Por favor use este identificador para citas ou ligazóns a este item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34863

Title: Соціальна звітність як елемент бізнес-стратегії суб’єктів ринку
Other Titles: Social reporting as an element of business strategy of market entiti
Authors: Павликівська, Ольга Іванівна
Плекан, Уляна Михайлівна
Pavlykivska, Olha
Plekan, Uliana
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Павликівська О. І. Соціальна звітність як елемент бізнес-стратегії суб’єктів ринку / Ольга Павликівська, Уляна Плекан // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2021. — Том 68. — № 1. — С. 62–69. — (Облік і оподаткування).
Bibliographic description (International): Pavlykivska O., Plekan U. (2021) Sotsialna zvitnist yak element biznes-stratehii subiektiv rynku [Social reporting as an element of business strategy of market entiti]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 68, no 1, pp. 62-69 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 1 (68), 2021
Galician economic bulletin, 1 (68), 2021
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 1
Volume: 68
Issue Date: 2021
Submitted date: 17-Feb-2021
Date of entry: 19-Apr-2021
Publisher: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2021.01.062
UDC: 657
Keywords: соціально відповідальна діяльність
соціальна політика
механізми управління
стратегічне управління
інструменти обліку
нефінансова (соціальна) звітність
socially responsible activity
social policy
managerial mechanisms
strategic management
accounting instruments
non-financial (social) reporting
Number of pages: 8
Page range: 62-69
Start page: 62
End page: 69
Abstract: Досліджено сутність соціальної звітності. Доведено, що між соціально відповідальною діяльністю та обліком існує тісний зв’язок через те, що бухгалтер несе загальну відповідальність за достовірність, оцінювання та розкриття інформації, включаючи інформацію, пов’язану із соціальними проблемами. Крім того, оскільки даний вид діяльності базується на саморегулюванні (відсутня формалізація через недостатність нормативної бази), відображення показників соціальної діяльності у звітності залежить від суб’єктивної думки бухгалтера і, відповідно, останній несе за цей процес відповідальність. Визначено, що для прийняття ефективних та своєчасних управлінських рішень стосовно соціально відповідальної діяльності необхідним є забезпечення менеджменту підприємства якісною та достовірною інформацією, що здійснити практично неможливо без залучення системи обліку та звітності. Досліджені методико-організаційні підходи до побудови обліку соціально відповідальної діяльності та функціонального вдосконалення інформаційного забезпечення управління при реалізації соціальної стратегії підприємства. Широке розповсюдження ідей сталого розвитку підприємства потребує оптимізації функціональних зв’язків системи управління та обліку соціальної діяльності підприємства як однієї з його основних функцій за допомогою формування соціальної звітності. Саме остання, включаючи відомості про громадянську діяльність підприємства, сполучає взаємодію підприємства й держави. Вивчення необхідності та важливості формування соціальної звітності виявилося великою проблемою для підприємств, оскільки, перевірити вплив такої звітності на його діяльність складно. З цією метою розроблено методику формування та розповсюдження через засоби комунікацій відкритої соціальної звітності, що дозволить виявити причинно-наслідковий зв’язок між поданням цього виду звітності та з ростанням привабливості підприємства для споживачів та, як наслідок, є ефективним інструментом бізнес-стратегії суб’єктів ринку.
The essence of social reporting is investigated. It is proved that there is a close relation between socially responsible activities and accounting because the accountant has general responsibility for the reliability, evaluation and disclosure of information, including information that is related to social problems. Moreover this type of activity is based on self-regulation (lack of formalization due to insufficiency of normative base), the reflection of social activity indicators in the accounting depends on the accountant subjective opinion and, relatively, the latter is responsible for this process. It is determined that for effective and timely management decision-making concerning socially responsible activities it is necessary to provide the company management with high-quality and reliable information, but practically, this implementation is impossible without accounting and reporting involvement. The methodological and organizational approaches to the reporting of socially responsible activity and functional improvement of information management support in the implementation of the enterprise social strategy are investigated in this paper. The wide peddling of new ideas concerning the enterprise sustainable development requires optimization of the functional links of management and accounting systems of the enterprise socially responsible activity as one of its main functions by means of social reporting. It is latter that combines the interaction of the enterprise, state and society. For this purpose the methodology of formation and extension of the open social reporting by communication media is developed, making it possible to identify the cause-effect relation between this type of reporting and the growth of the enterprise attractiveness for consumers and, as a result, effective tool for business strategy of market participants.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34863
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2021
URL for reference material: https://www.globalreporting.org/reporting/g4/Pages/default.aspx
References (Ukraine): 1. Global Reporting Initiative. Руководство по отчетности в области устойчивого развития G4, 2013. URL: https://www.globalreporting.org/reporting/g4/Pages/default.aspx.
2. Герасименко О. Соціальний облік та нефінансова звітність як інструменти реалізації соціальної відповідальності. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2012. № 137. С. 39–42.
3. Левицька С. О. Соціальний облік: методичний підхід та організаційне забезпечення. URL: irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis64r_81/cgiirbis_64.exe?
4. Павликівська О. І. Управління соціально відповідальною діяльністю підприємств на основі концепції обліку та контролінгу (теорія, методологія, практика): монографія. Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2018. 405 с.
References (International): 1. Global Reporting Initiative. Rukovodstvo po otchetnosty v oblasty ustoychyvoho razvytyya G4, 2013. URL: https://www.globalreporting.org/reporting/g4/Pages/default.aspx.
2. Herasymenko O. Sotsialnyy oblik ta nefinansova zvitnist yak instrumenty realizatsiyi sotsialnoyi vidpovidalnosti. Visnyk Kyyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. 2012. No. 137. Р. 39–42.
3. Levytska S. O. (2014) Sotsialnyy oblik: metodychnyy pidkhid ta orhanizatsiyne zabezpechennya. URL: irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis64r_81/cgiirbis_64.exe?
4. Pavlykivska O. I. Upravlinnya sotsialno vidpovidalnoyu diyalnistyu pidpryyemstv na osnovi kontseptsiyi obliku ta kontrolinhu (teoriya, metodolohiya, praktyka): monohrafiya. Ternopil: FOP Palyanytsya V. A., 2018. 405 р.
Content type: Article
Appears in Collections:Галицький економічний вісник, 2021, № 1 (68)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.