Mesedez, erabili identifikatzaile hau item hau aipatzeko edo estekatzeko:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48385
Titulua: | Аналітика конкурентних переваг зеленої транспортної логістики в агроекспорті |
Beste titulu batzuk: | Analytics of competitive advantages of green transport logistics in agroexport |
Egilea: | Поповський, Юрій Борисович Поповський, Тарас Юрійович Славінський, Станіслав Вікторович Popovskyi, Yurii Popovskyi, Taras Slavinskyi, Stanislav |
Affiliation: | Донецький національний університет імені Василя Стуса, Вінниця, Україна Vasyl Stus Donetsk National University, Vinnytsia, Ukraine |
Bibliographic description (Ukraine): | Поповський Ю. Б. Аналітика конкурентних переваг зеленої транспортної логістики в агроекспорті / Поповський Юрій Борисович, Поповський Тарас Юрійович, Славінський Станіслав Вікторович // ГЕВ. — Т. : ТНТУ, 2025. — Том 92. — № 1. — С. 42–53. — (Економіка). |
Bibliographic reference (2015): | Поповський Ю. Б., Славінський С. В. Аналітика конкурентних переваг зеленої транспортної логістики в агроекспорті // ГЕВ, Тернопіль. 2025. Том 92. № 1. С. 42–53. |
Bibliographic citation (APA): | Popovskyi, Y., Popovskyi, T., & Slavinskyi, S. (2025). Analityka konkurentnykh perevah zelenoi transportnoi lohistyky v ahroeksporti [Analytics of competitive advantages of green transport logistics in agroexport]. Galician economic journal, 92(1), 42-53. TNTU. [in Ukrainian]. |
Bibliographic citation (CHICAGO): | Popovskyi Y., Popovskyi T., Slavinskyi S. (2025) Analityka konkurentnykh perevah zelenoi transportnoi lohistyky v ahroeksporti [Analytics of competitive advantages of green transport logistics in agroexport]. Galician economic journal (Tern.), vol. 92, no 1, pp. 42-53 [in Ukrainian]. |
Is part of: | Галицький економічний вісник, 1 (92), 2025 Galician economic journal, 1 (92), 2025 |
Journal/Collection: | Галицький економічний вісник |
Issue: | 1 |
Volume: | 92 |
Gordailuaren-data: | 28-Jan-2025 |
Submitted date: | 10-Dec-2024 |
Date of entry: | 19-Apr-2025 |
Argitalpen: | ТНТУ TNTU |
Place of the edition/event: | Тернопіль Ternopil |
DOI: | https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2025.01.042 |
UDC: | 656.07 339.137.2 631.1 620.9 |
Gako-hitzak: | зелена транспортна логістика електротранспорт відновлювальні джерела енергії агроекспорт екологічність енергоефективність конкурентоспроможність аналіз ринку екологічного транспорту показники ефективності електротранспорту Green transport logistics electric transport renewable energy sources agro-export environmental sustainability energy efficiency competitiveness market analysis of ecological transport performance indicators of electric transport |
Number of pages: | 12 |
Page range: | 42-53 |
Start page: | 42 |
End page: | 53 |
Laburpena: | Досліджено наукові підходи до впровадження зеленої транспортної логістики
(автотранспорт на електротязі) в агроекспорті, проаналізовано її вплив на конкурентоспроможність
підприємств та екологічні наслідки. Розглянуто основні аспекти енергоефективності та економічної
доцільності різних видів транспорту в контексті сучасних екологічних викликів. Встановлено, що
питання ефективного впровадження екологічно чистих технологій у транспортній логістиці
потребують подальшого вивчення та адаптації до сучасних умов господарювання. Виявлено необхідність
комплексного підходу до модернізації транспортного парку з урахуванням специфіки агроекспортних
перевезень та вимог міжнародних екологічних стандартів. Розкрито поняття зеленої транспортної
логістики, її сутність та завдання в контексті агроекспорту. Визначено важливість екологічного та
економічного оцінювання транспортних процесів, окреслено мету такого оцінювання та основні напрями.
Доведено, що аналіз викидів CO₂ та енергоефективності є фундаментом для побудови ефективної
системи зеленої логістики підприємства. Встановлено прямий зв’язок між впровадженням зелених
технологій та підвищенням конкурентоспроможності агроекспортерів на міжнародних ринках, особливо
в контексті посилення екологічних вимог з боку країн ЄС. Проаналізовано основні групи показників
екологічності та економічної ефективності різних видів транспорту, надано їх порівняльну
характеристику. Обґрунтовано важливість проведення аналізу викидів CO₂, енергоспоживання та
загальної вартості володіння для визначення ефективності упровадження зеленої логістики.
Встановлено, що при оцінюванні доцільності переходу на екологічно чистий транспорт необхідним є
аналіз життєвого циклу транспортних засобів та інфраструктурних витрат. Розроблено методику
комплексного оцінювання ефективності інвестицій у зелені технології з урахуванням довготермінових
переваг. Запропоновано заходи для удосконалення процесів впровадження та забезпечення зеленої
транспортної логістики в агроекспорті, визначено вимоги до організаційно-економічного забезпечення
цих процесів. Розроблено практичні рекомендації щодо поетапного переходу агроекспортних підприємств
на екологічно чистий транспорт з урахуванням наявних ресурсів та ринкових можливостей. Scientific approaches to the implementation of green transport logistics (electric and hydrogen-powered vehicles) in agricultural exports have been studied, and their impact on enterprise competitiveness and environmental consequences has been analyzed. Key aspects of energy efficiency and economic feasibility of different types of transport in the context of modern environmental challenges have been examined. It has been established that the issues of effective implementation of environmentally friendly technologies in transport logistics require further study and adaptation to modern business conditions. The necessity of a comprehensive approach to modernizing the transport fleet has been identified, taking into account the specifics of agricultural export transportation and international environmental standards requirements. The concept of green transport logistics, its essence and its objectives in the context of agricultural exports have been defined. The importance of environmental and economic assessment of transport processes has been determined, outlining the purpose of such assessment and main directions. It has been proven that CO₂ emissions analysis and energy efficiency form the foundation for building an effective green logistics system for the enterprise. A direct link has been established between the implementation of green technologies and the increased competitiveness of agricultural exporters in international markets, especially in the context of strengthening the environmental requirements of EU countries. The main groups of environmental and economic efficiency indicators for different types of transport have been analyzed, providing their comparative characteristics. The importance of analyzing CO₂ emissions, energy consumption, and total cost of ownership for determining the effectiveness of green logistics implementation has been substantiated. It has been established that when assessing the feasibility of transitioning to environmentally friendly transport, an analysis of vehicle lifecycle and infrastructure costs is necessary. A methodology for comprehensive assessment of investment efficiency in green technologies has been developed, taking into account long-term benefits. Measures have been proposed to improve the implementation processes and ensure green transport logistics in agricultural exports, defining requirements for organizational and economic support of these processes. Practical recommendations have been developed for the phased transition of agricultural export enterprises to environmentally friendly transport, taking into account available resources and market opportunities. |
URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/48385 |
ISSN: | 2409-8892 |
Copyright owner: | © Ternopil Ivan Puluj National Technical University, ……. 2025 |
URL for reference material: | https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10139 https://doi.org/10.36910/automash.v2i23.1532 https://doi.org/10.36059/978-966-397-337-1-13 https://doi.org/10.15276/eltecs.20.96.2015.07 https://doi.org/10.32782/easterneurope.24-33 https://doi.org/10.32342/2074-5362-2020-1-28-11 https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/co2-emissions-from-new-heavy-duty-vehicles/assessment https://theicct.org/publication/a-meta-study-of-purchase-costs-for-zero-emission-trucks/ https://www.transportenvironment.org/wp-content/uploads/2021/07/2020_06_TE_comparison_hydrogen_battery_electric_trucks_methodology.pdf https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/dt/ https://doi.org/10.32983/2222-0712-2019-4-209-215 https://doi.org/10.25313/2520-2294-2024-7-10103 https://doi.org/10.15407/pge2018.01.051 https://doi.org/10.4018/978-1-7998-2466-4.ch051 https://www.transportenvironment.org/wp-content/uploads/2021/07/2020_06_TE_ |
References (Ukraine): | 1. Свіченюк О. Р. Екологічні проблеми транспортної логістики : дис. ... канд. техн. наук. Київ, 2017. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10139 (дата звернення: 03.12.2024). 2. Козак С. Застосування цифровізації та інформаційних технологій для вдосконалення ефективності транспортної логістики. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. 2024. Т. 2. № 23. С. 109–114. DOI: https://doi.org/10.36910/automash.v2i23.1532 3. Хондак І. І. Альтернативні джерела енергії до та після початку війни в Україні. Зелена економіка та низьковуглецевий розвиток: порядок денний для України. 2023. URL: https://doi.org/10.36059/978-966-397-337-1-13 (дата звернення: 07.12.2024). 4. Бондарчук А. С. Прогнозна енергетична, економічна та екологічна ефективність запровадження мережевих сонячних електростанцій в ринкових умовах. Електротехнічні та комп’ютерні системи. 2015. № 20 (96). С. 51–55. DOI: https://doi.org/10.15276/eltecs.20.96.2015.07 5. Галаган Т. І. Зниження техногенного навантаження на об’єкти довкілля як складова концепції «зеленої економіки». Agrosvit. 2024. № 4. С. 87–90. Doi: 10.32702/2306-6792.2024.4.87. 6. Остапенко А., Повод Т. Ефективність та управління митними ризиками в логістичних зовнішньоекономічних операціях. Eastern Europe: economy, business and management. 2020. № 1 (24). DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.24-33 7. Павлова В. А., Орлова В. М., Сімаганов А. А. Інноваційність в логістичних процесах торговельних підприємств. Європейський вектор економічного розвитку. 2020. Т. 28. № 1. С. 129–138. DOI: https://doi.org/10.32342/2074-5362-2020-1-28-11 8. European Environment Agency. CO2 emissions from new heavy-duty vehicles. 2021. URL: https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/co2-emissions-from-new-heavy-duty-vehicles/assessment (дата звернення: 07.12.2024). 9. International Council on Clean Transportation (ICCT). A meta-study of purchase costs for zero-emission trucks. 2021. URL: https://theicct.org/publication/a-meta-study-of-purchase-costs-for-zero-emission-trucks/ (дата звернення: 07.12.2024). 10. Transport & Environment. Comparison of energy efficiency and CO2 emissions for trucks haulage. 2020. URL: https://www.transportenvironment.org/wp-content/uploads/2021/07/2020_06_TE_comparison_hydrogen_battery_electric_trucks_methodology.pdf (дата звернення: 07.12.2024). 11. MinFin. Середня вартість дизельного палива по Україні. 2023. URL: https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/dt/ (дата звернення: 07.12.2024). 12. Кобилінська Т. В. Інтенційні практики статистичної оцінки ефективності зеленої логістики. Проблеми економіки. 2019. Т. 4. № 42. С. 209–215. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2019-4-209-215 13. Башлай С., Сохацька О., Рубан О. Вплив зеленої економіки на сталий розвиток та економічну стабільність країни: переваги та виклики. Міжнародний науковий журнал «Internauka». Серія: «Економічні науки». 2021. № 7 (87). DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2024-7-10103 14. Лебідь М. В. Аналіз ринкових механізмів регулювання викидів парникових газів у світі та їх врахування в існуючих моделях прогнозування розвитку електроенергетики. Проблеми загальної енергетики. 2018. Вип. 2018. № 1. С. 51–58. DOI: https://doi.org/10.15407/pge2018.01.051 15. Хуссейн М. М., Бег М. С., Алам М. С., Ласкар С. Х. Платформи аналізу великих даних для інтеграції електромобілів у транспортно-орієнтованих розумних містах: обчислювальні платформи для інтеграції електромобілів у розумних містах. Кібервійни та тероризм: концепції, методології, інструменти та застосування. 2020. С. 833–854. IGI Global. DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-7998-2466-4.ch051 |
References (International): | 1. Svicheniuk O. R. (2017). Ekolohichni problemy transportnoi lohistyky [Ecological Issues of Transport Logistics] (PhD Thesis). Kyiv: KNUTD. Available at: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/10139 (accessed: 03 December 2024). 2. Kozak S. (2024) Zastosuvannia tsyfrovizatsii ta informatsiinykh tekhnolohii dlia vdoskonalennia efektyvnosti transportnoi lohistyky [Application of Digitalization and Information Technologies to Improve the Efficiency of Transport Logistics]. Suchasni tekhnolohii v mashynobuduvanni ta transporti, vol. 2, no. 23, pp. 109–114. DOI: https://doi.org/10.36910/automash.v2i23.1532 3. Khondak I. I. (2023). Alternatyvni dzherela enerhii do ta pislia pochatku viiny v Ukraini [Alternative Energy Sources Before and After the Start of the War in Ukraine]. Zelena ekonomika ta nyzkovuhlevyi rozvytok: poriadok dennyi dlia Ukrainy. Doi: 10.36059/978-966-397-337-1-13. 4. Bondarchuk A. S. (2015) Prohnozna enerhetychna, ekonomichna ta ekolohichna efektyvnist zaprovadzhennia merezhevykh soniachnykh elektrostantsii v rynkovykh umovakh [Forecasting Energy, Economic, and Environmental Efficiency of Implementing Network Solar Power Stations in Market Conditions]. Elektrotekhnichni ta kompiuterni systemy, no. 20 (96), pp. 51 –55. DOI: https://doi.org/10.15276/eltecs.20.96.2015.07 5. Halahan T. I. (2024) Znyzhennia tekhnohennoho navantazhennia na obiekty dovkillia yak skladova kontseptsii “zelenoi ekonomiky” [Reducing Technogenic Load on Environmental Objects as Part of the Green Economy Concept]. Agrosvit, no. 4, pp. 87–90. Doi: 10.32702/2306-6792.2024.4.87. 6. Ostapenko A., Povod T. (2020) Efektyvnist ta upravlinnia mytnymy ryzykamy v lohistychnykh zovnishnoekonomichnykh operatsiiakh [Efficiency and Customs Risk Management in Logistics Foreign Economic Activities]. Eastern Europe: economy, business and management, no. 1 (24). DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.24-33 7. Pavlova V. A., Orlova V. M., Simahanov A. A. (2020) Innovatsiinist v lohistychnykh protsesakh torhovelnykh pidpryiemstv [Innovation in Logistics Processes of Trade Enterprises]. Yevropeiskyi vektor ekonomichnoho rozvytku, vol. 28, no. 1, pp. 129–138. DOI: https://doi.org/10.32342/2074-5362-2020-1-28-11 8. European Environment Agency (2021). CO2 emissions from new heavy-duty vehicles. Available at: https://www.eea.europa.eu/data-and-maps/indicators/co2-emissions-from-new-heavy-duty-vehicles/assessment (accessed: 07 December 2024). 9. International Council on Clean Transportation (ICCT) (2021) A meta-study of purchase costs for zero- emission trucks. Available at: https://theicct.org/publication/a-meta-study-of-purchase-costs-for-zero-emission-trucks/ (accessed: 07 December 2024). 10. Transport & Environment (2020) Comparison of energy efficiency and CO2 emissions for trucks haulage. Available at: https://www.transportenvironment.org/wp-content/uploads/2021/07/2020_06_TE_ comparison_hydrogen_battery_electric_trucks_methodology.pdf (accessed: 07 December 2024). 11. MinFin (2023) Serednia vartist dyzelnoho palyva po Ukraini [Average cost of diesel fuel in Ukraine]. Available at: https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/dt/ (accessed: 07 December 2024). 12. Kobylinska T. V. (2019) Intentsiini praktyky statystychnoi otsinky efektyvnosti zelenoi lohistyky [Intentional Practices of Statistical Assessment of Green Logistics Effectiveness]. Problemy ekonomiky, vol. 4, no. 42, pp. 209–215. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2019-4-209-215 13. Bashlai S., Sokhatska O., Ruban O. (2021) Vplyv zelenoi ekonomiky na stalyi rozvytok ta ekonomichnu stabilnist krainy: perevahy ta vyklyky [Impact of Green Economy on Sustainable Growth and Economic Stability of the Country: Advantages and Challenges]. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal “Internauka”. Seriia: “Ekonomichni nauky”, no. 7 (87). DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2024-7-10103 14. Lebid M. V. (2018) Analiz rynkovykh mekhanizmiv rehuliuvannia vykydiv parnykovykh haziv u sviti ta yikh vrakhuvannia v isnuiuchykh modeliakh prohnozuvannia rozvytku elektroenerhetyky [Analysis of Market Mechanisms for Regulating Greenhouse Gas Emissions Worldwide and Their Consideration in Existing Models for Forecasting the Development of Electric Power]. Problemy zahalnoi enerhetyky, vol. 2018, no. 1, pp. 51–58. DOI: https://doi.org/10.15407/pge2018.01.051 15. Hussein M. M., Beg M. S., Alam M. S., Laskar S. H. (2020) Big Data Analytics Platforms for Integrating Electric Vehicles into Transport-Oriented Smart Cities. Cyberwars and Terrorism: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications, IGI Global, pp. 833–854. DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-7998-2466-4.ch051 |
Content type: | Article |
Bildumetan azaltzen da: | Галицький економічний вісник, 2025, № 1 (92) |
Item honetako fitxategiak:
Fitxategia | Deskribapena | Tamaina | Formatua | |
---|---|---|---|---|
GEJ_2025v92n1_Popovskyi_Y-Analytics_of_competitive_42-53.pdf | 2,92 MB | Adobe PDF | Bistaratu/Ireki | |
GEJ_2025v92n1_Popovskyi_Y-Analytics_of_competitive_42-53__COVER.png | 1,31 MB | image/png | Bistaratu/Ireki |
DSpaceko itemak copyright bidez babestuta daude, eskubide guztiak gordeta, baldin eta kontrakoa adierazten ez bada.