霂瑞霂��撘����迨��辣: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49907
Title: Осмислення історичної освіти у філософському контексті й сучасному цифровому освітньому середовищі
Authors: Радинський, Сергій Віталійович
Левицький, Віталій Орестович
Радинська, Софія Сергіївна
Bibliographic description (Ukraine): Радинський С.В., Левицький В.О., Радинська С.С. Осмислення історичної освіти у філософському контексті й сучасному цифровому освітньому середовищі. Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука. Серія: Психологія та педагогіка. 2025. №2. С.91-98.
Issue Date: 10-八月-2025
Submitted date: 1-八月-2025
Date of entry: 18-八月-2025
Publisher: Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука»
Country (code): UA
Place of the edition/event: Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука»
UDC: 37:930(08)
Keywords: історична освіта
цифровізація
філософія
педагогіка
освітнє середовище
педагогічні практики
інформаційна цивілізація
Page range: С.91-98
Abstract: У статті осмислюється історична освіта у філософському контексті, аналізуються визначення предмета дослідження філософії освіти в контексті її адаптації до сучасного цифрового освітнього середовища та придатності до застосування в історичних дослідженнях філософії педагогічної думки минулого. Актуалізується проблема відповідності теоретико-методологічних і світоглядних засад історичної освіти до сучасних етнокультурних і соціальних викликів, що й виокремило філософ ське осмислення історичної освіти в особливу сферу пізнання. Досліджується становлення філософ ського розуміння історії, історичної освіти. Використовуючи філософський аналіз історичної освіти, показано, що вона залежить не лише від наукового, технологічного, культурного станів розвитку суспільства, а й через свій теоретико-методологічний апарат від реалізації усталених філософських парадигм у різних педагогічних практиках. Виокремлюються такі проблеми історичної освіти, як трансформація її в складну спеціалізовану систему, котрій притаманні власні закономірності функ ціонування й розвитку; універсалізація історичної освіти, що викликана потребами суспільства й осо бистості в постійній модернізації наукових знань; посилення кризи історичної освіти, що виража ється в різних підходах до її методології, трактування, неприйняття її результатів й у розриві між рівнем підготовки спеціалістів-істориків і потребами сучасного цифрового глобалізованого суспіль ства. Указано на необхідність формування філософського погляду на історичну освіту як на особливу дослідницьку галузь громадянської освіти з огляду на прогрес у суспільстві та змінне місце людини в ньому, адже освіта не є відокремленою сферою життя суспільства; інституції освіти постійно диверсифікуються й об’єднуються водночас. Розглянуто основні наукові пріоритети історичної освіти як галузі людського знання в умовах цифрового середовища. Запропоновано теоретико-мето дологічні й практичні підходи до організації дистанційного навчання історії й використання інтерак тивних методів, виокремлено методичний підхід щодо використання імерсійних цифрових технологій під час застосування інновацій у діяльності освітніх закладів. Ключові слова: історична освіта, філософія, педагогіка, освітнє середовище, педагогічні прак тики, інформаційна цивілізація, цифровізація.
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49907
Copyright owner: ©Радинський Сергій Віталійович
URL for reference material: https://journals.megu.rovno.ua/index.php/ped-psyh/article/view/60
References (Ukraine): Базалук O. Постмодернізм: філософія освіти. Future Human Image. 2015. № 2(5). С. 9–22. URL: https://www. fhijournal.org/wp-content/uploads/2015/07/2-5-2015-01-bazaluk.pdf.
Башли М. І. Особливості використання ІКТ в умовах дистанційного навчання майбутніх вчителів історії. Актуальні проблеми історичної освіти : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Херсон, 18 березня 2021 р.). Херсон : Вид-во ХДУ, 2021. С. 8–13.
Корильчук Н. І., Дзевицька Л. С., Василюк‐Зайцева С. В. Проблеми та перспективи сучасної освіти Укра їни: спроби наукової рефлексії. Академічні візії. 2023. Вип. 16. https://academy-vision.org/index.php/av/article/ view/164/152 (дата звернення: 25.05.2025).
Кузьміна С. Л. Філософія освіти як предмет історико-філософських досліджень. Наукові записки НаУКМА. Серія «Філософія та релігієзнавство». 2007. Том 63. С. 11–15.
Кучера Т., Насонова Л., Дейнека В. Філософія освіти : навчальний посібник для осіб, що навчаються в магі стратурі за спеціальністю «Педагогіка вищої школи». Харків : ХНМУ, 2015. 63 с.
Панченко Л. Суспільне покликання філософії освіти в умовах глобальних трансформацій. Філософія освіти. 2014. № 2(15). С. 131–140.
Філософія освіти і науки : навчальний посібник / І. С. Алексейчук та ін. 2-е вид., перероб. та доповн. Слов’янськ, 2019. 365 с.
Філософія освіти : навчальний посібник / за заг. ред. В. Андрущенка, І. Передборської. Київ : Вид-во НПУ ім. М. Драгоманова, 2009. 329 с.
Цифрові технології в освіті: сучасний досвід, проблеми та перспективи : монографія / Т. А. Васильєва та ін. ; за заг. ред. д-ки екон. наук, проф. Т. А. Васильєвої, д-ра екон. наук, проф. Ю. М. Петрушенка. Суми : Сумський державний університет, 2022. 150 с.
Черепанова С. Філософія освіти: до питання концептуалізації. Філософія освіти. Philosophy of Education. 2021. № 27 (2). С. 116–137. https://DOI: https://doi.org/10.31874/2309-1606-2021-27-2-8.
Content type: Article
�蝷箔����:Навчальні матеріали кафедри економіки та фінансів

��辣銝剔�﹝獢�:
獢�獢� ��膩 憭批���撘� 
15.pdf324,71 kBAdobe PDF璉�閫�/撘��
4-6-PB.pdf1,97 MBAdobe PDF璉�閫�/撘��


�DSpace銝剜�������★��������雿��.

蝞∠�極�