при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності є досить високою. Серед таких країн за статистичними даними 2020 року обрано такі: Китай, Польща, Індія, Іспанія, Італія, Росія, Білорусь, Єгипет, Нідерланди, Німеччина, Румунія, Туреччина, Угорщина, США, Бельгія, Ізраїль, Індонезія, Ірак, Молдова, Саудівська Аравія, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії, Франція та Чехія. Користуючись підходом Герта Хофстеде і його теорією культурних вимірювань для наведених країн були проаналізовані показники, що характеризують прояв дистанції влади, індивідуалізму, маскулинності, уникання невизначеності, довготермінової орієнтації та індульгенції. Визначено країни, культури яких згідно з наведеною методикою найбільш близькі до України, а, отже, побудова комунікацій з їх представниками є більш зрозумілою та характеризуватиметься меншою ймовірністю виникнення непорозумінь унаслідок дії культурних чинників. Для інших країн виділені окремі схожі та відмінні з Україною культурні особливості. З урахуванням вказаних особливостей наведено рекомендації щодо планування та ведення ділових переговорів з представниками інших країн, що спрямовано на збільшення вигод та можливостей для української сторони в процесі прийняття спільних з партнерами рішень
The features of conducting business negotiations with foreign partners, taking into account the influence of cultural factors are investigated in this paper. The systematization of approaches to understanding business negotiations is performed and it is determined that business negotiations are bilateral or multilateral processes of communication, as a result of which a joint decision concerning business interests realization is made. Scientific approaches to the cultures grouping by certain features, particularly, E. Hall, G. Hofstede and R. Lewis, Florence Clachon and Fred Strodbeck, D. Pinto, R. Gesteland, F. Trompenaars and C. Hampden-Turner are considered. Analysis of the manifestation of certain cultural features in relation to the representatives of the countries with which Ukraine currently has the most developed trade and economic relations is carried out. Accordingly, the probability of the need to negotiate the foreign economic activity implementation is rather high. The following countries are selected among them according to 2020 statistics: China, Poland, India, Spain, Italy, Russia, Belarus, Egypt, the Netherlands, Germany, Romania, Turkey, Hungary, USA, Belgium, Israel, Indonesia, Iraq, Moldova, Saudi Arabia, the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland, France and the Czech Republic. Using Hert Hofstede's approach and his theory of cultural dimensions for the listed countries, the indicators characterizing the manifestation of the distance of power, individualism, masculinity, avoidance of uncertainty, long-term orientation and indulgence are analyzed. The countries which cultures are the closest to Ukraine’s one are identified according to the above mentioned methodology, and, consequently, the construction of communications with their representatives is more understandable and is characterized by lower probability of misunderstandings due to cultural factors. For other countries the cultural features similar and different from Ukraine ones are defined. Taking into account these features, recommendations for planning and conducting business negotiations with representatives of other countries, aimed at increasing the benefits and opportunities for Ukraine in the process of making joint decisions with partners are given
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36729
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://ukrlit.org/slovnyk/slovnyk_ukrainskoi_movy_v_11_tomakh/%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8
http://surl.li/acyac
https://www.pon.harvard.edu/tag/businessnegotiations/
https://ir.vtei.edu.ua/g.php?fname=25876.pdf
https://www.hofstede-insights.com/country-comparison/
Перелік літератури: 1. Словник української мови: в 11 тт. / за ред. І. К. Білодіда; АН УРСР. Інститут мовознавства. К.:Наукова думка, 1970–1980. Т. 6. С. 153. URL: http://ukrlit.org/slovnyk/slovnyk_ukrainskoi_movy_v_11_tomakh/%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8.
2. Плотніченко С. Р., Агєєва І. В. Організація ділових переговорів у бізнесі. URL: http://surl.li/acyac.
3. Program on negotiation. Harvard Law School. URL: https://www.pon.harvard.edu/tag/businessnegotiations/.
4. Алюшина Н. О., Новаченко Т. В. Морально-психологічні засади управлінської діяльності: навч.-метод. матеріали. К.: НАДУ, 2013. 60 с.
5. Красніцька Г. М. Етично-ділові стосунки бізнесменів. URL: https://ir.vtei.edu.ua/g.php?fname=25876.pdf.
6. Hall E. The Hidden Dimension. Anchor, 1990. 240 p.
7. Hofstede G., Hofstede G. J., Minkov M. Cultures and Organizations: Software for the Mind / 3rd ed. NewYork: McGraw-Hill, 2010. 578 p.
8. Льюис Р. Д. Деловые культуры в международном бизнесе ог столкновения к взаимопониманию /пер с англ. 2-е изд. М. Дело, 2001. 448 с.
9. Hofstede insights. URL: https://www.hofstede-insights.com/country-comparison/
References: 1. Slovnyk ukrainskoi movy: v 11 tt. [Dictionary of the Ukrainian language] / AN URSR. Instytutmovoznavstva; za red. I. K. Bilodida. K.: Naukova dumka, 1970–1980. T. 6. P. 153. URL:http://ukrlit.org/slovnyk/slovnyk_ukrainskoi_movy_v_11_tomakh/%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8.
2. Plotnichenko S. R., Ahieieva I. V. Orhanizatsiia dilovykh perehovoriv u biznesi. [Organization of businessnegotiations in business]. URL: http://surl.li/acyac.
3. Program on negotiation. Harvard Law School. URL: https://www.pon.harvard.edu/tag/businessnegotiations/.
4. Aliushyna N. O., Novachenko T. V. (2013). Moralno-psykholohichni zasady upravlinskoi diialnosti [Moraland psychological principles of management]: navch.- metod. materialy. K.: NADU, 2013. 60 p.
5. Krasnitska H. M. Etychno-dilovi stosunky biznesmeniv [Ethical and business relations of businessmen]URL: https://ir.vtei.edu.ua/g.php?fname=25876.pdf.
6. Hall E. (1990). The Hidden Dimension. Anchor. 240 p.
7. Hofstede G., Hofstede G. J., Minkov M. (2010). Cultures and Organizations: Software for the Mind; 3rded. New York: McGraw-Hill. 578 p.
8. Liuys R. D. (2001). Delovye kul'tury v mezhdunarodnom biznese og stolknovenija k vzaimoponimaniju[Business cultures in international business from collision to mutual understanding] Per s anhl. 2-e yzd. M.:Delo. 448 p.
9. Hofstede insights. URL: https://www.hofstede-insights.com/country-comparison/
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2021, № 5 (72)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.