Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/24479
Title: | Концептуальні засади застосування вільного програмного забезпечення в фаховій підготовці майбутніх учителів математики, фізики та інформатики |
Other Titles: | Conceptual principles of the use of free software in the professional training of future teachers of mathematics, physics and computer science |
Authors: | Величко, Владислав Євгенович |
Affiliation: | ДВНЗ “Донбаський державний педагогічний університет”, vladislav.velichko@gmail.com |
Bibliographic description (Ukraine): | Величко В. Є. Концептуальні засади застосування вільного програмного забезпечення в фаховій підготовці майбутніх учителів математики, фізики та інформатики / Величко В. Є. // FOSS Lviv 2017, 27-30 квітня 2017 року. — Львів : Т.Б. Сорока, 2017. — С. 93–95. |
Bibliographic description (International): | Velychko V. Ye. (2017) Kontseptualni zasady zastosuvannia vilnoho prohramnoho zabezpechennia v fakhovii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv matematyky, fizyky ta informatyky [Conceptual principles of the use of free software in the professional training of future teachers of mathematics, physics and computer science]. FOSS Lviv 2017 (Lviv, 27-30 April 2017), pp. 93-95 [in Ukrainian]. |
Is part of: | Матеріали сьомої науково-практичної конференції FOSS Lviv 2017, 2017 Proceedings of Free/Libre and Open-Source Software Lviv-2017, 2017 |
Conference/Event: | Сьома науково-практична конференція FOSS Lviv 2017 |
Journal/Collection: | Матеріали сьомої науково-практичної конференції FOSS Lviv 2017 |
Issue Date: | 27-Apr-2017 |
Date of entry: | 1-Apr-2018 |
Publisher: | Т.Б. Сорока |
Place of the edition/event: | Львів Lviv |
Temporal Coverage: | 27-30 квітня 2017 року 27-30 April 2017 |
Number of pages: | 3 |
Page range: | 93-95 |
Start page: | 93 |
End page: | 95 |
Abstract: | Today has significant empirical use of free software in educational activities. The researchers studied various aspects of use, which include forms and methods of educational activity, advantages and disadvantages of free software eligibility criteria of free software and other educational process. Therefore, the question arises analyzing lessons learned, its structuring and creation of conceptual principles of the use of free software in the professional training of future teachers. By the conceptual bases include purpose use of free software in educational activities, strategic objectives, main activities, expected results. |
URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/24479 |
ISBN: | 978-966-2598-86-5 |
Content type: | Conference Abstract |
Appears in Collections: | FOSS Lviv 2017 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FOSSLviv_2017_Velychko_V_Ye-Conceptual_principles_93-95.pdf | 126,5 kB | Adobe PDF | View/Open | |
FOSSLviv_2017_Velychko_V_Ye-Conceptual_principles_93-95.djvu | 26,83 kB | DjVu | View/Open | |
FOSSLviv_2017_Velychko_V_Ye-Conceptual_principles_93-95__COVER.png | 910,92 kB | image/png | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.