Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34205

Başlık: Особливості здійснення казначейського контролю у бюджетній сфері
Diğer Başlıklar: Specific features of treasury control in the fiscal sphere
Yazarlar: Гупаловська, Мирослава
Дем’янюк, Антоніна
Савчук, Світлана
Hupalovska, Myroslava
Demianiuk, Antonina
Savchuk, Svitlana
Affiliation: Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
West Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Гупаловська М. Особливості здійснення казначейського контролю у бюджетній сфері / Мирослава Гупаловська, Антоніна Дем’янюк, Світлана Савчук // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 6. — № 67. — С. 122–128. — (Фінанси, банківська справа та страхування).
Bibliographic description (International): Hupalovska M., Demianiuk A., Savchuk S. (2020) Osoblyvosti zdiisnennia kaznacheiskoho kontroliu u biudzhetnii sferi [Specific features of treasury control in the fiscal sphere]. Galician economic journal (Tern.), vol. 6, no 67, pp. 122-128 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник, 67 (6), 2020
Galician Economic Journal, 67 (6), 2020
Journal/Collection: Галицький економічний вісник
Issue: 67
Volume: 6
Yayın Tarihi: 22-Ara-2020
Submitted date: 30-Eki-2020
Date of entry: 10-Şub-2021
Yayıncı: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.06.122
UDC: 336.146.07
Anahtar kelimeler: казначейський контроль
порушення бюджетного законодавства
заходи впливу
treasury control
violation of budget legislation
measures of influence
Number of pages: 7
Page range: 122-128
Start page: 122
End page: 128
Özet: Досліджено, що бюджетний контроль є складовою державного фінансового контролю, а його невід’ємною складовою є казначейський контроль. Організація дієвого казначейського фінансового контролю за повнотою формування і своєчасністю надходження державних доході в, а також за законністю та ефективністю використання бюджетних коштів стає одним із головних пріоритетів сучасної економічної політики держави. Розкрито особливості казначейського контролю за формуванням і витрачанням бюджетних коштів. Особливість контролю, який здійснюють органи казначейства, полягає в тому, що він, в основному, здійснюється до та на етапі проведення операцій з бюджетними коштами. Таким чином, при виявленні порушення норм бюджетного законодавства учасниками бюджетного процесу органи казначейства можуть вжити заходи, які не допустять порушень у процесі формування бюджетних коштів, а також їх нецільового та неефективного використання. Визначено, що у разі виявлення порушень бюджетного законодавства з боку розпорядників та отримувачів бюджетних коштів застосовують такі заходи впливу, як попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення та зупинення операцій з бюджетними коштами на рахунках, відкритих в органах казначейства. Доведено, що органи казначейства, здійснюючи попередній і поточний контролі в процесі обслуговування бюджетних коштів, по суті здійснюють запобіжний захід щодо можливих зловживань і порушень у використанні бюджетних коштів розпорядниками та отримувачами бюджетних коштів. Обґрунтовано, що на сьогодні в Україні в контексті оптимізації бюджетного процесу та впровадження середньотермінового бюджетного планування із програмно -цільовим методом важливим є удосконалення контролю за витрачанням бюджетних коштів. Також важливим питанням є забезпечення прозорості контролю. Ще одним напрямком розвитку казначейського контролю є забезпечення оперативного управління коштами єдиного казначейського рахунку та подальша централізація фінансових ресурсів на ньому. Зроблено висновок про необхідність ко мплексного удосконалення та розвитку казначейського контролю з урахуванням зарубіжного досвіду.
It is investigated in this paper that budget control is a component of public financial control, and treasury control is its integral component. Organization of effective treasury financial control over the completeness of the formation and timeliness of state revenues, as well as the legality and efficiency of the budget funds use is becoming one of the main priorities of modern economic policy. Features of treasury control over the formation and spending of budget funds are revealed. The peculiarity of control performed by the treasury bodies is that it is carried out mainly before and at the stage of operations with budget funds. Thus, when violations of budget legislation are detected by participants of the budget process, the treasury bodies can take measures to prevent violations in the process of forming budget funds, as well as their inappropriate and inefficient use. It is determined that in case of violations of budget legislation by managers and recipients of budget fun ds the following measures are initiated: warning of improper implementation of budget legislation with the requirement to eliminate violations and suspend operations with budget funds in accounts opened with the Treasury. It is proved that the treasury bodies, carrying out preliminary and current control in the process of servicing budget funds, essentially take precautionary measure against possible abuses and violations in the use of budget funds by managers and recipients of budget funds. It is substantiated that at present in Ukraine in the context of optimization of the budget process and the introduction of medium-term budget planning with the program-target method, it is important to improve control over the budget funds spending. Ensuring transparency of control is also an important problem. Another area of the treasury control development is to ensure the operational management of funds of a single treasury account and further centralization of financial resources on it. The conclusion about the necessity of complex improvement and development of treasury control considering foreign experience is made
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/34205
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL for reference material: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17
https://www.treasury.gov.ua/
https://www.treasury.gov.ua/storage/app/sites/1/uploaded-files/%20%D0%93%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%92%D0%98%202020pdf.pdf
References (Ukraine): 1. Гупаловська М. Б. Теоретико-концептуальні засади державного фінансового контролю. Світ фінансів. 2013. № 4. С. 44–49.
2. Савченко Л. А. Правові основи фінансового контролю: навч.посіб. К.: Юрінком Інтер, 2008. 504 с.
3. Дорош Н. І. Аудит: методологія і організація. К.: Т-во «Знання», КОО, 2001. 402 с.
4. Степашин С. В., Столяров Н. С., Шохин С. О., Жуков В. А. Государственный финансовый контроль: учебник для вузов. СПб.: Питер, 2004. 557 с.
5. Микитюк І. С. Казначейський контроль як складова системи державного фінансового контролю.Економічний вісник університету. 2018. Вип. 37 (1). С. 245–251.
6. Бюджетний кодекс України № 2456-VI від 08.07.2010 URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17. (дата звернення 28.09.2020).
7. Державна казначейська служба України. Публічні звіти. URL: https://www.treasury.gov.ua/ storage/app/sites/1/uploaded-files/%20%D0%93%D0%9E%D0%9B%D0% 9E%D0%92%D0%98%2020 20pdf.pdf.
References (International): 1. Hupalovs'ka M. B. (2013) Teoretyko-kontseptual'ni zasady derzhavnoho finansovoho kontrolyu [Theoretical and conceptual principles of public financial control]. Svit finansiv. No. 4, pp. 44 –49.
2. Savchenko L. A. (2008) Pravovi osnovy finansovoho kontrolyu: navch.posibn. [Legal bases of financial control]. K.:Yurinkom Inter. [In Ukrainian].
3. Dorosh N. I. (2001) Audyt: metodolohiya i orhanizatsiya [Audit: methodology and organization].K.: T-vo “Znannya”, KOO. [In Ukrainian].
4. Stepashin S. V., Stolyarov N. S., Shohin S. O., Zhukov V. A. (2004) Gosudarstvennyiy finansovyiy kontrol: Uchebnik dlya vuzov [State financial control]. SPb.: Piter. [In Russian].
5. Mykytyuk I. S. (2018) Kaznacheys'kyy kontrol' yak skladova systemy derzhavnoho finansovoho kontrolyu[Treasury control as a component of the system of state financial control]. Ekonomichnyy visnyk universytetu. No. 37 (1). P. 245–251.
6. Byudzhetnyy kodeks Ukrayiny N 2456-VI vid 08.07.2010. Available at: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17.
7. Derzhavna kaznacheys'ka sluzhba Ukrayiny. Publichni zvity. Available at: https://www.treasury.gov.ua/storage/app/sites/1/uploaded-files/%20%D0%93%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%92%D0%98%202020pdf.pdf.
Content type: Article
Koleksiyonlarda Görünür:Галицький економічний вісник, 2020, № 6 (67)



DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.