Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50378
Назва: Аналітика клієнтських даних у CRM-системі як основа для прийняття управлінських рішень в електронній комерції
Інші назви: CUSTOMER DATA ANALYTICS IN CRM SYSTEM AS A BASIS FOR MAKING MANAGEMENT DECISIONS IN ELECTRONIC COMMERCE
Автори: Різник, Наталія Михайлівна
Ковальчик, Олена Арнольдівна
Кутник, Юрій Вікторович
Приналежність: ТНТУ ім. І. Пулюя
Бібліографічний опис: Різник Н. М., Ковальчик О. А., Кутник Ю. В. Аналітика клієнтських даних у CRM-системі як основа для прийняття управлінських рішень в електронній комерції. Ефективна економіка. 2025. № 12. URL: https://nayka.com.ua/index.php/ee.
Дата публікації: гру-2025
Дата внесення: 11-гру-2025
Країна (код): UA
УДК: 658.8:004.9:339.13
Теми: цифрова трансформація
управлінські рішення
CRM-система
електронна комерція
клієнтські дані
Короткий огляд (реферат): У статті розглянуто роль аналітики клієнтських даних у CRM-системах як ключового елемента прийняття управлінських рішень у сфері електронної комерції. В основу дослідження було покладено припущення, що клієнтські дані можуть бути трансформовані в корисну аналітичну інформацію, яка дозволить сформувати ефективні маркетингові, логістичні та стратегічні рішення для бізнесу. Описані ключові переваги, що дає цифрова трансформація підприємств та основні тренди інформаційних технологій для бізнесу. Зазначено, що впровадження CRM-систем в першу чергу потрібно компаніям, що спеціалізуються на онлайн продажу товарів або послуг і взаємодіють з великою кількістю клієнтів. Проаналізовано дані щодо використання українськими компаніями CRM-систем та для подальшого дослідження було вибрано KeyCRM, яка орієнтована на електронну комерцію та малий і середній бізнес. Розглянуто сучасні підходи до використання даних про клієнтів, інструменти CRM-платформ та їхній вплив на ефективність бізнес-процесів. Проаналізовано CRM як джерело структурованих даних про клієнтів. Визначено, що такі дані формують інформаційну основу для побудови детальних аналітичних звітів. Розглянуто аналітичні інструменти CRM, які слугують основою для обробки даних. Проаналізовано як можуть формуватися управлінські рішення на основі отриманої аналітики, що дозволило змоделювати процес прийняття управлінських рішень. Були визначені основні показники для кожного етапу процесу прийняття управлінських рішень, а також очікуванні результати: повна база даних для подальшого аналізу, структуровані дані для побудови звітів, виявлення тенденцій і закономірностей у продажах, визначення напрямів дій, оптимізація бізнес-процесів, контроль і корекція стратегії бізнесу. На основі узагальнення наукових джерел визначено основні проблеми цифрової трансформації підприємств та обґрунтовано доцільність впровадження аналітичних механізмів для підвищення якості управління. Запропоновано структуровану модель ухвалення управлінських рішень на основі даних, яка може бути використана українськими підприємствами електронної комерції.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50378
Власник авторського права: © Різник Н.М., Ковальчик О.А., Кутник Ю.В.
Перелік літератури: 1. Берестецька О. Цифрова трансформація сфер життя як основа зростання соціальної цінності [Електронний ресурс] / Олена Берестецька, Наталія Різник // Соціально- економічні проблеми і держава. 2021. Вип. 2 (25).— С. 393-404. — URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21bomzsc.pdf (дата звернення: 24.11.2025). 2. Берестецька, О., & Різник, Н. (2023). Використання CRM – систем в Україні в умовах невизначеностей. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (4 (96), 26-31. https://doi.org/10.32782/bsnau.2023.4.5. 3. Ковальчик О.А., Різник Н.М. Основні тренди інформаційних технологій для бізнесу: зб. матеріалів доп. учасн. ІІІ міжн. наук.-пр. конф. «Цифрова економіка як фактор інноваційного розвитку суспільства»/ Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет ім. І. Пулюя (6-7 грудня 2022 р.), 2022. С.91-93. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/40126/2/III_MNPK_2022_Kovalchyk_O-The_main_trends_of_information_91-93.pdf (дата звернення: 21.11.2025) 4. Марцінковська О. Організаційні аспекти впровадження CRM-систем у діяльність підприємства / О. Марцінковська, О. Легкий // Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. - 2018. - Вип. 23. - С. 81-85. - URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rarpsu_2018_23_18. 5. Мєшков, С. (2024). Важливість CRM систем для підвищення ефективності маркетингу підприємства. Bulletin of Sumy National Agrarian University, (3 (99), 45-50. https://doi.org/10.32782/bsnau.2024.3.8. 6. Ігнаци Петецкі, Євген Крикавський, Устина Гладій, & Роман Черкес. (2023). Актуальність впровадження сrm-систем на підприємствах. Академічні Візії, 18. https://doi.org/10.5281/zenodo.7813550. 7. Янчук, Т., Боєнко, О. (2023). Впровадження CRM-систем як засіб підвищення ефективності маркетингової діяльності. Економіка та суспільство, (48). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-89. 8. ТОП CRM-систем України 2025: що змінилося за два роки. URL: https://finance.ua/goodtoknow/top-crm-system-ukrainy-2025-shcho-zminylosia-za-dva-roky (дата звернення 21.11.2025).
References: 1. Berestetska, O. and Riznyk, N. (2021), “Digital transformation of life spheres as a basis for the growth of social value”, [Online], Socio-Economic Problems and the State, vol. 25, no. 2, available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21bomzsc.pdf (Accessed 24 November 2025). 2. Berestetska, O. and Riznyk, N. (2023), “Use of crm – system in Ukraine in conditions of uncertainty”, Bulletin of Sumy National Agrarian University, vol. 96, no. 4, pp. 26-31. https://doi.org/10.32782/bsnau.2023.4.5. 3. Kovalchyk, O.A. and Riznyk, N.M. (2022), “The main trends of information technologies for business”, Zb. materialiv dop. uchasn. III mizhn. nauk.-pr. konf. “Tsyfrova ekonomika iak faktor innovatsijnoho rozvytku suspil'stva” [Collection of Materials of the III International Scientific and Practical conference “Digital Economy as a Factor of Innovative and Sustainable Development of Society”], Ivan Pulyuy Ternopil National Technical University, Ternopil, Ukraine, pp.91-93, available at: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/40126/2/III_MNPK_2022_Kovalchyk_O-The_main_trends_of_information_91-93.pdf (Accessed 21 November 2025) 4. Martsinkovska, O. and Lehkyi, O. (2019), “Organizational aspects of implementation of CRM systems into an enterprise activity”, Regional aspects of development of productive forces of Ukraine, vol. 23, pp. 81-85. 5. Mieshkov, S. (2024), “The importance of crm systems for increasing the effectiveness of the company’s marketing”, Bulletin of Sumy National Agrarian University, vol. 3 (99), pp.45-50. https://doi.org/10.32782/bsnau.2024.3.8 6. Petetsky, I. Krykavsky, Ye. Gladiy, U. & Cherkes, R. (2023), “The relevance of implementing CRM systems at enterprises”, Academic Visions, vol. 18. https://doi.org/10.5281/zenodo.7813550 7. Yanchuk, T., & Boienko, O. (2023), “Implementation of crm-systems as a means of increasing the efficiency of marketing activities”, Economy and Society, vol. (48). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-48-89 8. The official site of Limited Liability Company "Finance.ua" (2025), “Ukraine's TOP CRM systems for 2025: what has changed in two years”, available at: https://finance.ua/goodtoknow/top-crm-system-ukrainy-2025-shcho-zminylosia-za-dva-roky (Accessed 21 November 2025)
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри економічної кібернетики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2025Різник_Ковальчик_Ефективна економіка.pdf332,09 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора