Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48782

Назва: Використання технологій віртуальної та доповненої реальностей у навчанні та адаптації працівників агросфери
Інші назви: The use of virtual and augmented reality technologies in the training and adaptation of agricultural sector workers
Автори: Семененко, Юрій Сергійович
Semenenko, Yurii
Приналежність: Західноукраїнський національний університет, Тернопіль, Україна
West Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine
Бібліографічний опис: Семененко Ю. С. Використання технологій віртуальної та доповненої реальностей у навчанні та адаптації працівників агросфери / Семененко Юрій Сергійович // ГЕВ. — Т. : ТНТУ, 2025. — Том 93. — № 2. — С. 7–17. — (Економіка).
Бібліографічне посилання: Семененко Ю. С. Використання технологій віртуальної та доповненої реальностей у навчанні та адаптації працівників агросфери // ГЕВ, Тернопіль. 2025. Том 93. № 2. С. 7–17.
Bibliographic citation (APA): Semenenko, Y. (2025). Vykorystannia tekhnolohii virtualnoi ta dopovnenoi realnostei u navchanni ta adaptatsii pratsivnykiv ahrosfery [The use of virtual and augmented reality technologies in the training and adaptation of agricultural sector workers]. Galician economic journal, 93(2), 7-17. TNTU. [in Ukrainian].
Bibliographic citation (CHICAGO): Semenenko Y. (2025) Vykorystannia tekhnolohii virtualnoi ta dopovnenoi realnostei u navchanni ta adaptatsii pratsivnykiv ahrosfery [The use of virtual and augmented reality technologies in the training and adaptation of agricultural sector workers]. Galician economic journal (Tern.), vol. 93, no 2, pp. 7-17 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 2 (93), 2025
Galician economic journal, 2 (93), 2025
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 2
Том: 93
Дата публікації: 29-кві-2025
Дата подання: 18-лют-2025
Дата внесення: 11-чер-2025
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2025.02.007
УДК: 37.018.43
Теми: віртуальна реальність
доповнена реальність
аграрний сектор
навчання працівників
адаптація працівників
людський капітал в агросфері
Virtual Reality
Augmented Reality
Agricultural Sector
Employee Training
Employee Adaptation
Human Capital in Agriculture
Кількість сторінок: 11
Діапазон сторінок: 7-17
Початкова сторінка: 7
Кінцева сторінка: 17
Короткий огляд (реферат): Розвиток інформаційно-комунікаційних технологій суттєво змінює підходи до навчання та адаптації персоналу в різних галузях економіки, зокрема й в агросекторі. У сучасних умовах сільське господарство стикається з низкою викликів, пов’язаних із дефіцитом кваліфікованих кадрів, необхідністю швидкого освоєння новітньої техніки та технологій, а також потребою підвищення продуктивності праці. Традиційні методи підготовки персоналу часто не відповідають вимогам динамічного агробізнесу, що зумовлює пошук нових підходів до навчання. Одним із перспективних напрямків є використання технологій віртуальної та доповненої реальностей, які дозволяють імітувати реальні виробничі умови, підвищувати ефективність навчання та скорочувати період адаптації працівників. Проведено аналіз сучасного стану підготовки та адаптації персоналу в аграрному секторі України. Висвітлено основні проблеми, серед яких застарілі методики навчання, недостатня інтеграція цифрових технологій в освітній процес, обмежений доступ до сучасного обладнання та нестача висококваліфікованих спеціалістів у сільському господарстві. Окрему увагу приділено ролі VR/AR у вирішенні цих проблем, завдяки можливості створення інтерактивних навчальних програм, що дозволяють моделювати складні технологічні процеси, працювати з технікою у безпечних умовах і значно покращувати сприйняття навчального матеріалу. Розглянуто світовий досвід використання цих технологій у сільськогосподарській освіті та їхнє практичне застосування в Україні. Наведено приклади успішних програм та ініціатив, які сприяють цифровізації аграрної освіти. Проаналізовано потенційні проблеми впровадження таких технологій у навчальний процес, зокрема високу вартість обладнання, необхідність спеціальної підготовки викладачів та відсутність системного підходу до використання цих технологій. Зроблено висновки щодо ефективності технологій віртуальної та доповненої реальності у навчанні та адаптації персоналу аграрного сектору й визначено перспективні напрями розвитку цих технологій в Україні. Запропоновано рекомендації для освітніх закладів, аграрних підприємств та державних структур щодо інтеграції цих технологій у навчальні програми з метою підвищення професійної компетентності працівників та покращення продуктивності праці в агросфері.
The development of information and communication technologies is significantly changing the approaches to training and adaptation of personnel across various economic sectors, including agriculture. In modern conditions, agriculture faces numerous challenges, including a shortage of qualified personnel, the need for rapid adoption of new equipment and technologies, and the necessity to increase labor productivity. Traditional personnel training methods often fail to meet the demands of the dynamic agribusiness sector, necessitating the search for new educational approaches. One promising direction is the use of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) technologies, which enable the simulation of real production environments, enhance training efficiency and reduce employee adaptation periods. This article analyzes the current state of personnel training and adaptation in Ukraine’s agricultural sector. It highlights key challenges, including outdated training methods, insufficient integration of digital technologies into the educational process, limited access to modern equipment, and a shortage of highly qualified agricultural specialists. Special attention is given to the role of VR/AR in addressing these issues by enabling the creation of interactive training programs that simulate complex technological processes, facilitate work with machinery in a safe environment, and significantly improve the perception of educational materials. The article examines global experiences in using these technologies in agricultural education and their practical applications in Ukraine. It presents examples of successful programs and initiatives that contribute to the digitalization of agricultural education. Additionally, it analyzes potential challenges in implementing these technologies in the training process, including the high cost of equipment, the need for specialized teacher training, and the lack of a systematic approach to their use. The study concludes that VR and AR technologies are effective tools for training and adapting personnel in the agricultural sector. Furthermore, it identifies key directions for the future development of these technologies in Ukraine. The article provides recommendations for educational institutions, agricultural enterprises, and governmental bodies on integrating VR/AR technologies into training programs to enhance professional competence among workers and improve labor productivity in the agricultural sector.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48782
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025
Перелік літератури: 1. Климнюк В. Є. Віртуальна реальність в освітньому процесі. Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних сил. 2018. № 2. С. 207–212.
2. Внукова Н. Розвиток циркулярної індустрії 4.0 в агропромисловому комплексі. Екологічна безпека та збалансоване природокористування в агропромисловому виробництві : матеріали міжнар. наук. практ. конф. Ч. 1 (м. Київ, 6–7 лип. 2023 р.). Київ, 2023. С. 103–106.
3. Лупаренко Л. А., Литвинова С. Г., Пінчук О. П., Соколюк О. М. Готовність вчителів до використання доповненої реальності в освітньому процесі. Вісник післядипломної освіти. Серія Педагогічні науки. 2022. Вип. 21 (50). С. 144–177.
4. Пришляк К., Буяк Л. Цифрова трансформація у сфері земельних відносин. Вектори інноваційного розвитку освіти, науки і бізнесу в умовах глобальних змін : матеріали IХ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Тернопіль, 25 травня 2021 р.). Тернопіль: ФОП Осадца Ю. В., 2021. С. 13–15.
References: 1. Klymniuk V. Ye. (2018) Virtualna realnist v osvitnomu protsesi [Virtual reality in the educational process]. Zbirnyk naukovykh prats Kharkivskoho natsionalnoho universytetu Povitryanykh Syl, no. 2, pp. 207–212. (In Ukrainian).
2. Vnukova N. (2023). Rozvytok tsyrkuliarnoi industrii 4.0 u ahropromyslovomu kompleksi [Development of the circular industry 4.0 in the agro-industrial complex]. Ekolohichna bezpeka ta zbalansovane pryrodokorystuvannia v ahropromyslovomu vyrobnytstvi: materialy Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Kyiv, Ukraine, 6–7 July 2023), Part 1, Kyiv, pp. 103–106. (In Ukrainian).
3. Luparenko L. A., Lytvynova S. H., Pinchuk O. P., Sokoliuk O. M. (2022). Hotovnist vchyteliv do vykorystannia dopovnenoi realnosti v osvitnomu protsesi [Teachersʼ readiness to use augmented reality in the educational process]. Visnyk pisladyplomnoi osvity. Seriia Pedahohichni nauky, issue 21 (50), pp. 144-177. (In Ukrainian).
4. Pryshliak K., Buyak L.. (2021). Tsyfrova transformatsiia u sferi zemelnykh vidnosyn [Digital transformation in the field of land relations]. Vektory innovatsiinoho rozvytku osvity, nauky i biznesu v umovakh hlobalnykh zmin: materialy IX Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Ternopil, Ukraine, 25 May 2021), Ternopil: FOP Osadtsa Yu. V., pp. 13–15. (In Ukrainian).
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2025, № 2 (93)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.