Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/24780
Назва: | The impact of the kinematic parameters of bounce and pitch motions of sprung mass on wheeled vehicles handling |
Автори: | Lyashuk, Oleg Leontiyovych Ляшук, Олег Леонтійович Sokil, Maria Сокіл, Марія Vovk, Yuriy Yaroslavovych Вовк, Юрій Ярославович Tson, Oleg Petrovych Цьонь, Олег Петрович Dzyura, Volodymyr Oleksiyovych Дзюра, Володимир Олексійович |
Бібліографічний опис: | Lyashuk, О., Sokil, M., Vovk, Y., Tson, O., Dzyura, V. The impact of the kinematic parameters of bounce and pitch motions of sprung mass on wheeled vehicles handling. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. 2017, 97, 81-91. ISSN: 0209-3324. DOI: https://doi.org/10.20858/sjsutst.2017.97.8. |
Bibliographic description: | Lyashuk, О., Sokil, M., Vovk, Y., Tson, O., Dzyura, V. The impact of the kinematic parameters of bounce and pitch motions of sprung mass on wheeled vehicles handling. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. 2017, 97, 81-91. ISSN: 0209-3324. DOI: https://doi.org/10.20858/sjsutst.2017.97.8. |
Дата публікації: | 2017 |
Дата внесення: | 7-тра-2018 |
Видавництво: | Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport |
Країна (код): | PL |
Теми: | wheeled vehicles handling directive wheels amplitude frequency steering angle |
Діапазон сторінок: | 81-91 |
Серія/номер: | 97;8 |
Короткий огляд (реферат): | The impact of the kinematic parameters of bounce and pitch motions of wheeled vehicles’ (WVs’) sprung mass (SM) with non-linear power characteristics of the cushion system on vehicles handling is studied. The dependence of the critical value of the dynamic steering angle of directive wheels on the amplitude of bounce and pitch motions and the kinematic parameters of motion is developed. It is proven that the limit value of the dynamic steering angle of directive wheels is reduced during acceleration, and vice versa (it increases during braking, while the bounce and pitch motions are significantly reduced). |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/24780 |
ISSN: | 0209-3324 |
URL-посилання пов’язаного матеріалу: | http://sjsutst.polsl.pl/archives/2017/vol97/081_SJSUTST97_2017_Lyashuk_Sokil_Vovk_Tson_Dzyura.pdf |
Тип вмісту: | Article |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації працівників кафедри транспортних технологій та механіки |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
081_SJSUTST97_2017_Lyashuk_Sokil_Vovk_Tson_Dzyura.pdf | 951,47 kB | Adobe PDF | Переглянути/відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.
Інструменти адміністратора