Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/24780
Назва: The impact of the kinematic parameters of bounce and pitch motions of sprung mass on wheeled vehicles handling
Автори: Lyashuk, Oleg Leontiyovych
Ляшук, Олег Леонтійович
Sokil, Maria
Сокіл, Марія
Vovk, Yuriy Yaroslavovych
Вовк, Юрій Ярославович
Tson, Oleg Petrovych
Цьонь, Олег Петрович
Dzyura, Volodymyr Oleksiyovych
Дзюра, Володимир Олексійович
Бібліографічний опис: Lyashuk, О., Sokil, M., Vovk, Y., Tson, O., Dzyura, V. The impact of the kinematic parameters of bounce and pitch motions of sprung mass on wheeled vehicles handling. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. 2017, 97, 81-91. ISSN: 0209-3324. DOI: https://doi.org/10.20858/sjsutst.2017.97.8.
Bibliographic description: Lyashuk, О., Sokil, M., Vovk, Y., Tson, O., Dzyura, V. The impact of the kinematic parameters of bounce and pitch motions of sprung mass on wheeled vehicles handling. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. 2017, 97, 81-91. ISSN: 0209-3324. DOI: https://doi.org/10.20858/sjsutst.2017.97.8.
Дата публікації: 2017
Дата внесення: 7-тра-2018
Видавництво: Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport
Країна (код): PL
Теми: wheeled vehicles handling
directive wheels
amplitude
frequency
steering angle
Діапазон сторінок: 81-91
Серія/номер: 97;8
Короткий огляд (реферат): The impact of the kinematic parameters of bounce and pitch motions of wheeled vehicles’ (WVs’) sprung mass (SM) with non-linear power characteristics of the cushion system on vehicles handling is studied. The dependence of the critical value of the dynamic steering angle of directive wheels on the amplitude of bounce and pitch motions and the kinematic parameters of motion is developed. It is proven that the limit value of the dynamic steering angle of directive wheels is reduced during acceleration, and vice versa (it increases during braking, while the bounce and pitch motions are significantly reduced).
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/24780
ISSN: 0209-3324
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://sjsutst.polsl.pl/archives/2017/vol97/081_SJSUTST97_2017_Lyashuk_Sokil_Vovk_Tson_Dzyura.pdf
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри транспортних технологій та механіки

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
081_SJSUTST97_2017_Lyashuk_Sokil_Vovk_Tson_Dzyura.pdf951,47 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора