Por favor use este identificador para citas ou ligazóns a este item: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5176

Título: Застосування комп’ютерних технологій в процесі проведення маркетингових досліджень
Outros títulos: Application of computer technologies in marketing researches
Authors: Shafranska, Iryna
Bibliographic description (Ukraine): Шафранська І. Б. Застосування комп’ютерних технологій в процесі проведення маркетингових досліджень / Ірина Шафранська // Галицький економічний вісник — Тернопіль : ТНТУ, 2014. — Том 44. — № 1. — С. 189-194. — (Маркетингові технології підприємств у сучасному науково-технічному середовищі).
Shafranska I. Application of computer technologies in marketing researches / Iryna Shafranska // Galician economic bulletin — Ternopil : TNTU, 2014. — Volume 44. — No 1. — P. 189-194.
Data de edición: 20-Mar-2014
Date of entry: 5-Dec-2014
Editor: Тернопiльський національний технiчний унiверситет iменi Iвана Пулюя
Place of the edition/event: Тернопіль
UDC: 004.3
65.012.122
339.138(045)
Palabras chave: маркетингові дослідження
комп’ютерні технології
програмні засоби
діаграми
лабораторний експеримент
імітація
аналіз
електронне тестування
місткість ринку
автоматизоване розв’язання задач
marketing researches
computer technologies
software
diagrams
laboratory experiment
imitation
analysis
electronic testing
market capacity
automated solution of tasks
Resumo: Розвиток інформаційних технологій, постійне удосконалення пакетів прикладних програм, сучасне комп’ютерне обладнання дозволяє не тільки здійснювати пошук інформації, створювати бази даних, а й проводити їх швидке опрацювання та підготовку до аналізу, глибоко оцінювати й представляти результати дослідження у найбільш зручному вигляді. Сучасні інформаційні технології є інструментом підвищення швидкості проведення маркетингових досліджень, засобом забезпечення точності підрахунків, об’єктивності результатів дослідження. Комп’ютерні технології маркетологи мають можливість використовувати для проведення спостережень, експериментів, імітацій у процесі опрацювання результатів анкетного опитування, дослідження кон’юнктури ринку.
Under conditions of intense changes of marketing environment the marketing specialist must quickly collect and process a considerable amount of information. Effective information display is one of the main directions of improving the efficiency of modern information systems. Development of information technologies, constant improvement of application packages, modern computer equipment allow not only to carry out an information search, to create databases but also conduct their rapid processing and preparation for the analysis, deep estimation and to present research results in the most comfortable way. Modern information technologies give the possibility to do the marketing researches quicker. Moreover, they are the means of providing the accuracy of calculations and the objectiveness of research results. Marketing specialists have the possibility to use computer technologies for observations, experiments, imitations, in the process of results processing, situation analysis. Graphic representation of information is important as well. Diagrams not only illustrate the phenomenon under investigation and play an important role in the synthesis and analysis of information, but they are also an important and necessary addition to the tables. The same marketing data can be represented using different charts, but it must be understood that each of them has its own specificity and ease of visual display. Data analysis mainly depends on the proper selected chart type. Moreover, the wrongly chosen chart type can result in incorrect display of data and consequently to wrong conclusions. The development of information technologies lets switch over from traditional text reports to presentations using slides and reports of the researcher. The choice of software in the marketing researches mainly depends on the purpose and researchers’ qualification and availability of required software.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5176
Copyright owner: © „Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету“
Content type: Article
Aparece nas ColecciónsГалицький економічний вісник, 2014, № 1 (44)



Todos os documentos en Dspace estan protexidos por copyright, con todos os dereitos reservados