Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49108
Összes dokumentumadat
DC mező | Érték | Nyelv |
---|---|---|
dc.contributor.author | Яріко, Мирослава | - |
dc.contributor.author | Аніщенко, Алла | - |
dc.contributor.author | Ростовцев, Сергій | - |
dc.contributor.author | Yariko, Myroslava | - |
dc.contributor.author | Anishchenko, Alla | - |
dc.contributor.author | Rostovtsev, Serhiy | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-29T09:31:30Z | - |
dc.date.available | 2025-06-29T09:31:30Z | - |
dc.date.issued | 2025-06 | - |
dc.date.submitted | 2025-01 | - |
dc.identifier.citation | Яріко М., Аніщенко А., Ростовцев С. Доступність міської інфраструктури у контексті зростання туристичної атракційності міста (кейс м. Харків на п. ХХІ ст). Ч. 1. Доступність вулиць. Соціально-економічні проблеми і держава. 2025. Вип. 1 (32). С. 3-19. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2025/25ymopsa.pdf | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2223-3822 | - |
dc.identifier.uri | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49108 | - |
dc.description.abstract | Стаття є частиною ширшого дослідження, присвяченого аналізу формування доступної міської інфраструктури у місті Харків на початку XXI століття та впливу доступності на туристичну привабливість міста. Наразі увагу зосереджено на доступності міського вуличного простору для маломобільних груп населення. Окремо розглянуто взаємодію громадського сектору та міської влади у створенні інклюзивного середовища. Також висвітлено особливості комунікації міської влади з питань інклюзії. Дослідження було проведено у м. Харків протягом травня-серпня 2024 року і базується на комплексному підході, який включає аналіз офіційних публікацій, звітів громадських організацій, моніторингів доступності міської інфраструктури, а також власних спостережень та досвіду авторів. У статті проаналізовано основні недоліки в доступності міської інфраструктури Харкова, включаючи помилки у проєктуванні пандусів, бордюрів, тактильної розмітки, спеціально зроблених скосів на пішохідних переходах, а також розбіжності між офіційними звітами міської влади та фактичним станом інфраструктури. Проте виявлено й позитивні тенденції, такі як створення офіційної інтерактивної мапи доступності (на жаль, недоступної для незрячих), впровадження озвучених світлофорів і поступове вдосконалення комунікації міської влади з громадськістю (з 2024 року з публікацій міської влади остаточно зникає застаріла та образлива щодо людей з інвалідністю термінологія). Показово, що позитивні тенденції є наслідком співпраці міської влади та громадських організацій. Можна впевнено стверджувати, що процес формування доступного міського простору в Харкові потребує більш системного підходу, оскільки спорадичні дії не змінюють ситуацію у місті в цілому. Планується продовження результатів дослідження, зокрема доступність транспортної інфраструктури, житлового сектору культурної сфери. | uk_UA |
dc.description.abstract | The article is part of a broader study dedicated to analyzing the formation of accessible urban infrastructure in the city of Kharkiv at the beginning of the 21st century in the context of cities tourism attraction. The focus is on the accessibility of the urban street space. The interaction between the civic sector and city authorities in creating an inclusive environment is specifically examined. Additionally, the article highlights the features of the city authorities' communication on inclusion issues. The research was conducted in Kharkiv between May and August 2024 and is based on a comprehensive approach that includes an analysis of official publications, reports by civic organizations, accessibility monitoring of urban infrastructure, as well as the authors' own observations and experiences. The article analyzes the main shortcomings in the accessibility of Kharkiv's urban infrastructure, including errors in the design of ramps, curbs, tactile markings, specially designed pedestrian crossing slopes, and discrepancies between official reports by city authorities and the actual state of the infrastructure. However, positive trends were also identified, such as the creation of an official interactive accessibility map (unfortunately inaccessible to visually impaired individuals), the implementation of audible traffic lights, and the gradual improvement of city authorities' communication with the public. Starting in 2024, outdated and offensive terminology regarding people with disabilities has been entirely removed from the city authorities' publications. Significantly, these positive developments result from collaboration between the city authorities and civic organizations. It can be confidently stated that the process of forming an accessible urban space in Kharkiv requires a more systematic approach, as sporadic actions do not fundamentally change the situation in the city as a whole. The continuation of the research is planned, particularly focusing on the accessibility of transport infrastructure, the housing sector, and the cultural sphere. | uk_UA |
dc.description.sponsorship | The authors received no direct funding for this research. | uk_UA |
dc.format.extent | 3-19 | - |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна) | uk_UA |
dc.relation.uri | http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2025/25ymopsa.pdf | uk_UA |
dc.relation.uri | https://doi.org/10.1080/J148v16n03_01 | uk_UA |
dc.relation.uri | https://doi.org/10.1080/01944365908978307 | uk_UA |
dc.relation.uri | https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n6-123 | uk_UA |
dc.relation.uri | https://doi.org/10.1177/0042098007087340 | uk_UA |
dc.relation.uri | https://reliefweb.int/attachments/f96a91d1-2d7d-3630-926b-b59fca48b4b0/DisabilityInclusion.pdf | uk_UA |
dc.relation.uri | https://biblioteket.husbanken.no/arkiv/dok/3407/universal17.pdf | uk_UA |
dc.relation.uri | https://doi.org/10.22617/TIM200037-2 | uk_UA |
dc.relation.uri | https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71#Text | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.researchgate.net/publication/358380734_Monitoring_zaliznicnih_vokzalnih_kompleksiv_za_modelami_ocinki_arhitekturno-prostorovoi_dostupnosti | uk_UA |
dc.relation.uri | https://doi.org/10.20998/2519-4461.2022.3.33 | uk_UA |
dc.relation.uri | https://library.fes.de/pdf-files/bueros/ukraine/16600.pdf | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.city.kharkiv.ua/ | uk_UA |
dc.relation.uri | https://kharkivoda.gov.ua/news/77933 | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.facebook.com/share/p/yLYyzGsBVrS6PJnm/ | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.facebook.com/share/p/Ugq2f5sWHPE4wuJK/ | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02hJoawBDv8ajuQjCYhQPPDqUx22qeMKhVk4rAgcUQTrpquCmipWycHRUqcEDDDjYjl&id=100025388466945 | uk_UA |
dc.relation.uri | https://smart.citynet.kharkiv.ua/ | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.city.kharkov.ua/assets/files/docs/zakon/strategy2411.pdf | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.city.kharkiv.ua/ru/news/kharkivyani-z-obmezhenimi-mozhlivostyami-mozhut-koristuvatisya-poslugami-metropolitenu-23556.html | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.youtube.com/watch?v=ICLnLspOugw | uk_UA |
dc.relation.uri | https://iprosvita.com/vkhid-vilnyj-lviv-sered-lideriv-u-rejtynhu-dostupnosti/ | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.sq.com.ua/ukr/novini/06.06.2024/yak-xarkivyani-ocinyuyut-zkg-transport-dorogi-i-skoli-v-misti-opituvannya | uk_UA |
dc.relation.uri | https://kh.suspilne.media/ | uk_UA |
dc.relation.uri | https://khpg.org/1459177277 | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/lyudi-z-obmezhenimi-mozhlivostyami-protestuvali-harkiv-na-dostupnist-21512.html | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.objectiv.tv/objectively/2019/10/30/u-harkovi-zrobili-monitoring-dostupnosti-mista-dlya-malomobilnih-grup-naselennya-video/ | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-posilyat-monitoring-dostupnosti-obektiv-infrastrukturi--43373.html | uk_UA |
dc.relation.uri | https://gazeta.ua/articles/ukraine-newspaper/_u-harkovi-vstanovili-svitlofor-scho-rozmovlyaye/195468 | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vstanovlyat-blizko-30-novikh-svitloforiv-43572.html | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vstanovlyat-20-novikh-svitloforiv-33609.html | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.youtube.com/watch?v=oPlzYKJ3ScY | uk_UA |
dc.relation.uri | https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/-50387.html | uk_UA |
dc.relation.uri | https://infocity.kharkiv.ua/gorod/dostupnyj-harkov-v-gorode-stalo-bolshe-peshehodnyh-perehodov-prisposoblennyh-dlja-invalidov/ | uk_UA |
dc.relation.uri | https://gwaramedia.com/u-kharkovi-vpershe-v-ukraini-stvoriat-departament-inkliuzyvnoi-dostupnosti/ | uk_UA |
dc.subject | інклюзія | uk_UA |
dc.subject | культура інклюзії | uk_UA |
dc.subject | доступна туристична інфраструктура | uk_UA |
dc.subject | доступність | uk_UA |
dc.subject | урбанізм | uk_UA |
dc.subject | м. Харків | uk_UA |
dc.subject | inclusion | uk_UA |
dc.subject | accessible urban infrastructure | uk_UA |
dc.subject | universal design | uk_UA |
dc.subject | Kharkiv | uk_UA |
dc.subject | urbanism | uk_UA |
dc.title | Доступність міської інфраструктури у контексті зростання туристичної атракційності міста (кейс м. Харків на п. ХХІ ст). Ч. 1. Доступність вулиць | uk_UA |
dc.title.alternative | Development of accessible urban infrastructure in Kharkiv in the early 21st century. Part 1: Street accessibility | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
dc.rights.holder | Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава» | uk_UA |
dc.coverage.placename | Тернопіль | uk_UA |
dc.format.pages | 17 | - |
dc.subject.udc | 711.4:338.48-44] 056.26(477.54-25)"20"(045) | uk_UA |
dc.relation.references | 1. The Universal Design Home / L. Trachtman et al. Physical & Occupational Therapy In Geriatrics. 2000. Vol. 16, no. 3. P. 1–18. URL: https://doi.org/10.1080/J148v16n03_01 (date of access: 22.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 2. Hansen W. G. How Accessibility Shapes Land Use. Journal of the American Institute of Planners. 1959. Vol. 25, no. 2. P. 73–76. URL: https://doi.org/10.1080/01944365908978307 (date of access: 26.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 3. Urban Planning and Accessibility: A Priority Right to Ensure The Well-Being of People in Urbanized Spaces / S. C. P. d. Costa et al. Revista de Gestão Social e Ambiental. 2024. Vol. 18, no. 6. P. e07480. URL: https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n6-123 (date of access: 26.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 4. Schneider A., Woodcock C. E. Compact, Dispersed, Fragmented, Extensive? A Comparison of Urban Growth in Twenty-five Global Cities using Remotely Sensed Data, Pattern Metrics and Census Information. Urban Studies. 2008. Vol. 45, no. 3. P. 659–692. URL: https://doi.org/10.1177/0042098007087340 (date of access: 26.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 5. Great Britain. Social Exclusion Unit. Making the connections: Final report on transport and social exclusion. London : Social Exclusion Unit, 2003. 147 p. | uk_UA |
dc.relation.references | 6. Rohwerder B. Disability inclusion. Topic Guide. Birmingham, UK : University of Birmingham., 2015. 54 p. URL: https://reliefweb.int/attachments/f96a91d1-2d7d-3630-926b-b59fca48b4b0/DisabilityInclusion.pdf | uk_UA |
dc.relation.references | 7. Universal design: 17 ways of thinking and teaching / ed. by C. Jon, N. s. husbank. [Oslo] : Husbanken, 2002. 386 p. URL: https://biblioteket.husbanken.no/arkiv/dok/3407/universal17.pdf. | uk_UA |
dc.relation.references | 8. Inclusive cities urban area guidelines. Mandaluyong : Asian development bank, 2022. URL: https://doi.org/10.22617/TIM200037-2 (date of access: 14.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 9. Guida C., Caglioni M. Urban Accessibility: the paradox, the paradigms and the measures. A scientific review. Journal of Land Use, Mobility and Environment. 2020. No. 13 (2). P. 149–168. | uk_UA |
dc.relation.references | 10. Smith K. H. Universal design handbook. 2nd ed. New York : McGraw-Hill, 2011. | uk_UA |
dc.relation.references | 11. Null R. Universal Design. Taylor & Francis Group, 2017. 394 p. | uk_UA |
dc.relation.references | 12. Конвенція про права осіб з інвалідністю : Конвенція Орг. Об'єдн. Націй від 13.12.2006 р. : станом на 19 черв. 2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71#Text (дата звернення: 08.07.2024) | uk_UA |
dc.relation.references | 13. Моніторинг залізничних вокзальних комплексів за моделями оцінки архітектурно-просторової доступності / Т. Г. Фесенко та ін. Управління розвитком складних систем. 2018. № 34. С. 68–76. URL: https://www.researchgate.net/publication/358380734_Monitoring_zaliznicnih_vokzalnih_kompleksiv_za_modelami_ocinki_arhitekturno-prostorovoi_dostupnosti | uk_UA |
dc.relation.references | 14. Полчанінова І. Л., Онопко В. Д., Спиця А. Ю. Доступність інфраструктури колективних засобів розміщення Харківського регіону в сегменті інклюзивного туризму. Бізнесінформ. 2018. № 10. С. 229–234. С. 232 | uk_UA |
dc.relation.references | 15. Якименко-Терещенко Н., Холодок В. Управління інклюзивним туризмом на регіональному рівні. Бюлетень Національного Технічного Університету «Харківський Політехнічний Інститут" (економічні науки). 2022. No. 3. P. 33–37. URL: https://doi.org/10.20998/2519-4461.2022.3.33 (date of access: 26.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 16. Women with disabilities – Human Rights Activists: Stories of Inclusivity. Kharkiv : KRF “Public Alternative", 2020. 50 p. | uk_UA |
dc.relation.references | 17. Ясеновська М., Зіненко О. Кращі практики інклюзії. Харків, 2020. 32 с. URL: https://library.fes.de/pdf-files/bueros/ukraine/16600.pdf (дата звернення: 01.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 18. Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL : https://www.city.kharkiv.ua/ (дата звернення: 01.09.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 19. Більш ніж 90% закладів охорони здоров’я області забезпечені вільним доступом для інвалідів. Харківська обласна військова адміністрація. URL: https://kharkivoda.gov.ua/news/77933 (дата звернення: 27.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 20. Кравцова O. Тут працюють жадібні лікарі URL: https://www.facebook.com/share/p/yLYyzGsBVrS6PJnm/ (дата звернення: 27.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 21. Кравцова O. Зараз поки спала температура і є трохи сил, хочу написати чому мені важко навіть писати пости і всім відповідати. URL: https://www.facebook.com/share/p/Ugq2f5sWHPE4wuJK/ (дата звернення: 27.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 22. Полященко М. 10.12.2019 группа наших "активных мам " во главе с волонтёрами ГО "ДоброТак", посетила новую клинику RISHON. Facebook. URL: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02hJoawBDv8ajuQjCYhQPPDqUx22qeMKhVk4rAgcUQTrpquCmipWycHRUqcEDDDjYjl&id=100025388466945 (дата звернення: 27.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 23. Геопортал міста Харкова «Відкрита мапа». Геопортал міста Харкова «Відкрита мапа». URL: https://smart.citynet.kharkiv.ua/ (дата звернення: 01.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 24. Cтратегія розвитку міста Харкова до 2020 року. Харків, 2016. 93 с. URL: https://www.city.kharkov.ua/assets/files/docs/zakon/strategy2411.pdf. | uk_UA |
dc.relation.references | 25. Харків'яни з обмеженими можливостями можуть користуватися послугами метрополітену. Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/ru/news/kharkivyani-z-obmezhenimi-mozhlivostyami-mozhut-koristuvatisya-poslugami-metropolitenu-23556.html (дата звернення: 01.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 26. Новини Харкова. У харківському метро запрацювала служба супроводу незрячих, 2016. Новини Харкова. URL: https://www.youtube.com/watch?v=ICLnLspOugw (дата звернення: 01.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 27. Вхід вільний: Львів – серед лідерів у рейтингу доступності - Інститут Просвіти. Інститут Просвіти. URL: https://iprosvita.com/vkhid-vilnyj-lviv-sered-lideriv-u-rejtynhu-dostupnosti/ (дата звернення: 01.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 28. Як харків'яни оцінюють ЖКГ, транспорт, дороги і школи в місті: опитування - Status Quo. Status Quo. URL: https://www.sq.com.ua/ukr/novini/06.06.2024/yak-xarkivyani-ocinyuyut-zkg-transport-dorogi-i-skoli-v-misti-opituvannya (дата звернення: 01.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 29. Харків. Суспільне. Медіа. URL: https://kh.suspilne.media/ (дата звернення: 01.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 30. Чи забезпечено в Харкові безбар’єрний доступ? (2016). Права людини в Україні. https://khpg.org/1459177277 (дата звернення: 18.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 31. Люди з обмеженими можливостями протестували Харків на доступність. Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/lyudi-z-obmezhenimi-mozhlivostyami-protestuvali-harkiv-na-dostupnist-21512.html (дата звернення: 18.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 32. У Харкові зробили моніторинг доступності міста для маломобільних груп населення (відео). Об`ектив. URL: https://www.objectiv.tv/objectively/2019/10/30/u-harkovi-zrobili-monitoring-dostupnosti-mista-dlya-malomobilnih-grup-naselennya-video/ (дата звернення: 18.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 33. У Харкові посилять моніторинг доступності об'єктів інфраструктури Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-posilyat-monitoring-dostupnosti-obektiv-infrastrukturi--43373.html (дата звернення: 18.06.2024). 33. У Харкові посилять моніторинг доступності об'єктів інфраструктури Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-posilyat-monitoring-dostupnosti-obektiv-infrastrukturi--43373.html (дата звернення: 18.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 34. У Харкові встановили світлофор, що розмовляє. Gazeta.ua. URL: https://gazeta.ua/articles/ukraine-newspaper/_u-harkovi-vstanovili-svitlofor-scho-rozmovlyaye/195468 (дата звернення: 14.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 35. У Харкові встановлять близько 30 нових світлофорів. Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vstanovlyat-blizko-30-novikh-svitloforiv-43572.html (дата звернення: 14.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 36. У Харкові встановлять 20 нових світлофорів. Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vstanovlyat-20-novikh-svitloforiv-33609.html (дата звернення: 14.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 37. Крупка Д., Яріко М. Подорожі та доступність інфраструктури: Україна, Польща, Канада., 2024. YouTube Туризм у ХДАК = New ways of tourism. URL: https://www.youtube.com/watch?v=oPlzYKJ3ScY (дата звернення: 15.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 38. У Харкові сьогодні працюють 11 світлофорних об’єктів. Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/-50387.html (дата звернення: 14.06.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 39. Доступний Харків: у місті стало більше пішохідних переходів, пристосованих для інвалідів. "Інфосіті" - інформаційно-аналітичний портал. URL: https://infocity.kharkiv.ua/gorod/dostupnyj-harkov-v-gorode-stalo-bolshe-peshehodnyh-perehodov-prisposoblennyh-dlja-invalidov/ (дата звернення: 03.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.references | 40. У Харкові вперше в Україні створять департамент інклюзивної доступності. Ґвара Медіа. URL: https://gwaramedia.com/u-kharkovi-vpershe-v-ukraini-stvoriat-departament-inkliuzyvnoi-dostupnosti/ (дата звернення: 02.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 1. Trachtman, L., Mace, R., Young, L., & Pace, R. (2000). The Universal Design Home. Physical & Occupational Therapy In Geriatrics, 16(3), 1–18. https://doi.org/10.1080/J148v16n03_01 | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 2. Hansen, W. G. (1959). How Accessibility Shapes Land Use. Journal of the American Institute of Planners, 25(2), 73–76. doi: 10.1080/01944365908978307 | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 3. Costa, S. C. P. d., Oliveira, T. D. d., Muller, A. A., Silveira, D. C. d., Chagas, D. H. S. d., & Johann, D. M. W. (2024). Urban Planning and Accessibility: A Priority Right to Ensure The Well-Being of People in Urbanized Spaces. Revista de Gestão Social e Ambiental, 18(6), Article e07480. 123 doi: 10.24857/rgsa.v18n6 | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 4. Schneider, A., & Woodcock, C. E. (2008). Compact, Dispersed, Fragmented, Extensive? A Comparison of Urban Growth in Twenty-five Global Cities using Remotely Sensed Data, Pattern Metrics and Census Information. Urban Studies, 45(3), 659–692. doi: 10.1177/0042098007087340 | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 5. Great Britain. Social Exclusion Unit. (2003). Making the connections: Final report on transport and social exclusion. London: Social Exclusion Unit. | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 6. Rohwerder, B. (2015). Disability inclusion. Topic Guide. Birmingham, UK: University of Birmingham. URL: https://reliefweb.int/attachments/f96a91d1-2d7d-3630-926b-b59fca48b4b0/DisabilityInclusion.pdf | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 7. Jon, C., & husbank, N. s. (Eds.). (2002). Universal design: 17 ways of thinking and teaching. [Oslo]: Husbanken. URL: https://biblioteket.husbanken.no/arkiv/dok/3407/universal17.pdf | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 8. Inclusive cities urban area guidelines. (2022). Mandaluyong: Asian development bank. 2 doi: 10.22617/TIM200037 | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 9. Guida, C., & Caglioni, M. (2020). Urban Accessibility: the paradox, the paradigms and the measures. A scientific review. Journal of Land Use, Mobility and Environment, (13 (2)), 149–168. | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 10. Smith, K. H. (2011). Universal design handbook (2nd ed.). New York: McGraw-Hill. | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 11. Null, R. (2017). Universal Design. Taylor & Francis Group. | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 12. United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities. (n.d.). URL: https://employment-social-affairs.ec.europa.eu/policies-and-activities/social-protection-social-inclusion/persons-disabilities/united-nations-convention-rights-persons-disabilities_en | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 13. Fesenko, T. H., Fesenko, H. H., Yakunin, A. V., & Fesenko, H. V. (2018). Monitorynh zaliznychnykh vokzalnykh kompleksiv za modeliamy otsinky arkhitekturno-prostorovoi dostupnosti [Monitoring of railway station complexes using architectural and spatial accessibility assessment models] Upravlinnia rozvytkom skladnykh system [Managing the development of complex systems], (34), 68–76. URL: https://www.researchgate.net/publication/358380734_Monitoring_zaliznicnih_vokzalnih_kompleksiv_za_modelami_ocinki_arhitekturno-prostorovoi_dostupnosti | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 14. Polchaninova, I. L., Onopko, V. D., & Spytsia, A. Yu. (2018). Dostupnist infrastruktury kolektyvnykh zasobiv rozmishchennia Kharkivskoho rehionu v sehmenti inkliuzyvnoho turyzmu [Accessibility of collective accommodation infrastructure in the Kharkiv region in the inclusive tourism segment]. Biznesinform, (10), 229–234. | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 15. Yakymenko-Tereshchenko, N., & Kholodok, V. (2022). Upravlinnia inkliuzyvnym turyzmom na rehionalnomu rivni [Management of inclusive tourism at the regional level]. Bulletin of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" (economic sciences), (3), 33–37. 4461.2022.3.33 doi: 10.20998/2519 | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 16. Women with disabilities – Human Rights Activists: Stories of Inclusivity. Kharkiv : KRF “Public Alternative", 2020. 50 p. | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 17. Yasenovska, M., & Zinenko, O. (2020). Krashchi praktyky inkliuzii [The Best Practice of inclusion]. Kharkiv. URL: https://library.fes.de/pdf-files/bueros/ukraine/16600.pdf | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 18. Kharkiv. Official Site of Kharkov City Council, mayor, executive committee. URL: https://www.city.kharkiv.ua/ | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 19. Bilsh nizh 90% zakladiv okhorony zdorovia oblasti zabezpecheni vilnym dostupom dlia invalidiv [More than 90% of healthcare facilities in the region are accessible to people with disabilities.]. (2015). URL: https://kharkivoda.gov.ua/news/77933 | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 20. Kravtsova, O. (2021c, October 15). Tut pratsiuiut zhadibni likari [Greedy doctors work here] [Post]. URL: https://www.facebook.com/share/p/yLYyzGsBVrS6PJnm/ | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 21. Kravtsova, O. (2021b, October 10). Zaraz poky spala temperatura i ye trokhy syl, khochu napysaty chomu meni vazhko navit pysaty posty i vsim vidpovidaty [Now that the temperature has gone down and I have some strength, I want to write why it's hard for me to even write posts and respond to everyone.] [Post]. URL: https://www.facebook.com/share/p/Ugq2f5sWHPE4wuJK/ | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 22. Poliashchenko, M. (2019, December 13). 10.12.2019 hruppa nashykh "aktyvnykh mam " vo hlave s volontёramy HO " DobroTak" , posetyla novuiu klynyku RISHON [On December 10, 2019, a group of our "active mothers" led by volunteers of the NGO "DobroTak" visited the new RISHON clinic] [Status update]. URL: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02hJoawBDv8ajuQjCYhQPPDqUx22qeMKhVk4rAgcUQTrpquCmipWycHRUqcEDDDjYjl&id=100025388466945 | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 23. Heoportal mista Kharkova «Vidkryta mapa». [Kharkiv city geoportal "Open Map"] (n.d.). URL: https://smart.citynet.kharkiv.ua/opendataportal/ | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 24. Stratehiia rozvytku mista Kharkova do 2020 roku. [Kharkiv city development strategy until 2020] (2016). Kharkiv. URL: https://www.city.kharkov.ua/assets/files/docs/zakon/strategy2411.pdf | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 25. Kharkiviany z obmezhenymy mozhlyvostiamy mozhut korystuvatysia posluhamy metropolitenu [Kharkiv residents with disabilities can use the services of the metro]. (2014). URL: https://www.city.kharkiv.ua/ru/news/kharkivyani-z-obmezhenimi-mozhlivostyami-mozhut-koristuvatisya-poslugami-metropolitenu-23556.html | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 26. Novyny Kharkova. (2016, September 19). V kharkovskom metro zarabotala sluzhba soprovozhdenyia nezriachykh [Kharkiv News. The Kharkiv Metro has a service to accompany the blind] [Video file]. URL: https://www.youtube.com/watch?v=ICLnLspOugw | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 27. Vkhid vilnyi: Lviv – sered lideriv u reitynhu dostupnosti - Instytut Prosvity [Free admission: Lviv is among the leaders in the accessibility rating - Institute of Education. Institute of Education]. (n.d.). URL: https://iprosvita.com/vkhid-vilnyj-lviv-sered-lideriv-u-rejtynhu-dostupnosti/ | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 28. Yak kharkiviany otsiniuiut ZhKH, transport, dorohy i shkoly v misti: opytuvannia - Status Quo [How Kharkiv residents evaluate housing and communal services, transport, roads and schools in the city: survey - Status Quo]. (2024). URL: https://www.sq.com.ua/ukr/novini/06.06.2024/yak-xarkivyani-ocinyuyut-zkg-transport-dorogi-i-skoli-v-misti-opituvannya | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 29. Kharkiv.Suspilne.Media [Kharkiv Social Media]. URL: https://kh.suspilne.media/ | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 30. Chy zabezpecheno v Kharkovi bezbariernyi dostup? [Is barrier-free access ensured in Kharkiv?] (2016). URL: https://khpg.org/1459177277 | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 31. Liudy z obmezhenymy mozhlyvostiamy protestuvaly Kharkiv na dostupnist [People with disabilities protested Kharkiv for accessibility]. (2013, October 13). URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/lyudi-z-obmezhenimi-mozhlivostyami-protestuvali-harkiv-na-dostupnist-21512.html | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 32. U Kharkovi zrobyly monitorynh dostupnosti mista dlia malomobilnykh hrup naselennia [In Kharkiv, the accessibility of the city for low-mobility groups was monitored] (video). (n.d.). URL: https://www.objectiv.tv/objectively/2019/10/30/u-harkovi-zrobili-monitoring-dostupnosti-mista-dlya-malomobilnih-grup-naselennya-video/ | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 33. U Kharkovi posyliat monitorynh dostupnosti obiektiv infrastruktury [Monitoring of accessibility of infrastructure facilities will be strengthened in Kharkiv]. (2019). URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-posilyat-monitoring-dostupnosti-obektiv-infrastrukturi--43373.html | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 34. U Kharkovi vstanovyly svitlofor, shcho rozmovliaie [A talking traffic light has been installed in Kharkiv]. (2007, December 6). R URL: https://gazeta.ua/articles/ukraine-newspaper/_u-harkovi-vstanovili-svitlofor-scho-rozmovlyaye/195468 | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 35. U Kharkovi vstanovliat blyzko 30 novykh svitloforiv [About 30 new traffic lights will be installed in Kharkiv. Kharkiv]. (2019, December 18). URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vstanovlyat-blizko-30-novikh-svitloforiv-43572.html | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 36. U Kharkovi vstanovliat 20 novykh svitloforiv [20 new traffic lights will be installed in Kharkiv]. (2016, October 31). URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vstanovlyat-20-novikh-svitloforiv-33609.html | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 37. Krupka, Dmytro & Yariko, Myroslava. (2024, June 1). Podorozhi ta dostupnist infrastruktury: Ukraina, Polshcha, Kanada [Travel and accessibility of infrastructure: Ukraine, Poland, Canada]. [Video file]. URL: https://www.youtube.com/watch?v=oPlzYKJ3ScY | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 38. U Kharkovi sohodni pratsiuiut 11 svitlofornykh obiektiv [There are 11 traffic light facilities operating in Kharkiv today]. (2022, April 14). URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/-50387.html | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 39. Dostupnyi Kharkiv: u misti stalo bilshe pishokhidnykh perekhodiv, prystosovanykh dlia invalidiv. [Accessible Kharkiv: the city has more pedestrian crossings adapted for the disabled]. "Infocity" - information and analytical portal. URL: https://infocity.kharkiv.ua/gorod/dostupnyj-harkov-v-gorode-stalo-bolshe-peshehodnyh-perehodov-prisposoblennyh-dlja invalidov/ (date of access: 03.07.2024). | uk_UA |
dc.relation.referencesen | 40. U Kharkovi vpershe v Ukraini stvoriat departament inkliuzyvnoi dostupnosti [In Kharkiv, for the first time in Ukraine, an inclusive accessibility department will be created.]. (2024, July 2). URL: https://gwaramedia.com/u-kharkovi-vpershe-v-ukraini-stvoriat-departament-inkliuzyvnoi-dostupnosti/ | uk_UA |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.33108/sepd2025.01.003 | - |
dc.subject.jel | Z32 | uk_UA |
dc.contributor.affiliation | Харківська державна академія дизайну та мистецтв вул. Мистецтв, 8, м. Харків, Україна, 61000 | uk_UA |
dc.contributor.affiliation | Харківська державна академія культури Бурсацький узвіз, 4, м. Харків, Україна, 61000 | uk_UA |
dc.contributor.affiliation | Kharkiv State Academy of Design and Arts Arts Street, 8, Kharkiv, Ukraine, 61000 | uk_UA |
dc.contributor.affiliation | Kharkiv State Academy of Culture Bursatskyi Uzviz, 4, Kharkiv, Ukraine, 61000 | uk_UA |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-5107-905X | - |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-4162-1298 | - |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-4437-9190 | - |
dc.citation.journalTitle | Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава" | - |
dc.citation.issue | 1(32) | - |
dc.citation.spage | 3 | - |
dc.citation.epage | 19 | - |
dc.coverage.country | UA | uk_UA |
dc.identifier.citation2015 | Yariko, M., Anishchenko, A. & Rostovtsev, S. Development of accessible urban infrastructure in Kharkiv in the early 21st century. Part 1: Street accessibility. Socio Economic Problems and the State (electronic journal), Vol. 32, no. 1, pp. 3-19. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2025/25ymopsa.pdf | uk_UA |
Ebben a gyűjteményben: | Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2025, Випуск 1(32) |
Fájlok a dokumentumban:
Fájl | Leírás | Méret | Formátum | |
---|---|---|---|---|
25ymopsa.pdf | ДОСТУПНІСТЬ МІСЬКОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ У КОНТЕКСТІ ЗРОСТАННЯ ТУРИСТИЧНОЇ АТРАКЦІЙНОСТІ МІСТА (КЕЙС М. ХАРКІВ НА П. ХХІ СТ). Ч. 1. ДОСТУПНІСТЬ ВУЛИЦЬ | 858 kB | Adobe PDF | Megtekintés/Megnyitás |
Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!