Empreu aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32489

Títol: Визначення найважливіших закономірностей стабільного розвитку підприємств готельноресторанного господарства
Altres títols: Determination of the most important patterns of stable development of hotel and restaurant business
Autor: Нагорняк, Галина Степанівна
Малюта, Людмила Ярославівна
Мельник, Лілія Миколаївна
Nahorniak, Halyna
Malyuta, Lyudmyla
Melnyk, Liliya
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Нагорняк Г. С. Визначення найважливіших закономірностей стабільного розвитку підприємств готельноресторанного господарства / Галина Нагорняк, Людмила Малюта, Лілія Мельник // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2020. — Том 64. — № 3. — С. 174–184. — (Менеджмент).
Bibliographic description (International): Nahorniak H., Malyuta L., Melnyk L. (2020) Vyznachennia naivazhlyvishykh zakonomirnostei stabilnoho rozvytku pidpryiemstv hotelnorestorannoho hospodarstva [Determination of the most important patterns of stable development of hotel and restaurant business]. Galician economic bulletin (Tern.), vol. 64, no 3, pp. 174-184 [in Ukrainian].
Is part of: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 3 (64), 2020
Galician economic bulletin of the Ternopil National Technical University, 3 (64), 2020
Journal/Collection: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Issue: 3
Volume: 64
Data de publicació: 22-de -2020
Submitted date: 12-de -2020
Date of entry: 17-de -2020
Editorial: ТНТУ
TNTU
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2020.03.174
UDC: 005.336.4
Paraules clau: підприємство
стабільний розвиток
готельно-ресторанне господарство
готельно-ресторанний бізнес
конкурентоспроможність
послуга
персонал
якість
enterprise
stable development
hotel and restaurant economy
hotel and restaurant business
competitiveness
service
personnel
quality
Number of pages: 11
Page range: 174-184
Start page: 174
End page: 184
Resum: Визначено найважливіші закономірності стабільного розвитку підприємств готельноресторанного господарства, що зумовлено необхідністю підвищення рівня конкурентоспроможності українських підприємств і вітчизняного готельно-ресторанного сектора на основі принципів і методів управління якістю надаваних послуг та виготовленої продукції. Вирішено проблеми визначення найважливіших закономірностей стабільного розвитку підприємств готельно-ресторанного господарства за рахунок підвищення ефективності його використання та створення умов для подальшого розвитку. Проаналізовано особливості розвитку сучасного готельно-ресторанного господарства. Визначено основні індикатори стабільного розвитку різноманітних підприємств готельно-ресторанного господарства. Послідовно вирішено завдання дослідження: виявлено специфіку діяльності підприємств готельно-ресторанного бізнесу з метою подальшого управління ними; здійснено оцінювання основних індикаторів розвитку на різноманітних підприємствах готельно-ресторанного господарства. Запропоновано вирішення проблем забезпечення належного рівня конкурентоспроможності ринку готельно-ресторанних послуг, що ґрунтується на основі покращення якості діяльності готельних та ресторанних підприємств із використанням ефективних методів управління якістю. Обґрунтовано, що удосконалення механізму управління персоналом у вітчизняних готелях має бути спрямоване на усунення бюрократичних бар’єрів управління, активізацію творчого, організаторського, професійного, інтелектуального та людського потенціалу персоналу, збільшення його відповідальності за кінцевий результат. Досліджено розвиток управління якістю підприємств готельноресторанного господарства на основі застосування ефективних методів управління якістю. Виявлено вагомі тактичні фактори, що впливають на конкурентоспроможність підприємств готельноресторанного бізнесу: фактори загальної діяльності підприємства, фактори послуг готельноресторанного підприємства, фактори рівня обслуговування клієнтів, фактори маркетингової діяльності. Сформовано рекомендації щодо визначення найважливіших закономірностей стабільного розвитку підприємств готельно-ресторанної сфери на основі ефективності управління якістю.
The article identifies the most important patterns of stable development of hotel and restaurant business due to the need to increase the competitiveness of Ukrainian enterprises, including the domestic hotel and restaurant sector, based on the principles and methods of quality management of services and manufactured products. There are have been solved the problems of determining the most important patterns of stable development of hotels and restaurants by increasing the efficiency of their use and creating conditions for further development. The paper discloses the peculiarities of economy development and main indicators of stable development of various enterprises of hotel and restaurant industry. The following research tasks have been consistently solved: the specifics of the activity of hotel and restaurant business for the purpose of their further management have been revealed; the assessment of the main indicators of development at various enterprises of hotel and restaurant economy are carried out. It is suggested to solve the problems of ensuring the appropriate competitiveness level of the market of hotel and restaurant services, based on improving the quality of hotel and restaurant enterprises using effective quality management methods which also have been investigated. It is substantiated that the improvement of the mechanism of personnel management in Ukrainian hotels should be aimed at eliminating bureaucratic barriers, activation of creative, organizational, professional, intellectual and human potential of staff, increasing its responsibility for the end result. There were identified significant tactical factors influencing the competitiveness of hotel and restaurant business such as: factors of the general activity of the enterprise; factors of service of the hotels and restaurants; factors of customer service level; factors of marketing activity. In the article are formed the recommendations for determining the most important patterns of stable development of hotel and restaurant business based on the effectiveness of quality management.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/32489
ISSN: 2409-8892
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2020
URL for reference material: http://www.nbuv.gov.ua
References (Ukraine): 1. Агафонова Л. Г., Агафонова О. Є. Туризм, готельний та ресторанний бізнес: ціноутворення, конкуренція, державне регулювання: навч. посіб. К.: Знання, 2017. 358 с.
2. Акопій В. В. Організація і технологія надання послуг. К.: «Академія», 2006. 312 с.
3. Архіпов В. В. Організація ресторанного господарства: навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2016. 280 с.
4. Асмолова І. М. Аналіз і виявлення шляхів удосконалення ресурсного потенціалу приватних готелів. Зб. наук. пр. нац. ун-ту держ. податкової служби України. 2011. № 1. С. 27–34.
5. Богушева В. И. Бары и рестораны. Искусство обслуживания: сер. «Учебники и учебные пособия». Ростов-н/д: Феникс, 2015. 352 с.
6. Браймер Р. Основы управления в индустрии гостеприимства / пер. с англ. Р. Браймер. М.: Аспект Пресс, 2017. 325 с.
7. Власова Н. О. Економіка готельно-ресторанного господарства. Х.: Світ книги, 2016. 389 с.
8. Булгакова А. К. Сучасні методи управління персоналом на підприємствах готельно-ресторанного господарства. URL: http://www.nbuv.gov.ua.
9. Виноградская А. С. Развитие туристического бизнеса в Украине. Бизнес-информ. 2016. № 9–10. С. 122–127.
10.Лутай Л. А. Дисциплінарні відносини: стратегія розвитку та механізм забезпечення: моногр. Донецьк: Донецький нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського МОН України, 2007. 377 с.
11.Лутай Л. А., Козицька Г. В., Шпандарук В. О. Управління персоналом підприємства в умовах реструктуризації: моногр. Донецьк: Донецький нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. ТуганБарановського МОН України, 2011. 372 с.
References (International): 1. Ahafonova L. H., Ahafonova O. YE. Turyzm, hotelnyy ta restorannyy biznes: tsinoutvorennya, konkurentsiya, derzhavne rehulyuvannya: navch. posib. K.: Znannya, 2017. 358 р.
2. Akopiy V. V. Orhanizatsiya i tekhnolohiya nadannya posluh. K.: “Akademiya”, 2006. 312 p.
3. Arkhipov V. V. Orhanizatsiya restorannoho hospodarstva: navch. posib. K.: Tsentr uchbovoyi literatury, 2016. 280 p.
4. Asmolova I. M. Analiz i vyyavlennya shlyakhiv udoskonalennya resursnoho potentsialu pryvatnyk hoteliv. Zb. nauk. pr. nats. un-tu derzh. podatkovoyi sluzhby Ukrayiny. 2011. № 1. P. 27–34.
5. Bohusheva V. Y. Bary y restorany. Yskusstvo obsluzhyvanyya: ser. “Uchebnyky y uchebnye posobyya”. Rostov-n/d: Fenyks, 2015. 352 p.
6. Braymer R. Osnovy upravlenyya v yndustryy hostepryymstva / per. s anhl. R. Braymer. M.: Aspekt Press, 2017. 325 p.
7. Vlasova N. O. Ekonomika hotelno-restorannoho hospodarstva. KH.: Svit knyhy, 2016. 389 p.
8. Bulhakova A. K. Suchasni metody upravlinnya personalom na pidpryyemstvakh hotelno-restorannoho hospodarstva. URL: http://www.nbuv.gov.ua.
9. Vynohradskaya A. S. Razvytye turystycheskoho byznesa v Ukrayne Byznes-ynform. 2016. № 9–10. P. 122–127.
10. Lutay L. A. Dystsyplinarni vidnosyny: stratehiya rozvytku ta mekhanizm zabezpechennya: monohr. Donetsk: Donetskyy nats. un-t ekonomiky i torhivli im. M. Tuhan-Baranovsʹkoho MON Ukrayiny, 2007. 377 р.
11. Lutay L. A., Kozytska H. V., Shpandaruk V. O. Upravlinnya personalom pidpryyemstva v umovakh vrestruk1uryzatsiyi: monohr. Donetsʹk: Donetsʹkyy nats. un-t ekonomiky i torhivli im. M. TuhanBaranovskoho MON Ukrayiny, 2011. 372 р.
Content type: Article
Apareix a les col·leccions:Галицький економічний вісник, 2020, № 3 (64)



Els ítems de DSpace es troben protegits per copyright, amb tots els drets reservats, sempre i quan no s’indiqui el contrari.