Please use this identifier to cite or link to this item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36499
Title: Моделювання конкурентоспроможності торгівельного підприємства та шляхи її підвищення (на прикладі ТОВ "МУЗА")
Other Titles: Trade company competitiveness modeling and the ways of its increase (LLC “MUSA” as a case study)
Authors: Іваськів, Неля Михайлівна
Ivaskiv, Nelia
Bibliographic description (Ukraine): Іваськів Н. М. Моделювання конкурентоспроможності торгівельного підприємства та шляхи її підвищення (на прикладі ТОВ "МУЗА") : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „051 — економіка“ / Н. М. Іваськів. — Тернопіль: ТНТУ, 2021. — 82 с.
Bibliographic description (International): Ivaskiv N. Trade company competitiveness modeling and the ways of its increase (LLC “MUSA” as a case study) : the graduation thesis for Master’s degree : specialism 051 Economics. Ternopil Ivan Puluj National Technical University. Ternopil : 2021. 82 р.
Issue Date: Dec-2021
Submitted date: Dec-2021
Date of entry: 18-Dec-2021
Country (code): UA
Supervisor: Різник, Наталія Михайлівна
UDC: 338.24
Keywords: 051
економіка
конкурентоспроможність
конкурентний статус
маркетинг
конкурентна позиція
ефективність функціонування
конкурентна стратегія
радар
конкурентоспроможності
competitiveness
competitive status
marketing
competitive position
efficiency
competitive strategy
competitiveness radar
Number of pages: 82
Abstract: робота зосереджена на дослідженні процесу конкурентоспроможного та ефективного розвитку ТОВ «Муза». Розкрито взаємозв’язок між конкурентними перевагами і конкурентними позиціями підприємства, що дало змогу розробити моделі основних стратегій конкурентної поведінки, спрямованих на формування та покращення позицій підприємства на ринку. Розроблено методику оцінки конкурентних позицій і ринкового рейтингу підприємства. Запропоновано методику маркетингової стратегії розвитку торгівельного підприємства, розглянуто з точки зору прогнозування майбутнього стану підприємства та його дієздатності на ринку. Розроблено рекомендації щодо підвищення конкурентоспроможності торгівельного підприємства ТОВ «Муза» в умовах маркетингової орієнтації. Запропоновано комплексну систему забезпечення конкурентоспроможності продукції підприємства. Робота пройшла апробацію на підприємстві ТОВ «Муза», де підтвердили практичну цінність окремих положень дослідження
the work is devoted to the study of the process of competitive and effective development of LLC «Musa». The relationship between competitive advantages and competitive positions of enterprises is revealed, which allowed to develop models of basic strategies of competitive behavior aimed at forming and improving the position of enterprises in the market. The method of assessment of competitive positions and market rating of the enterprise is developed. The proposed method of marketing strategy for the development of a commercial enterprise is considered in terms of forecasting the future state of the enterprise and its viability in the market. Recommendations for increasing the competitiveness of the trading company LLC «Musa» in terms of marketing orientation. A complex enterprise product has been proposed and substantiated. The work was tested at the enterprise «Musa», which confirmed the practical value of some provisions of the study.
Content: Вступ 7 Теоретико-методичний розділ 9 1.1. Поняття конкуренції та конкурентоспроможності торгівельних підприємств: специфіка і проблеми 9 1.2 Стратегії управління конкурентоспроможністю торгівельного підприємства в умовах маркетингової орієнтації 16 Аналітично-розрахунковий розділ 21 2.1. Загальна характеристика діяльності підприємства ТОВ «Муза» 21 2.2. Аналіз стратегії конкурентної боротьби та результатів її реалізації на підприємстві 26 Проектно-рекомендаційний розділ 35 3.1. Моніторинг факторів конкурентного середовища підприємств 35 3.2. Розробка моделі конкурентоспроможності ТОВ «Муза» 41 Охорона праці та безпека у надзвичайних ситуаціях 50 4.1. Стійкість роботи торгівельного підприємства і шляхи її підвищення 50 4.2. Аналіз та шляхи покращення охорони праці на підприємстві ТОВ «Муза» 56 Висновки 62 Список використаних джерел 65 Додатки 74
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36499
References (Ukraine): 1. Азоев Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика [Текст]: Кн.3 / Г. Л. Азоев; Библиотека хозяйственного человека. – М.: Центр экономики и маркетинга, 2012. – 208 с. – ISBN: 5-85873-009-4. 2. Ансофф И. Новая корпоративная стратегия / И. Ансофф. – СПб. : Питер Ком, 2014. – 416 с. 3. Антонюк Л. Л. Міжнародна конкурентоспроможність країн: теорія та механізм реалізації [Текст] / Л.Л. Антонюк / Монографія. – К. : КНЕУ, 2015, – 273 с. 4. Аранчій В. І. Теоретичні аспекти формування конкурентних стратегій аграрних підприємств / Аранчій В. І., Зоря С. П., Лантух А. О. / Наукові праці Полтавської державної аграрної академії. – Полтава : ПДАА. – 2014. – Т. 3, № 2 – С. 3–7. 5. Балабанова Л.В. Управление конкурентоспособностью предприятий на основе маркетинга : [монография] / Л.В. Балабанова, А.В. Кривенко – Донецк : ДонГУЭТим. М. Туган-Барановского, 2015. – 147 с. 6. Барабась Д. О. Конкурентні стратегії підприємства [Текст] / Д.О. Барабась // Стратегія економічного розвитку України: Науковий збірник. – Вип. 2-3. – К.: КНЕУ, 2010. – С. 201-208 7. Безтелесна Л. Механізм забезпечення сталої конкурентоспроможності великого промислового підприємства [Текст] / Л. Безтелесна, Н. Чигир // Економіст. – 2015. – N 12. – C. 40-44. 8. Белоусов В. Л.Анализконкурентоспособности фирмы [Текст] / В. Л. Белоусов // Маркетинг в России и за рубежом. – 2012. – N 5. – C. 63-72. 9. Березін О.В. Проблемиформуванняпродовольчого ринку України / О.В. Березін. – К.: Вища школа, 2012. – 211с. 10. Борисенко, З.М. Умови економічної конкуренції в Україні [Текст] / З.М. Борисенко // Економіка України. – 2013. – N 10. – C. 4-11. 11. Боровских Н. Конкурентныестратегии: методология формирования и развития[Текст] / Н. Боровских // Маркетинг. – 2015. – С. 37-48. 12. Воржакова Ю. П. Основні складові формування конкурентної політики поліграфічного підприємства / Ю. П. Воржакова // ЭкономикаКрыма. – 2014. – №3. – С. 241–245. 13. Гаєвська Л. М. Технологічна конкурентоспроможність економіки України на світовому ринку [Текст] / Л. М. Гаєвська // Формування ринкових відносин в Україні. – 2010. – N 5. – C. 19-22. 14. Гальчинський А.С. Інноваційна стратегія українських реформ [Текст] / А.С. Гальчинський, В.М. Геєць, А.К. Кінах, В.П. Семиноженко. – К.: Знання України, 2014. – 338 с. – ISBN: 966-95920-3-8. 15. Гарачук Ю. О. Підвищення ефективності діяльності підприємства за рахунок управління конкурентоспроможністю [Текст] / Ю. О. Гарачук // Актуальні проблеми економіки. – 2013. – N 2. – C. 60-66. 16. Гаркавенко С.С. Маркетинг / С.С. Гаркавенко – К. : Лібра, 2012. – 382 с. 17. Глисин Ф. О конкурентоспособности промышленных предприятий [Текст] / Ф. Глисин, Г. Воронина // Экономист. – 2015. – N 6. – C. 17-22. 18. Гойчук О.І.Продовольчабезпека / О.І. Гойчук. – Житомир: Полісся. – 2014. – 347 с. 19. Гончаров В., Ларін О. Аналіз існуючих підходів і методів до оцінки конкурентоспроможності промислового підприємства (КПП) // Журнал «Схід» №5 (77), вересень-жовтень 2016. Режим доступу: www.experts.in.ua/ua/baza/analytic/detail.php?ID=11254. 20. Горбашко Е.А. Менеджмент качества и конкурентоспособности ; [учебноепособие] / Е.А. Горбашко – СПб. : Изд-во СПб :ГУЭФ, 2012. – 207с. 21. Давыдов А. Проблемыприменения CALS-технологий для повышениякачества и конкурентоспособностинаукоемкойпродукции [Текст] / А. Давыдов, В. Барабанов, Е. Судов // ИТПП. – 2012. – № 1. – С.44-51. 22. Данілова Е.І. Конкурентоспроможність продукції українських корпорацій на міжнародних ринках [Електронний ресурс] / Е.І. Данілова, М.Г. Луцький // Національний банк України. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/PSPE/2007-1/Luckiy_107.htm. – Загол. з екрану. 23. Дзюбик С. Механізм регулювання ринкової економіки / С. Дзюбик, О. Ривак. – К.: Інститут державного управління і самоврядування при Кабінеті Міністрів України, 2013. – 66 с. 24. Дикань В.Л. Обеспечение конкурентоустойчивости предприятия / [монография] / Дикань В.Л. – Х. : Основа, 2015. – 160 с. 25. Дихтель Э. Практический маркетинг / Дихтель Э., Хершген Х.. – М. : Высшая школа, 2016. – 168 с. 26. Дэй, Джордж. Стратегический маркетинг [Текст] / Д. Дэй. – М.: Эксмо, 2014. – 640 с. 27. Иванов Ю.Б. Конкурентоспособность предприятия в условиях формирования рыночной экономики ; [монография] – Х. : РИО ХГЭУ, 2017. – 246 с. 28. Іваськів Н. М. Визначальні фактори економічної безпеки підприємства. Зб. Тез доповідей міжн. студ. наук.-техн. конф. / Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет ім. І.Пулюя (м. Тернопіль, 26-27 квітн. 2018 р.), 2018.С. С37-39 29. Іваськів Н.М. Моніторинг факторів конкурентного середовища підприємств. Зб. тез доповідей ІІ міжн. наук.-практ.конф. молодих учених та студентів «Цифрова економіка як фактор інновацій та сталого розвитку суспільства» / Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет ім. І.Пулюя (м. Тернопіль, 2-3 грудн. 2021 р.), 2021. С. С40-42. 30. Карпенко Н.В. Господарські зв’язки в інфраструктурному комплексі продовольчого ринку України / Н.В. Карпенко. – Полтава: РВВ ПУСКУ, 2014. – 122 с. 31. Кашуба Я. М. Реалізація конкурентної політики підприємства з урахуванням впливу інституційних механізмів та процесів самоорганізації / Я. М. Кашуба // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – Л.: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2012. – 475 с. 32. Кирчата І. М. Управління конкурентоспроможністю підприємства в глобальному Конкурентна політика Конкурентна стратегія Конкурентна позиція Конкурентний потенціал Конкурентний статус Конкурентні переваги Конкурентоспроможність Фактори впливу Фактори впливу НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА Інтелект XXI № 2 ‘2015 – 62 – середовищі: моногр. / І. М. Кирчата, Г. В. Поясник – Харків: ХНАДУ, 2015. – 160 с. 33. Кныш М. И. Конкурентные стратегии[Текст]: учеб. пособие / М.И. Кныш. – СПб.: Б. и., 2010. – 284 с. 34. Кобрин, Ю. Инновации – условия конкурентоспособности [Текст] / Ю. Кобрин // Экономист. – 2014. – N 12. – C. 23-30. 35. Ковалев А.И. Маркетинговый анализ. / Ковалев А.И., Войтенко В.В. : Книга 2. – М. : Центр экономики и маркетинга, 2016. – 176 с., с.6 36. Конкурентоспроможність: проблеми науки і практики: Монографія. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2015. – 248 с. Укр./ рос. мова. ISBN 966-392-096-3. 37. Коноплицький В. Це – бізнес: тлумачний словник економічнихтермінів / В. Коноплицький, Г. Філіна. – К.: "Альтерпрес", 2016. – 448 с. 38. Корнілова О.В. Показники оцінки конкурентоспроможності підприємств.// Торгівля і ринок України: [темат. зб. наук. пр.]. – Вип. 16, т. ІІ. / Голов. ред. О.О. Шубін. – Донецьк : ДонДУЕТ, 2015. – 481 с. 39. Коробов, М.Я. Фінансово-економічний аналіз діяльності підприємств [Текст]: навчальний посібник / М.Я. Коробов. – К.: Знання: КОО, 2010. – 378 с. – ISBN: 966-7293-69-6. 40. Котельников Д.І., Задорожна С.М. Управління конкурентоспроможністю. [навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів]. – К. : Видавничий Дім «Слово», 2015. – 168 с. 41. Котлер Филипп, Армстронг Гари, Сондерс Джон, Вонг Вероника. Основы маркетинга ; [пер. с англ.]. – [2 –е европ. изд.] – М. ; СПб ; К. : Издательский дом «Вильямс», 2009. – 1152 с. 42. Кротков, А. М.Конкурентоспособность предприятия: подходы к обеспечению, критерии, методыоценки [Текст] / А. М. Кротков, Ю. Я. Еленева // Маркетинг в России и за рубежом. – 2012. – N 6. – C. 59-69. 43. Куденко Н.В. Дискусійні проблеми сутності і змісту маркетингової стратегії підприємства // Вісник НУ „Львівська Політехніка” „Логістика”. – 2015. -№499. с. 72-78. 44. Куденко Н.В. Стратегічний маркетинг; [навчальний посібник]. – К. : КНЕУ, 2014. – 152 с. 45. Кулиняк Ю. І. Проблеми визначення сутності конкурентної стратегії організації / Ю. І. Кулиняк // Вісн. Нац. ун–ту «Львів. політехніка». – 2012. – № 714. – С. 87–95. 46. Ларіна Р.Р. Аналіз існуючої динаміки якості та конкурентоспроможності продукції підприємств регіону / Р.Р. Ларіна // Менеджер, 2015. – № 3 (33). – С.111-116 47. Лучко О. Д. Аналіз показників конкурентоспроможності підприємств [Текст] / О. Д. Лучко // Фондовыйрынок. – 2013. – N 4. – C. 30-36. 48. Мазник Л. Територіальна диференціація споживчого ринку / Л. Мазник // ЕкономікаУкраїни. – 2013. – № 2. – С. 36–40. 49. Макконелл К.Р. Экономикс: принципы, проблемы и политика / К.Р. Макконелл, С.Л. Брю.; в 2-х т. / [пер. с англ.]. – Таллинн, 2013. – Т.1. – 400 с. 50. Малярець Л.М. Оцінка факторів зростання конкуренто-спроможності підприємства [Текст] / Л. М. Малярець, І. П. Отенко // Регіональні перспективи. – 2012. – N 4. – C. 20-23. 51. Мансуров Р. Е. Об экономической сущности понятий «конкурентоспособность предприятия» и «управление конкурентоспособностью предприятия» [Текст] / Р. Е. Мансуров // Маркетинг в России и за рубежом. – 2014. – 2. – C. 91-95. 52. Марюта А. Пути повышения эффективности финансово-экономического управления предприятиями и их конкурентоспособности [Текст] / А. Марюта // Проблемы теории и практики управления. – 2010. – N 8. – C. 40-49. 53. Михайлов О.В. Основы мировой конкурентоспособности / О.В. Михайлов – М. : Познавательная книга плюс, 2015. – 592 с. 54. Мошнов В.А. Комплексная оценка конкурентоспособности предприятия. Режим доступу: www.cfin.ru/management/strategy/estimate_competitiveness.shtml. 55. Мукминшин К.К. Систематизация исследования конкурентоспособности предприятия. Режим доступу: www.ecsocman.edu.ru/db/msg/182235.html 56. Общая экономическая теория (политэкономия): ученик. [подобщ. ред. В.И. Видяпина, Г.Г. Журавлевой]. – М.: ПРОМО-Медиа, 2015. – 608 с. 57. Организационно-экономические основы аграрного рынка / [под ред. Ушачова И.Г. и др.]. – М.: Армита-Маркетинг, 2017. – 238 с. 58. Отенко І.П. Управління конкурентними перевагами підприємства / І.П. Отенко, Є. О. Полтавська ; [наукове видання ]. – Тернопіль : вид. ХНЕУ, 2015. – 212 с. 59. Павлова В.А. Конкурентоспроможність підприємства: оцінка та стратегія забезпечення / В.А. Павлова ; [монографія ]. – Д. : вид-во ДУЕП, 2016. – 276 с. 60. Павлова Л.Н. Финансыпредприятий[Текст]: учебник / Л.Н. Павлова. – М.: Финансы: ЮНИТИ, 2010. – 639 с. – ISBN: 5-85173-047-1. 61. Панасенко, Д.А. Системний підхід до показників конкуренто-спроможності [Текст] / Д. А. Панасенко // Формування ринкових відносин в Україні. – 2015. – N 3. – C. 19-25. 62. Пилипенко А.А. Конкуренція в системі стратегічних альянсів / А.А. Пилипенко // Економіка розвитку. – 2015. – №3 (35). – С. 8-11 63. Полянська А. С. Формування конкурентної політики вітчизняних підприємств в сучасних умовах господарювання / А. С. Полянська // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2015. – № 657. – С. 293-298. 64. Пономарьова Н.М. Маркетингова стратегія як засіб досягнення конкурентних позицій / Н.М. Пономарьова ; Сучасні наукові дослідження – 2006 : матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції : тези доповіді ; том 24. Економічні науки. – Дніпропетровськ : Наука і освіта, 2016. – 72 с. 65. Портер, М. Конкуренція [Текст] / М. Портер; Пер. с англ. − М.: Издательскийдом «Вильямс», 2010. − 608 с.: ил. − Парал. тит. англ. – ISBN 5-8459-0794-2. 66. Проблеми конкурентоспроможності національної економіки сучасні проблеми економічного розвитку (матеріали «круглого столу») [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.niurr.gov.ua/ukr/ publishing/panorama%203~4_99/11.htm. – Загол. з екрану. 67. Пруссова Л.Г. Экономика в схемах, экономика в таблицах / Л.Г. Пруссова. – К., 2015. – 232 с. 68. Резніченко Д. В. Категоріальний апарат конкурентоспроможності соціально– економічної системи / Д. В. Резніченко // Всеукраїнський науково–виробничий журнал «Інноваційна економіка». – 2014. – № 8. – С. 171–175. 69. Романишин С. Б. Система понять, які характеризують конкурентний стан підприємства / С. Б. Романишин, М. М. Гагелюк, У. І. Когут // Науковий вісник НЛТУ. – 2015. – № 19.1 – С. 174–181. 70. Светуньков С.Г. Конкуренция и предпринимательские решения / С.Г. Светуньков, А.А. Литвинов. – Ульяновск : Издательство «Корпорация технологий продвижения», 2010. – 256 с. 71. Сенчагов В.К. Конкурентоспособность и инвестиционный потенціал экономики России / В.К. Сенчагов, А.А. Зокин, А.Н. Захаров // Бизнес и банки. – № 43. – 2014. 72. Система та процес управління конкурентоспроможністю підприємства [Електронний ресурс] – Режим доступу: file:///C:/Users/Andriy/Downloads/409-1590-1-PB%20(3).pdf. – Загол. з екрану. 73. Смолін І.В. Конкурентоспроможність підприємств ; [навч. посіб.]. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2010. – 204 с. 74. Спіріна М. В. Стратегія управління конкурентоспроможністю підприємства [Текст] / М. В. Спіріна // Актуальні проблеми економіки. – 2015. – N 8. – C. 176-183. 75. Сухарський В.С. Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності [Текст] / В.С. Сухарський, В.В. Сухарський, В.І. Охота // теорія, методологія, практика. Навчальний посібник (курс лекцій). – Тернопіль : Астон, 2014. – 464 с.ISBN – 966-308-108-2. 76. Томпсон А.А. Стратегический менеджмент: концепции и ситуации для анализа, 12-е издание[Текст] / А.А. Томпсон-мл, А.Дж. Стрикленд III. – М.: «Вильямс», 2010. – 928 с.: ил. – ISBN5-8459-0407-2. 77. Топіха В.І. Формування ринку продукціїтваринництва в Україні: проблеми та перспективи / В.І. Топіха. – Миколаїв, 2014. – 221 с. 78. Україна 2017: національна стратегія розвитку [Електронний ресурс] / Громадсько-політичне об’єднання Український Форум. – 73 с. – Режим доступу: www.semynozhenko.net. – Загол. з екрану. 79. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства (організації) [Текст] : навчальний посібник / ред. І. Ю. Сіваченко. – К. : ЦУЛ, 2014. – 186 с. – ISBN966-8253-18-3. 80. Фасхиев Х. Модель управления конкурентоспособностью предприятия [Текст] / Х. Фасхиев // Проблемытеории и практики управления. – 2014. – N 2. – C. 69-81. 81. Фасхиев Х.А. Как измерить конкурентноспособность предприятия? [Текст] /Х.А. Фасхиев, Е.В. Попова// Маркетинг в России и за рубежом. – 2013. – N 4. – C.53-69. 82. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность: экономика, стратегия, управление[Текст]: учебноепособие / Р.А. Фатхутдинов. – М.: ИНФРА-М. – 2010. – 312 с. ISBN5-16-000313-4. 83. Фатхутдинов Р.А. Стратегический маркетинг ; [учебник ] / Р.А. Фатхутдинов. – М. : Интел – Синтез, 2010. – 640 с. 84. Фатхутдинов Р.А. Управлениеконкурентоспособностьюорганизации ; [учебноепособие ] / Р.А. Фатхутдинов. – М. : Изд-во Эксмо, 2015. – 544 с. 85. Чаплина А. Конкурентоспособность как интегральный показатель эффективности предприятия [Текст] / А. Чаплина, И. Войцеховская // Проблемытеории и практики управления. – 2017. – N 3. – C. 108-114. 86. Чернега В. В. Конкурентостійкість підприємств та механізмів її забезпечення : моногр. / В. В. Чернега. – К. : ІПК ДСЗУ, 2010. – 235 87. Шебаніна О.В. Формування і ефективний розвиток продовольчого підкомплексу АПК / О.В. Шебаніна. – Інститут аграрної економіки, 2017. – 368 с. 88. Шинкаренко В.Г. Управлениеконкурентоспособностьюпредприятия / В.Г. Шинкаренко, А.С. Бондаренко – Харьков : Изд. ХНАДУ, 2014. – 188 с. 89. ЭвансДж. Маркетинг [сокр. пер. с англ. ] / Дж. Эванс, Б. Берман – М. – 2010., С. 16-91 90. Юданов А.Ю. Конкуренция: теория и практика / Юданов А.Ю.: [учеб.-метод пособие]. – М.: "ГНОМ-ПРЕСС", 2014. – 384 с. 91. Юданов А.Ю. Конкуренция: теория и практика ; [учебно-практическоепособие]. – [2–е изд.] / А.Ю. Юданов – М. : Ассоц. авторов и издателей «Тандем»; Изд. «ГНОМ-ПРЕСС», 2016. – 384 с. 92. Abell D.F. Defining the Business: The Starting Point of Strategic Planning. Englewood Cliffs / D.F.Abell. – N-Y: Prentice Hall, 1990. 93. Harrison J.S. Strategic Management of Organizations and Stareholders / J.S. Harrison, H.John. Caron // Theory and Cases. West Publishing Co., 1994. 94. Hax A.C, Strategic Management: an integrative perspective / A.C. Hax, N.S. Majluf // Prentice-Hall. 95. Porter M. From Competitive Advantage to Corporate Strategy / M. Porter. HBR, May – June, 1997. 96. Rove A.J. Strategic Management: a methodological approach / A.J. Rove. – N-Y: McGrow-Hall, 1991. 97. Thompson J.L. Strategic Management J.L./ Thompson // Thompson Learning, 2001. – Р. 36.
Content type: Master Thesis
Appears in Collections:051 — економіка

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КМР_Іваськів.pdf1,59 MBAdobe PDFView/Open
авторська довідка Іваськів.pdf237,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

Admin Tools