Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49438
Title: | Розробка системи для багатофакторної класифікації фільмів |
Other Titles: | Development of a System for Multi-Factor Movie Classification |
Authors: | Новіцький, Максим Русланович Novitskyi, Maksym |
Affiliation: | ТНТУ ім. І. Пулюя, Факультет комп’ютерно-інформаційних систем і програмної інженерії, Кафедра комп’ютерних наук, м. Тернопіль, Україна |
Bibliographic description (Ukraine): | Новіцький М. Р. Розробка системи для багатофакторної класифікації фільмів : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 122 - комп’ютерні науки / наук. кер. Г. Б. Бревус. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025. 56 с. |
Issue Date: | 23-jún-2025 |
Submitted date: | 9-jún-2025 |
Date of entry: | 3-júl-2025 |
Publisher: | ТНТУ ім. І.Пулюя, ФІС, м. Тернопіль, Україна |
Country (code): | UA |
Place of the edition/event: | Тернопіль |
Supervisor: | Бревус, Галина Богданівна Brevus, Halyna |
UDC: | 004.8:004.41 |
Keywords: | 122 машинне навчання багатофакторна класифікація алгоритм набір даних machine learning python multilabel classification algorithm data set |
Page range: | 56 |
Abstract: | Багатофакторна класифікація (multilabel classification) є одним із підтипів задач машинного навчання, де кожному об’єкту може відповідати не один, а кілька класів одночасно. Це суттєво відрізняється від традиційної однофакторної класифікації, де кожен приклад має лише одну мітку. Multilabel підхід широко застосовується у багатьох сферах, зокрема в обробці текстів, медичних діагнозах, розпізнаванні музики, а також у класифікації фільмів за жанрами.
У задачах класифікації фільмів багатофакторність обумовлена тим, що більшість сучасних кінострічок не обмежується одним жанром. Наприклад, один і той же фільм може бути класифікований як драма, трилер і кримінальний. Завдання системи машинного навчання полягає у правильному визначенні набору жанрів для кожного фільму на основі доступної інформації, зокрема опису сюжету, акторського складу, ключових слів, а іноді й текстових рецензій.
Одним із викликів у такій класифікації є незбалансованість класів – деякі жанри значно частіше зустрічаються, ніж інші, що ускладнює навчання. Ще одна проблема – висока кореляція між жанрами, яку не завжди легко врахувати при використанні незалежних моделей. Крім того, жанри мають нечіткі межі, а їх трактування часто суб’єктивне.
Таким чином, багатофакторна класифікація є важливим напрямком у сфері машинного навчання з великою практичною цінністю. Задачі класифікації фільмів є одними з найяскравіших прикладів її застосування, оскільки поєднують роботу з текстовими, семантичними та контекстуальними даними для створення точних багатожанрових передбачень Multilabel classification is a subtype of machine learning tasks where each object can belong to multiple classes simultaneously. This fundamentally differs from traditional single-label classification, in which each instance is assigned only one label. The multilabel approach is widely used across various fields, including text processing, medical diagnosis, music recognition, and particularly in film genre classification. In movie classification tasks, multilabeling arises from the fact that most modern films do not belong to a single genre. For example, a film may simultaneously be classified as a drama, thriller, and crime story. The goal of a machine learning system is to accurately determine the set of genres for each movie based on the available information, including the plot description, cast, keywords, and sometimes even textual reviews. One of the challenges in such classification tasks is class imbalance—some genres occur much more frequently than others, making it harder to train reliable models. Another issue is the high correlation between genres, which is not always easy to capture using independent models. Moreover, genre boundaries are often fuzzy, and their interpretation can be subjective. Therefore, multilabel classification is a significant area within machine learning with substantial practical value. Movie genre classification tasks are among the most illustrative examples of its application, as they combine the processing of textual, semantic, and contextual data to generate accurate multi-genre predictions |
Description: | Роботу виконано на кафедрі комп'ютерних наук Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя. Захист відбудеться 23.06.2025р. на засіданні екзаменаційної комісії №30 у Тернопільському національному технічному університеті імені Івана Пулюя |
Content: | ВСТУП 7 1 ОГЛЯД ПРЕДМЕТНОЇ ОБЛАСТІ 8 1.1 Актуальність задачі розробки програм батьківського контролю 8 1.2 Переваги розробки додатків для батьківського контролю 10 1.3 Приклади успішних програм батьківського контролю 11 2 АНАЛІЗ ВИМОГ ДО ПРОГРАМИ 17 2.1 Основні характеристики програм батьківського контролю 17 2.2 Нефункціональні вимоги до програми 19 2.3 Можливі стратегії монетизації програми 20 2.4 Дотримання правил конфіденційності даних 21 2.5 Опис процесу розробки програми 22 3 РЕАЛІЗАЦІЯ АРХІТЕКТУРИ СИСТЕМИ 28 3.1 Загальний опис програмної архітектури 28 3.2 Архітектурні цілі та обмеження 30 3.3 Варіанти використання системи 31 3.4 Логічне подання архітектури 34 4 ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 37 4.1 Аналіз небезпеки і шкідливості при розробці програмного забезпечення 37 4.2 Інформаційно-психологічні небезпеки 39 ВИСНОВКИ 44 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 46 ДОДАТКИ |
URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49438 |
Copyright owner: | © Новіцький Максим Русланович, 2025 |
References (Ukraine): | 1. Kharchenko, A., Raichev, I., Bodnarchuk, I., & Matsiuk, O. (2021, October). The Survey of Global Software Design Processes. In 2021 IEEE 8th International Conference on Problems of Infocommunications, Science and Technology (PIC S&T) (pp. 291-294). IEEE. 2. Боднарчук, І. О., Карнаухов, О., Лобур, Т. Б., & Марценко, С. В. (2025). Порівняння мов програмування Julia та Python для вирішення наукових і математичних задач. Матеріали Міжнародної науково-технічної конференції „Фундаментальні та прикладні проблеми сучасних технологій “, присвячена 180-річчю з дня народження Івана Пулюя та 65-річчю з дня заснування Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя, 180-181. 3. Orobchuk, B., Buniak, O., Sysak, I., Babiuk, S., Bodnarchuk, I., & Koval, V. (2024). Development of Software for the Implementation of Automated Reserve Input Modes Operation. In 2nd International Workshop on Computer Information Technologies in Industry (Vol. 4, pp. 12-14). 4. Parental Control Software Market Size, Share & Growth [2032]. Fortune Business Insights™ | Global Market Research Reports & Consulting. URL: https://www.fortunebusinessinsights.com/parental-control-software-market-104282 (date of access: 02.06.2025). 5. D N. B. M. What Is The Best Age For A Child’s First Smartphone?. Forbes Health. URL: https://www.forbes.com/health/family/best-age-for-first-cell-phone/#:~:text=Recent%20survey%20data%20suggests%2042,the%20complexity%20of%20this%20decision. (date of access: 22.03.2025). 6. Ofcom. Children and Parents: Media Use and Attitudes. https://www.ofcom.org.uk. (date of access: 22.03.2025). 7. Material Design. Material Design. URL: https://m3.material.io/ (date of access: 21.03.2025). 8. A Comprehensive Guide To Mobile App Design – Smashing Magazine. Smashing Magazine. URL: https://www.smashingmagazine.com/2018/02/comprehensive-guide-to-mobile-app-design/ (date of access: 12.04.2025). 9. Nick Babich. 10 Do's and Don'ts of Mobile UX Design | Adobe XD Ideas. Ideas. URL: https://xd.adobe.com/ideas/principles/app-design/10-dos-donts-mobile-app-design/ (date of access: 08.04.2025). 10. Kruchten, P. B. (1995). The 4+ 1 view model of architecture. IEEE software, 12(6), 42-50. 11. Стручок, В. С., Стручок, О. С., & Мудра, Д. В. (2017). Навчальний посібник до написання розділу дипломного проекту та дипломної роботи ″Безпека в надзвичайних ситуаціях ″для студентів всіх спец. денної, заочної (дистанційної) та екстернатної форм навчання. 12. Стручок, В. С. (2022). Техноекологія та цивільна безпека. Частина "Цивільна безпека". Навчальний посібник. 13. Жидецький, В. Ц., Джигирей, В. С., & Мельников, О. В. (2000). Основи охорони праці. Львів: Афіша, 350, 132-136. 14. Навакатікян, О. О., Кальниш, В. В., & Стрюков, С. М. (1997). Охорона праці користувачів комп’ютерних відеодисплейних терміналів. О. Навакатікян |
Ebben a gyűjteményben: | 122 — Компʼютерні науки (бакалаври) |
Fájlok a dokumentumban:
Fájl | Leírás | Méret | Formátum | |
---|---|---|---|---|
2025_KRB_SN-42_Novitskyi_MR.pdf | Дипломна робота | 1,21 MB | Adobe PDF | Megtekintés/Megnyitás |
Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!
Admin Tools