Bitte benutzen Sie diese Kennung, um auf die Ressource zu verweisen: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36259
Titel: Формування конкурентних переваг промислового підприємства на засадах стратегічного маркетингу
Sonstige Titel: An industrial enterprise competitive advantages formation based on strategic marketing.
Autor(en): Волинець, Михайло Петрович
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Bibliographic description (Ukraine): Волинець М. П. Формування конкурентних переваг промислового підприємства на засадах стратегічного маркетингу : кваліфікаційна робота магістра за спеціальністю „075 — маркетинг“ / М. П. Волинець. — Тернопіль : ТНТУ, 2021. — 88 с.
Erscheinungsdatum: 2021
Submitted date: 2021
Date of entry: 15-Dez-2021
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопіль
Supervisor: Піняк, Ірина Любомирівна
Committee members: Маркович, Ірина Богданівна
Stichwörter: 075
маркетинг
Master Thesis
конкурентні переваги,
промислове підприємство,
маркетингова стратегія,
світлотехнічна продукція.
competitive advantages
Zusammenfassung: Волинець М. П. Формування конкурентних переваг промислового підприємства на засадах стратегічного маркетингу. – Рукопис. Дослідження на здобуття освітнього рівня «Магістр» за спеціальністю 075 «Маркетинг» – Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. – Тернопіль, 2021. В кваліфікаційній роботі здійснено аналіз бізнес-середовища та визначено конкурентні переваги досліджуваного підприємства. Обґрунтовано вибір стратегії формування конкурентних переваг підприємства. Розроблено комплекс маркетингових заходів орієнтований на формування та підсилення конкурентних переваг підприємства на стратегічну перспективу. Обґрунтовано доцільність впровадження проекту.
Beschreibung: . Відповідно до обраної теми дослідження за основну мету визначено формування комплексу маркетингових заходів з метою формування конкурентних переваг на засадах стратегічного маркетингу. Досягнення поставленої мети передбачає формування та вирішення наступних завдань: – досліджено сутність, наукові погляди на класифікацію та джерела формування конкурентних переваг промислового підприємства; – вивчено методичні підходи до розроблення та впровадження стратегії формування конкурентних переваг; – здійснено огляд тенденцій розвитку ринку світлотехнічної продукції; – проведено комплексний аналіз маркетингової діяльності підприємства; – про діагностовано конкурентні переваги досліджуваного підприємства; – визначено основні напрями розвитку підприємства на засадах стратегічного маркетингу; – розроблено стратегію формування конкурентних переваг; – обґрунтовано комерційний ефект пропонованих маркетингових заходів.
Content: ПЕРЕЛІК УМОВНИХ СКОРОЧЕНЬ ТА АБРЕВІАТУР 6
ВСТУП 7
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА 11
1.1. Сутність та класифікація конкурентних переваг промислового підприємства 11
1.2. Джерела формування конкурентних переваг промислового підприємства 17
1.3. Методичні підходи до розробки та впровадження стратегії формування конкурентних переваг 22
Висновки до розділу 1 27
РОЗДІЛ 2. АНАЛІЗ БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩА ТА КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА 28
2.1. Тенденції розвитку ринку світлотехнічної продукції 28
2.2. Комплексний аналіз маркетингової діяльності підприємства 32
2.3. Діагностика конкурентних переваг підприємства 37
Висновки до розділу 2 41
РОЗДІЛ 3. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНІ НАПРЯМИ ФОРМУВАННЯ ТА ПІДСИЛЕННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА НА ЗАСАДАХ СТРАТЕГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ 43
3.1. Визначення вектору розвитку підприємства 43
3.2. Розроблення стратегії формування конкурентних переваг 48
3.3. Оцінювання комерційного ефекту запропонованих маркетингових заходів 54
Висновки до розділу 3 59
РОЗДІЛ 4. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА У НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 60
Висновки до розділу 4 62
ВИСНОВКИ 63
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 67
ДОДАТКИ 76
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/36259
Copyright owner: © Волинець Михайло Петрович, 2021
References (Ukraine): 1. Господарський кодекс України URL: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/436-15 2. Податковий кодекс України URL: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2755-17 3. Про захист прав споживачів: Закон України від 12.05. 1991 р. //Відомості Верховної Ради України. – 1991. – № 30. – С. 379. 4. Про захист економічної конкуренції: Закон України від 11.01.2001 р. //Відомості Верховної Ради України. – 2001. – № 12. – Ст. 64. 5. Про рекламу: Закон України URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80 6. Про ринок електричної енергії: Закон України, 2017 р. – URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2019-19#Text 7. Звіт про фінансові результати ТОВ «ОСП Корпорація Ватра»», 2017-2021 рр. 8. Офіційний сайт ТОВ «ОСП Корпорація Ватра». – URL: https://vatra.ua/ukr/about-us/history 9. Амонс С. Е. Маркетингові дослідження ринку і його структурних елементів: теоретичний аспект /С. Е. Амонс, О. П. Красняк //Ефективна економіка. – 2020. – № 5. – URL: www.economy.nayka.com.ua 10. Аналітичний інструментарій в маркетинговій діяльності: монографія /Р. В. Федорович [та ін.] ; за ред. проф. Р. В. Федоровича. – Тернопіль: ФО-П Шпак В. Б., 2018. – 308 с. 11. Азоев Г.Л. Конкуренция: аналіз, стратегия и практика /Г.Л. Азоев. – М.: Центр экон. и маркетинга, 1996. – 208 с. 12. Ансофф И. И. Стратегическое управление: Учебное пособие /И.И. Ансофф. Пер. с англ. – М.: Єкономика, 2002. – 453 с. 13. Артеменко Л. П. Види конкурентних стратегій та приклади їх реалізації /Л. П. Артеменко, Є П. Гура //Сучасні підходи до управління підприємством. – 2018. – URL: http://conf.management.fmm.kpi.ua/proc/article/view/126024 14. Атюшкіна В. В. Управління конкурентним потенціалом підприємства на основі оцінювання комплексу маркетингу /В. В. Атюшкіна //Маркетинг і цифрові технології. – 2018. – Т. 2, № 3. – С. 85-103. – URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/47/46 15. Баланович А. М. Обґрунтування стратегії розвитку промислового підприємства на основі ринкових тенденцій /А. М. Баланович: дисертаційне дослідження на здобуття наукового степеня кандидата економічних наук. – Харків, 2018. – 343 с. 16. Балковська В.В. Формування стратегічних конкурентних переваг підприємства для забезпечення підвищення конкурентоспроможності /В.В. Балковська //Економіка і суспільство. – 2017. – № 13. – с. 345-350. 17. Балковська В.В. Визначення конкурентних переваг як базис для ефективного управління конкурентоспроможністю молокопереробних підприємств /В.В. Балковська //Глобальні та національні проблеми економіки. – 2017. – № 18. – С. 164-170. 18. Бліщук К. Сучасні маркетингові стратегії /К. Бліщук // Ефективність державного управління. – 2016. – Вип. 4 (49) Ч. 2. – С. 301-308. 19. Бойчук І.В. Маркетинг промислового підприємства / І.В. Бойчук. – К.:ЦУЛ, 2017. – 620 с. 20. Бондаренко С. М. Конкурентні переваги – унікальні особливості сучасних підприємств /С. М. Бондаренко, М. Ю. Лісовський //Науковий вісник Ужгородського національного університету. – 2017. – Вип. 15. – Ч. 1. – С. 42-45. 21. Борисова Т.М. Конкурентна стратегія на міжнародному ринку: сутність, основні характеристики та види /Т.М. Борисова //Вісник Хмельницького національного університету. – 2010. – № 2. – Т.1. – С. 156-160. 22. Бузус П.І. Принципи та проблеми розробки конкурентних стратегій розвитку підприємства /П.І. Безус, З.І. Залізняк //Ефективна економіка. – 2017. – № 12. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5936 23. Бурачек І. В. Конкурентоспроможність продукції підприємств: сутність, методи оцінки та зарубіжний досвід управління /І. В. Бурачек, О. О. Біленчук //Глобальні та національні проблеми економіки. – 2016. – Вип. 14. – с. 288-293. 24. Бурліцька О. П. Медіапланування як складова рекламної діяльності/ О. П. Бурліцька, Н. М. Голда //Středoevropský věstník pro vědu a výzkum (ISSN 2336-3630) № 4 (2021), Praha, Publising house Education and Science s.r.o. – P. 49-55. 25. Власенко В.В. Суть та види конкурентних переваг підприємства /В.В. Власенко, В.І.Порфіренко, М. М. Гребельник //Економіка та управління підприємствами. – 2020. – Вип. 49. – С. 97-103. 26. Голда Н. Використання евристичних методів в маркетинговому моделюванні /Н. Голда, І. Піняк, Н. Поліщук //Галицький економічний вісник. – 2021. – Том 68. – №1. – С. 166-174. 27. Гордієнко П.Л. Стратегічний аналіз: навчальний посібник. /П.Л. Гордієнко. – К.: Альтера, 2006. – 404 с. 28. Гудзь О.Є. Маркетингові аспекти стратегічного управління інноваційним розвитком підприємства /О.Є. Гудзь //Економіка. Менеджмент. Бізнес. – 2017. – № 4 (22). – С. 5-11. 29. Дерев’яненко Т. Є. Маркетинговий аудит внутрішнього середовища підприємства: навчальний посібник /Т. Є. Дерев’яненко. К.: КНЕУ, 2018. – 357 с. 30. Діденко Є. О. Модель управління конкурентоспроможністю підприємства /Є. О. Діденко, П. І. Жураківський //Ефективна економіка. – 2017. – № 5. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5590 31. Должанський І. З. Стратегія управління діяльністю підприємства на основі збалансованої системи показників: монографія /І. З. Должанський, І. М. Ягнюк. Донецьк: СПД Купріянов В. С. – 2012. – 213 с. 32. Доступність дешевого світла: особливості українського ринку світло діодів. – URL: https://pro-consulting.ua/ua/pressroom/dostupnost-deshevogo-sveta-osobennosti-ukrainskogo-rynka-svetodiodov 33. Дуброва О.С. Процес розробки та реалізації конкурентної стратегії підприємства /О. С. Дуброва //Ефективна економіка. – 2010. – № 8. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=274 34. Економічна енциклопедія: у 3 томах /[голов. редкол: С. В. Мочерний – К.: Видавничий центр «Академія», 2002 – Т. 3. – 2002. – 952 с. 35. Єсюнін С. С. Маркетингові комунікації як фактор впливу на конкурентоспроможність підприємства /С. С. Єсюнін, Л. М. Шульгіна //Актуальні проблеми економіки та управління: збірник наукових праць молодих вчених. – 2016. – Вип. 10. – С. 134-138. 36. Єсюнін С. С. Управління конкурентоспроможністю продукції підприємства на основі розвитку маркетингових комунікацій (на прикладі ТОВ «Українські новини»): магістерська дис.: 073 Менеджмент /С. C. Єсюнін. – Київ, 2018. – 123 с. 37. Жмуденко В. О. Оптимізація ресурсного потенціалу як стратегічний напрям розвитку підприємства /В. О. Жмуденко, Р. І. Ліщук //Економічний простір: Збірник наукових праць. – 2021. – № 165. – С. 53-58. – URL: http://www.prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/788/764 38. Закаблук Г. О. Дослідження динаміки показників фінансово-економічного стану промислових підприємств /Г. О. Закаблук //Інвестиції: практика та досвід. – 2018. – № 12. – С. 36-41. 39. Зоріна О. І. Вплив маркетингових комунікацій на діяльність підприємств в сучасних умовах /О. І. Зоріна, В. Ю. Фадєєнко //Глобальні та національні проблеми економіки. – 2018. – Вип. 21. – С. 284-287. 40. Іванов Ю.Б. Стратегія формування конкурентних переваг підприємства в умовах інтенсивної конкурентної боротьби /Ю.Б. Іванов, О.Ю. Іванова //Проблеми економіки. – 2012. – №4. – С. 121-128. 41. Корчинський А. Ефективність маркетингових комунікацій в соціальних медіа /А. Корчинський //Маркетинг в Україні. – 2019. – № 1. – С. 54-56. 42. Костюк В. Стратегія формування конкурентних переваг підприємства в сучасних умовах ринку /В. Костюк, Т. Янчук //Галицький економічний вісник. – 2019 – № 3 (58). – URL: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu 43. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент. Экспресс-курс /Ф. Котлер; пер. с англ. под ред. С.Г. Божук. – СПб.: Питер, 2006. – 464 с. 44. Краузе О.І. Дослідження конкурентоспроможності підприємства /Теоретичні та прикладні аспекти розвитку економіки та маркетингу /за ред. д.е.н., доц. В.А. Фаловича. – Тернопіль: «Бескиди», 2020. – С. 77-86. 45. Краузе О.І. Маркетинговий аналіз конкурентоспроможності промислового підприємства /Нарощування фінансово-економічного потенціалу суб’єктів економічних відносин як основа поступального розвитку територіально-господарських систем: монографія /за заг. ред. О. Панухник] Тернопіль, ФОП Паляниця В. А., 2021. – С. 140-146. 46. Кумчик О.В. ТОВ «ОСП Корпорація Ватра» на ринку України /О.В. Кумчик. – Дослідження ТОВ «ОСП Корпорація Ватра». – Тернопіль, 2019. – 10 с. 47. Ламбен Ж.Ж. Стратегический маркетинг: европейская перспектива /Ж.Ж. Ламбен; пер. с франц. – СПб. : Наука, 1996. – 589 с. 48. Маслак О.І. Визначення рівня конкурентної переваги машинобудівного підприємства на засадах забезпечення розвитку його економічного потенціалу /О.І. Маслак, Л.А. Квятковська, О.О. Безручко //Ефекитвна економіка. – 2014. – № 7. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3174 49. Нємцов В.Д. Стратегічний менеджмент: навч. посібник /В.Д. Нємцов, Л.Є. Довгань. – К.: ТОВ «УВПК «ЕксОб», 2001. – 539 с. 50. Нові дослідження показують, що ринок освітлення подвоюється, 12.12.2017 р. – URL: https://www.optimaltd.com.ua/ua/news/novye-issledovaniya-pokazyvayut_-chto-rynok-osveshcheniya-udvaivaetsya/ 51. Обсяг реалізованої промислової продукції (товарів, послуг) за видами економічної діяльності у 2015-2020 роках URL: http://www.ukrstat.gov.ua/ 52. Огляд розвитку світлотехнічної галузі: статистика – URL: https://5watt.ua/uk/blog/statti/oglyad-rozvitku-svitlotekhnichnoyi-galuzi-statistika 53. Пащенко О.П. Особливості формування конкурентних переваг підприємства: стратегічний аспект /О.П. Пащенко //Вісник Житомирського державного технологічного університету. – 2015. – № 3(73). – С. 94-100. 54. Піняк І.Л. Маркетинг соціальних медіа: основні особливості, переваги, застосування та ефективність /І.Л. Піняк, Л.Я. Якимишин [Теоретичні та прикладні аспекти розвитку економіки та маркетингу: монографія. за ред. д.е.н, доц. В.А. Фаловича]. – Тернопіль: ФО-П Шпак В. Б., 2020. – С. 99-107. 55. Піняк І.Л. Конкурентоспроможність підприємств та формування конкурентних переваг /І.Л. Піняк, Н.М. Голда. [Нарощування фінансово-економічного потенціалу суб’єктів економічних відносин як основа поступального розвитку територіально-господарських систем: монографія за заг. ред. О. Панухник]. – ФОП Паляниця В.А. Тернопіль, 2021. 209 с.- С. 79-84 56. Портер М. Стратегия конкуренции /М. Портер / Пер. с англ. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. – 715 с. 57. Портер М. Конкурентные преимущества: Как достичь високого результата и обеспечить его устойчивость / М. Портер; пер. с англ. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2005. – 715 с. 58. Потюк В.М. Дослідження експортно-імпортної діяльності світлотехнічних підприємств як складової їх економічної безпеки /В.М. Потюк //Глобальні та національні проблеми економіки. – 2018. – Вип. 21. – С. 364-372. 59. Причепа І. В. Інноваційні пріоритети формування стратегічних конкурентних переваг підприємства /І.В. Причепа //Ефективна економіка. – 2014. – № 3. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2868 60. Рожко Н. Я. Передумови та принципи стратегічного маркетингового управління промислових підприємств України /Н. Я. Рожко //Соціально-економічні проблеми і держава. – 2017. – Вип. 2. – С. 154-161. 61. Світовий ринок світло діодів: зростання, тенденції і прогноз. – URL: http://atilos.com.ua/uk/novyni/svitovij-rinok-svitlodiodiv-zrostannya-tendentsiji-i-prognozi.html 62. Селезньова Г.О. Розробка алгоритму вибору конкурентної стратегії підприємства /Г.О. Селезньова, В.В. Сиров //Глобальні та національні проблеми економіки. – 2016. – Вип. 10. – С. 500-504. 63. Стратегії послідовників на ринку товарів промислового призначення: суть, характеристика та умови ефективного здійснення. – URL: https://studfile.net/preview/5398251/page:34/ 64. Стаджі Д. У нас є, у інших немає. Що таке конкурентна перевага /Д. Стаджі. – URL: https://www.dsnews.ua/ukr/economics/u-nas-est-u-drugih-net-chto-takoe-konkurentnoe-preimushchestvo-08042021-420825 65. Тенденції індустріального LED-освітлення 2019: 6 напрямків, куди рухається ринок. – URL: https://ledtest.vestum.ua/uk/study/tendencii-industrialnogo-led-osvitlennja-2019-6-naprjamkiv-kudi-ruhaietsja-rinok/ 66. Тенденції розвитку ринку світлотехнічної продукції, 15.07.2020 р. – URL: https://horozukraine.com.ua/blog/tendencii-rozvitku-rinku-svitlodiodnoi-produkcii 67. Трансформація ринку в напрямку енергоефективного освітлення. – URL: https://www.ua.undp.org/content/ukraine/uk/home/operations/projects/closed-projects 68. Троян А. В. Класифікація та можливості досягнення конкурентних переваг підприємством /А. В. Троян //Ефективна економіка. – 2013. – № 11. – URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2498 69. Труніна І.М. Дослідження конкурентних переваг суб’єктів підприємницької діяльності в умовах глобалізації /І.М. Труніна, О.А. Сущенко //Часопис економічних реформ. – 2015. – № 3(19). – С. 43-49. 70. Цалка Т. Р. Особливості формування конкурентних переваг на підприємстві /Т.Р. Цалка, Т.О. Харченко, А.М. Хондока //Електронне наукове фахове видання «Ефективна економіка». – 2019. – № 9. – URL: www.ekonomy.nayka.com.ua 71. Шаповалова І.В. Конкурентні переваги підприємства: ретроспективний аналіз трактування термінів /І.В. Шаповалова //Економіка і суспільство. – 2017. – Вип. № 10. – С. 427-432. 72. Шацька З.Я. Особливості формування стратегії створення конкурентних переваг підприємства /З.Я. Шацька, О.В. Короб //Международный научный журнал. – 2015. – № 9. – С. 175-179. 73. Шимко О.В. Динаміка ринку електротехнічної продукції та перспективи розвитку до 2020 року /О.В. Шимко, Є.О. Підгора //REPORTER OF THE PRIAZOVSKYI STATE TECHNICAL UNIVERSITY. – 2017. – № 33. – С. 254-259. 74. Шульгина Л.М. Управління конкурентними перевагами суб’єктів господарювання в Україні /Л.М. Шульгина, К.Е. Ковальчук //Матеріали VIII Всеукраїнської науково-практичної конференції «Сучасні підходи до управління підприємством». – 2015. – URL: http://conf.management.fmm.kpi.ua/vi-konf/paper/view/1476 75. Шумпетер Й.А. История экономического анализа: в 3-х т. /Й.А. Шумпетер – СПб. : Экономическая школа, 2004. − Т.1. −496 с. 76. Wensley R. Assessing Advantage: A Framework for Diagnosing Competitive Superiority //Journal of Marketing. 1988. – April. vol. 52, pp. 65-72. 77. Organization development and transformation managing effective change / Organization for economic cooperation and development. – Paris: OECD Publishing, 2008. – 195 p. 78. Schwab К. The Global Competitiveness Report 2012-2013. Klaus Schwab, World Economic Forum. – Geneva, Switzerland, 2012 URL: http://www3.weforum.org/docs/WEF_GlobalCompetitivenessReport_2012-13.pdf 79. Shpylyk S., Pinyak I., Shveda N. Digital marketing as an innovative control element: development by evolution. (Digital economy trends: global challenges, strategy and technologies). Monograph. 2021. 30-38 pp.
Content type: Master Thesis
Enthalten in den Sammlungen:075 — маркетинг

Dateien zu dieser Ressource:
Datei Beschreibung GrößeFormat 
ДИПЛОМ Волинець 21.pdf1,27 MBAdobe PDFÖffnen/Anzeigen


Alle Ressourcen in diesem Repository sind urheberrechtlich geschützt, soweit nicht anderweitig angezeigt.

Administrationswerkzeuge