Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49108
Összes dokumentumadat
DC mezőÉrtékNyelv
dc.contributor.authorЯріко, Мирослава-
dc.contributor.authorАніщенко, Алла-
dc.contributor.authorРостовцев, Сергій-
dc.contributor.authorYariko, Myroslava-
dc.contributor.authorAnishchenko, Alla-
dc.contributor.authorRostovtsev, Serhiy-
dc.date.accessioned2025-06-29T09:31:30Z-
dc.date.available2025-06-29T09:31:30Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.date.submitted2025-01-
dc.identifier.citationЯріко М., Аніщенко А., Ростовцев С. Доступність міської інфраструктури у контексті зростання туристичної атракційності міста (кейс м. Харків на п. ХХІ ст). Ч. 1. Доступність вулиць. Соціально-економічні проблеми і держава. 2025. Вип. 1 (32). С. 3-19. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2025/25ymopsa.pdfuk_UA
dc.identifier.issn2223-3822-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/49108-
dc.description.abstractСтаття є частиною ширшого дослідження, присвяченого аналізу формування доступної міської інфраструктури у місті Харків на початку XXI століття та впливу доступності на туристичну привабливість міста. Наразі увагу зосереджено на доступності міського вуличного простору для маломобільних груп населення. Окремо розглянуто взаємодію громадського сектору та міської влади у створенні інклюзивного середовища. Також висвітлено особливості комунікації міської влади з питань інклюзії. Дослідження було проведено у м. Харків протягом травня-серпня 2024 року і базується на комплексному підході, який включає аналіз офіційних публікацій, звітів громадських організацій, моніторингів доступності міської інфраструктури, а також власних спостережень та досвіду авторів. У статті проаналізовано основні недоліки в доступності міської інфраструктури Харкова, включаючи помилки у проєктуванні пандусів, бордюрів, тактильної розмітки, спеціально зроблених скосів на пішохідних переходах, а також розбіжності між офіційними звітами міської влади та фактичним станом інфраструктури. Проте виявлено й позитивні тенденції, такі як створення офіційної інтерактивної мапи доступності (на жаль, недоступної для незрячих), впровадження озвучених світлофорів і поступове вдосконалення комунікації міської влади з громадськістю (з 2024 року з публікацій міської влади остаточно зникає застаріла та образлива щодо людей з інвалідністю термінологія). Показово, що позитивні тенденції є наслідком співпраці міської влади та громадських організацій. Можна впевнено стверджувати, що процес формування доступного міського простору в Харкові потребує більш системного підходу, оскільки спорадичні дії не змінюють ситуацію у місті в цілому. Планується продовження результатів дослідження, зокрема доступність транспортної інфраструктури, житлового сектору культурної сфери.uk_UA
dc.description.abstractThe article is part of a broader study dedicated to analyzing the formation of accessible urban infrastructure in the city of Kharkiv at the beginning of the 21st century in the context of cities tourism attraction. The focus is on the accessibility of the urban street space. The interaction between the civic sector and city authorities in creating an inclusive environment is specifically examined. Additionally, the article highlights the features of the city authorities' communication on inclusion issues. The research was conducted in Kharkiv between May and August 2024 and is based on a comprehensive approach that includes an analysis of official publications, reports by civic organizations, accessibility monitoring of urban infrastructure, as well as the authors' own observations and experiences. The article analyzes the main shortcomings in the accessibility of Kharkiv's urban infrastructure, including errors in the design of ramps, curbs, tactile markings, specially designed pedestrian crossing slopes, and discrepancies between official reports by city authorities and the actual state of the infrastructure. However, positive trends were also identified, such as the creation of an official interactive accessibility map (unfortunately inaccessible to visually impaired individuals), the implementation of audible traffic lights, and the gradual improvement of city authorities' communication with the public. Starting in 2024, outdated and offensive terminology regarding people with disabilities has been entirely removed from the city authorities' publications. Significantly, these positive developments result from collaboration between the city authorities and civic organizations. It can be confidently stated that the process of forming an accessible urban space in Kharkiv requires a more systematic approach, as sporadic actions do not fundamentally change the situation in the city as a whole. The continuation of the research is planned, particularly focusing on the accessibility of transport infrastructure, the housing sector, and the cultural sphere.uk_UA
dc.description.sponsorshipThe authors received no direct funding for this research.uk_UA
dc.format.extent3-19-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)uk_UA
dc.relation.urihttp://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2025/25ymopsa.pdfuk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1080/J148v16n03_01uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1080/01944365908978307uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.24857/rgsa.v18n6-123uk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1177/0042098007087340uk_UA
dc.relation.urihttps://reliefweb.int/attachments/f96a91d1-2d7d-3630-926b-b59fca48b4b0/DisabilityInclusion.pdfuk_UA
dc.relation.urihttps://biblioteket.husbanken.no/arkiv/dok/3407/universal17.pdfuk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.22617/TIM200037-2uk_UA
dc.relation.urihttps://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71#Textuk_UA
dc.relation.urihttps://www.researchgate.net/publication/358380734_Monitoring_zaliznicnih_vokzalnih_kompleksiv_za_modelami_ocinki_arhitekturno-prostorovoi_dostupnostiuk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.20998/2519-4461.2022.3.33uk_UA
dc.relation.urihttps://library.fes.de/pdf-files/bueros/ukraine/16600.pdfuk_UA
dc.relation.urihttps://www.city.kharkiv.ua/uk_UA
dc.relation.urihttps://kharkivoda.gov.ua/news/77933uk_UA
dc.relation.urihttps://www.facebook.com/share/p/yLYyzGsBVrS6PJnm/uk_UA
dc.relation.urihttps://www.facebook.com/share/p/Ugq2f5sWHPE4wuJK/uk_UA
dc.relation.urihttps://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02hJoawBDv8ajuQjCYhQPPDqUx22qeMKhVk4rAgcUQTrpquCmipWycHRUqcEDDDjYjl&id=100025388466945uk_UA
dc.relation.urihttps://smart.citynet.kharkiv.ua/uk_UA
dc.relation.urihttps://www.city.kharkov.ua/assets/files/docs/zakon/strategy2411.pdfuk_UA
dc.relation.urihttps://www.city.kharkiv.ua/ru/news/kharkivyani-z-obmezhenimi-mozhlivostyami-mozhut-koristuvatisya-poslugami-metropolitenu-23556.htmluk_UA
dc.relation.urihttps://www.youtube.com/watch?v=ICLnLspOugwuk_UA
dc.relation.urihttps://iprosvita.com/vkhid-vilnyj-lviv-sered-lideriv-u-rejtynhu-dostupnosti/uk_UA
dc.relation.urihttps://www.sq.com.ua/ukr/novini/06.06.2024/yak-xarkivyani-ocinyuyut-zkg-transport-dorogi-i-skoli-v-misti-opituvannyauk_UA
dc.relation.urihttps://kh.suspilne.media/uk_UA
dc.relation.urihttps://khpg.org/1459177277uk_UA
dc.relation.urihttps://www.city.kharkiv.ua/uk/news/lyudi-z-obmezhenimi-mozhlivostyami-protestuvali-harkiv-na-dostupnist-21512.htmluk_UA
dc.relation.urihttps://www.objectiv.tv/objectively/2019/10/30/u-harkovi-zrobili-monitoring-dostupnosti-mista-dlya-malomobilnih-grup-naselennya-video/uk_UA
dc.relation.urihttps://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-posilyat-monitoring-dostupnosti-obektiv-infrastrukturi--43373.htmluk_UA
dc.relation.urihttps://gazeta.ua/articles/ukraine-newspaper/_u-harkovi-vstanovili-svitlofor-scho-rozmovlyaye/195468uk_UA
dc.relation.urihttps://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vstanovlyat-blizko-30-novikh-svitloforiv-43572.htmluk_UA
dc.relation.urihttps://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vstanovlyat-20-novikh-svitloforiv-33609.htmluk_UA
dc.relation.urihttps://www.youtube.com/watch?v=oPlzYKJ3ScYuk_UA
dc.relation.urihttps://www.city.kharkiv.ua/uk/news/-50387.htmluk_UA
dc.relation.urihttps://infocity.kharkiv.ua/gorod/dostupnyj-harkov-v-gorode-stalo-bolshe-peshehodnyh-perehodov-prisposoblennyh-dlja-invalidov/uk_UA
dc.relation.urihttps://gwaramedia.com/u-kharkovi-vpershe-v-ukraini-stvoriat-departament-inkliuzyvnoi-dostupnosti/uk_UA
dc.subjectінклюзіяuk_UA
dc.subjectкультура інклюзіїuk_UA
dc.subjectдоступна туристична інфраструктураuk_UA
dc.subjectдоступністьuk_UA
dc.subjectурбанізмuk_UA
dc.subjectм. Харківuk_UA
dc.subjectinclusionuk_UA
dc.subjectaccessible urban infrastructureuk_UA
dc.subjectuniversal designuk_UA
dc.subjectKharkivuk_UA
dc.subjecturbanismuk_UA
dc.titleДоступність міської інфраструктури у контексті зростання туристичної атракційності міста (кейс м. Харків на п. ХХІ ст). Ч. 1. Доступність вулицьuk_UA
dc.title.alternativeDevelopment of accessible urban infrastructure in Kharkiv in the early 21st century. Part 1: Street accessibilityuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holderЕлектронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільuk_UA
dc.format.pages17-
dc.subject.udc711.4:338.48-44] 056.26(477.54-25)"20"(045)uk_UA
dc.relation.references1. The Universal Design Home / L. Trachtman et al. Physical & Occupational Therapy In Geriatrics. 2000. Vol. 16, no. 3. P. 1–18. URL: https://doi.org/10.1080/J148v16n03_01 (date of access: 22.07.2024).uk_UA
dc.relation.references2. Hansen W. G. How Accessibility Shapes Land Use. Journal of the American Institute of Planners. 1959. Vol. 25, no. 2. P. 73–76. URL: https://doi.org/10.1080/01944365908978307 (date of access: 26.07.2024).uk_UA
dc.relation.references3. Urban Planning and Accessibility: A Priority Right to Ensure The Well-Being of People in Urbanized Spaces / S. C. P. d. Costa et al. Revista de Gestão Social e Ambiental. 2024. Vol. 18, no. 6. P. e07480. URL: https://doi.org/10.24857/rgsa.v18n6-123 (date of access: 26.07.2024).uk_UA
dc.relation.references4. Schneider A., Woodcock C. E. Compact, Dispersed, Fragmented, Extensive? A Comparison of Urban Growth in Twenty-five Global Cities using Remotely Sensed Data, Pattern Metrics and Census Information. Urban Studies. 2008. Vol. 45, no. 3. P. 659–692. URL: https://doi.org/10.1177/0042098007087340 (date of access: 26.07.2024).uk_UA
dc.relation.references5. Great Britain. Social Exclusion Unit. Making the connections: Final report on transport and social exclusion. London : Social Exclusion Unit, 2003. 147 p.uk_UA
dc.relation.references6. Rohwerder B. Disability inclusion. Topic Guide. Birmingham, UK : University of Birmingham., 2015. 54 p. URL: https://reliefweb.int/attachments/f96a91d1-2d7d-3630-926b-b59fca48b4b0/DisabilityInclusion.pdfuk_UA
dc.relation.references7. Universal design: 17 ways of thinking and teaching / ed. by C. Jon, N. s. husbank. [Oslo] : Husbanken, 2002. 386 p. URL: https://biblioteket.husbanken.no/arkiv/dok/3407/universal17.pdf.uk_UA
dc.relation.references8. Inclusive cities urban area guidelines. Mandaluyong : Asian development bank, 2022. URL: https://doi.org/10.22617/TIM200037-2 (date of access: 14.06.2024).uk_UA
dc.relation.references9. Guida C., Caglioni M. Urban Accessibility: the paradox, the paradigms and the measures. A scientific review. Journal of Land Use, Mobility and Environment. 2020. No. 13 (2). P. 149–168.uk_UA
dc.relation.references10. Smith K. H. Universal design handbook. 2nd ed. New York : McGraw-Hill, 2011.uk_UA
dc.relation.references11. Null R. Universal Design. Taylor & Francis Group, 2017. 394 p.uk_UA
dc.relation.references12. Конвенція про права осіб з інвалідністю : Конвенція Орг. Об'єдн. Націй від 13.12.2006 р. : станом на 19 черв. 2023 р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_g71#Text (дата звернення: 08.07.2024)uk_UA
dc.relation.references13. Моніторинг залізничних вокзальних комплексів за моделями оцінки архітектурно-просторової доступності / Т. Г. Фесенко та ін. Управління розвитком складних систем. 2018. № 34. С. 68–76. URL: https://www.researchgate.net/publication/358380734_Monitoring_zaliznicnih_vokzalnih_kompleksiv_za_modelami_ocinki_arhitekturno-prostorovoi_dostupnostiuk_UA
dc.relation.references14. Полчанінова І. Л., Онопко В. Д., Спиця А. Ю. Доступність інфраструктури колективних засобів розміщення Харківського регіону в сегменті інклюзивного туризму. Бізнесінформ. 2018. № 10. С. 229–234. С. 232uk_UA
dc.relation.references15. Якименко-Терещенко Н., Холодок В. Управління інклюзивним туризмом на регіональному рівні. Бюлетень Національного Технічного Університету «Харківський Політехнічний Інститут" (економічні науки). 2022. No. 3. P. 33–37. URL: https://doi.org/10.20998/2519-4461.2022.3.33 (date of access: 26.07.2024).uk_UA
dc.relation.references16. Women with disabilities – Human Rights Activists: Stories of Inclusivity. Kharkiv : KRF “Public Alternative", 2020. 50 p.uk_UA
dc.relation.references17. Ясеновська М., Зіненко О. Кращі практики інклюзії. Харків, 2020. 32 с. URL: https://library.fes.de/pdf-files/bueros/ukraine/16600.pdf (дата звернення: 01.07.2024).uk_UA
dc.relation.references18. Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL : https://www.city.kharkiv.ua/ (дата звернення: 01.09.2024).uk_UA
dc.relation.references19. Більш ніж 90% закладів охорони здоров’я області забезпечені вільним доступом для інвалідів. Харківська обласна військова адміністрація. URL: https://kharkivoda.gov.ua/news/77933 (дата звернення: 27.06.2024).uk_UA
dc.relation.references20. Кравцова O. Тут працюють жадібні лікарі URL: https://www.facebook.com/share/p/yLYyzGsBVrS6PJnm/ (дата звернення: 27.06.2024).uk_UA
dc.relation.references21. Кравцова O. Зараз поки спала температура і є трохи сил, хочу написати чому мені важко навіть писати пости і всім відповідати. URL: https://www.facebook.com/share/p/Ugq2f5sWHPE4wuJK/ (дата звернення: 27.06.2024).uk_UA
dc.relation.references22. Полященко М. 10.12.2019 группа наших "активных мам " во главе с волонтёрами ГО "ДоброТак", посетила новую клинику RISHON. Facebook. URL: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02hJoawBDv8ajuQjCYhQPPDqUx22qeMKhVk4rAgcUQTrpquCmipWycHRUqcEDDDjYjl&id=100025388466945 (дата звернення: 27.06.2024).uk_UA
dc.relation.references23. Геопортал міста Харкова «Відкрита мапа». Геопортал міста Харкова «Відкрита мапа». URL: https://smart.citynet.kharkiv.ua/ (дата звернення: 01.07.2024).uk_UA
dc.relation.references24. Cтратегія розвитку міста Харкова до 2020 року. Харків, 2016. 93 с. URL: https://www.city.kharkov.ua/assets/files/docs/zakon/strategy2411.pdf.uk_UA
dc.relation.references25. Харків'яни з обмеженими можливостями можуть користуватися послугами метрополітену. Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/ru/news/kharkivyani-z-obmezhenimi-mozhlivostyami-mozhut-koristuvatisya-poslugami-metropolitenu-23556.html (дата звернення: 01.07.2024).uk_UA
dc.relation.references26. Новини Харкова. У харківському метро запрацювала служба супроводу незрячих, 2016. Новини Харкова. URL: https://www.youtube.com/watch?v=ICLnLspOugw (дата звернення: 01.07.2024).uk_UA
dc.relation.references27. Вхід вільний: Львів – серед лідерів у рейтингу доступності - Інститут Просвіти. Інститут Просвіти. URL: https://iprosvita.com/vkhid-vilnyj-lviv-sered-lideriv-u-rejtynhu-dostupnosti/ (дата звернення: 01.07.2024).uk_UA
dc.relation.references28. Як харків'яни оцінюють ЖКГ, транспорт, дороги і школи в місті: опитування - Status Quo. Status Quo. URL: https://www.sq.com.ua/ukr/novini/06.06.2024/yak-xarkivyani-ocinyuyut-zkg-transport-dorogi-i-skoli-v-misti-opituvannya (дата звернення: 01.07.2024).uk_UA
dc.relation.references29. Харків. Суспільне. Медіа. URL: https://kh.suspilne.media/ (дата звернення: 01.07.2024).uk_UA
dc.relation.references30. Чи забезпечено в Харкові безбар’єрний доступ? (2016). Права людини в Україні. https://khpg.org/1459177277 (дата звернення: 18.06.2024).uk_UA
dc.relation.references31. Люди з обмеженими можливостями протестували Харків на доступність. Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/lyudi-z-obmezhenimi-mozhlivostyami-protestuvali-harkiv-na-dostupnist-21512.html (дата звернення: 18.06.2024).uk_UA
dc.relation.references32. У Харкові зробили моніторинг доступності міста для маломобільних груп населення (відео). Об`ектив. URL: https://www.objectiv.tv/objectively/2019/10/30/u-harkovi-zrobili-monitoring-dostupnosti-mista-dlya-malomobilnih-grup-naselennya-video/ (дата звернення: 18.06.2024).uk_UA
dc.relation.references33. У Харкові посилять моніторинг доступності об'єктів інфраструктури Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-posilyat-monitoring-dostupnosti-obektiv-infrastrukturi--43373.html (дата звернення: 18.06.2024). 33. У Харкові посилять моніторинг доступності об'єктів інфраструктури Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-posilyat-monitoring-dostupnosti-obektiv-infrastrukturi--43373.html (дата звернення: 18.06.2024).uk_UA
dc.relation.references34. У Харкові встановили світлофор, що розмовляє. Gazeta.ua. URL: https://gazeta.ua/articles/ukraine-newspaper/_u-harkovi-vstanovili-svitlofor-scho-rozmovlyaye/195468 (дата звернення: 14.06.2024).uk_UA
dc.relation.references35. У Харкові встановлять близько 30 нових світлофорів. Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vstanovlyat-blizko-30-novikh-svitloforiv-43572.html (дата звернення: 14.06.2024).uk_UA
dc.relation.references36. У Харкові встановлять 20 нових світлофорів. Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vstanovlyat-20-novikh-svitloforiv-33609.html (дата звернення: 14.06.2024).uk_UA
dc.relation.references37. Крупка Д., Яріко М. Подорожі та доступність інфраструктури: Україна, Польща, Канада., 2024. YouTube Туризм у ХДАК = New ways of tourism. URL: https://www.youtube.com/watch?v=oPlzYKJ3ScY (дата звернення: 15.06.2024).uk_UA
dc.relation.references38. У Харкові сьогодні працюють 11 світлофорних об’єктів. Харків. Офіційний сайт Харківської міської ради, міського голови, виконавчого комітету. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/-50387.html (дата звернення: 14.06.2024).uk_UA
dc.relation.references39. Доступний Харків: у місті стало більше пішохідних переходів, пристосованих для інвалідів. "Інфосіті" - інформаційно-аналітичний портал. URL: https://infocity.kharkiv.ua/gorod/dostupnyj-harkov-v-gorode-stalo-bolshe-peshehodnyh-perehodov-prisposoblennyh-dlja-invalidov/ (дата звернення: 03.07.2024).uk_UA
dc.relation.references40. У Харкові вперше в Україні створять департамент інклюзивної доступності. Ґвара Медіа. URL: https://gwaramedia.com/u-kharkovi-vpershe-v-ukraini-stvoriat-departament-inkliuzyvnoi-dostupnosti/ (дата звернення: 02.07.2024).uk_UA
dc.relation.referencesen1. Trachtman, L., Mace, R., Young, L., & Pace, R. (2000). The Universal Design Home. Physical & Occupational Therapy In Geriatrics, 16(3), 1–18. https://doi.org/10.1080/J148v16n03_01uk_UA
dc.relation.referencesen2. Hansen, W. G. (1959). How Accessibility Shapes Land Use. Journal of the American Institute of Planners, 25(2), 73–76. doi: 10.1080/01944365908978307uk_UA
dc.relation.referencesen3. Costa, S. C. P. d., Oliveira, T. D. d., Muller, A. A., Silveira, D. C. d., Chagas, D. H. S. d., & Johann, D. M. W. (2024). Urban Planning and Accessibility: A Priority Right to Ensure The Well-Being of People in Urbanized Spaces. Revista de Gestão Social e Ambiental, 18(6), Article e07480. 123 doi: 10.24857/rgsa.v18n6uk_UA
dc.relation.referencesen4. Schneider, A., & Woodcock, C. E. (2008). Compact, Dispersed, Fragmented, Extensive? A Comparison of Urban Growth in Twenty-five Global Cities using Remotely Sensed Data, Pattern Metrics and Census Information. Urban Studies, 45(3), 659–692. doi: 10.1177/0042098007087340uk_UA
dc.relation.referencesen5. Great Britain. Social Exclusion Unit. (2003). Making the connections: Final report on transport and social exclusion. London: Social Exclusion Unit.uk_UA
dc.relation.referencesen6. Rohwerder, B. (2015). Disability inclusion. Topic Guide. Birmingham, UK: University of Birmingham. URL: https://reliefweb.int/attachments/f96a91d1-2d7d-3630-926b-b59fca48b4b0/DisabilityInclusion.pdfuk_UA
dc.relation.referencesen7. Jon, C., & husbank, N. s. (Eds.). (2002). Universal design: 17 ways of thinking and teaching. [Oslo]: Husbanken. URL: https://biblioteket.husbanken.no/arkiv/dok/3407/universal17.pdfuk_UA
dc.relation.referencesen8. Inclusive cities urban area guidelines. (2022). Mandaluyong: Asian development bank. 2 doi: 10.22617/TIM200037uk_UA
dc.relation.referencesen9. Guida, C., & Caglioni, M. (2020). Urban Accessibility: the paradox, the paradigms and the measures. A scientific review. Journal of Land Use, Mobility and Environment, (13 (2)), 149–168.uk_UA
dc.relation.referencesen10. Smith, K. H. (2011). Universal design handbook (2nd ed.). New York: McGraw-Hill.uk_UA
dc.relation.referencesen11. Null, R. (2017). Universal Design. Taylor & Francis Group.uk_UA
dc.relation.referencesen12. United Nations Convention on the Rights of Persons with Disabilities. (n.d.). URL: https://employment-social-affairs.ec.europa.eu/policies-and-activities/social-protection-social-inclusion/persons-disabilities/united-nations-convention-rights-persons-disabilities_enuk_UA
dc.relation.referencesen13. Fesenko, T. H., Fesenko, H. H., Yakunin, A. V., & Fesenko, H. V. (2018). Monitorynh zaliznychnykh vokzalnykh kompleksiv za modeliamy otsinky arkhitekturno-prostorovoi dostupnosti [Monitoring of railway station complexes using architectural and spatial accessibility assessment models] Upravlinnia rozvytkom skladnykh system [Managing the development of complex systems], (34), 68–76. URL: https://www.researchgate.net/publication/358380734_Monitoring_zaliznicnih_vokzalnih_kompleksiv_za_modelami_ocinki_arhitekturno-prostorovoi_dostupnostiuk_UA
dc.relation.referencesen14. Polchaninova, I. L., Onopko, V. D., & Spytsia, A. Yu. (2018). Dostupnist infrastruktury kolektyvnykh zasobiv rozmishchennia Kharkivskoho rehionu v sehmenti inkliuzyvnoho turyzmu [Accessibility of collective accommodation infrastructure in the Kharkiv region in the inclusive tourism segment]. Biznesinform, (10), 229–234.uk_UA
dc.relation.referencesen15. Yakymenko-Tereshchenko, N., & Kholodok, V. (2022). Upravlinnia inkliuzyvnym turyzmom na rehionalnomu rivni [Management of inclusive tourism at the regional level]. Bulletin of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute" (economic sciences), (3), 33–37. 4461.2022.3.33 doi: 10.20998/2519uk_UA
dc.relation.referencesen16. Women with disabilities – Human Rights Activists: Stories of Inclusivity. Kharkiv : KRF “Public Alternative", 2020. 50 p.uk_UA
dc.relation.referencesen17. Yasenovska, M., & Zinenko, O. (2020). Krashchi praktyky inkliuzii [The Best Practice of inclusion]. Kharkiv. URL: https://library.fes.de/pdf-files/bueros/ukraine/16600.pdfuk_UA
dc.relation.referencesen18. Kharkiv. Official Site of Kharkov City Council, mayor, executive committee. URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk_UA
dc.relation.referencesen19. Bilsh nizh 90% zakladiv okhorony zdorovia oblasti zabezpecheni vilnym dostupom dlia invalidiv [More than 90% of healthcare facilities in the region are accessible to people with disabilities.]. (2015). URL: https://kharkivoda.gov.ua/news/77933uk_UA
dc.relation.referencesen20. Kravtsova, O. (2021c, October 15). Tut pratsiuiut zhadibni likari [Greedy doctors work here] [Post]. URL: https://www.facebook.com/share/p/yLYyzGsBVrS6PJnm/uk_UA
dc.relation.referencesen21. Kravtsova, O. (2021b, October 10). Zaraz poky spala temperatura i ye trokhy syl, khochu napysaty chomu meni vazhko navit pysaty posty i vsim vidpovidaty [Now that the temperature has gone down and I have some strength, I want to write why it's hard for me to even write posts and respond to everyone.] [Post]. URL: https://www.facebook.com/share/p/Ugq2f5sWHPE4wuJK/uk_UA
dc.relation.referencesen22. Poliashchenko, M. (2019, December 13). 10.12.2019 hruppa nashykh "aktyvnykh mam " vo hlave s volontёramy HO " DobroTak" , posetyla novuiu klynyku RISHON [On December 10, 2019, a group of our "active mothers" led by volunteers of the NGO "DobroTak" visited the new RISHON clinic] [Status update]. URL: https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid02hJoawBDv8ajuQjCYhQPPDqUx22qeMKhVk4rAgcUQTrpquCmipWycHRUqcEDDDjYjl&id=100025388466945uk_UA
dc.relation.referencesen23. Heoportal mista Kharkova «Vidkryta mapa». [Kharkiv city geoportal "Open Map"] (n.d.). URL: https://smart.citynet.kharkiv.ua/opendataportal/uk_UA
dc.relation.referencesen24. Stratehiia rozvytku mista Kharkova do 2020 roku. [Kharkiv city development strategy until 2020] (2016). Kharkiv. URL: https://www.city.kharkov.ua/assets/files/docs/zakon/strategy2411.pdfuk_UA
dc.relation.referencesen25. Kharkiviany z obmezhenymy mozhlyvostiamy mozhut korystuvatysia posluhamy metropolitenu [Kharkiv residents with disabilities can use the services of the metro]. (2014). URL: https://www.city.kharkiv.ua/ru/news/kharkivyani-z-obmezhenimi-mozhlivostyami-mozhut-koristuvatisya-poslugami-metropolitenu-23556.htmluk_UA
dc.relation.referencesen26. Novyny Kharkova. (2016, September 19). V kharkovskom metro zarabotala sluzhba soprovozhdenyia nezriachykh [Kharkiv News. The Kharkiv Metro has a service to accompany the blind] [Video file]. URL: https://www.youtube.com/watch?v=ICLnLspOugwuk_UA
dc.relation.referencesen27. Vkhid vilnyi: Lviv – sered lideriv u reitynhu dostupnosti - Instytut Prosvity [Free admission: Lviv is among the leaders in the accessibility rating - Institute of Education. Institute of Education]. (n.d.). URL: https://iprosvita.com/vkhid-vilnyj-lviv-sered-lideriv-u-rejtynhu-dostupnosti/uk_UA
dc.relation.referencesen28. Yak kharkiviany otsiniuiut ZhKH, transport, dorohy i shkoly v misti: opytuvannia - Status Quo [How Kharkiv residents evaluate housing and communal services, transport, roads and schools in the city: survey - Status Quo]. (2024). URL: https://www.sq.com.ua/ukr/novini/06.06.2024/yak-xarkivyani-ocinyuyut-zkg-transport-dorogi-i-skoli-v-misti-opituvannyauk_UA
dc.relation.referencesen29. Kharkiv.Suspilne.Media [Kharkiv Social Media]. URL: https://kh.suspilne.media/uk_UA
dc.relation.referencesen30. Chy zabezpecheno v Kharkovi bezbariernyi dostup? [Is barrier-free access ensured in Kharkiv?] (2016). URL: https://khpg.org/1459177277uk_UA
dc.relation.referencesen31. Liudy z obmezhenymy mozhlyvostiamy protestuvaly Kharkiv na dostupnist [People with disabilities protested Kharkiv for accessibility]. (2013, October 13). URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/lyudi-z-obmezhenimi-mozhlivostyami-protestuvali-harkiv-na-dostupnist-21512.htmluk_UA
dc.relation.referencesen32. U Kharkovi zrobyly monitorynh dostupnosti mista dlia malomobilnykh hrup naselennia [In Kharkiv, the accessibility of the city for low-mobility groups was monitored] (video). (n.d.). URL: https://www.objectiv.tv/objectively/2019/10/30/u-harkovi-zrobili-monitoring-dostupnosti-mista-dlya-malomobilnih-grup-naselennya-video/uk_UA
dc.relation.referencesen33. U Kharkovi posyliat monitorynh dostupnosti obiektiv infrastruktury [Monitoring of accessibility of infrastructure facilities will be strengthened in Kharkiv]. (2019). URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-posilyat-monitoring-dostupnosti-obektiv-infrastrukturi--43373.htmluk_UA
dc.relation.referencesen34. U Kharkovi vstanovyly svitlofor, shcho rozmovliaie [A talking traffic light has been installed in Kharkiv]. (2007, December 6). R URL: https://gazeta.ua/articles/ukraine-newspaper/_u-harkovi-vstanovili-svitlofor-scho-rozmovlyaye/195468uk_UA
dc.relation.referencesen35. U Kharkovi vstanovliat blyzko 30 novykh svitloforiv [About 30 new traffic lights will be installed in Kharkiv. Kharkiv]. (2019, December 18). URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vstanovlyat-blizko-30-novikh-svitloforiv-43572.htmluk_UA
dc.relation.referencesen36. U Kharkovi vstanovliat 20 novykh svitloforiv [20 new traffic lights will be installed in Kharkiv]. (2016, October 31). URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/u-kharkovi-vstanovlyat-20-novikh-svitloforiv-33609.htmluk_UA
dc.relation.referencesen37. Krupka, Dmytro & Yariko, Myroslava. (2024, June 1). Podorozhi ta dostupnist infrastruktury: Ukraina, Polshcha, Kanada [Travel and accessibility of infrastructure: Ukraine, Poland, Canada]. [Video file]. URL: https://www.youtube.com/watch?v=oPlzYKJ3ScYuk_UA
dc.relation.referencesen38. U Kharkovi sohodni pratsiuiut 11 svitlofornykh obiektiv [There are 11 traffic light facilities operating in Kharkiv today]. (2022, April 14). URL: https://www.city.kharkiv.ua/uk/news/-50387.htmluk_UA
dc.relation.referencesen39. Dostupnyi Kharkiv: u misti stalo bilshe pishokhidnykh perekhodiv, prystosovanykh dlia invalidiv. [Accessible Kharkiv: the city has more pedestrian crossings adapted for the disabled]. "Infocity" - information and analytical portal. URL: https://infocity.kharkiv.ua/gorod/dostupnyj-harkov-v-gorode-stalo-bolshe-peshehodnyh-perehodov-prisposoblennyh-dlja invalidov/ (date of access: 03.07.2024).uk_UA
dc.relation.referencesen40. U Kharkovi vpershe v Ukraini stvoriat departament inkliuzyvnoi dostupnosti [In Kharkiv, for the first time in Ukraine, an inclusive accessibility department will be created.]. (2024, July 2). URL: https://gwaramedia.com/u-kharkovi-vpershe-v-ukraini-stvoriat-departament-inkliuzyvnoi-dostupnosti/uk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/sepd2025.01.003-
dc.subject.jelZ32uk_UA
dc.contributor.affiliationХарківська державна академія дизайну та мистецтв вул. Мистецтв, 8, м. Харків, Україна, 61000uk_UA
dc.contributor.affiliationХарківська державна академія культури Бурсацький узвіз, 4, м. Харків, Україна, 61000uk_UA
dc.contributor.affiliationKharkiv State Academy of Design and Arts Arts Street, 8, Kharkiv, Ukraine, 61000uk_UA
dc.contributor.affiliationKharkiv State Academy of Culture Bursatskyi Uzviz, 4, Kharkiv, Ukraine, 61000uk_UA
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-5107-905X-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4162-1298-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4437-9190-
dc.citation.journalTitleЕлектронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"-
dc.citation.issue1(32)-
dc.citation.spage3-
dc.citation.epage19-
dc.coverage.countryUAuk_UA
dc.identifier.citation2015Yariko, M., Anishchenko, A. & Rostovtsev, S. Development of accessible urban infrastructure in Kharkiv in the early 21st century. Part 1: Street accessibility. Socio Economic Problems and the State (electronic journal), Vol. 32, no. 1, pp. 3-19. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2025/25ymopsa.pdfuk_UA
Ebben a gyűjteményben:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2025, Випуск 1(32)

Fájlok a dokumentumban:
Fájl Leírás MéretFormátum 
25ymopsa.pdfДОСТУПНІСТЬ МІСЬКОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ У КОНТЕКСТІ ЗРОСТАННЯ ТУРИСТИЧНОЇ АТРАКЦІЙНОСТІ МІСТА (КЕЙС М. ХАРКІВ НА П. ХХІ СТ). Ч. 1. ДОСТУПНІСТЬ ВУЛИЦЬ858 kBAdobe PDFMegtekintés/Megnyitás


Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!