Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49907
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Радинський, Сергій Віталійович | - |
dc.contributor.author | Левицький, Віталій Орестович | - |
dc.contributor.author | Радинська, Софія Сергіївна | - |
dc.date.accessioned | 2025-08-18T06:02:08Z | - |
dc.date.available | 2025-08-18T06:02:08Z | - |
dc.date.issued | 2025-08-10 | - |
dc.date.submitted | 2025-08-01 | - |
dc.identifier.citation | Радинський С.В., Левицький В.О., Радинська С.С. Осмислення історичної освіти у філософському контексті й сучасному цифровому освітньому середовищі. Вісник Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені академіка Степана Дем'янчука. Серія: Психологія та педагогіка. 2025. №2. С.91-98. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49907 | - |
dc.description.abstract | У статті осмислюється історична освіта у філософському контексті, аналізуються визначення предмета дослідження філософії освіти в контексті її адаптації до сучасного цифрового освітнього середовища та придатності до застосування в історичних дослідженнях філософії педагогічної думки минулого. Актуалізується проблема відповідності теоретико-методологічних і світоглядних засад історичної освіти до сучасних етнокультурних і соціальних викликів, що й виокремило філософ ське осмислення історичної освіти в особливу сферу пізнання. Досліджується становлення філософ ського розуміння історії, історичної освіти. Використовуючи філософський аналіз історичної освіти, показано, що вона залежить не лише від наукового, технологічного, культурного станів розвитку суспільства, а й через свій теоретико-методологічний апарат від реалізації усталених філософських парадигм у різних педагогічних практиках. Виокремлюються такі проблеми історичної освіти, як трансформація її в складну спеціалізовану систему, котрій притаманні власні закономірності функ ціонування й розвитку; універсалізація історичної освіти, що викликана потребами суспільства й осо бистості в постійній модернізації наукових знань; посилення кризи історичної освіти, що виража ється в різних підходах до її методології, трактування, неприйняття її результатів й у розриві між рівнем підготовки спеціалістів-істориків і потребами сучасного цифрового глобалізованого суспіль ства. Указано на необхідність формування філософського погляду на історичну освіту як на особливу дослідницьку галузь громадянської освіти з огляду на прогрес у суспільстві та змінне місце людини в ньому, адже освіта не є відокремленою сферою життя суспільства; інституції освіти постійно диверсифікуються й об’єднуються водночас. Розглянуто основні наукові пріоритети історичної освіти як галузі людського знання в умовах цифрового середовища. Запропоновано теоретико-мето дологічні й практичні підходи до організації дистанційного навчання історії й використання інтерак тивних методів, виокремлено методичний підхід щодо використання імерсійних цифрових технологій під час застосування інновацій у діяльності освітніх закладів. Ключові слова: історична освіта, філософія, педагогіка, освітнє середовище, педагогічні прак тики, інформаційна цивілізація, цифровізація. | uk_UA |
dc.format.extent | С.91-98 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» | uk_UA |
dc.relation.uri | https://journals.megu.rovno.ua/index.php/ped-psyh/article/view/60 | uk_UA |
dc.subject | історична освіта | uk_UA |
dc.subject | цифровізація | uk_UA |
dc.subject | філософія | uk_UA |
dc.subject | педагогіка | uk_UA |
dc.subject | освітнє середовище | uk_UA |
dc.subject | педагогічні практики | uk_UA |
dc.subject | інформаційна цивілізація | uk_UA |
dc.title | Осмислення історичної освіти у філософському контексті й сучасному цифровому освітньому середовищі | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.rights.holder | ©Радинський Сергій Віталійович | uk_UA |
dc.coverage.placename | Приватний вищий навчальний заклад «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука» | uk_UA |
dc.subject.udc | 37:930(08) | uk_UA |
dc.relation.references | Базалук O. Постмодернізм: філософія освіти. Future Human Image. 2015. № 2(5). С. 9–22. URL: https://www. fhijournal.org/wp-content/uploads/2015/07/2-5-2015-01-bazaluk.pdf. | uk_UA |
dc.relation.references | Башли М. І. Особливості використання ІКТ в умовах дистанційного навчання майбутніх вчителів історії. Актуальні проблеми історичної освіти : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції (Херсон, 18 березня 2021 р.). Херсон : Вид-во ХДУ, 2021. С. 8–13. | uk_UA |
dc.relation.references | Корильчук Н. І., Дзевицька Л. С., Василюк‐Зайцева С. В. Проблеми та перспективи сучасної освіти Укра їни: спроби наукової рефлексії. Академічні візії. 2023. Вип. 16. https://academy-vision.org/index.php/av/article/ view/164/152 (дата звернення: 25.05.2025). | uk_UA |
dc.relation.references | Кузьміна С. Л. Філософія освіти як предмет історико-філософських досліджень. Наукові записки НаУКМА. Серія «Філософія та релігієзнавство». 2007. Том 63. С. 11–15. | uk_UA |
dc.relation.references | Кучера Т., Насонова Л., Дейнека В. Філософія освіти : навчальний посібник для осіб, що навчаються в магі стратурі за спеціальністю «Педагогіка вищої школи». Харків : ХНМУ, 2015. 63 с. | uk_UA |
dc.relation.references | Панченко Л. Суспільне покликання філософії освіти в умовах глобальних трансформацій. Філософія освіти. 2014. № 2(15). С. 131–140. | uk_UA |
dc.relation.references | Філософія освіти і науки : навчальний посібник / І. С. Алексейчук та ін. 2-е вид., перероб. та доповн. Слов’янськ, 2019. 365 с. | uk_UA |
dc.relation.references | Філософія освіти : навчальний посібник / за заг. ред. В. Андрущенка, І. Передборської. Київ : Вид-во НПУ ім. М. Драгоманова, 2009. 329 с. | uk_UA |
dc.relation.references | Цифрові технології в освіті: сучасний досвід, проблеми та перспективи : монографія / Т. А. Васильєва та ін. ; за заг. ред. д-ки екон. наук, проф. Т. А. Васильєвої, д-ра екон. наук, проф. Ю. М. Петрушенка. Суми : Сумський державний університет, 2022. 150 с. | uk_UA |
dc.relation.references | Черепанова С. Філософія освіти: до питання концептуалізації. Філософія освіти. Philosophy of Education. 2021. № 27 (2). С. 116–137. https://DOI: https://doi.org/10.31874/2309-1606-2021-27-2-8. | uk_UA |
dc.coverage.country | UA | uk_UA |
Appears in Collections: | Навчальні матеріали кафедри економіки та фінансів |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
15.pdf | 324,71 kB | Adobe PDF | View/Open | |
4-6-PB.pdf | 1,97 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
Admin Tools