Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48779

Назва: Цифрова трансформація міжнародної торгівлі в контексті посилення глобальної конкуренції
Інші назви: Digital transformation of international trade in the context of increasing global competition
Автори: Харенко, Владислав Юрійович
Скрипник, Наталія Євгенівна
Kharenko, Vladyslav
Skrypnyk, Nataliia
Приналежність: Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро, Україна
Oles Honchar Dnipro National University, Dnipro, Ukraine
Бібліографічний опис: Харенко В. Ю. Цифрова трансформація міжнародної торгівлі в контексті посилення глобальної конкуренції / Харенко Владислав Юрійович, Скрипник Наталія Євгенівна // ГЕВ. — Т. : ТНТУ, 2025. — Том 93. — № 2. — С. 172–182. — (Міжнародні економічні відносини).
Бібліографічне посилання: Харенко В. Ю., Скрипник Н. Є. Цифрова трансформація міжнародної торгівлі в контексті посилення глобальної конкуренції // ГЕВ, Тернопіль. 2025. Том 93. № 2. С. 172–182.
Bibliographic citation (APA): Kharenko, V., & Skrypnyk, N. (2025). Tsyfrova transformatsiia mizhnarodnoi torhivli v konteksti posylennia hlobalnoi konkurentsii [Digital transformation of international trade in the context of increasing global competition]. Galician economic journal, 93(2), 172-182. TNTU. [in Ukrainian].
Bibliographic citation (CHICAGO): Kharenko V., Skrypnyk N. (2025) Tsyfrova transformatsiia mizhnarodnoi torhivli v konteksti posylennia hlobalnoi konkurentsii [Digital transformation of international trade in the context of increasing global competition]. Galician economic journal (Tern.), vol. 93, no 2, pp. 172-182 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник, 2 (93), 2025
Galician economic journal, 2 (93), 2025
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник
Випуск/№ : 2
Том: 93
Дата публікації: 29-кві-2025
Дата подання: 25-січ-2025
Дата внесення: 11-чер-2025
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2025.02.172
УДК: 339.9
339.56
004
Теми: цифрова трансформація
міжнародна торгівля
глобальна конкуренція
електронна комерція
кібербезпека
інноваційні технології
цифрова інфраструктура
штучний інтелект
digital transformation
international trade
global competition
e-commerce
cybersecurity
innovative technologies
digital infrastructure
artificial intelligence
Кількість сторінок: 11
Діапазон сторінок: 172-182
Початкова сторінка: 172
Кінцева сторінка: 182
Короткий огляд (реферат): Цифровізація міжнародної торгівлі стала одним із основних драйверів глобального економічного розвитку в умовах зростання конкуренції. Це допомагає підвищити ефективність торгових процесів, оптимізувати логістичні операції, розширити ринки збуту та спростити інтеграцію компаній у глобальні ланцюги поставок. Використання цифрових технологій дозволяє компаніям швидко впроваджувати нові бізнес-моделі, забезпечувати ефективну комунікацію з клієнтами, автоматизовувати процеси, використовувати великі дані та штучний інтелект для прогнозування попиту й управління ризиками. Електронна комерція відкриває доступ до нових ринків, знижує трансакційні витрати, прискорює обмін інформацією, сприяє глобалізації та інноваціям. Окрім переваг, цифровізація створює ряд викликів для економіки, включаючи ключові питання кібербезпеки, захисту персональних даних, регулювання цифрових платформ і стандартизації електронної ідентифікації. Кібератаки завдають значної шкоди: у 2021 році їхній вплив оцінили в $ 6 трлн, що особливо небезпечно для країн із нерозвиненою цифровою інфраструктурою. Серед проблем також дефіцит кваліфікованих спеціалістів, необхідність міжнародної координації у сфері кібербез- пеки, зростання кримінальної активності в даркнеті та ризики, пов’язані з використанням криптовалют. Аналіз останніх досліджень і публікацій, у тому числі звітів міжнародних організацій, таких, як Світовий банк, ОЕСР і UNCTAD, показує, що цифрова трансформація сприяє значному збільшенню міжнародної торгівлі, але вимагає комплексного підходу до регулювання та інвестицій у розвиток інфраструктури. Проблема полягає в тому, щоб визначити шляхи мінімізації ризиків, пов’язаних із цифровізацією, та розробити механізми забезпечення стабільності міжнародної торгівлі. Також необхідно покращувати цифрову грамотність, упроваджувати міжнародні стандарти кібербезпеки, розробляти політику, спрямовану на забезпечення рівного доступу до цифрових технологій та залучення людей до глобальних ринків. Ефективна цифрова трансформація можлива лише за умови активної співпраці урядів, бізнесу та науково-дослідних установ, що створить умови для сталого розвитку в умовах зростання глобальної конкуренції.
The digitalization of international trade has become one of the main drivers of global economic development in the face of growing competition. It helps to increase the efficiency of trade processes, optimize logistics operations, expand sales markets and simplify the integration of companies into global supply chains. The use of digital technologies allows companies to implement new business models quickly, ensure effective communication with customers, automate processes and use big data and artificial intelligence to forecast demand and manage risks. E-commerce opens up access to new markets, reduces transaction costs, accelerates information exchange, promotes globalization and innovation. In addition to the advantages, digitalization creates several challenges for the economy, including key issues of cybersecurity, personal data protection, regulation of digital platforms and standardization of electronic identification. Cyberattacks cause significant damage: in 2021 their impact was estimated at $6 trillion, which is especially dangerous for countries with underdeveloped digital infrastructure. Other challenges include the shortage of skilled professionals, the need for international coordination in the field of cybersecurity, the growth of criminal activity on the dark web, and the risks associated with the use of cryptocurrencies. An analysis of recent research and publications, including reports from international organizations such as the World Bank, OECD, and UNCTAD, shows that digital transformation contributes to a significant increase in international trade, but requires a comprehensive approach to regulation and investment in infrastructure development. The challenge is to identify ways to minimize the risks associated with digitalization and develop mechanisms to ensure the stability of international trade. It is also necessary to improve digital literacy, implement international cybersecurity standards, develop policies aimed at ensuring equal access to digital technologies and attract people to global markets. Effective digital transformation is possible only with active cooperation between governments, businesses and research institutions, which will create conditions for sustainable development in the face of growing global competition.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48779
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://arxiv.org/abs/2310.02253?utm_source=chatgpt.com
https://doi.org/10.1038/s41467-024-49141-z
https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.47.2022.3925
https://www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2025/01/17/world-economic-outlook-update-january-2025
https://es.statista.com/estadisticas/1292492/ventas-minoristas-participacion-del-comercio-eletronico-en-ventas-totales/
https://www.oecd.org/en/publications/oecd-digital-economy-outlook-2024-volume-2_3adf705b-en.html
https://www.sellerscommerce.com/blog/ecommerce-statistics/
https://doi.org/10.1142/S136391961740014X
https://op.europa.eu/webpub/eca/special-reports/digitising-eu-industry-19-2020/en/?utm_source=chatgpt.com
Перелік літератури: 1. Stojkoski V., Koch P., Coll E., Hidalgo C. A. Estimating digital product trade through corporate revenue. Nature Communications. 2024. Vol. 15. No. 5262. P. 1–32. URL: https://arxiv.org/abs/2310.02253?utm_source=chatgpt.com (дата звернення: 18.01.2025). DOI: https://doi.org/10.1038/s41467-024-49141-z
2. Циганкова Т., Яценко О., Тананайко Т., Солодковська Г., Олефіренко В., Іщенко А. Регіональні торговельні угоди в світовій торговій системі: переваги та моделі. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice. 2022. № 6 (47). С. 172–181. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.47.2022.3925
3. Макарова М. В. Електронна комерція : посібник. Київ : Академія, 2017. 272 с.
4. World Economic Outlook. Global growth divergent and uncertain. (January 2025). IMF. URL: https://www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2025/01/17/world-economic-outlook-update-january-2025 (дата звернення: 18.01.2025).
5. Ковтун Т. Д., Матвієнко А. П. Сучасний стан і перспективи розвитку світового та вітчизняного ринків електронної комерції. Бізнес Інформ. 2020. № 4. C. 295–303.
6. Statista. E-commerce. E-commerce as a percentage of total global retail sales from 2015 to 2027. URL: https://es.statista.com/estadisticas/1292492/ventas-minoristas-participacion-del-comercio-eletronico-en-ventas-totales/ (дата звернення: 18.01.2025).
7. OECD. Digital Economy Outlook 2024 (Volume 2). URL: https://www.oecd.org/en/publications/oecd-digital-economy-outlook-2024-volume-2_3adf705b-en.html (дата звернення: 18.01.2025).
8. Антоненко К. В. Вплив інформаційних технологій на світову торгівлю. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Вип. 24 (1). С. 18–22.
9. Sellers Commerce. Blog. Ecommerce. eCommerce Statistics In 2025 (Global and U.S. Data). URL: https://www.sellerscommerce.com/blog/ecommerce-statistics/ (дата звернення: 18.01.2025).
10. Shalmo D., Christopher A., Williams L. B. Digital ttansformation of bussines models – best practice, enablers and roadmap. International Journal of Innovation Management. 2017. Vol. 21 (08). P. 1–17. DOI: https://doi.org/10.1142/S136391961740014X
11. European Court of Auditors. Special report. Digitising European Industry: an ambitious initiative whose success depends on the continued commitment of the EU, governments and businesses. URL: https://op.europa.eu/webpub/eca/special-reports/digitising-eu-industry-19-2020/en/?utm_source=chatgpt.com (дата звернення: 18.01.2025)
References: 1. Stojkoski V., Koch P., Coll E., Hidalgo C. A. (2024) Estimating digital product trade through corporate revenue. Nature Communications. Vol. 15. No. 5262. P. 1–32. Available at: https://arxiv.org/abs/2310.02253?utm_source=chatgpt.com (accessed: 18 January 2025). DOI: https://doi.org/10.1038/s41467-024-49141-z
2. Cyghankova T., Jacenko O., Tananajko T., Solodkovsjka Gh., Olefirenko V., Ishhenko A. (2022) Rehionalni torhovelni uhody v svitovii torhovii systemi: perevahy ta modeli Regional trade agreements in the global trading system: advantages and models. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, vol. 6 (47), pp. 172–181. DOI: https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.47.2022.3925
3. Makarova M. V. (2017) Elektronna komertsiia E-commerce. Kyiv: Akademiia. (In Ukrainian).
4. World Economic Outlook. Global growth divergent and uncertain. (Junuary 2025). IMF. Available at: https://www.imf.org/en/Publications/WEO/Issues/2025/01/17/world-economic-outlook-update-january-2025 (accessed: 18 January 2025).
5. Kovtun T. D., Matviienko A. P. (2020) Suchasnyi stan i perspektyvy rozvytku svitovoho ta vitchyznianoho rynkiv elektronnoi komertsii Current state and prospects for the development of global and domestic e commerce markets. Business Inform, vol. 4, pp. 295–303.
6. Statista. E-commerce. E-commerce as a percentage of total global retail sales from 2015 to 2027. Available at: https://es.statista.com/estadisticas/1292492/ventas-minoristas-participacion-del-comercio-eletronico-en-ventas-totales/ (accessed: 18 January 2025).
7. OECD. Digital Economy Outlook 2024 (Volume 2). Available at: https://www.oecd.org/en/publications/oecd-digital-economy-outlook-2024-volume-2_3adf705b-en.html (accessed: 18 January 2025).
8. Antonenko K. V. (2019) Vplyv informatsiinykh tekhnolohii na svitovu torhivliu The impact of information technology on world trade. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, vol. 24 (1), pp. 18–22.
9. Sellers Commerce. Blog. Ecommerce. eCommerce Statistics In 2025 (Global and U.S. Data). Available at: https://www.sellerscommerce.com/blog/ecommerce-statistics/ (accessed: 18 January 2025).
10. Shalmo D., Christopher A., Williams L. B. (2017) Digital ttansformation of bussines models – best practice, enablers and roadmap. International Journal of Innovation Management, vol. 21 (08), pр. 1–17. DOI: https://doi.org/10.1142/S136391961740014X
11. European Court of Auditors. Special report. Digitising European Industry: an ambitious initiative whose success depends on the continued commitment of the EU, governments and businesses.. Available at: https://op.europa.eu/webpub/eca/special-reports/digitising-eu-industry-19-2020/en/?utm_source=chatgpt.com (accessed: 18 January 2025).
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2025, № 2 (93)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.