Empreu aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50567
Títol: Застосування технологій штучного інтелекту для оптимізації опису завдань проектного менеджменту
Altres títols: Application of artificial intelligence technologies for optimization of project management task descriptions
Autor: Сава, Роман Іванович
Sava, Roman
Bibliographic description (Ukraine): Сава Р. І. Застосування технологій штучного інтелекту для оптимізації опису завдань проектного менеджменту: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „121 — інженерія програмного забезпечення“ / Р. І. Сава. — Тернопіль: ТНТУ, 2025. — 80 с.
Data de publicació: de -2025
Date of entry: 23-de -2025
Editorial: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Country (code): UA
Place of the edition/event: ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна
Supervisor: Дячук, Степан Федорович
UDC: 004.8:005.8
Paraules clau: 121
інженерія програмного забезпечення
управління проєктами
управління проєктами
Kanban
генеративні моделі
User Story
Next.js
OpenAI API
project management
artificial intelligence
generative models
Resum: Метою роботи є підвищення ефективності процесів проєктного менеджменту шляхом розроблення веб-орієнтованої інформаційної системи, що інтегрує технології штучного інтелекту для генерації та оптимізації описів завдань. Об’єкт дослідження – процес управління завданнями та вимогами в проєктах розробки програмного забезпечення. Предмет дослідження – методи та засоби застосування великих мовних моделей (LLM) для автоматизованого формування технічної документації. Методи дослідження включають: системний аналіз, об’єктно-орієнтоване проєктування, методи інженерії знань (Prompt Engineering), емпіричне тестування програмного забезпечення. В даній роботі розроблено веб-застосунок для управління проєктами за методологією Kanban, побудований на стеку технологій Next.js, Hono та PostgreSQL. Реалізовано модуль інтеграції з OpenAI API, що забезпечує автоматичну генерацію розширених описів завдань, критеріїв приймання та оцінки складності на основі короткого контексту. Впроваджено архітектурний підхід Feature-Sliced Design та принцип BYOK (Bring Your Own Key) для гнучкості налаштування. Створена система дозволяє скоротити час бізнес-аналізу, стандартизувати формат вимог та зменшити комунікаційне навантаження на команду розробки.
The purpose of the work is to increase the efficiency of project management processes by developing a web-oriented information system that integrates artificial intelligence technologies for generating and optimizing task descriptions. The object of the study is the process of managing tasks and requirements in software development projects. The subject of the study is methods and tools for applying large language models (LLM) for the automated formation of technical documentation. The research methods include: system analysis, object-oriented design, knowledge engineering methods (Prompt Engineering), and empirical software testing. In this work, a web application for project management based on the Kanban methodology was developed, built on the technology stack of Next.js, Hono, and PostgreSQL. An integration module with the OpenAI API has been implemented, providing automatic generation of extended task descriptions, acceptance criteria, and complexity estimation based on a short context. The Feature-Sliced Design architectural approach and the BYOK (Bring Your Own Key) principle were implemented for configuration flexibility. The created system allows reducing business analysis time, standardizing the requirements format, and decreasing the communication load on the development team.
Content: ВСТУП........................................................................................................................... 11 РОЗДІЛ 1 АНАЛІЗ ВИМОГ ДО ПРОГРАМНОЇ СИСТЕМИ................................... 13 1.1 Аналіз предметної області.................................................................................. 13 1.2 Постановка завдання та цілей ............................................................................ 15 1.3. Пошук акторів та варіантів використання ....................................................... 17 1.3.1. Ідентифікація акторів .................................................................................. 17 1.3.2. Визначення варіантів використання (Use Cases) ...................................... 18 1.3.3. Специфікація основного сценарію «AI-генерація опису задачі»............ 18 1.4. Опис ключових варіантів використання .......................................................... 20 РОЗДІЛ 2 ПРОЄКТУВАННЯ ТА РОЗРОБКА ПРОГРАМНОЇ СИСТЕМИ............ 23 2.1. Вибір процесу розробки .................................................................................... 23 2.2. Проєктування архітектури системи.................................................................. 25 2.2.1. Стратегія управління станом та синхронізація даних.............................. 27 2.3. Побудова схем бази даних ................................................................................. 29 2.3.1. Логічна модель даних (ER-діаграма) ......................................................... 29 2.3.2. Фізична модель даних ................................................................................. 30 2.4 Побудова UML-діаграм класів ........................................................................... 32 2.5. Вибір мови та середовища розробки................................................................ 34 2.6. Реалізація основних класів та методів ............................................................. 36 2.6.1. Реалізація моделі даних (Data Layer) ......................................................... 36 2.6.2. Реалізація сервісу інтеграції з ШІ (AI Service) ......................................... 36 2.6.3. Програмна реалізація взаємодії з LLM (OpenAI API) .............................. 37 2.7. Розробка інтерфейсу користувача..................................................................... 37 2.7.1. Загальна стилістика та дизайн-система ..................................................... 38 2.7.2. Екран авторизації та входу в систему ........................................................ 39 2.7.3. Панель керування проєктами (Dashboard)................................................. 40 2.7.4. Робочий простір проєкту: Kanban-дошка .................................................. 41 2.7.5. Інтерфейс створення задачі з AI-асистентом ............................................ 422.7.6. Сторінка налаштувань (BYOK) .................................................................. 43 2.7.7. Технічні аспекти UX (User Experience)...................................................... 43 РОЗДІЛ 3 ТЕСТУВАННЯ, ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ПІДТРИМКА .......................... 50 3.1. Тестування програмної системи ....................................................................... 50 3.1.1. Модульне тестування (Unit Testing) ........................................................... 50 3.1.2. Інтеграційне тестування API (Integration Testing)..................................... 51 3.1.3. Тестування інтелектуального модуля (AI Prompt Testing) ....................... 51 3.1.4. Системне та UI тестування (Manual Testing)............................................. 52 3.1.5. Автоматизоване наскрізне тестування (E2E Testing)................................ 53 3.1.6. Навантажувальне тестування (Load Testing)............................................. 54 3.1.7. Оцінка якості генерації контенту (AI Quality Assurance) ......................... 54 3.1.8. Тестування безпеки (Security Testing) ........................................................ 55 3.1.9. Опис та результати виконання контрольних тестових сценаріїв ............ 56 3.2. Розгортання програмної системи та системні вимоги.................................... 57 3.2.1. Системні вимоги .......................................................................................... 57 3.2.2. Архітектура та процес розгортання (CI/CD)............................................. 58 3.2.3 Конфігурація середовища ............................................................................ 59 3.3. Верифікація програмної системи...................................................................... 59 3.3.1. Перевірка відповідності функціональним вимогам ................................. 60 3.3.2. Статична верифікація коду.......................................................................... 60 3.3.3. Верифікація продуктивності (Performance Verification)........................... 61 3.3.4. Верифікація AI-модуля................................................................................ 61 3.4. Аналіз ризиків та стратегія їх мінімізації ........................................................ 62 3.4.1. Ідентифікація та оцінка технічних ризиків ............................................... 62 3.4.2. Економічні та правові ризики ..................................................................... 63 3.4.3. План відновлення після збоїв (Disaster Recovery) .................................... 63 РОЗДІЛ 4 ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 65 4.1. Охорона праці ..................................................................................................... 65 4.2. Безпека життєдіяльності.................................................................................... 67 ВИСНОВКИ .................................................................................................................. 70СПИСОК ВИКОРСТАНИХ ДЖЕРЕЛ........................................................................ 72 Додаток A Тези конференції ........................................................................................ 76 Додаток Б Лістинг коду генерації завдань.................................................................. 79
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50567
Copyright owner: @ Сава Роман Іванович, 2025
References (Ukraine): 1. Методичні вказівки до виконання кваліфікаційної роботи магістра для здобувачів спеціальності 121 – Інженерія програмного забезпечення, всіх форм навчання / укладачі: Михалик Д.М., Цуприк Г.Б., Бревус В.М., Мудрик І.Я. – Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. – 44 с
2. Anderson D. J. Kanban: Successful Evolutionary Change for Your Technology Business. Sequim : Blue Hole Press, 2010. 270 p.
3. Cohn M. User Stories Applied: For Agile Software Development. Boston : Addison-Wesley Professional, 2004. 304 p.
4. Models and Completion endpoints / OpenAI API Documentation. URL: https://platform.openai.com/docs/models
5. Booch G., Rumbaugh J., Jacobson I. The Unified Modeling Language User Guide. 2nd ed. Boston : Addison-Wesley Professional, 2005. 496 p.
6. Sommerville I. Software Engineering. 10th ed. London : Pearson, 2015. 816 p.
7. Manifesto for Agile Software Development / K. Beck et al. 2001. URL: https://agilemanifesto.org
8. Martin R. C. Clean Architecture: A Craftsman's Guide to Software Structure and Design. Hoboken : Prentice Hall, 2017. 432 p.
9. Richards M., Ford N. Fundamentals of Software Architecture: An Engineering Approach. Sebastopol : O'Reilly Media, 2020. 432 p.
10. RPC and Type-safe API / Hono Documentation. URL: https://hono.dev/guides/rpc
11. Feature-Sliced Design. Architectural methodology for frontend projects. URL: https://feature-sliced.design/
12. Date C. J. An Introduction to Database Systems. 8th ed. Boston : Pearson, 2003. 1328 p.
13. Schema declaration and migration / Drizzle ORM Documentation. URL: https://orm.drizzle.team/docs/sql-schema-declaration
14. Connolly T., Begg C. Database Systems: A Practical Approach to Design, Implementation, and Management. 6th ed. Boston : Pearson, 2014. 1440 p.
Content type: Master Thesis
Apareix a les col·leccions:121 — інженерія програмного забезпечення

Arxius per aquest ítem:
Arxiu Descripció MidaFormat 
Dyplomna_Sava_2025.pdf6,06 MBAdobe PDFVeure/Obrir


Els ítems de DSpace es troben protegits per copyright, amb tots els drets reservats, sempre i quan no s’indiqui el contrari.

Eines d'Administrador