Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33392

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorХоменко, Лілія
dc.contributor.authorСагер, Людмила
dc.contributor.authorЛюбчак, Владислав
dc.contributor.authorKhomenko, Liliya
dc.contributor.authorSaher, Liudmyla
dc.contributor.authorLyubchak, Vladislav
dc.date.accessioned2020-12-23T20:12:36Z-
dc.date.available2020-12-23T20:12:36Z-
dc.date.created2020-09-18
dc.date.issued2020-09-18
dc.date.submitted2020-07-01
dc.identifier.citationХоменко Л. Аналіз реклами служби крові в друкованих ЗМІ (на прикладі Сумського обласного центру служби крові) / Лілія Хоменко, Людмила Сагер, Владислав Любчак // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 66. — № 5. — С. 170–179. — (Менеджмент).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/33392-
dc.description.abstractСлужба крові – одна зі стратегічно важливих галузей охорони здоров’я у світі, яка рятує мільйони життів щорічно. Згідно з даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) у 60 країнах світу добровільні безоплатні донори забезпечують 100% запасів крові. Це їм вдається завдяки ефективним маркетинговим програмам. В Україні не вистачає донорської крові, а кількість донацій крові майже втричі менша, ніж рекомендовано ВООЗ. Тому важливо проаналізувати позитивний досвід провідних закладів служби крові. Метою дослідження є визначення ролі реклами в друкованих ЗМІ як складової маркетингової діяльності закладу служби крові. Було систематизовано переваги та недоліки реклами в друкованій пресі. Проаналізовано 71 статтю, опубліковану про Сумську станцію переливання крові в 11 друкованих виданнях за 1991 – травень 2020 рр. Виявлено друковані видання, в яких найбільше опубліковано статей. Для аналізу використано методи аналізу та логічного узагальнення, тренд-аналіз та контент-аналіз. Визначено основні тематики статей на кожному етапі становлення: акцент на співучасть у вирішенні проблем, на боротьбу з некомпетентними діями, на донора як основу функціонування закладу служби крові. Для формування залучення людей до донорського руху доцільно використовувати друковану рекламу з основним позивом «кожен може легко допомогти іншим людям, які потребують кров». Слід регулярно нагадувати в періодичній локальній пресі про заклад служби крові. Оскільки сучасні друковані ЗМІ мають друковану версію видання й інформаційний інтернет-сайт, можна донести необхідну закладу інформацію до широких кіл місцевої громадськості. Зокрема доцільно розміщувати приклади якомога більшої кількості людей та організацій, які здають кров, розповідати про внутрішню діяльність закладу, яку ніхто не бачить, показувати людей, які найактивніші в просуванні донорства, щоб вони залучали більшу кількість людей до донорства, показувати приклади успішно вирішених проблем закладу та доводити до відома ідею: бути донором просто і корисно як для донора, так і суспільства. У майбутньому це дозволить оптимізувати рекламу в друкованих ЗМІ та підвищити її ефективність, а також розробити повноцінну маркетингову програму з високими показниками залучення й утримання донорів.
dc.description.abstractBlood supply service is one of the strategically important areas of health care, saving millions of lives each year worldwide. According to the World Health Organization (WHO) in 60 countries around the world, voluntary unpaid donors provide 100% of blood supplies. They do it due to effective marketing programs. There is shortage of donor blood in Ukraine and the number of blood donations is almost three times less than recommended by WHO. Therefore, it is important to analyze the positive experience of leading blood supply service centers. The objective of the investigation is to determine the role of advertising in print media as part of the blood supply service marketing activities. The advantages and disadvantages of print media advertising are systematized. 71 articles about Sumy Regional Blood Supply Service Center published in 11 printed sources during 1990 – May 2020 were analyzed. Printed sources where most of the articles were published were defined. Methods of analysis and logical generalization, trend analysis and content analysis were used. The main themes of the articles at each stage of their formation are determined: emphasis on the fellowship in problems solution, fight against incompetent actions, donor as the basis of the blood supply service functioning. It is advisable to use print advertising with the basic motto «everyone can easily help other people who need blood.» in order to involve people the donor movement. Blood supply service should be regularly cited in the local periodical press. As modern print media have both printed version of the publication and informational Internet-website, it is possible to distribute the necessary information among the wide range of the public. Particularly, it is reasonable to show examples of people and organizations donating blood; tell about the internal activities of blood supply service, show the most active people in donation promotion, so they can involve more people into donation, demonstrate examples of problems successfully solved by blood supply service and point out the idea: being a donor is simple and beneficial for both the donor and society. In the future it will optimize advertising in print media and increase its effectiveness as well as and develop complete marketing program with high rates of donors recruitment and support.
dc.format.extent170-179
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (66), 2020
dc.relation.ispartofGalician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 5 (66), 2020
dc.relation.urihttps://www.ukrinform.ua/rubric-society/2721652-ukraini-ne-vistacae-donorskoi-krovi-fahivci.html
dc.relation.urihttps://ua.112.ua/suspilstvo/zdai-krov-podilysia-zhyttiam-vse-shcho-potribno-znaty-pro-den-donora-v-sviti-i-v-ukraini-449601.html
dc.relation.urihttp://sumynews.com/news-and-ideas/society/10490/sumy-donorska-stolytsia-svitu.html
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1111/trf.14823
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1080/10495142.2017.1326340
dc.relation.urihttps://doi.org/10.2196/mhealth.9752
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1111/trf.13387
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/978-3-319-56148-6_14
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/s10916-015-0228-0
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1109/SITA.2015.7358377
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1007/978-3-030-16187-3_1
dc.relation.urihttps://marketing.dovidnyk.info/index.php/osnovi_reklami/reklamnitehnologiyivsistemimasovihkomunikacijvikoristannyazasobivmasovoyikomunikaciyivreklaminemedijnikanalireklamnihkomunikacijiosnovnividiadresnoyireklami/1670-rol__i_misce_reklami___v_drukovanih_zmi_v_sistemi_reklamnih_komunikacij
dc.relation.urihttps://buklib.net/books/31816/
dc.relation.urihttps://s-media.com.ua/articles/entry/perevagi-rozmishchennya-reklami-v-presi
dc.relation.urihttps://cyberleninka.ru/article/n/kontent-analiticheskie-metody-issledovaniy-smi-obzor-podhodov/viewer
dc.subjectдонорство
dc.subjectпропаганда донорства
dc.subjectреклама в друкованих ЗМІ
dc.subjectмаркетинг
dc.subjectслужба крові
dc.subjectblood donation
dc.subjectdonation promotion
dc.subjectprint media advertising
dc.subjectmarketing
dc.subjectblood supply service
dc.titleАналіз реклами служби крові в друкованих ЗМІ (на прикладі Сумського обласного центру служби крові)
dc.title.alternativeAnalysis of blood supply service advertisements in print media (on the example of Sumy regional blood supply service center)
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages10
dc.subject.udc339.1
dc.subject.udc615.38
dc.relation.references1. Україні не вистачає донорської крові – фахівці. Укрінформ. 14.06.2019. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2721652-ukraini-ne-vistacae-donorskoi-krovi-fahivci.html (дата звернення: 25.05.2020).
dc.relation.references2. «Здай кров. Поділися життям»: Все, що потрібно знати про День донора в світі і в Україні. 112.ua. 14.06.2018. URL: https://ua.112.ua/suspilstvo/zdai-krov-podilysia-zhyttiam-vse-shcho-potribno-znaty-pro-den-donora-v-sviti-i-v-ukraini-449601.html (дата звернення: 20.05.2020).
dc.relation.references3. Суми − донорська столиця світу. SumyNews. 06.06.2017. URL: http://sumynews.com/news-and-ideas/society/10490/sumy-donorska-stolytsia-svitu.html (дата звернення: 25.05.2020).
dc.relation.references4. Sümnig A., Feig M., Greinacher A., Thiele T. The role of social media for blood donor motivation and recruitment. Transfusion. 2018. Vol. 58. P. 2258–2259. https://doi.org/10.1111/trf.14823
dc.relation.references5. Martin-Santana J. D., Reinares-Lara E., Reinares-Lara P. Using Radio Advertising to Promote Blood Donation. Journal оf Nonprofit & Public Sector Marketing. 2018. Vol. 30. P. 52–73. https://doi.org/10.1080/10495142.2017.1326340
dc.relation.references6. Determinants of Intention to Use Mobile Phone Caller Tunes to Promote Voluntary Blood Donation: Cross-Sectional Study / Appiah B. Et all Jmir Mhealth And Uhealth. 2018. Vol. 6. 16 p. https://doi.org/10.2196/mhealth.9752
dc.relation.references7. Yıldız E. Ö. The effect of the video and brochure via donor recruitment on fear, anxiety and intention: Randomized controlled trial. Transfusion and Apheresis Science. 2020.
dc.relation.references8. Aravindakshan A., Rubel O., Rutz O. Managing Blood Donations with Marketing. Marketing Science, Articles in Advance. 2015. Р. 1–12. File 27.
dc.relation.references9. Yuan S. et all. Blood donation mobile applications: are donors ready? Transfusion. 2016. Vol. 56. P. 614–622. https://doi.org/10.1111/trf.13387
dc.relation.references10. Sardi L., Idri A., Fernandez-Aleman J. L. Gamified Mobile Blood Donation Applications Bioinformatics And Biomedical Engineering, Iwbbio 2017, Pt I. 2017. P. 165–176. https://doi.org/10.1007/978-3-319-56148-6_14
dc.relation.references11. Ouhbi S. et all. Free Blood Donation Mobile Applications. Journal Of Medical Systems. 2015. Vol. 39: 52. https://doi.org/10.1007/s10916-015-0228-0
dc.relation.references12. Ouhbi S., Fernandez-Aleman J. L., Idri A., Pozo J. R. Are Mobile Blood Donation Applications Green? 2015 10th International Conference On Intelligent Systems: Theories And Applications (Sita). 2015. P. 1–6. https://doi.org/10.1109/SITA.2015.7358377
dc.relation.references13. Sardi L et all. Blood4Life: A Mobile Solution to Recruit and Retain Blood Donors Through Gamification and Trans-Theoretical Model. New Knowledge in Information Systems and Technologies. 2019. P. 3–12. https://doi.org/10.1007/978-3-030-16187-3_1
dc.relation.references14. Rodrigues da Silva J., Cesar P. B C., Praça B. B., Wandemberg R. S. F. Health Technology as a Tool to Promote Blood Donation. 11th International Conference on Health Informatics. 2018. P. 471–477.
dc.relation.references15. Роль і місце реклами в друкованих ЗМІ в системі рекламних комунікацій. URL: https://marketing.dovidnyk.info/index.php/osnovi_reklami/reklamnitehnologiyivsistemimasovihkomunikacijvikoristannyazasobivmasovoyikomunikaciyivreklaminemedijnikanalireklamnihkomunikacijiosnovnividiadresnoyireklami/1670-rol__i_misce_reklami___v_drukovanih_zmi_v_sistemi_reklamnih_komunikacij (дата звернення: 25.05.2020).
dc.relation.references16. Миронов Ю. Б., Крамар Р. М. Основи рекламної діяльності: навчальний посібник. Дрогобич: Посвіт, 2007. 108 с. URL: https://buklib.net/books/31816/ (дата звернення: 25.05.2020).
dc.relation.references17. Переваги розміщення реклами в пресі. URL: https://s-media.com.ua/articles/entry/perevagi-rozmishchennya-reklami-v-presi (дата звернення: 25.05.2020).
dc.relation.references18. Зубанова Л. Б. Контент-аналитические методы исследований сми: обзор подходов. Знак: проблемное поле медиаобразования. 2011. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/kontent-analiticheskie-metody-issledovaniy-smi-obzor-podhodov/viewer (дата звернення: 25.05.2020).
dc.relation.references19. Сагер Л. Ю. Построение организационно-экономического механизма управления коммуникациями промышленного предприятия. Экономика и современнный менеджмент: теория и практика: материалы XXVIII Международной заочной научно-практической конфренции. Новосибирск: СибАК, 2013. С. 42–47.
dc.relation.references20. Мельник Ю. М., Сагер Л. Ю., Черкас І. Ю. Трансформація маркетингових комунікацій: нетрадиційні види. Вісник Хмельницького національного університету. 2016. № 2. С. 164–168.
dc.relation.referencesen1. Ukrayini ne vistachaye donorskoyi krovi – fahivci. Ukrinform. 14.06.2019. Retrieved from: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2721652-ukraini-ne-vistacae-donorskoi-krovi-fahivci.html [in Ukrainian]. (accessed: 02.04.2020).
dc.relation.referencesen2. “Zdaj krov. Podilisya zhittyam”: Vse, sho potribno znati pro Den donora v sviti i v Ukrayini. 112.ua. 14.06.208. Retrieved from: https: //ua.112.ua/suspilstvo/zdai-krov-podilysia-zhyttiam-vse-shcho-potribno-znaty-pro-den-donora-v-sviti-i-v-ukraini-449601.html [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).
dc.relation.referencesen3. Sumi − donorska stolicya svitu. SumyNews. 06.06.2017. Retrieved from: http: //sumynews.com/news-and-ideas/society/10490/sumy-donorska-stolytsia-svitu.html [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).
dc.relation.referencesen4. Sümnig A., Feig M., Greinacher A., Thiele T. The role of social media for blood donor motivation 4. Sümnig A., Feig M., Greinacher A., Thiele T. The role of social media for blood donor motivation and recruitment. Transfusion.2018. Vol. 58. P. 2258–2259. https://doi.org/10.1111/trf.14823
dc.relation.referencesen5. Martin-Santana J. D., Reinares-Lara E., Reinares-Lara P. Using Radio Advertising to Promote Blood Donation. Journal оf Nonprofit & Public Sector Marketing. 2018. Vol. 30. P. 52–73. https://doi.org/10.1080/10495142.2017.1326340
dc.relation.referencesen6. Determinants of Intention to Use Mobile Phone Caller Tunes to Promote Voluntary Blood Donation: Cross-Sectional Study. Appiah B. Et all Jmir Mhealth And Uhealth. 2018. Vol. 6. 16 p. https://doi.org/10.2196/mhealth.9752
dc.relation.referencesen7. Yıldız E. Ö. The effect of the video and brochure via donor recruitment on fear, anxiety and intention: Randomized controlled trial. Transfusion and Apheresis Science. 2020.
dc.relation.referencesen8. Aravindakshan A., Rubel O., Rutz O. Managing Blood Donations with Marketing. Marketing Science, Articles in Advance, 2015. P. 1–12. File 27.
dc.relation.referencesen9. Blood donation mobile applications: are donors ready? Yuan S. et all. Transfusion. 2016. Vol. 56. P. 614–622. https://doi.org/10.1111/trf.13387
dc.relation.referencesen10. Sardi L., Idri A., Fernandez-Aleman J. L. Gamified Mobile Blood Donation Applications Bioinformatics And Biomedical Engineering, Iwbbio 2017, Pt I. 2017. P. 165–176. https://doi.org/10.1007/978-3-319-56148-6_14
dc.relation.referencesen11. Free Blood Donation Mobile Applications. Ouhbi S. et all. Journal Of Medical Systems. 2015. Vol. 39: 52.https://doi.org/10.1007/s10916-015-0228-0
dc.relation.referencesen12. Ouhbi S., Fernandez-Aleman J. L., Idri A., Pozo J. R. Are Mobile Blood Donation Applications Green? 2015 10th International Conference On Intelligent Systems: Theories And Applications (Sita). 2015. P. 1–6. Ouhbi S., Fernandez-Aleman J. L., Idri A., Pozo J. R. Are Mobile Blood Donation Applications Green? 2015 10th International Conference On Intelligent Systems: Theories And Applications (Sita). 2015. P. 1–6. https://doi.org/10.1109/SITA.2015.7358377
dc.relation.referencesen13. Blood4Life: A Mobile Solution to Recruit and Retain Blood Donors Through Gamification and Trans-Theoretical Model. Sardi L et all. New Knowledge in Information Systems and Technologies. 2019. P. 3–12. https://doi.org/10.1007/978-3-030-16187-3_1
dc.relation.referencesen14. Rodrigues da Silva J., Cesar P. B C., Praça B. B., Wandemberg R. S. F. Health Technology as a Tool to Promote Blood Donation. 11th International Conference on Health Informatics. 2018. P. 471–477.
dc.relation.referencesen15. Rol i misce reklami v drukovanih ZMI v sistemi reklamnih komunikacij. Retrieved from: https://marketing.dovidnyk.info/index.php/osnovi_reklami/reklamnitehnologiyivsistemimasovihkomunikacijvikoristannyazasobivmasovoyikomunikaciyivreklaminemedijnikanalireklamnihkomunikacijiosnovnividiadresnoyireklami/1670-rol__i_misce_reklami___v_drukovanih_zmi_v_sistemi_reklamnih_komunikacij [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).
dc.relation.referencesen16. Mironov Yu. B., Kramar R. M. Osnovi reklamnoyi diyalnosti: navchalnij posibnik. Drogobich: Posvit, 2007. 108 p. Retrieved from: https://buklib.net/books/31816/ [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).
dc.relation.referencesen17. Perevagi rozmishennya reklami v presi. URL: https://s-media.com.ua/articles/entry/perevagi-rozmishchennya-reklami-v-presi [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).
dc.relation.referencesen18. Zubanova L. B. Kontent-analiticheskie metody issledovanij smi: obzor podhodov. Znak: problemnoe pole mediaobrazovaniya. 2011. Retrieved from: https://cyberleninka.ru/article/n/kontent-analiticheskie-metody-issledovaniy-smi-obzor-podhodov/viewer [in Russian] (accessed: 02.04.2020).
dc.relation.referencesen19. Saher L. Iu. Postroenye orhanyzatsyonno-эkonomycheskoho mekhanyzma upravlenyia kommunykatsyiamy promыshlennoho predpryiatyia. Ekonomyka y sovremennnыi menedzhment: teoryia y praktyka: matryalы XXVIII Mezhdunarodnoi zaochnoi nauchno-praktycheskoi konfrentsyy. Novosybyrsk: SybAK, 2013. P. 42–47 [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020).
dc.relation.referencesen20. Melnyk Yu. M., Saher L. Iu., Cherkas I. Iu. Transformatsiia marketynhovykh komunikatsii: netradytsiini vydy. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. 2016. 2. P. 164–168 [in Ukrainian] (accessed: 02.04.2020)
dc.identifier.citationenKhomenko L., Saher L., Lyubchak V. (2020) Analiz reklamy sluzhby krovi v drukovanykh ZMI (na prykladi Sumskoho oblasnoho tsentru sluzhby krovi) [Analysis of blood supply service advertisements in print media (on the example of Sumy regional blood supply service center)]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 66, no 5, pp. 170-179 [in Ukrainian].
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.05.170
dc.contributor.affiliationСумський державний університет, Суми, Україна
dc.contributor.affiliationSumy State University, Sumy, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume66
dc.citation.issue5
dc.citation.spage170
dc.citation.epage179
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2020, № 5 (66)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.