Utilize este identificador para referenciar este registo: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36287

Título: Вплив пандемії на франчайзинг
Outros títulos: The pandemic impact on franchising
Autor: Шкурат, Марія
Легойда, Алла
Shkurat, Mariia
Lehoida, Alla
Affiliation: Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця, Україна
Vasyl’ Stus Donetsk National University, Vinnytsia, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Шкурат М. Вплив пандемії на франчайзинг / Марія Шкурат, Алла Легойда // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 71. — № 4. — С. 50–58. — (Економіка).
Bibliographic description (International): Shkurat M., Lehoida A. (2021) Vplyv pandemii na franchaizynh [The pandemic impact on franchising]. Galician economic journal (Tern.), vol. 71, no 4, pp. 50-58 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 4 (71), 2021
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 4 (71), 2021
Journal/Collection: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Issue: 4
Volume: 71
Data: 31-Ago-2021
Submitted date: 5-Ago-2021
Date of entry: 16-Dez-2021
Editora: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.04.050
UDC: 616-036.21
339.187.44
Palavras-chave: франчайзинг
франчайзер
франчайзі
франшиза
франчайзингова мережа
роялті
карантинні заходи
пандемія
franchising
franchisor
franchisees
franchise
franchise network
royalties
quarantine measures
pandemic
Number of pages: 9
Page range: 50-58
Start page: 50
End page: 58
Resumo: Середина березня 2020 року внесла корективи в усі сфери нашого звичного життя. Усі сфери світової економіки зазнали величезних втрат. Це також виплинуло на неминучі зміни, які потрібно було швидко приймати та одразу застосовувати відповідні заходи для їх упровадження. Абсолютно всі країни зазнали збитків від пандемії COVID-19 та її нищівного впливу на усі сфери національної економіки. Сфера франчайзингу не стала винятком. Найбільша кількість франшиз за статистикою, як відомо, припадають на сферу послуг, яка найбільше постраждала від впровадження жорстких карантинних заходів. Відсутність дозволу на повноцінну роботу, як у докарантинний період, залишила деякі мережі взагалі без будь -якої виручки. Саме це ставало поштовхом до змін форматів франшиз, якщо такі були можливі, або до їхнього повного закриття. Адже не всі франчайзери могли виплатити роялті при низьких заробітках, а деяким взагалі довелося зіштовхнутися з їхньою повною відсутністю. Тому закриття для деяких форматів було найліпшим рішенням. Ті ж, кому вдалося зберегти формат, хоч і з можливими змінами, зіштовхнулись з новою реальністю, де тепер потрібно було враховувати не лише інтереси споживачів, а й нові карантинні норми. Саме тому аналіз франчайзингової діяльності під час пандемії є актуальним. У статті зібрано та проаналізовано роботу сфери франчайзингу в період пандемії COVID-19, карантинних та післякарантинних заходів. Доведено їх прямий вплив на організацію роботи. Проведено аналіз готовності потенційних підприємців до купівлі франшизи в порівнянні з купівлею готової бізнес-моделі та початком власної справи з нуля. Визначено основні світові напрямки, в яких зараз актуально відкривати і розвивати франчайзингові мережі, щоб бути актуальними і затребуваними. Розглянуто, як відреагували саме вітчизняні мережі на карантинні заходи, які антикризові засоби застосували для своїх підприємств, які нові формати облаштували на базі основних підприємств. Також досліджено лояльність деяких франчайзерів та їх антикризові заходи для франчайзі. Лояльність деяких власників дозволила їм зберегти свою мережу в економічно складний час.
Mid-March 2020 made adjustments in all areas of our normal lives. All spheres of the world economy suffer from huge losses. This results in inevitable changes that should be made quickly and appropriate measures requiring their immediate implementation. Absolutely all countries suffer from COVID -19 pandemic consequences and its devastating impact on all areas of the national economy. The franchising field is not the exception. According to statistics, the largest number of franchises of the service sector, which is the most one suffering from the introduction of strict quarantine measures. The lack of permission for full -fledged work, as in the pre-quarantine period, left some networks without any revenue at all. This was the impetus for changing the formats of franchises, if possible, or for their complete closure. After all, not all franchisors could pay royalties at low earnings, and some even had to face their complete absence. Therefore, closing for some formats was the best solution. Those who managed to preserve the format, with possible changes, faced a new reality, where it was necessary to take into account not only the interes ts of consumers, but also the new quarantine rules. That is why the analysis of franchising during the pandemic is very important. The work of franchising during COVID -19 pandemic, quarantine and post-quarantine measures are analyzed in this paper. Their direct influence on the work organization is analyzed as well. Analysis of the potential entrepreneurs readiness to buy franchise in comparison with the purchase of ready -made business model and starting your own business from scratch is carried out. The main world directions where it is important to open and develop franchise networks to be relevant and in demand are identified. It is considered how domestic networks respond to the quarantine measures, which anti -crisis means are used for their enterprises, which new formats are set up on the basis of the main enterprises. The loyalty of some franchisors and their anti -crisis measures for the franchisee are also investigated. The loyalty of some owners makes it possible to maintain their network in economically difficult times
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36287
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL for reference material: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/franshiza-uhodit-na-karantinkak-perezhit-covid-19-otechestvennym-franchajzingovym-setyam
https://business.diia.gov.ua/handbook/francajzing/trendi-francajzingu-v-period-krizi-2020-2021
https://www.franchise.com/
https://shotam.info/yakyy-biznesnaychastishe-rozvyvaiut-po-franchayzynhu/
https://rozetka.com.ua/pages/franchise/
https://myasomarket.com.ua/
References (Ukraine): 1. PRO CONSULTING. Франшиза йде на карантин. Як пережити COVID-19 вітчизняним франчайзинговим мережам. URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/franshiza-uhodit-na-karantinkak-perezhit-covid-19-otechestvennym-franchajzingovym-setyam.
2. Дія. Бізнес. Тренди франчайзингу в період кризи 2020–2021. URL:https://business.diia.gov.ua/handbook/francajzing/trendi-francajzingu-v-period-krizi-2020-2021.
3. Franchise.com. URL: https://www.franchise.com/.
4. Shotam. Який бізнес найчастіше розвивають по франчайзингу. URL: https://shotam.info/yakyy-biznesnaychastishe-rozvyvaiut-po-franchayzynhu/.
5. Franchise. Rozetka. URL: https://rozetka.com.ua/pages/franchise/.
6. Myasomarket. URL: https://myasomarket.com.ua/.
References (International): 1. PRO CONSULTING. Franshyza yde na karantyn. Yak perezhyty COVID-19 vitchyznianym franchaizynhovym merezham. URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/franshiza-uhodit-na-karantinkak-perezhit-covid-19-otechestvennym-franchajzingovym-setyam.
2. Diia. Biznes. Trendy franchaizynhu v period kryzy 2020–2021. URL: https://business.diia.gov.ua/handbook/francajzing/trendi-francajzingu-v-period-krizi-2020-2021.
3. Franchise.com. URL: https://www.franchise.com/.
4. Shotam. Yakyi biznes naichastishe rozvyvaiut po franchaizynhu. URL: https://shotam.info/yakyy-biznesnaychastishe-rozvyvaiut-po-franchayzynhu/.
5. Franchise.Rozetka. URL: https://rozetka.com.ua/pages/franchise/.
6. Myasomarket. URL: https://myasomarket.com.ua/.
Content type: Article
Aparece nas colecções:Галицький економічний вісник, 2021, № 4 (71)



Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.