Mesedez, erabili identifikatzaile hau item hau aipatzeko edo estekatzeko: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48773

Metadatuen erregistro osatua
DC eremuaBalioaHizkuntza
dc.contributor.authorВасюта, Вікторія Борисівна
dc.contributor.authorТокмаков, Максим Вадимович
dc.contributor.authorVasiuta, Viktoriia
dc.contributor.authorTokmakov, Maksym
dc.date.accessioned2025-06-11T14:11:24Z-
dc.date.available2025-06-11T14:11:24Z-
dc.date.created2025-04-29
dc.date.issued2025-04-29
dc.date.submitted2025-02-13
dc.identifier.citationВасюта В. Б. Вплив соціальних мереж на формування споживчих уподобань та економічну поведінку населення / Васюта Вікторія Борисівна, Токмаков Максим Вадимович // ГЕВ. — Т. : ТНТУ, 2025. — Том 93. — № 2. — С. 119–124. — (Підприємництво та торгівля).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48773-
dc.description.abstractМетою статті є комплексне дослідження впливу соціальних мереж на економічну поведінку сучасних споживачів з акцентом на формування їхніх споживчих уподобань і моделей витрат. Наразі платформи соціальних мереж відіграють ключову роль у створенні та підтриманні брендів, формуванні лояльності споживачів та впливають на процес прийняття рішень. Розглянуто механізми, через які цифрові платформи, такі, як Instagram, TikTok, Facebook стимулюють купівельну активність, змінюють підходи до прийняття рішень про покупку та формують сучасну культуру споживання. Особливу увагу приділено ролі інфлюенсерів, таргетованій рекламі, алгоритмам персоналізації контенту, а також рекомендаціям інших користувачів, які стають ключовими інструментами цифрового маркетингу. Автори звертають увагу на психологічні й соціальні аспекти, які сприяють популярності цих платформ серед користувачів та показують, як маркетингові стратегії можуть впливати на емоції, створювати позитивні асоціації з продуктами й стимулювати імпульсивні покупки. Виявлено, що соціальні мережі, окрім переваг, таких, як зручність вибору та доступ до персоналізованих рекомендацій, також сприяють поширенню культури надмірного споживання, збільшують фінансові ризики для молоді та формують звички, які можуть негативно впливати на довготривалу фінансову стабільність. Наразі піднімається питання етичності маркетингових підходів, що застосовуються в соціальних мережах. Зокрема, розглянуто ризики використання маніпулятивних методів реклами, які посилюють схильність до необдуманих витрат і підвищують рівень заборгованості. Окрім цього, проаналізовано довготривалі наслідки для фінансової грамотності споживачів і важливість популяризації свідомого споживання. На основі проведеного аналізу сформульовано рекомендації для бізнесу щодо відповідального використання цифрових маркетингових інструментів, а також заходи для мінімізації негативних економічних наслідків для споживачів. Автори пропонують збалансований підхід до оцінювання ролі соціальних мереж, наголошуючи на необхідності інтеграції фінансової освіти для споживачів та розроблення маркетингових стратегій, які будуть не лише ефективними, але й соціально відповідальними.
dc.description.abstractThe article aims to comprehensively study the influence of social networks on the economic behavior of modern consumers, emphasizing the formation of their consumer preferences and spending. Currently, social media platforms play a key role in creating and supporting brands, forming consumer loyalty and influencing the decision-making process. The authors consider the mechanisms through which digital platforms such as Instagram, TikTok, and Facebook stimulate purchasing activity, change approaches to making purchasing decisions and form a modern consumption culture. Particular attention is paid to the role of influencers, targeted advertising, content personalization algorithms, as well as recommendations from other users, which are becoming key tools of digital marketing. The authors draw attention to the psychological and social aspects that contribute to the popularity of these platforms among users and show how marketing strategies can influence emotions, create positive associations with products and stimulate impulsive purchases. It has been found that social media, in addition to the benefits such as ease of choice and access to personalized recommendations, also contribute to the spread of a culture of excessive consumption, increases financial risks for young people, and forms habits that can negatively affect long-term financial sustainability. Currently, the issue of the ethics of marketing approaches used in social networks is being raised. In particular, the risks of using manipulative advertising methods that increase the tendency to rash spending and increase the level of debt are considered. In addition, the long-term consequences for consumer financial literacy and the importance of promoting conscious consumption are analyzed. Based on the analysis, recommendations for businesses on the responsible use of digital marketing tools, as well as measures to minimize the negative economic consequences for consumers, are formulated. The authors propose a balanced approach to assessing the role of social media, noting the need to integrate financial education for consumers and develop marketing strategies that are not only effective, but also socially responsible.
dc.format.extent119-124
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник, 2 (93), 2025
dc.relation.ispartofGalician economic journal, 2 (93), 2025
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.04.181
dc.relation.urihttps://doi.org/10.1509/jm.74.2.133
dc.relation.urihttps://doi.org/10.36074/logos-23.06.2023.09
dc.relation.urihttps://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/1389
dc.relation.urihttps://zounb.zp.ua/resourse/zaporizkyy-kray/zaporizhzhya-bibliotechne/fahova-osvita/socialni-merezhi-piv
dc.relation.urihttps://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-3
dc.relation.urihttps://cases.media/en/article/marketing-v-socialnikh-merezhakh-smm-agenstvo
dc.relation.urihttps://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-3(accessed:
dc.subjectсоціальні мережі
dc.subjectекономічна поведінка
dc.subjectспоживчі вподобання
dc.subjectімпульсивне споживання
dc.subjectінфлюенсери
dc.subjectцифровий маркетинг
dc.subjectреклама
dc.subjectбрендинг
dc.subjectsocial media
dc.subjecteconomic behavior
dc.subjectconsumer preferences
dc.subjectimpulse consumption
dc.subjectinfluencers
dc.subjectdigital marketing
dc.subjectadvertising
dc.subjectbranding
dc.titleВплив соціальних мереж на формування споживчих уподобань та економічну поведінку населення
dc.title.alternativeThe influence of social networks on the formation of consumer preferences and economic behavior of the population
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages6
dc.subject.udc339.138
dc.subject.udc004.738.5
dc.relation.references1. Andreas M. Kaplan. Michael Haenlein. Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons. 2010. Vol. 53. Issue 1. P. 59–68. DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
dc.relation.references2. Bruno Godey, Aikaterini Manthiou, Daniele Pederzoli, Joonas Rokka, Gaetano Aiello, Raffaele Donvito, Rahul Singh. Social media marketing efforts of luxury brands: Influence on brand equity and consumer behavior. Journal of Business Research. 2016. Vol. 69. Issue 12. P. 5833–5841. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.04.181
dc.relation.references3. Zhu F., Zhang X. Impact of Online Consumer Reviews on Sales: The Moderating Role of Product and Consumer Characteristics. Journal of Marketing. 2010. Vol. 74. Issue 2. DOI: https://doi.org/10.1509/jm.74.2.133
dc.relation.references4. Семенда О. Вплив цифрового маркетингу на поведінку споживачів. Collection of Scientific Papers «ΛΌГOΣ», June 23, 2023, Oxford, UK. Р. 39–41. URL: https://doi.org/10.36074/logos-23.06.2023.09 (дата звернення: 23.11.2024).
dc.relation.references5. Сохацька О., Сідхарх С. Вплив маркетингу соціальних медіа на купівельну поведінку споживача: концептуальні аспекти. Журнал європейської економіки. 2019. № 18 (2). С. 228–241. URL: https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/1389 (дата звернення: 23.11.2024).
dc.relation.references6. Соціальні мережі: поняття, історія виникнення. URL: https://zounb.zp.ua/resourse/zaporizkyy-kray/zaporizhzhya-bibliotechne/fahova-osvita/socialni-merezhi-piv (дата звернення: 23.11.2024).
dc.relation.references7. Бондаренко В. М., Омельяненко О. В. Цифровий маркетинг сьогодення: переваги та недоліки. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 67. URL: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-3 (дата звернення: 23.11.2024).
dc.relation.references8. Маркетинг в соціальних мережах. SMM агентство. URL: https://cases.media/en/article/marketing-v-socialnikh-merezhakh-smm-agenstvo (дата звернення: 23.11.2024).
dc.relation.referencesen1. Andreas M. Kaplan, Michael Haenlein. (2010) Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media. Business Horizons, vol. 53, issue 1, pр. 59–68. DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003
dc.relation.referencesen2. Bruno Godey, Aikaterini Manthiou, Daniele Pederzoli, Joonas Rokka, Gaetano Aiello, Raffaele Donvito, Rahul Singh (2016) Social media marketing efforts of luxury brands: Influence on brand equity and consumer behavior. Journal of Business Research, vol. 69, issue 12, pр. 5833–5841. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2016.04.181
dc.relation.referencesen3. Zhu F., Zhang X. (2010) Impact of Online Consumer Reviews on Sales: The Moderating Role of Product and Consumer Characteristics. Journal of Marketing, vol. 74, issue 2. DOI: https://doi.org/10.1509/jm.74.2.133
dc.relation.referencesen4. Semenda O. (2023) Vplyv cyfrovogho marketynghu na povedinku spozhyvachiv [The impact of digital marketing on consumer behavior] Collection of scientific papers “ΛΌΓOΣ”, Oxford, UK, pp. 39–41. Available at: https://doi.org/10.36074/logos-23.06.2023.09 (accessed: 23 November 2024).
dc.relation.referencesen5. Sokhacjka O., Sidkharkh S. (2019) Vplyv marketynghu socialjnykh media na kupiveljnu povedinku spozhyvacha: konceptualjni aspekty [The Impact of Social Media Marketing on Consumer Buying Behavior: Conceptual Aspects]. Zhurnal jevropejsjkoji ekonomiky, vol. 18 (2), pp. 228–241. Available at: https://jeej.wunu.edu.ua/index.php/ukjee/article/view/1389 (accessed: 23 November 2024).
dc.relation.referencesen6. Socialjni merezhi: ponjattja, istorija vynyknennja. Available at: https://zounb.zp.ua/resourse/zaporizkyy-kray/zaporizhzhya-bibliotechne/fahova-osvita/socialni-merezhi-piv (accessed: 23 November 2024).
dc.relation.referencesen7. Bondarenko V. M., Omeljjanenko O. V. (2024) Cyfrovyj marketyngh sjoghodennja: perevaghy ta nedoliky. [Digital marketing today: advantages and disadvantages]. Ekonomika ta suspiljstvo, іssue 67. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-67-3(accessed: 23 November 2024).
dc.relation.referencesen8. Marketyngh v socialjnykh merezhakh. SMM aghentstvo. Available at: https://cases.media/en/article/marketing-v-socialnikh-merezhakh-smm-agenstvo (accessed: 23 November 2024).
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2025.02.119
dc.contributor.affiliationНаціональний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка», Полтава, Україна
dc.contributor.affiliationNational University «Yuri Kondratyuk Poltava Polytechnic», Poltava, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник
dc.citation.volume93
dc.citation.issue2
dc.citation.spage119
dc.citation.epage124
dc.identifier.citation2015Васюта В. Б., Токмаков М. В. Вплив соціальних мереж на формування споживчих уподобань та економічну поведінку населення // ГЕВ, Тернопіль. 2025. Том 93. № 2. С. 119–124.
dc.identifier.citationenAPAVasiuta, V., & Tokmakov, M. (2025). Vplyv sotsialnykh merezh na formuvannia spozhyvchykh upodoban ta ekonomichnu povedinku naselennia [The influence of social networks on the formation of consumer preferences and economic behavior of the population]. Galician economic journal, 93(2), 119-124. TNTU. [in Ukrainian].
dc.identifier.citationenCHICAGOVasiuta V., Tokmakov M. (2025) Vplyv sotsialnykh merezh na formuvannia spozhyvchykh upodoban ta ekonomichnu povedinku naselennia [The influence of social networks on the formation of consumer preferences and economic behavior of the population]. Galician economic journal (Tern.), vol. 93, no 2, pp. 119-124 [in Ukrainian].
Bildumetan azaltzen da:Галицький економічний вісник, 2025, № 2 (93)



DSpaceko itemak copyright bidez babestuta daude, eskubide guztiak gordeta, baldin eta kontrakoa adierazten ez bada.