Defnyddiwch y dynodwr hwn i ddyfynnu neu i gysylltu â'r eitem hon: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34215

Teitl: Нововведення у сфері публічних закупівель в Україні
Teitlau Eraill: Innovations in the sphere of public procurement in Ukraine
Awduron: Галущак, Михайло Петрович
Галущак, Ольга Ярополківна
Кужда, Тетяна Іванівна
Halushchak, Mykhailo
Halushchak, Olha
Kuzhda, Tetiana
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Галущак М. П. Нововведення у сфері публічних закупівель в Україні / Михайло Галущак, Ольга Галущак, Тетяна Кужда // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 6. — № 67. — С. 202–211. — (Публічне управління та адміністрування).
Bibliographic description (International): Halushchak M., Halushchak O., Kuzhda T. (2020) Novovvedennia u sferi publichnykh zakupivel v Ukraini [Innovations in the sphere of public procurement in Ukraine]. Galician economic journal (Tern.), vol. 6, no 67, pp. 202-211 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 67 (6), 2020
Galician Economic Journal, 67 (6), 2020
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 67
Volume: 6
Dyddiad Cyhoeddi: 22-Dec-2020
Submitted date: 1-Oct-2020
Date of entry: 10-Feb-2021
Cyhoeddwr: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.06.202
UDC: 346.6
351.83
Allweddeiriau: публічні закупівлі
державні кошти
уповноважена особа
тендерний комітет
public procurement
state funds
authorized person
tender committee
Number of pages: 10
Page range: 202-211
Start page: 202
End page: 211
Crynodeb: Проаналізовано окремі положення нової редакції Закону України «Про публічні закупівлі» щодо їх здатності налагодити ефективнішу систему витрачання державних коштів. Введення спрощених закупівель під дію Закону однозначно сприятиме економії, проте механізм таких закупівель мав би бути прописаний чіткіше, особливо у частині моніторингу та оскарження. Сумнівною видається необхідність звітування про всі укладені договори від 1 коп. У частині планування закупівель нововведеннями дещо зміщено акценти з річного плану як єдиного цілого у бік його трактування як продукту тв орення багатьох людей. При значній чисельності задіяних у закупівельних процесах осіб це може призвести до випадкових помилок з непередбачуваними наслідками. Новою редакцією Закону, всупереч очікуванням, розширено обсяг вимог до пропозицій учасників. Частина з них видаються зайвими. Запровадження можливості вносити зміни в окремі документи тендерної пропозиції загалом є позитивним моментом, але доцільнішим було б розширити перелік таких документів та чіткіше сформулювати період їх уточнення. Встановлено, що в оновленому Законі враховано окремі негативні моменти минулого і для запобігання з боку учасників свідомого демпінгу, безпідставних оскаржен ь, необґрунтованих вимог щодо збільшення ціни за одиницю товару тощо запроваджено поняття аномально низької ціни, надано право замовнику застосовувати переговорну процедуру закупівлі при розірванні договору з вини учасника або при довготривалих оскарженнях , чіткіше сформульовано підстави для збільшення ціни за одиницю товару після укладання договору. Разом з тим, до кожного з названих нововведень є певні зауваження щодо змісту та формулювань, доцільності винятків з їх дії. Далеко неоднозначними є нові правила застосування адміністративної відповідальності до працівників замовника, відповідальних за проведення публічних закупівель. Лише каральними заходами щодо однієї сторони процесу підвищити ефективність системи неможливо. Для досягнення цієї мети необхідне істотніше комплексне доопрацювання Закону загалом
Certain statements of the new edition of Ukraine Law «On Public Procurement» concerning the ability to establish more efficient system of disbursing public funds is analyzed. The introduction of simplified procurement under the law definitely contributes to savings, but the procedure of such procurement should be described more clearly, especially in terms of monitoring and appeal. The need for reporting on all concluded contracts from 1 kopeck is doubtful. In terms of innovations procurement planning, the emphasis is shifted from the annual plan as a whole towards its interpretation as a product of people's creativity. With a significant number of people involved in procurement processes, this results in random errors with unpredictable consequences. The scope of requirements for proposals from participants is expanded in the new version of the law, on the contrary to the expectations. Some of them seem to be irrelevant. Providing the opportunity to amend particular documents of the tender proposal is generally positive, but it would be more reasonable to expand the list of such documents and clarify the period of their refinement. It is determined that the updated law takes into account certain negative aspects of the past and defines the concept of abnormally low price giving the customer the right to apply the negotiated procurement procedure in case of termination of the contract due to the participant fault or in case of long-term appeals; the clearly reasons for increasing the price per unit after the contract conclusion in order to prevent the participants from deliberately dumping, groundless appeals, unreasonable demands to increase the price per unit. At the same time, there are certain comments for each of the above-mentioned innovations concerning the content and formulation, the expediency of exceptions from their actions. The new rules of the application of administrative responsibility to the employees who are responsible for public procurement are confusing. It is impossible to increase the efficiency of the system only by punitive measures on one side of the process. In order to achieve this goal, more substantial comprehensive revision of the law as a whole is required
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34215
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL for reference material: https://blog.liga.net/user/itrofimenko/article/37351
https://lexinform.com.ua/yuridychna-praktyka/zminy-v-publichnyh-zakupivlyah-yaki-novatsiyiochikuyut-uchasnykiv-protsesu/
https://edz.mcfr.ua/799326
https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/koliziizakonodavstva-abo-iak-diiaty-zamovnykovi-pry-zakupivli-posluh-enerhoservisu/
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fYear=2020&fMonth=4&fDate=10
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fYear=2020&fMonth=5&fDate=5
https://lexinform.com.ua/yuridychna-praktyka/zminy-v-publichnyh-zakupivlyah-yakinovatsiyi-ochikuyut-uchasnykiv-protsesu/
https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/kolizii-zakonodavstva-abo-iakdiiaty-zamovnykovi-pry-zakupivli-posluh-enerhoservisu/
References (Ukraine): 1. Трофіменко І. Нововведення публічних закупівель. Загальна характеристика та огляд змін. URL: https://blog.liga.net/user/itrofimenko/article/37351.
2. Кот О. Зміни в публічних закупівлях: які новації очікують учасників процесу?URL: https://lexinform.com.ua/yuridychna-praktyka/zminy-v-publichnyh-zakupivlyah-yaki-novatsiyiochikuyut-uchasnykiv-protsesu/.
3. Заєць Н. Відхилення тендерної пропозиції учасника: що зміниться. Держзакупівлі. 2020. № 3. URL: https://edz.mcfr.ua/799326.
4. Довгая Г. Колізії законодавства, або як діяти замовникові при закупівлі послуг енергосервісу. Радник у сфері публічних закупівель. 2020. URL: https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/koliziizakonodavstva-abo-iak-diiaty-zamovnykovi-pry-zakupivli-posluh-enerhoservisu/.
5. Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text.
6. Інформаційний лист МЕРТУ № 3304-04/24218-06 від 10.04.2020 «Щодо організації закупівельної діяльності замовника». URL: https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fYear=2020&fMonth=4&fDate=10.
7. Узагальнені відповіді МЕРТУ № 3304-04/28729-06 від 05.05.2020 р. «Щодо спрощених закупівель». RL: https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fYear=2020&fMonth=5&fDate=5.
References (International): 1. Trofimenko I. (2020) Novovvedenia publichnych zakupivel. Zagalna charakterystyka ta ogliad zmin [Innovations of public procurement. General characteristics and overview of changes ]. Available at: https://blog.liga.net/user/itrofimenko/article/37351.
2. Kot O. Zminy v publichnych zakupivliah: yaki novatsii ochikuyut uchasnykiv protsesy? [Changesin public procurement: what innovations await the participants in the process?]Available at: https://lexinform.com.ua/yuridychna-praktyka/zminy-v-publichnyh-zakupivlyah-yakinovatsiyi-ochikuyut-uchasnykiv-protsesu/.
3. Zayets N. (2020) Vidhylenia tendernoi propozytsii uchasnyka: shcho zminytsa [Rejection of the bidder's tender offer: what will change]. Derzhzakupivli. № 3. Available at: https://edz.mcfr.ua/799326.
4. Dovgaia G. (2020) Kolizii zakonodavstva abo yak diiaty zamovnykovi pry zakupivli poslug energoservisy [Conflicts of legislation, or how to act the customer when purchasing the energy services]. Radnyk u spheri publichnych zakupivel. URL: https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/kolizii-zakonodavstva-abo-iakdiiaty-zamovnykovi-pry-zakupivli-posluh-enerhoservisu/.
5. Zakon Ukrainy “Pro publichni zakupivli” vid 25.12.2015 № 922-VIII. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text.
6. Informatsiynyiy lyst MERTU № 3304-04 / 24218-06 vid 10.04.2020 “Shchodo organizatsii zakupivelnoi diialnosti zamovnyka”. Available at: https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fYear=2020&fMonth=4&fDate=10
7. Uzagalneni vidpovidi MERTU № 3304-04 / 28729-06 vid 05.05.2020 “Shchodo sproshchenych zakupivel”. Available at: https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fYear=2020&fMonth=5&fDate=5.
Content type: Article
Ymddengys yng Nghasgliadau:Галицький економічний вісник, 2020, № 6 (67)



Diogelir eitemau yn DSpace gan hawlfraint, a chedwir pob hawl, onibai y nodir fel arall.