Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48529

Title: Розвиток резильєнтності майбутніх педагогів як способу подолання життєвих і професійних труднощів в умовах воєнного стану
Other Titles: Development of resilience in future teachers as a means of overcoming life and professional challenges under martial law
Authors: Мешко, Г.
Мешко, О.
Meshko, H.
Meshko, O.
Affiliation: Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна
Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Мешко Г. Розвиток резильєнтності майбутніх педагогів як способу подолання життєвих і професійних труднощів в умовах воєнного стану / Мешко Г., Мешко О. // V Міжнародна наукова конференція «Воєнні конфлікти та техногенні катастрофи: історичні та психологічні наслідки», 15-16 квітня 2025 року. — Т. : ФОП Паляниця В. А, 2025. — С. 32–34. — (Психологічна і соціальна адаптація та реабілітація жертв воєнних конфліктів і техногенних катастроф).
Bibliographic reference (2015): Мешко Г., Мешко О. Розвиток резильєнтності майбутніх педагогів як способу подолання життєвих і професійних труднощів в умовах воєнного стану // V Міжнародна наукова конференція «Воєнні конфлікти та техногенні катастрофи: історичні та психологічні наслідки», Тернопіль, 15-16 квітня 2025 року. 2025. С. 32–34.
Bibliographic citation (APA): Meshko, H., & Meshko, O. (2025). Rozvytok rezylientnosti maibutnikh pedahohiv yak sposobu podolannia zhyttievykh i profesiinykh trudnoshchiv v umovakh voiennoho stanu [Development of resilience in future teachers as a means of overcoming life and professional challenges under martial law]. 5th International Scientific Conference "Military Conflicts and Technogenic Disasters: Historical and Psychological Consequences", 15-16 April 2025, Ternopil, 32-34. PE Palianytsia V.A.. [in Ukrainian].
Bibliographic citation (CHICAGO): Meshko H., Meshko O. (2025) Rozvytok rezylientnosti maibutnikh pedahohiv yak sposobu podolannia zhyttievykh i profesiinykh trudnoshchiv v umovakh voiennoho stanu [Development of resilience in future teachers as a means of overcoming life and professional challenges under martial law]. 5th International Scientific Conference "Military Conflicts and Technogenic Disasters: Historical and Psychological Consequences" (Tern., 15-16 April 2025), pp. 32-34 [in Ukrainian].
Is part of: V Міжнародна наукова конференція «Воєнні конфлікти та техногенні катастрофи: історичні та психологічні наслідки», 2025
5th International Scientific Conference "Military Conflicts and Technogenic Disasters: Historical and Psychological Consequences", 2025
Conference/Event: Збірник тез V Міжнародної наукової конференції «Воєнні конфлікти та техногенні катастрофи: історичні та психологічні наслідки»
Journal/Collection: V Міжнародна наукова конференція «Воєнні конфлікти та техногенні катастрофи: історичні та психологічні наслідки»
Issue Date: 15-ápr-2025
Date of entry: 23-máj-2025
Publisher: ФОП Паляниця В. А
PE Palianytsia V.A.
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
Temporal Coverage: 15-16 квітня 2025 року
15-16 April 2025
UDC: 378
37.091.12.011.3-051]
159.942”364”
Keywords: резильєнтність
стресостійкість
професійна резильєнтність
розвиток резильєнтності
майбутні педагоги
resilience
stress resistance
professional resilience
resilience development
future teachers
Number of pages: 3
Page range: 32-34
Start page: 32
End page: 34
Abstract: Дослідження присвячено проблемі розвитку резильєнтності майбутніх педагогів під час війни. Проаналізовано різні підходи до трактування поняття «резильєнтність» у вітчизняній і зарубіжній науковій літературі, підкреслено важливість одночасного розвитку резильєнтності і стресостійкості. Визначено аспекти діяльності для розвитку резильєнтності майбутніх педагогів: формування навичок конструктивної взаємодії й асертивної поведінки; розвиток здатності адаптувати життєві і професійні плани та стратегії їх досягнення до ускладнених умов життя; опанування техніками саморегуляції емоційного стану; пошук внутрішніх ресурсів стресостійкості; розвиток позитивного мислення; оволодіння технологіями лайф-менеджменту. Представлено досвід діяльності щодо вирішення означених завдань у процесі читання психолого-педагогічних дисциплін та у межах діяльності Центру педагогічного консалтингу
The study is devoted to the problem of developing resilience in future teachers during wartime. Various approaches to interpreting the concept of "resilience" in domestic and foreign scientific literature are analyzed, emphasizing the importance of simultaneously developing resilience and stress resistance. The key aspects of activities aimed at fostering resilience in future teachers are identified, including the formation of constructive interaction skills and assertive behavior; the development of the ability to adapt life and professional plans and strategies to challenging life conditions; mastering techniques of emotional self-regulation; searching for internal stress resistance resources; cultivating positive thinking; and acquiring life management technologies. The study presents practical experience in addressing these tasks through the teaching of psychological and pedagogical disciplines and within the activities of the Pedagogical Consulting Center
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48529
ISBN: 978-617-7875-94-8
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2025
URL for reference material: https://doi.org/10.1051/shsconf/202110002003
http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5187/5217
https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-2(48)-1627-1637
https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.3813
https://www.psychologytoday.com/us/blog/heal-your-brain/201108/how-can-i-become-more-resilient
https://childfund.org.ua/Uploads/Files/books_pdf/How-to-teach-and-learn.pdf
References (Ukraine): 1. Адаменко Л.С. Актуальні підходи до проблеми дослідження резильєнтності. Вісник Національного університету оборони України. Питання психології. 2020. № 5(58). С. 5–13.
2. Kravets, V., Meshko, H., Meshko, O., Leskiw, A., & Habrusieva, N. Development of Future Managers’ Resilience as a Condition for Efficiency and Reliability of Management Activities. SHS Web of Conferences. Volume 100, 02003, 2021. DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/202110002003
3. Медянова О., Дворніченко Л., Любіна Л., Шкраб’юк В., Кононенко О. Психологічна резильєнтність особистості в умовах війни. Перспективи та інновації науки. 2023. № 10(28) С. 601–611 URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5187/5217
4. Мешко О.І., Мешко Г.М. Резильєнтність як чинник професійного благополуччя педагога. Перспективи та інновації науки. Серія «Психологія». 2025. № 2(48). С. 1627–1637. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-2(48)-1627-1637
5. Тітаренко С.А., Сосновенко Н.В. Розвиток резильєнтності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в умовах військового стану. Актуальні проблеми дошкільної освіти: виклики та пріоритети: зб. наукових праць Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. (Глухів, 19-20 жовтня 2023 р.). Глухів: Глухівський НПУ ім. О.Довженка, 2023. С. 142–146.
6. Цюман, Т., Нагула О., Адамська З. Психологічні умови резильєнтності педагога в період воєнного стану. Педагогічна освіта: Теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2022. 38(2), С. 83–89. DOI: https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.3813
7. Hellerstein D. How I can become resilient. Heal Your Brain. 2011. URL: https://www.psychologytoday.com/us/blog/heal-your-brain/201108/how-can-i-become-more-resilient
8. Як вчити та навчатись в умовах війни / Т.П. Цюман, З.М. Адамська, О.Л. Нагула, К.В. Пуха. Інформаційно-методичні матеріали для дорослих (учителів, викладачів, психологів) зі створення сприятливих умов для навчання та розвитку в умовах воєнного часу. 2022. URL: https://childfund.org.ua/Uploads/Files/books_pdf/How-to-teach-and-learn.pdf.
References (International): 1. Adamenko L.S. Aktualni pidkhody do problemy doslidzhennia rezylientnosti. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy. Pytannia psykholohii. 2020. No 5(58). P. 5–13.
2. Kravets, V., Meshko, H., Meshko, O., Leskiw, A., & Habrusieva, N. Development of Future Managers’ Resilience as a Condition for Efficiency and Reliability of Management Activities. SHS Web of Conferences. Volume 100, 02003, 2021. DOI: https://doi.org/10.1051/shsconf/202110002003
3. Medianova O., Dvornichenko L., Liubina L., Shkrabiuk V., Kononenko O. Psykholohichna rezylientnist osobystosti v umovakh viiny. Perspektyvy ta innovatsii nauky. 2023. No 10(28) P. 601–611 URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5187/5217
4. Meshko O.I., Meshko H.M. Rezylientnist yak chynnyk profesiinoho blahopoluchchia pedahoha. Perspektyvy ta innovatsii nauky. Seriia "Psykholohiia". 2025. No 2(48). P. 1627–1637. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2025-2(48)-1627-1637
5. Titarenko S.A., Sosnovenko N.V. Rozvytok rezylientnosti maibutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity v umovakh viiskovoho stanu. Aktualni problemy doshkilnoi osvity: vyklyky ta priorytety: zb. naukovykh prats Vseukr. nauk.-prakt. internet-konf. (Hlukhiv, 19-20 zhovtnia 2023 y.). Hlukhiv: Hlukhivskyi NPU im. O.Dovzhenka, 2023. P. 142–146.
6. Tsiuman, T., Nahula O., Adamska Z. Psykholohichni umovy rezylientnosti pedahoha v period voiennoho stanu. Pedahohichna osvita: Teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika. 2022. 38(2), P. 83–89. DOI: https://doi.org/10.28925/2311-2409.2022.3813
7. Hellerstein D. How I can become resilient. Heal Your Brain. 2011. URL: https://www.psychologytoday.com/us/blog/heal-your-brain/201108/how-can-i-become-more-resilient
8. Yak vchyty ta navchatys v umovakh viiny, T.P. Tsiuman, Z.M. Adamska, O.L. Nahula, K.V. Pukha. Informatsiino-metodychni materialy dlia doroslykh (uchyteliv, vykladachiv, psykholohiv) zi stvorennia spryiatlyvykh umov dlia navchannia ta rozvytku v umovakh voiennoho chasu. 2022. URL: https://childfund.org.ua/Uploads/Files/books_pdf/How-to-teach-and-learn.pdf.
Content type: Conference Abstract
Ebben a gyűjteményben:Ⅴ Міжнародна наукова конференція „Воєнні конфлікти та техногенні катастрофи: історичні та психологічні наслідки“ (2025)



Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!