Empreu aquest identificador per citar o enllaçar aquest ítem: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49529
Título : Розробка веб-застосунку для навчання «сліпому» друку з ігровими елементами
Otros títulos : Development of a Web Application for Touch Typing Training with Gamification Elements
Autor : Гумен, Юрій Петрович
Humen, Yurii Petrovich
Affiliation: ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Україна
Bibliographic description (Ukraine): Гумен Ю. П. Розробка веб-застосунку для навчання "сліпому" друку з ігровими елементами : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 122 - комп’ютерні науки / наук. кер. Л. П. Матійчук. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025. 64 с.
Fecha de publicación : 25-jun-2025
Submitted date: 11-jun-2025
Date of entry: 3-jul-2025
Editorial : ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопіль
Supervisor: Матійчук, Любомир Павлович
UDC: 004.42
Palabras clave : 122
сліпий друк
вебзастосунок
гейміфікація
навчання
монорепозиторій
метрики друку
typing metrics
touch typing
web application
gamification
education
monorepo
react
trpc
Page range: 64
Resumen : Кваліфікаційна робота присвячена створенню веб-застосунку, який допомагає користувачам навчитися друкувати на клавіатурі нвосліп. У першому розділі розглянуто, як зараз навчаються цьому методу, які є труднощі, а також як ігрові елементи можуть зробити навчання цікавішим. Аналіз існуючих рішень дозволив визначити, які функції варто реалізувати у власному застосунку. У другому розділі кваліфікаційної роботи обґрунтовано вибір технологій і архітектури, спроектовано базу даних, визначено ролі користувачів і описано загальну структуру застосунку у форматі монорепозиторію з трирівневою архітектурою. У третьому розділі кваліфікаційної роботи описано реалізацію веб-застосунку, включаючи розробку клієнтської і серверної частин, збереження прогресу користувача, а також реалізацію ігрових елементів. Об’єкт дослідження: процес розробки веб-застосунку для навчання «сліпому» друку з ігровими елементами. Предмет дослідження: методи та засоби реалізації гейміфікованих навчальних інтерфейсів із використанням сучасних веб-технологій
The qualification work is dedicated to the development of a web application that helps users learn touch typing. The first section of the qualification work analyzes current methods of learning this skill, highlights typical difficulties, and explores how gamification elements can make the learning process more engaging. The analysis of existing solutions helped define which features should be implemented in the developed application. In the second section of the qualification work, the choice of technologies and system architecture is justified. The database structure is designed, user roles are defined, and the overall architecture of the application is described, using a monorepo format and three-tier structure. The third section describes the implementation of the web application, including the development of the client and server parts, tracking user progress, and the integration of gamification elements. The object of the qualification work research: the process of developing a web application for touch typing training with gamification elements. The subject of the qualification work research: methods and tools for implementing gamified educational interfaces using modern web technologies
Descripción : Роботу виконано на кафедрі комп'ютерних наук Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя. Захист відбудеться 25.06.2025р. на засіданні екзаменаційної комісії №30 у Тернопільському національному технічному університеті імені Івана Пулюя
Content: ВСТУП 8 РОЗДІЛ 1. АНАЛІЗ ПРЕДМЕТНОЇ ОБЛАСТІ ТА ПОСТАНОВКА ЗАВДАННЯ 10 1.1 Аналіз предметної області 10 1.2 Використання ігрових практик в освітніх веб-застосунках 11 1.3 Огляд існуючих рішень для навчання друку наосліп 12 1.4 Формулювання вимог до веб-застосунку 16 1.4.1 Функціональні вимоги 16 1.4.2 Нефункціональні вимоги 17 1.5 Висновок до першого розділу 18 РОЗДІЛ 2. ПРОЕКТУВАННЯ ВЕБ-ЗАСТОСУНКУ 19 2.1 Обґрунтування вибору технологій розробки 19 2.2 Вибір та обґрунтування архітектури веб-застосунку 22 2.3 Моделювання варіантів використання 24 2.4 Проектування структури бази даних 27 2.5 Висновок до другого розділу 35 РОЗДІЛ 3. РОЗРОБКА ВЕБ-ЗАСТОСУНКУ ДЛЯ НАВЧАННЯ «СЛІПОМУ» ДРУКУ 36 3.1 Початок розробки та структура файлів веб-застосунку 36 3.2 Розробка серверної частини 38 3.3 Розробка клієнтської частини 43 3.4 Висновок до третього розділу 50 РОЗДІЛ 4. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 52 4.1 Вплив шуму та вібрацій на концентрацію користувача під час навчання «сліпому» друку 52 4.2 Психологія безпеки праці в цифровому середовищі: вплив гейміфікації на увагу, мотивацію та стан користувача 53 4.3 Вимоги до освітлення робочого місця користувача ПК для зменшення навантаження на зір 55 4.4 Висновок до четвертого розділу 56 ВИСНОВКИ 57 ПЕРЕЛІК ДЖЕРЕЛ 58 ДОДАТКИ
URI : http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49529
Copyright owner: © Гумен Юрій Петрович, 2025
References (Ukraine): 1. Діана Сологуб. Сліпий метод друку – корисна навичка для будь-якого копірайтера. Content Writer [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://contentwriter.com.ua/slipyi-metod-druku/ (дата звернення: 10.06.2025).
2. Wen Shan. How To Save 21 Days Per Year By Typing Fast. LifeHack [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.lifehack.org/560218/how-save-21-days-per-year-typing-fast (дата звернення: 10.06.2025).
3. Abdul Aziz Mohamed Mohamed Ali El Deen. Students' boredom in English language classes: Voices from Saudi Arabia. Frontiers in Psychology [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2023.1108372/full (дата звернення: 10.06.2025).
4. Sara Heegaard. What is Gamification in E-Learning? Articulate [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.articulate.com/blog/what-is-gamification-in-e-learning/ (дата звернення: 10.06.2025).
5. The Influence of Duolingo's Gamified Design Elements: A study on maintaining user engagement [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://hj.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1866808&dswid=8403 (дата звернення: 10.06.2025).
6. Psico-smart Editorial Team. What are the psychological impacts of gamification on adult learning, and how can games be designed to boost retention rates based on recent research findings? Blogs.psico Smart [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://blogs.psico-smart.com/blog-what-are-the-psychological-impacts-of-gamification-on-adult-learning-a-188798 (дата звернення: 10.06.2025).
7. Staff Writer. TypingClub vs Traditional Typing Courses: Which is More Effective? Ask.com [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.ask.com/news/typingclub-vs-traditional-typing-courses-effective (дата звернення: 10.06.2025).
8. About. Monkeytype [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://monkeytype.com/about (дата звернення: 10.06.2025).
9. Keybr review – what is this site and is it worth practicing on? [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://typingdonewell.com/blog/keybr-review-what-is-this-site-and-is-it-worth-practicing-on/ (дата звернення: 10.06.2025).
10. React Component-based Architecture: Build Modern UIs Easily. eSparkInfo [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.esparkinfo.com/software-development/technologies/reactjs/component-based-architecture (дата звернення: 10.06.2025).
11. Vikas Singh. React Components Explained: A 2025 Guide for Developers. DEV Community [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://dev.to/brilworks/react-components-explained-a-2025-guide-for-developers-4dhe (дата звернення: 10.06.2025).
12. Paul Bratslavsky. Top 6 Benefits of Implementing TypeScript. Strapi [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://strapi.io/blog/benefits-of-typescript (дата звернення: 10.06.2025).
13. Iftekhar Ali. Zustand - A lightweight state-management solution for React applications. Younode [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://younode.com/articles/zustand (дата звернення: 10.06.2025).
14. Alejandro Ramírez. Zustand: A Lightweight State Management Library for React. Sonatafy Technology [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://sonatafy.com/zustand-a-lightweight-state-management-library-for-react/ (дата звернення: 10.06.2025).
15. Hassan Djirdeh. A Primer on Tailwind CSS: Pros, Cons and Real-World Use Cases. Telerik blogs [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.telerik.com/blogs/primer-tailwind-css-pros-cons-real-world-use-cases (дата звернення: 10.06.2025).
16. Zack Proser. What is the difference between Radix and shadcn-ui? WorkOS [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://workos.com/blog/what-is-the-difference-between-radix-and-shadcn-ui (дата звернення: 10.06.2025).
17. Nipuni Arunodi. Top 7 React Animation Libraries. Syncfusion Blogs [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.syncfusion.com/blogs/post/top-react-animation-libraries (дата звернення: 10.06.2025).
18. Kesar Bhimani. React Spring vs. Framer Motion: A Detailed Guide. DhiWise [Електронний ресурс]. Оновлено: 10.05.2025. Режим доступу до ресурсу: https://www.dhiwise.com/post/react-spring-vs-framer-motion-a-detailed-guide-to-react (дата звернення: 10.06.2025).
19. GoodSoft. Advantages of using React Query. GoodSoft [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://goodsoft.pl/advantages-of-react-query/ (дата звернення: 10.06.2025).
20. Abhay Singh Kathayat. React Query (TanStack Query): Efficient Data Fetching and State Management for React. DEV Community [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://dev.to/abhay_yt_52a8e72b213be229/react-query-tanstack-query-efficient-data-fetching-and-state-management-for-react-1c18 (дата звернення: 10.06.2025).
21. Features. Vite [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://vite.dev/guide/features (дата звернення: 10.06.2025).
22. Le Do Nghiem. Integrate TypeScript into a React Project with Vite. DEV Community [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://dev.to/nghiemledo/integrate-typescript-into-a-react-project-with-vite-12ah (дата звернення: 10.06.2025).
23. Hrithik Das K. Why Use Node.js as Your Backend: A Comprehensive Guide for 2025. Webandcrafts [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://webandcrafts.com/blog/node-js-backend (дата звернення: 10.06.2025).
24. Nusrat Sarmin. Express.js: A Battle-tested Backend Framework for Node.js. StaticMania [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://staticmania.com/blog/details-of-express-js (дата звернення: 10.06.2025).
25. Understanding Code Management with Monorepos and Turborepo. GeeksforGeeks [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.geeksforgeeks.org/mern/understanding-code-management-with-monorepos-and-turborepo/ (дата звернення: 10.06.2025).
26. Jagadhiswaran Devaraj. tRPC: A Simple and Type-Safe Way to Build APIs in TypeScript. Peerlist [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://peerlist.io/jagss/articles/trpc-a-simple-and-typesafe-way-to-build-apis-in-typescript (дата звернення: 10.06.2025).
27. Advantages Of MongoDB. MongoDB [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.mongodb.com/resources/compare/advantages-of-mongodb (дата звернення: 10.06.2025).
28. Jesse Hall - codeSTACKr. How Prisma Transforms MongoDB Development (And Why You Need It). DEV Community [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://dev.to/mongodb/how-prisma-transforms-mongodb-development-and-why-you-need-it-34bk (дата звернення: 10.06.2025).
29. Stanley Ulili. A Complete Guide to Zod. Better Stack Community [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://betterstack.com/community/guides/scaling-nodejs/zod-explained/ (дата звернення: 10.06.2025).
30. Comparison. Better Auth [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.better-auth.com/docs/comparison (дата звернення: 10.06.2025).
31. Five Tops Benefits of Using a 3-Tier Architecture. Insightsoftware [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://insightsoftware.com/blog/5-benefits-of-a-3-tier-architecture/ (дата звернення: 10.06.2025).
32. Greg Foster. Monorepo Pros and Cons. Graphite [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://graphite.dev/guides/monorepo-pros-and-cons (дата звернення: 10.06.2025).
33. Kristian Dupont. Type Safety in TypeScript with tRPC for Enhanced Code Reliability. Newline [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.newline.co/@kristiandupont/draft-5-type-safety-in-typescript-with-trpc-for-enhanced-code-reliability--b3dafc7e (дата звернення: 10.06.2025).
34. Six Principles For Success with Use Case Adoption. Ivar Jacobson International [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.ivarjacobson.com/publications/blog/6-principles-success-use-case-adoption (дата звернення: 10.06.2025).
35. Харченко, О. Г., Галай, І. О., Бондарчук, І. О., & Яцишин, В. В. (2010). Проектування архітектури WEB-застосування на основі моделі якості проектування. Інженерія Програмного Забезпечення, 4(4), 26 (дата звернення: 10.06.2025).
36. Боднарчук, І., Харченко, О., Хоміцький, Б., & Шимчук, Г. (2019). Проектування архітектури програмних систем в проектах з гнучкими методами управління. Матеріали ⅩⅪ Наукової Конференції Тернопільського Національного Технічного Університету Імені Івана Пулюя, 46–48 (дата звернення: 10.06.2025).
37. Harchenko, A., Bodnarchuk, I., & Yatcyshyn, V. (2012). The modeling and optimization of software engineering processes. Proceedings of International Conference on Modern Problem of Radio Engineering, Telecommunications and Computer Science, 326 (дата звернення: 10.06.2025).
38. Kharchenko, A., Halay, I., Zagorodna, N., & Bodnarchuk, I. (2015). Trade-off optimal decision of the problem of software system architecture choice. 2015 Xth International Scientific and Technical Conference" Computer Sciences and Information Technologies"(CSIT), 198–205 (дата звернення: 10.06.2025).
39. Ihor, B., Oleksii, D., Aleksandr, K., Nataliia, K., Oleksandr, M., & Volodymyr, P. (2019). Multicriteria Choice of Software Architecture Using Dynamic Correction of Quality Attributes. Advances in Computer Science for Engineering and Education II. ICCSEEA 2019. Advances in Intelligent Systems and Computing, 938, 419–427 (дата звернення: 10.06.2025).
40. Kharchenko, A., Raichev, I., Bodnarchuk, I., & Matsiuk, O. (2021). The Survey of Global Software Design Processes. 2021 IEEE 8th International Conference on Problems of Infocommunications, Science and Technology (PIC S&T), 291–294 (дата звернення: 10.06.2025).
41. Orobchuk, B., Buniak, O., Sysak, I., Babiuk, S., Bodnarchuk, I., & Koval, V. (2024). Development of Software for the Implementation of Automated Reserve Input Modes Operation. 2nd International Workshop on Computer Information Technologies in Industry, 4, 12–14 (дата звернення: 10.06.2025).
42. Bodnarchuk, I., Skorenkyy, Y., Kramar, T., Duda, O., & Nykytyuk, V. (2022). Use of Analytical Hierarchy Process in Scenarios Design for a Digital Museum with XR components. ITTAP, 414–425 (дата звернення: 10.06.2025).
43. Санітарні норми виробничого шуму, ультразвуку та інфразвуку (ДСН 3.3.6.037-99) [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://ips.ligazakon.net/document/MOZ641 (дата звернення: 10.06.2025).
44. Міністерство охорони здоров’я. Наказ від 22.02.2019 № 463 Про затвердження Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=82742 (дата звернення: 10.06.2025).
45. Державні санітарні норми виробничої загальної та локальної вібрації (ДСН 3.3.6.039-99) від 01.12.1999 [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://ips.ligazakon.net/document/MOZ639 (дата звернення: 10.06.2025).
46. Побризгаєва Валентина. Гейміфікація навчання у початкових класах в умовах дистанційного навчання [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.researchgate.net/profile/Oleksii-Nalyvaiko/publication/380183877_GEJMIFIKACIA_NAVCANNA_U_POCATKOVIH_KLASAH_V_UMOVAH_DISTANCIJNOGO_NAVCANNA/links/6630765206ea3d0b7419a9ea/GEJMIFIKACIA-NAVCANNA-U-POCATKOVIH-KLASAH-V-UMOVAH-DISTANCIJNOGO-NAVCANNA.pdf (дата звернення: 19.06.2025).
47. ЗАКОН УКРАЇНИ Про охорону праці. Верховна Рада Україн [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://www.nbuv.gov.ua/sites/default/files/msd/zupop_vdkd.pdf (дата звернення: 10.06.2025).
48. Міністерство охорони здоров'я України. Наказ № 528 від 27.12.2001 Про затвердження Гігієнічної класифікації праці за показниками шкідливості та небезпечності факторів виробничого середовища, важкості та напруженості трудового процесу [Електронний ресурс]. Оновлено: 27.12.2001. Режим доступу до ресурсу: https://zakononline.com.ua/documents/show/44478___44478 (дата звернення: 10.06.2025).
49. Державні санітарні правила і норми роботи з візуальними дисплейними терміналами електронно-обчислювальних машин ДСанПІН 3.3.2.007-98 [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0007282-98#Text (дата звернення: 10.06.2025).
50. ДБН В.2.5-28:2018 Природне і штучне освітлення [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=79885 (дата звернення: 10.06.2025).
51. Рекомендації щодо збереження зору під час роботи з комп’ютером [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://www.amelsmart.com/rekomendacziyi-shhodo-zberezhennya-zoru-pid-chas (дата звернення: 10.06.2025)
Content type: Bachelor Thesis
Aparece en las colecciones: 122 — Компʼютерні науки (бакалаври)

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
2025_KRB_SN-41_Humen_YP.pdfДипломна робота1,92 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

Eines d'Administrador