Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50269

Összes dokumentumadat
DC mezőÉrtékNyelv
dc.contributor.authorРазінкін, Нікіта Сергійович
dc.contributor.authorКірович, Андрій Федорович
dc.contributor.authorKirovych, Andrii
dc.contributor.authorRazinkin, Nikita
dc.date.accessioned2025-11-07T08:45:48Z-
dc.date.available2025-11-07T08:45:48Z-
dc.date.created2025-09-05
dc.date.issued2025-09-05
dc.date.submitted2025-05-08
dc.identifier.citationРазінкін Н. С. Використання ШІ в процесі кількісного оцінювання ризиків субʼєктів логістичної діяльності / Разінкін Нікіта Сергійович, Кірович Андрій Федорович // ГЕВ. — Т. : ТНТУ, 2025. — Том 95. — № 4. — С. 95–104. — (Менеджмент).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/50269-
dc.description.abstractШтучний інтелект революціонізує процес кількісного оцінювання ризиків у логістичній діяльності, забезпечуючи точність, автоматизацію та гнучкість у прогнозуванні й управлінні невизначеностями. Логістика, що охоплює транспортування, складування та управління ланцюгами постачання, характеризується складною структурою та численними ризиками, включаючи затримання доставки, технічні збої, коливання попиту, економічні потрясіння та природні катаклізми. Традиційні методи оцінювання ризиків, засновані на статичних моделях, не відповідають сучасним вимогам через обмежену здатність опрацьовувати великі обсяги даних у реальному часі. ШІ, зокрема алгоритми машинного навчання, такі, як регресійні моделі, дерева рішень і нейронні мережі, аналізує історичні та поточні дані, прогнозуючи ймовірність негативних подій і оптимізуючи логістичні процеси. Нейронні мережі опрацьовують неструктуровані дані, такі, як текстові звіти, зображення зі складів чи сенсорну інформацію з транспортних засобів, виявляючи ризики, пов’язані з пошкодженням вантажу чи технічними несправностями. Інтеграція різнорідних джерел даних, включаючи фінансові звіти, контракти та новинні потоки, дозволяє оцінювати геополітичні, економічні та операційні загрози. Системи прогнозування попиту, засновані на ШІ, використовують алгоритми часових рядів для оптимізації запасів, зменшуючи витрати на складування. Моделювання сценаріїв за методами Монте-Карло та байєсівськими мережами оцінює вплив зовнішніх факторів, таких, як зміна цін на паливо чи нові митні тарифи, сприяючи розробленню планів дій. Незважаючи на переваги, ШІ має обмеження: якість прогнозів залежить від повноти даних, а впровадження технологій вимагає значних ресурсів і кваліфікованого персоналу. Етичні виклики, зокрема конфіденційність і безпека даних, потребують уваги. У перспективі квантові обчислення та федеративне машинне навчання посилять можливості ШІ, сприяючи створенню стійких і ефективних ланцюгів постачання. Загалом, ШІ стає незамінним інструментом для логістичних підприємств, що прагнуть мінімізувати ризики, оптимізувати операції та підвищувати конкурентоспроможність у мінливому ринковому середовищі.
dc.description.abstractArtificial intelligence is revolutionising the process of quantifying risks in logistics, providing accuracy, automation and flexibility in forecasting and managing uncertainty. Logistics, which encompasses transportation, warehousing and supply chain management, is characterised by a complex structure and numerous risks, including delivery delays, technical failures, demand fluctuations, economic shocks and natural disasters. Traditional risk assessment methods based on static models do not meet modern requirements due to their limited ability to process large amounts of data in real time. AI, in particular machine learning algorithms such as regression models, decision trees and neural networks, analyses historical and current data to predict the likelihood of negative events and optimise logistics processes. Neural networks process unstructured data, such as text reports, images from warehouses, or sensor information from vehicles, to identify risks associated with cargo damage or technical malfunctions. Integrating heterogeneous data sources, including financial reports, contracts, and news flows, allows for the assessment of geopolitical, economic, and operational threats. AI- powered demand forecasting systems use time-series algorithms to optimise inventory, reducing warehousing costs. Scenario modelling using Monte Carlo and Bayesian networks assesses the impact of external factors, such as changes in fuel prices or new customs tariffs, to help develop action plans. Despite its advantages, AI has limitations: the quality of forecasts depends on the completeness of data, and the implementation of technologies requires significant resources and qualified personnel. Ethical challenges, including data privacy and security, require attention. In the future, quantum computing and federated machine learning will enhance AI capabilities, contributing to the creation of sustainable and efficient supply chains. All in all, AI is becoming an indispensable tool for logistics companies seeking to minimise risks, optimise operations, and increase competitiveness in a changing market environment.
dc.format.extent95-104
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник, 4 (95), 2025
dc.relation.ispartofGalician economic journal, 4 (95), 2025
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.tre.2024.103563
dc.relation.urihttps://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(36
dc.relation.urihttps://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-71-154
dc.relation.urihttps://doi.org/10.32515/2664-262X.2024.9(40).2.174-181
dc.relation.urihttps://doi.org/10.23939/sisn2024.16.001
dc.relation.urihttps://stfalcon.com/uk/blog/post/how-to-implement-ai-in-your-business
dc.relation.urihttps://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-14
dc.subjectштучний інтелект
dc.subjectризики
dc.subjectлогістика
dc.subjectпрогнозування
dc.subjectавтоматизація
dc.subjectartificial intelligence
dc.subjectrisks
dc.subjectlogistics
dc.subjectforecasting
dc.subjectautomation
dc.titleВикористання ШІ в процесі кількісного оцінювання ризиків субʼєктів логістичної діяльності
dc.title.alternativeThe use of AI in the process of quantitative risk assessment of logistics entities
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2025
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages10
dc.subject.udc658.7
dc.subject.udc006.83
dc.subject.udc519.86
dc.relation.references1. Abdulrashid I., Farahani R. Z., Mammadov S., Khalafalla M., Chiang W. C. Explainable artificial intelligence in transport Logistics: Risk analysis for road accidents. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review, 2024. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tre.2024.103563
dc.relation.references2. Тугай В., Худолей В. Використання штучного інтелекту в адаптивному управлінні підприємством. Development Service Industry Management. 2025. Вип. 1. С. 264–271. DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(36)
dc.relation.references3. Чебанова О. П., Волохов В. А. Використання технологій машинного навчання для оптимізації логістики. Вісник економіки транспорту і промисловості, 2023. Вип. 83. С. 278–283.
dc.relation.references4. Моргунова Т. І., Варлакова А. О. Використання штучного інтелекту та big data для аналізу та управління ризиками на підприємстві. Sociological and psychological models of youth communication : The 7th International scientific and practical conference, February 18–21, 2025. Copenhagen, Denmark. International Science Group, 2025. P. 51–54.
dc.relation.references5. Тимченко С. Геоінформаційні системи в управлінні дорожньою інфраструктурою: виклики та рішення для України. Економіка та суспільство. 2025. № 71. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-71-154.
dc.relation.references6. Інжиніринг криз та ризиків транспортних послуг : кол. моногр. / В. М. Самсонкін, І. В. Ніколаєнко, Ю. В. Булгакова та ін.; за ред. В. М. Сам- сонкіна та І. В. Ніколаєнко. Київ : Талком, 2021. 312 с.
dc.relation.references7. Аналіз проблем і математичних методів для їх вирішення в транспортній логістиці / К. М. Березька, О. С. Шевчук, Н. М. Фалович, Ю. Р. Бубняк. Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки : зб. наук. пр. 2024. Вип. 9 (40). Ч. 2. С. 174–181. DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2024.9(40).2.174-181
dc.relation.references8. Буров Є., Кулявець А. Штучний інтелект у логістиці: можливості та виклики. Вісник Національного університету «Львівська політехніка», 2024. Вип. 16. С. 1–10. DOI: https://doi.org/10.23939/sisn2024.16.001
dc.relation.references9. Баліцька І. ChatGPT: перспективи штучного інтелекту у логістиці. Trans Info, 2023. URL: https://stfalcon.com/uk/blog/post/how-to-implement-ai-in-your-business (дата звернення: 01.05.2025).
dc.relation.references10. Власенко В. O. Методи і моделі побудови спеціалізованих комп’ютерних мереж для високошвидкісних обчислень на базі квантових технологій. Сучасні аспекти діджиталізації та інформатизації в програмній та комп’ютерній інженерії : зб. тез ІІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Київ, 19–21 грудн. 2024 р. Київ, 2024. С. 142–143.
dc.relation.references11. Корж Р. В. Вплив квантових технологій на інноваційні процеси в глобальній економіці. Technology. 2024. № 9(2). С. 83–89. DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-14
dc.relation.referencesen1. Abdulrashid I., Farahani R. Z., Mammadov S., Khalafalla M., Chiang W. C. (2024). Explainable artificial intelligence in transport Logistics: Risk analysis for road accidents. Transportation Research Part E: Logistics and Transportation Review. DOI: https://doi.org/10.1016/j.tre.2024.103563
dc.relation.referencesen2. Tuhai V., Khudolei V. (2025) Vykorystannia shtuchnoho intelektu v adaptyvnomu upravlinni pidpryiemstvom [Use of artificial intelligence in adaptive enterprise management]. Development Service Industry Management, vol. 1, pp. 264–271. (In Ukrainian). DOI: https://doi.org/10.31891/dsim-2025-9(36)
dc.relation.referencesen3. Chebanova O. P., Volokhov V. A. (2023) Vykorystannia tekhnolohii mashynnoho navchannia dlia optymizatsii lohistyky [Use of machine learning technologies for logistics optimization]. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, vol. 83, pp. 278–283. (In Ukrainian).
dc.relation.referencesen4. Morhunova T. I., Varlakova A. O. (2025). Vykorystannia shtuchnoho intelektu ta big data dlia analizu ta upravlinnia ryzykamy na pidpryiemstvi [Use of artificial intelligence and big data for risk analysis and management at the enterprise]. Sociological and psychological models of youth communication: The 7th International scientific and practical conference, February 18–21, 2025, Copenhagen, Denmark. International Science Group, pp. 51–54. (In Ukrainian).
dc.relation.referencesen5. Tymchenko S. (2025) Heoinformatsiini systemy v upravlinni dorozhnoiu infrastrukturnoiu: vyklyky ta rishennia dlia Ukrainy [Geoinformation systems in road infrastructure management: challenges and solutions for Ukraine]. Ekonomika ta suspilstvo [Economy and Society], no. 71. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-71-154 (accessed: 7 May 2025). (In Ukrainian).
dc.relation.referencesen6. Samsonkin V. M., Nikolaienko I. V., Bulhakova Yu. V. et al. (eds.) (2021). Inzhynirynh kryz ta ryzykiv transportnykh posluh [Engineering of crises and risks of transport services]. Kyiv: Talkom. (In Ukrainian).
dc.relation.referencesen7. Berezka K. M., Shevchuk O. S., Falyvych N. M., Bubniak Yu. R. (2024) Analiz problem i matematychnykh metodiv dlia yikh vyrishennia v transportnii lohistytsi [Analysis of problems and mathematical methods for their solution in transport logistics]. Tsentralnoukrainskyi naukovyi visnyk. Tekhnichni nauky, vol. 9 (40), part 2, pp. 174–181. (In Ukrainian). DOI: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2024.9(40).2.174-181
dc.relation.referencesen8. Burov Ye., Kuliavets A. (2024) Shtuchnyy intelekt u lohistytsi: mozhlyvosti ta vyklyky [Artificial intelligence in logistics: opportunities and challenges]. Visnyk Natsionalnoho universytetu “Lvivska politekhnika”, vol. 16, pp. 1–10. DOI: https://doi.org/10.23939/sisn2024.16.001
dc.relation.referencesen9. Balytska I. (2023) ChatGPT: perspektyvy shtuchnoho intelektu u lohistytsi [ChatGPT: prospects of artificial intelligence in logistics]. Trans Info (electronic journal). Available at: https://stfalcon.com/uk/blog/post/how-to-implement-ai-in-your-business (accessed: 01 May 2025).
dc.relation.referencesen10. Vlasenko V. O. (2024) Metody i modeli pobudovy spetsializovanykh kompiuternykh merezh dlia vysokoshvydkisnykh obchyslen na bazi kvantovykh tekhnolohiy [Methods and models for building specialized computer networks for high-speed computing based on quantum technologies]. Suchasni aspekty didzhytalizatsii ta informatyzatsii v prohramniy ta kompiuterniy inzhenerii: zbirnyk tez II Mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia [Modern aspects of digitalization and informatization in software and computer engineering: proceedings of the II International Scientific and Practical Conference] (Kyiv, Ukraine, 19–21 December 2024). Kyiv, DUIKT, pp. 142–143.
dc.relation.referencesen11. Korzh R. V. (2024) Vplyv kvantovykh tekhnolohii na innovatsiini protsesy v hlobalnii ekonomitsi [Impact of quantum technologies on innovative processes in the global economy]. Technology, vol. 9, no. 2, pp. 83–89. (In Ukrainian). DOI: https://doi.org/10.36887/2415-8453-2024-2-14
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2025.04.095
dc.contributor.affiliationНаціональний університет «Одеська юридична академія», Одеса, Україна
dc.contributor.affiliationNational University «Odesa Law Academy», Odesa, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник
dc.citation.volume95
dc.citation.issue4
dc.citation.spage95
dc.citation.epage104
dc.identifier.citation2015Разінкін Н. С., Кірович А. Ф. Використання ШІ в процесі кількісного оцінювання ризиків субʼєктів логістичної діяльності // ГЕВ, Тернопіль. 2025. Том 95. № 4. С. 95–104.
dc.identifier.citationenAPAKirovych, A., & Razinkin, N. (2025). Vykorystannia ShI v protsesi kilkisnoho otsiniuvannia ryzykiv subʼiektiv lohistychnoi diialnosti [The use of AI in the process of quantitative risk assessment of logistics entities]. Galician economic journal, 95(4), 95-104. TNTU. [in Ukrainian].
dc.identifier.citationenCHICAGOKirovych A., Razinkin N. (2025) Vykorystannia ShI v protsesi kilkisnoho otsiniuvannia ryzykiv subʼiektiv lohistychnoi diialnosti [The use of AI in the process of quantitative risk assessment of logistics entities]. Galician economic journal (Tern.), vol. 95, no 4, pp. 95-104 [in Ukrainian].
Ebben a gyűjteményben:Галицький економічний вісник, 2025, № 4 (95)



Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!