Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47510
Registro completo de metadatos
Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorЧорна, Ірина Михайлівна-
dc.contributor.advisorChorna, Iryna-
dc.contributor.authorКовальчук - Олійник, Сніжана Петрівна-
dc.contributor.authorKovalchuk - Oliinyk, Snizhana-
dc.date.accessioned2025-01-13T09:32:17Z-
dc.date.available2025-01-13T09:32:17Z-
dc.date.issued2024-12-27-
dc.date.submitted2024-12-27-
dc.identifier.citationКовальчук - Олійник С. П. Сучасний стан профорієнтаційної роботи в школі : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 053 – психологія / наук. кер. І. М. Чорна. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. 81 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/47510-
dc.descriptionПроведене у кваліфікаційній роботі теоретичне обґрунтування й емпіричне дослідження сучасного стану організації профорієнтаційної роботи в школі дало змогу розробити систему заходів з підвищення ефективності організації профорієнтаційної роботи у закладах освіти й зробити такі висновки. 1. Здійснено аналіз теоретичних підходів до вивчення проблеми профорієнтаційної роботи у закладах загальної середньої освіти у зарубіжній та вітчизняній науково-психологічній літературі. Показано, що професійна орієнтація є багатогранним явищем, яке інтегрує економічні, соціальні, освітні та психологічні аспекти. Вона поєднує виховні й навчальні впливи, спрямовані на формування усвідомленого професійного вибору, опанування професії та успішну реалізацію професійної діяльності, яка відповідає потребам суспільства та дозволяє максимально реалізувати свій потенціал. Загальна мета профорієнтації полягає у створенні умов для усвідомленого вибору чи зміни професії, а також у забезпеченні розвитку соціально-психологічних навичок учнів для професійної самореалізації. Вона охоплює також завдання підвищення конкурентоспроможності працівників на ринку праці, а в разі потреби – здійснення переорієнтації особистості на інші професії з урахуванням попереднього досвіду і психологічних особливостей. 2. Виявлено нормативно-правові засади організації профорієнтаційної роботи у закладах загальної середньої освіти. Встановлені закони, постанови та методичні рекомендації забезпечують правову основу для впровадження профорієнтаційних заходів у школах, сприяють розвитку особистості учня, формуванню його професійних навичок і компетентностей, що відповідають вимогам сучасного ринку праці. Профорієнтаційна робота, яка регламентується відповідними нормативно-правовими актами, надає учням можливість усвідомити свої здібності, інтереси та потенціал, а також зробити свідомий вибір професії, який відповідатиме їхнім індивідуальним характеристикам. Загалом, нормативно-правова база є основою для розвитку профорієнтації в Україні, сприяючи її інтеграції в систему загальної середньої освіти. Вона забезпечує 108 створення стабільної організаційної структури для реалізації профорієнтаційних заходів, а також визначає роль педагогів, батьків, а також соціальних партнерів у цьому процесі. В умовах сучасних змін на ринку праці та потреби в адаптації молоді до нових викликів, важливість чіткої і скоординованої профорієнтаційної роботи в школах набуває все більшого значення для розвитку країни в цілому. 3. Визначено психологічні аспекти організації профорієнтаційної роботи у закладах загальної середньої освіти. Показано, що в основі профорієнтаційної роботи у закладах загальної середньої освіти постає професійне самовизначення, яке у ранньому юнацькому віці характеризується як тривалий, динамічний, багатогранний процес самореалізації в професії, що визначається різними соціально-економічними, соціально-психологічними, суб’єктно-особистісними, індивідуально-особистісними, індивідуально-демографічними чинниками. Серед соціально-психологічних чинників, що впливають на професійне самовизначення в цей період, виділяють соціальний статус, позитивні успіхи, вік, рівень домагань, потреби, інтереси, особливості ціннісно-мотиваційної сфери, власну активність, самопізнання, знання про світ професій та ринок праці, наявність умов для перевірки можливостей самореалізації в різних видах професійної діяльності, розвиток професійно важливих якостей особистості. 4. Емпірично досліджено сучасний стан організації профорієнтаційної роботи у закладах загальної середньої освіти. Результати анкетування учнів за анкетою «Мої життєві та професійні плани», разом з інформацією, здобутою за допомогою опитувальника професійної готовності Л. Кабардової і опитувальника професійних схильностей Л. Йовайши, дозволили визначити рівні професійного самовизначення учнів старших класів: високий (24%), середній (48%) та низький (28Батьки надають дітям деякі загальні відомості про професії, навчальні заклади та шляхи здобуття освіти, зазвичай розповідають про свою професію, трудові традиції сім’ї, власний життєвий досвід, чого недостатньо для ефективної профорієнтації. Більшість вчителів усвідомлюють важливість цієї проблеми, але бракує як необхідних знань, так і активного використання спеціалізованих методів та ресурсів для ефективної допомоги учням у виборі майбутньої 109 професії. Результати проведеної діагностики свідчать, що підготовка учнів старших класів до професійного самовизначення потребує значних покращень. На основі результатів опитування батьків, вчителів і учнів виділено три можливі рівні здійснення профорієнтаційної роботи в школі – інформаційнопросвітницький, практично-освітній, індивідуально-зорієнтований. Ці рівні відображають різні аспекти діяльності, яку школа повинна здійснювати для підтримки учнів у їхньому професійному самовизначенні. Виявлено, що профорієнтаційна робота в школі розпочата на двох рівнях, проте цього недостатньо для досягнення ефективного результату. Необхідно вдосконалити існуючі підходи, впроваджуючи індивідуальний підхід до кожного учня через діагностичні обстеження, консультації з психологом, а також організовувати більше практичних заходів, орієнтованих на реальні потреби учнів. Тільки так можна забезпечити ефективну допомогу учням у виборі майбутньої професії і сприяти їхньому успішному соціально-професійному становленню. 5. Розроблено систему заходів з підвищення ефективності організації профорієнтаційної роботи у закладах загальної середньої освіти. З метою удосконалення системи професійної орієнтації у школі розроблено програму професійного самовизначення у ранньому юнацькому віці, мета якої полягає в наданні підтримки та допомоги у подоланні проблем професійного й професійного самовизначення, а також у спонукання до усвідомлення власної відповідальності за своє професійне та життєве майбутнє. Розроблена програма має на меті вирішення декількох завдань: підвищення рівня усвідомленості учнями власної ціннісної сфери, збільшення суб’єктності, формування почуття відповідальності за своє життя, оптимізація процесу постановки життєвих цілей і пошуку шляхів їх досягнення, підвищення рівня мотивації, розвиток моральної свідомості та духовності шляхом оволодіння відповідними поняттями, а також підвищення здатності до рефлексії. Комплексна програма здійснення професійної орієнтації у школі включає рекомендації для адміністрації, класних керівників, вчителів, батьків, соціального педагога та психолога і містить завдання та заходи для кожної групи учасників профорієнтаційного процесу. 110 6. Обґрунтовано специфіку безпеки життєдіяльності та особливості охорони праці у процесі профорієнтаційної роботи в школі. Показано, що врахування аспектів безпеки на всіх етапах цієї роботи дозволяє не тільки уникнути потенційних загроз для фізичного і психологічного здоров’я учнів, але й створити сприятливі умови для їхнього самовизначення. Забезпечення безпеки життєдіяльності під час профорієнтаційної роботи в школі включає як фізичну безпеку учнів через дотримання правил і стандартів охорони праці, так і психологічну підтримку для зниження емоційного навантаження і створення комфортної атмосфери для розвитку їхніх професійних навичок. Адміністрація закладу освіти, вчителі, соціальні педагоги та психологи повинні працювати у співпраці, щоб створити безпечні умови для проведення профорієнтаційних заходів. Охорона праці дозволяє створити ефективне і безпечне навчальне середовище для підготовки учнів до майбутньої професійної діяльності. Перспективами подальшого дослідження може бути теоретичне й емпіричне дослідження сучасного стану організації профорієнтаційної роботи в школі на прикладі учнів підліткового віку, в порівняльному аспекті.uk_UA
dc.description.abstractУ кваліфікаційній роботі теоретично обгрунтовано та емпірично досліджено особливості сучасного стані профорієнтаційної роботи в школі. Розкрито сутність понять «професійна орієнтація», «профорієнтаційна робота в школі». Визначено нормативно-правові основи організації профорієнтаційної роботи в школі. Охарактеризовано психологічні аспекти організації профорієнтаційної роботи в школі. Емпірично досліджено особливості сучасного стану профорієнтаційної роботи в школі. Розроблено систему роботи з підвищення ефективності профорієнтаційної роботи в школіuk_UA
dc.description.abstractThe gualification work theoretically substantiates and empirically researches the features of the current state of career guidance work in school. The essence of the concepts «professional orientation», « career guidance work», «career guidance work at school» is revealed. The regulatory and legal foundations of the organization of career guidance work in school are determined. The psychological aspects of the organization of career guidance work in school are characterized. The features of the current state of career guidance work in school are empirically researched. A system of work to increase the effectiveness of career guidance work in school is developeduk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП 4 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ОРІЄНТАЦІЇ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ 10 1.1. Аналіз основних підходів до вивчення проблеми професійної орієнтації учнів в школі у вітчизняній та зарубіжній науці й практиці 10 1.2. Нормативно-правові засади здійснення профорієнтації учнів у закладах загальної середньої освіти 20 1.3. Психологічні аспекти профорієнтаційної роботи у закладах загальної середньої освіти 30 Висновки до розділу 1 40 РОЗДІЛ 2. ДОСЛІДЖЕННЯ СУЧАСНОГО СТАНУ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ 42 2.1. Діагностичний інструментарій для вивчення сучасного стану здійснення профорієнтаційної роботи в школі 42 2.2. Аналіз результатів дослідження сучасного стану профорієнтаційної роботи в школі 51 Висновки до розділу 2 70 РОЗДІЛ 3. ПРИКЛАДНІ АСПЕКТИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРОФОРІЄНТАЦІЙНОЇ РОБОТИ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ 72 3.1. Обґрунтування тренінгової програми професійного самовизначення старшокласників …………………………………………………………………...72 3.2. Психологічні рекомендації щодо здійснення ефективної профорієнтаційної роботи в школі 78 Висновки до розділу 3 95 РОЗДІЛ 4. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТА ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 97 4.1. Безпека життєдіяльності під час профорієнтаційної роботи в школі 97 4.2. Особливості охорони праці у процесі профорієнтаційної роботи в школі 101 Висновки до розділу 4 106 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 107 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 111 ДОДАТКИ 120uk_UA
dc.format.extent81-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subjectпрофесійна орієнтаціяuk_UA
dc.subjectprofessional orientationuk_UA
dc.subjectпрофесійна роботаuk_UA
dc.subjectcareer guidance workuk_UA
dc.subjectпрофорієнтаційна робота в школіuk_UA
dc.subjectcareer guidance work at schooluk_UA
dc.subjectучні старшого шкільного вікуuk_UA
dc.subjecthigh school studentsuk_UA
dc.subjectпсихологічна діагностикаuk_UA
dc.subjectpsychological diagnosticsuk_UA
dc.titleСучасний стан профорієнтаційної роботи в школіuk_UA
dc.title.alternativecurrent state of career guidance work in schooluk_UA
dc.typeMaster Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Ковальчук- Олійник С.П., 2024uk_UA
dc.coverage.placenameТНТУuk_UA
dc.subject.udc159.9uk_UA
dc.relation.references1. Близнюк Н. Профорієнтаційна робота у школі. Завуч («Шкільний світ»). 2012. №15. С. 34-46.uk_UA
dc.relation.references2. Болтівець С. І. Професійна орієнтація чи окцидентація? (Психологічна дихотомія орієнту й окциденту). Ринок праці та зайнятість населення. 2008. № 3. С. 28-30.uk_UA
dc.relation.references3. Бондарчук К. П. Механізм формування системи професійної орієнтації населення в Україні : автореф. дис. … канд. екон. Київ, 2046. 20 с.uk_UA
dc.relation.references4. Бурлаченко О. Формування мотивації вибору майбутньої професії засобами профорієнтації. Соціальний педагог («Шкільний світ»). 2021. №12. С. 44-45.uk_UA
dc.relation.references5. Василик А.В., Вандоляк О.В. Передумови та проблеми професійного самовизначення і планування кар’єри молоддю в Україні. Соціальнотрудові відносини: теорія та практика. 2018. №3. С. 344-354uk_UA
dc.relation.references6. Васильєв В. В., Щербак В. М. Професійна орієнтація в системі професійної підготовки молоді. Вісник. Черкас. нац. ун-т ім. Б. Хмельницького. Сер.: Пед. науки. Черкаси, 2015. Вип. 73. С. 15-20.uk_UA
dc.relation.references7. Вибір успішної професії на ринку праці : науково-методичний посібник / Н. А. Побірченко, А. М. Гончар, О. П. Сергєєнкова та ін. Київ : Наук. світ, 2009. 77 с.uk_UA
dc.relation.references8. Вітковська О. І. Психологічні умови професійного самовизначення випускників середніх шкіл у процесі профконсультації : дис... канд. психол. наук. Київ, 2012. 223 с.uk_UA
dc.relation.references9. Волобуєва Т. Підготовка педагога до профорієнтаційної роботи як підсистема неперервної педагогічної освіти. Освіта України. 2011. №1/2. С. 7-8.uk_UA
dc.relation.references10.Герасімюк Т.В., Лунченко Н.В., Ткачук І.І. Професійна орієнтація в сучасній школі: кращі методичні розробки практичних психологів і соціальних педагогів малокомплектних загальноосвітніх навчальних 112 закладів, навчально-виховних об’єднань, навчально-виховних комплексів. Київ : КТР, 2017. 118 с.uk_UA
dc.relation.references11.Гомонюк О., Мазур А. Особливості професійного самовизначення старшокласників у процесі профорієнтації. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. 2017. Вип. 4. С. 26-29.uk_UA
dc.relation.references12.Гончарова Н. О. Основи професійної орієнтації : навчальний посібник. Київ : Слово, 2021. 168 с.uk_UA
dc.relation.references13.Горішня К.І. Вторинне професійне самовизначення : індивідуальна траєкторія розвитку. Габітус. 2020. Вип. 18, т. 1. С. 81-85.uk_UA
dc.relation.references14.Державний стандарт профільної середньої освіти. URL : https://zakon.rada. gov.ua/laws/show/851-2024-%D0%BF#Text.uk_UA
dc.relation.references15.Дмитренко А.К. Мотиваційні та світоглядні аспекти вибору професії. Практична психологія та соціальна робота. 2012. № 4. С. 31-34.uk_UA
dc.relation.references16.Єгорова Є.В. Психологія профорієнтації у системі педагогічної освіти: монографія. Кіровоград: Імекс ЛТД, 2014. 247 с.uk_UA
dc.relation.references17.Закатнов Д. О. Професійне самовизначення старшокласників: метод. посіб. Київ : КНЕУ, 2013. 141 с.uk_UA
dc.relation.references18.Зарицька В.В. Формування здатності до самореалізації : програма для старшокласника. Запоріжжя : Час, 2004. 94 с.uk_UA
dc.relation.references19.Закон України «Про зайнятість населення» (2013). URL : http://zakon2.rada. gov.ua/laws/show/5067-17.uk_UA
dc.relation.references20.Закон України «Про освіту» (2017). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/ show/2145-19#Text.uk_UA
dc.relation.references21.Закон України «Про повну загальну середню освіту» (2020). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text.uk_UA
dc.relation.references22.Зарицька В.В. Формування здатності до самореалізації : програма для старшокласника. Запоріжжя : Час, 2004. 94 с.uk_UA
dc.relation.references23.Зміст профорієнтаційної роботи зі старшокласниками : метод. реком. / Федоришин Б. О., Мельник О. В., Закатнов Д. О., Бех М. І. Київ : Ін-т проблем виховання АПН України, 2013. 80 с.uk_UA
dc.relation.references24.Зотова О. Професійна орієнтація учнів у навчально-виховній діяльності сільських закладів освіти. Рідна школа. 2021. №12. С. 54-59.uk_UA
dc.relation.references25.Калюжна І. П. Тренінг професійного самовизначення : навчальнометодичний посібник. Київ : Альфа Реклама, 2019. 80 с.uk_UA
dc.relation.references26.Камінський Я. І. Професійна орієнтація як складова ринкової економіки. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2018. №5. С. 95-103.uk_UA
dc.relation.references27.Капченко Л.М., Савченко Н.В., Літвінчук Л.Й., Грамма О.В. Професії майбутнього для України. Київ : Логос, 2017. 47 сuk_UA
dc.relation.references28.Кидисюк Н. П., Хомуленко Т. В. Ким стати? : дидактичні матеріали з профорієнтаційної роботи в 9-11 класах. Харків : Основа, 2011. 143 с.uk_UA
dc.relation.references29.Кириченко В.В. Психологічні основи професійної адаптації та вибору професії. Житомир, 2015. 109 с.uk_UA
dc.relation.references30.Кокун О.М. Психологія професійного становлення сучасного фахівця : монографія. Київ : Логос, 2012. 200 с.uk_UA
dc.relation.references31.Конвенція Міжнародної організації праці про професійну орієнтацію та професійну підготовку в галузі розвитку людських ресурсів №142. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/993_057#Text.uk_UA
dc.relation.references32.Конституція України (1996). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/ 254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text.uk_UA
dc.relation.references33.Концепція державної системи професійної орієнтації населення : затверджена Постановою КМУ від 17 вересня 2008 р. №842. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/842-2008-%D0%BF.uk_UA
dc.relation.references34.Концепція профільного навчання у старшій школі: затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 21 жовтня 2013 року № 1456. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1456729-13uk_UA
dc.relation.references35.Коропецька О. М. Психологічні основи професійної орієнтації та самореалізації особистості. Київ: КНТ, 2016. 438 с.uk_UA
dc.relation.references36.Кравченко Т. Педагогічна підготовка батьків до професійного самовизначення старшокласників. Рідна школа. 2011. №7. С. 3-6.uk_UA
dc.relation.references37.Кузьміна Т. Усвідомлений вибір професії як запорука життєвого успіху. Психолог. 2009. № 2. С. 14-17.uk_UA
dc.relation.references38.Кучеренко Є. В. Розвиток професійного самовизначення майбутніх психологів : дис. … канд. психол. наук. Київ, 2011. 254 сuk_UA
dc.relation.references39.Лазарук А. Феноменологія самовизначення особи : базові теоретичні підходи у психології. Психологія і суспільство. 2024. № 1. С. 131-148uk_UA
dc.relation.references40.Лапій В. Готуємо школярів до свідомого вибору професії. Педагогічна думка. 2022. №4. С. 35-37.uk_UA
dc.relation.references41.Липова Л. Вибір профілю навчання – важливий крок до професійного самовизначення. Практика управління закладом освіти. 2011. №4. С. 36- 46.uk_UA
dc.relation.references42.Лунченко Н. Вивчення професійної спрямованості старшокласників. Заступник директора школи. 2012. №12. С. 43-54.uk_UA
dc.relation.references43.Ляховченко Н. В., Петрук В. А. Аналіз факторів, що впливають на вибір майбутньої професії старшокласниками. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2014. №4. С. 125-128.uk_UA
dc.relation.references44.Ляшенко Р.О. Взаємозв’язок професійного самовизначення та самоактуалізації особистості. Професійна освіта: проблеми та перспективи. 2017. Вип.12. С. 83-88.uk_UA
dc.relation.references45.М’якота І. Обери професію до душі. Психолог. 2010. № 44. С. 15-18.uk_UA
dc.relation.references46.Мерзлякова О.Л., Євдокимова Г.О. Методики професійного визначення. Київ : Шкільний світ, 2021. 120 с.uk_UA
dc.relation.references47.Методичні рекомендації щодо проведення профорієнтаційної роботи в закладах загальної середньої освіти : лист Інституту модернізації змісту освіти від 4 грудня 2020 року № 22.1/10-2496. URL : https://imzo.gov.ua/ 2020/12/07/lyst-imzo-vid-04-12-2020-22-1-10-2496-pro-metodychni-rekomen datsii-shchodo-provedennia-proforiientatsiynoi-roboty-v-zakladakh-zahal-noiseredn-oi-osvity.uk_UA
dc.relation.references48.Миколаєнко А. Професійна орієнтація та професійне самовизначення учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Рідна школа. 2012. №11. С. 66- 70uk_UA
dc.relation.references49.Мілютіна К. Л. Траєкторії життєвого шляху особистості в динамічному середовищі : монографія. Ніжин : Аспект-Поліграф, 2012. 298 с.uk_UA
dc.relation.references50.Моргун В. Ф. Основи психологічної діагностики: навч. посіб. Київ : Слово, 2009. 464 с.uk_UA
dc.relation.references51.Мотрук Р.В. Етнокультурні чинники професійного самовизначення особистості : дис. … канд. психол. наук. Івано-Франківськ, 2013. 232 с.uk_UA
dc.relation.references52.Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України: наказ Міністерства освіти і науки України № 509 від 22.05. 2018 р. URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0885-18Text.uk_UA
dc.relation.references53.Нікітіна І. В. Суб’єктне самовизначення молодої людини в період повноліття : монографія. Київ, 2007. 227 с.uk_UA
dc.relation.references54.Пасічняк Р.Ф. Психологічне забезпечення процесу особистісного самовизначення старшокласників. Збірник наукових праць : філософія, соціологія, психологія. Івано-Франківськ : Плай, 2010. Вип. 4. С. 60-67.uk_UA
dc.relation.references55.Підготовка учнів до професійного навчання і праці (психолого-педагогічні основи) : навч.-метод. посіб. / за ред. Г.О. Балла, П.С. Перепелиці, В.В. Рибалки. Київ : Наукова думка, 2020. 188 сuk_UA
dc.relation.references56.Піддячий М. І. Підготовка старшокласників до професійної діяльності в умовах профільного навчання: монографія. Київ : Педагогічна думка, 2008. 288 с.uk_UA
dc.relation.references57.Пінська О.Л. Психологічні аспекти професійного самовизначення в ранньому юнацькому віці. Актуальні проблеми психології в закладах освіти. 2022. Вип. 12. С. 39-50.uk_UA
dc.relation.references58.Побірченко Н. А., Філанчук С. В. Людина і світ професій : науковометодичний посібник. Київ : Наук. світ, 2009. 146 с.uk_UA
dc.relation.references59.Побірченко Н. А., Шайкова А. Л. Профорієнтація учнівської молоді : посібник. Київ : Наук. світ, 2009. 226 с.uk_UA
dc.relation.references60.Положення про класного керівника навчального закладу системи загальної середньої освіти (2006). URL : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0659- 00#Text.uk_UA
dc.relation.references61.Положення про організацію професійної орієнтації населення: затверджене наказом Міністерства праці та соціальної політики України 116 від 27 вересня 2010 року № 356. URL : https://ips.ligazakon.net/document/ REG726.uk_UA
dc.relation.references62.Пономарьова Н. О. Підготовка майбутніх учителів інформатики до профорієнтаційної роботи у загальноосвітніх навчальних закладах : монографія. Харків : ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2018. 325 с.uk_UA
dc.relation.references63.Потапчук Л.В. Особистісне самовизначення старшокласників. Психологія. 2018. Вип. 1 (8). С. 126-130.uk_UA
dc.relation.references64.Професійна орієнтація : підручник / за ред. О. М. Ігнатович. Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2014. 240 с.uk_UA
dc.relation.references65.Професійна орієнтація в сучасній школі: кращі методичні розробки практичних психологів і соціальних педагогів малокомплектних загальноосвітніх навчальних закладів, навчально-виховних об'єднань, навчально-виховних комплексів : метод. реком. / за ред. І. І. Ткачук. Київ : УНМЦ практичної психології і соціальної роботи, 2017. 115 сuk_UA
dc.relation.references66.Професійна орієнтація у Новій українській школі. Київ : Редакція інформаційного бюлетеня «Офіційний вісник. Президента України», 2018. 72 с. URL : https://uied.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/konczepcziya-pro fori%D1%94ntaczii%88-dlya-gromadskogo-obgovorennya-16_12_20-.pdf.uk_UA
dc.relation.references67.Професійне самовизначення старшокласників в умовах освітнього округу: навчальний посібник / Л.А. Гуцан, О.Л. Морін, З.В. Охріменко та ін. Харків : Ранок, 2016. 220 с.uk_UA
dc.relation.references68.Психодіагностика в службі зайнятості : метод посіб. / за ред. Синявського В.В., Ящишин О.О. Київ : ІПППО АПН України, 2008. 132 сuk_UA
dc.relation.references69.Психологічний словник / за ред. Н. А. Побірченко. Кив : Наук. світ, 2007. 521 сuk_UA
dc.relation.references70.Психологічні основи профорієнтації і професійного самовизначення / за ред. І.М. Старікова. Київ : Професіонал, 2009. 208 с.uk_UA
dc.relation.references71.Психологічні технології самодетермінації розвитку особистості : монографія / Л.З. Сердюк, І.В. Данилюк, В.В. Турбан та ін. Київ : Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2018. 192 с.uk_UA
dc.relation.references72.Психологія особистісно орієнтованої професійної підготовки учнівської молоді : науково-метод. посіб. / за ред. В.В. Рибалки. Київ, Тернопіль: Підручники і посібники, 2012. 388 с.uk_UA
dc.relation.references73.Психологія професійного самовизначення особистості : монографія / М.С. Корольчук, Ю.В. Дроздова, В.М. Корольчук та ін. Київ : КНТЕУ, 2018. 280 с.uk_UA
dc.relation.references74.Рибалка В. В. Психологія професійного самовизначення для здорових старшокласників : методичні рекомендації. Київ : ІПППО АПН України, 2014. 24 с.uk_UA
dc.relation.references75.Савчин М.В., Василенко П.П. Вікова психологія : підручник. Київ : Академвидав, 2005. 360 с.uk_UA
dc.relation.references76.Сердюк Н., Кейдун Ю. Психологічні чинники професійного самовизначення старшокласників. Збірник тез наукових доповідей студентів. Філологічні науки. 2019. Том 2. С. 185-186.uk_UA
dc.relation.references77.Середа О. Соціально-психологічні чинники професійного самовизначення старшокласників: дис. … канд. психол. наук. Київ, 2021. 201 с.uk_UA
dc.relation.references78.Середа О.Ю. Досвід спілкування старшокласників і вибір ними майбутньої професії. Соціальна психологія. 2020. №6 (26). С. 155-162.uk_UA
dc.relation.references79.Синявський В. В. Професійна орієнтація в системі державної служби зайнятості : методичний посібник. Київ : ІПК ДСЗУ, 2019. 178 сuk_UA
dc.relation.references80.Синявський В. В. Психологічні основи профорієнтаційної професіографії: навчально-методичний посібник. Київ : ІПК ДСЗУ, 2010. 96 с.uk_UA
dc.relation.references81.Соціально-психологічні чинники мотивації професійного вдосконалення особистості : наук.-метод. посіб. / Боришевський М.Й., Семиченко В.А., Бондарчук О.І. та ін. Київ : Логос, 2005. 28 с.uk_UA
dc.relation.references82.Становських З. Рефлексивні компоненти професійного самовизначення старшокласників : автореф. дис. … канд. психол. наук. Київ, 2005. 22 с.uk_UA
dc.relation.references83.Стратегія розвитку освіти і науки до 2030 року. URL : https://ukrinform. ua/rubric-society/3770487-strategia-rozvitku-osviti-i-nauki-do-2030-roku-kolii-cogo-ocikuvati.html.uk_UA
dc.relation.references84.Теорія і практика професійної орієнтації: навч. посіб. / уклад. : Н. Г. Швець, 118 Т. Д. Третьякова. Київ : Персонал, 2010. 272 сuk_UA
dc.relation.references85.Теслюк В.М. Основи профорієнтаційної роботи. Київ: Логос, 2021. 304 с.uk_UA
dc.relation.references86.Технології професійної орієнтації населення в умовах ринку праці : кол. монографія / Н. А. Побірченко, Н. І. Литвинова, В. В. Синявський та ін. Київ : Педагогічна думка, 2011. 256 с.uk_UA
dc.relation.references87.Ткачук І.І. Психолого-педагогічний супровід особистісного і професійного самовизначення старшокласників, що опинилися у складних життєвих обставинах внаслідок військових конфліктів : методичні рекомендації. Київ, 2018. 78 с.uk_UA
dc.relation.references88.Токарева Н.М., Шамне А.В. Вікова та педагогічна психологія. Київ: 2017. 548 с.uk_UA
dc.relation.references89.Тренінг самопізнання : методичний посібник / Бреус Ю. В., Лебідь Н. К., Якименко А. С. та ін. Київ : Альфа Реклама, 2015. 82 с.uk_UA
dc.relation.references90.Турчина Л. О. Педагогічні умови підготовки старшокласників до вибору професії в умовах профільного навчання. Луганськ: ЛугНУ, 2011. 20 с.uk_UA
dc.relation.references91.Федоренко Л.П. Психологічні особливості професійного самовизначення випускників сільських шкіл : дис. … канд. психол. наук. Київ, 2020. 188 с.uk_UA
dc.relation.references92.Федоришин Б.О. Психолого-педагогічні основи професійної орієнтації : автореф. дис. … докт. пед. наук: 13.00.04. Київ, 2006. 49 с.uk_UA
dc.relation.references93.Хмелєва-Токарєва О. Сучасна шкільна профорієнтація. Психолог («Шкільний світ»). 2012. №2. С. 12-13.uk_UA
dc.relation.references94.Шевенко А. М. Професійне самовизначення старшокласників як чинник особистісного зростання : дис. ... канд. психол. наук. Київ, 2021. 224 с.uk_UA
dc.relation.references95.Щербакова І.М. Психодіагностика професійного самовизначення особистості : навчально-методичний посібник. Суми: СумДУ, 2012. 324 с.uk_UA
dc.relation.references96.Щодо організації виховного процесу в закладах освіти у 2022/2023 навчальному році : лист Міністерства освіти і науки України від 10 серпня 2022 року №1/9105-22. URL : https://mon.gov.ua/npa/shodo-organizaciyivihovnogo-procesu-v-zakladah-osviti-u-20222023-n-ruk_UA
dc.relation.references97.Яланська С. Система профорієнтаційної роботи у навчальному закладі. Психолог. 2023. № 11/12. С. 80-83.uk_UA
dc.identifier.citationenKovalchuk Oliynyk S.P. The current state of vocational guidance work at the school: work for obtaining a master's degree: spec. 053 – psychology / sciences. driver AND. M. black Ternopil: Ternopil National Technical University named after Ivan Pulyu, 2024. 81 p.uk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Aparece en las colecciones: 053 — психологія

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
Магістерська Ковальчук-Олійник.pdf1,35 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.

Herramientas de Administrador