Ezzel az azonosítóval hivatkozhat erre a dokumentumra forrásmegjelölésben vagy hiperhivatkozás esetén:
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46659
Title: | Адаптивне управління міжнародними логістичними операціями в умовах війни |
Other Titles: | Adaptive management of international logistics operations in war conditions |
Authors: | Горин, Руслан Зяйлик, Марія Федорівна Horyn, Ruslan Ziailyk, Maria |
Affiliation: | Тернопільський національний технічний університет ім. Івана Пулюя, Україна Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine |
Bibliographic description (Ukraine): | Горин Р. Адаптивне управління міжнародними логістичними операціями в умовах війни / Руслан Горин, Марія Федорівна Зяйлик // Колективна монографія. — Т. : :ФОП Паляниця В.А, 2024. — С. 351–362. — (Розділ Ⅵ). |
Bibliographic reference (2015): | Горин Р., Зяйлик М. Ф. Адаптивне управління міжнародними логістичними операціями в умовах війни // Колективна монографія, Тернопіль. 2024. С. 351–362. |
Bibliographic citation (APA): | Horyn, R., & Ziailyk, M. (2024). Adaptyvne upravlinnia mizhnarodnymy lohistychnymy operatsiiamy v umovakh viiny [Adaptive management of international logistics operations in war conditions]. Transformatsiia biznesu dlia staloho maibutnoho: doslidzhennia, tsyfrovizatsiia ta innovatsii: monograph, 351-362. PE Palianytsia V.A.. [in Ukrainian]. |
Bibliographic citation (CHICAGO): | Horyn R., Ziailyk M. (2024) Adaptyvne upravlinnia mizhnarodnymy lohistychnymy operatsiiamy v umovakh viiny [Adaptive management of international logistics operations in war conditions]. Transformatsiia biznesu dlia staloho maibutnoho: doslidzhennia, tsyfrovizatsiia ta innovatsii: monograph (Tern.), pp. 351-362 [in Ukrainian]. |
Is part of: | Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, цифровізація та інновації: монографія, 2024 |
Journal/Collection: | Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, цифровізація та інновації: монографія |
Issue Date: | 21-nov-2024 |
Date of entry: | 18-dec-2024 |
Publisher: | :ФОП Паляниця В.А PE Palianytsia V.A. |
Place of the edition/event: | Тернопіль Ternopil |
Number of pages: | 12 |
Page range: | 351-362 |
Start page: | 351 |
End page: | 362 |
Abstract: | Статтю присвячено дослідженню практики
застосування адаптивного управління міжнародними логістичними
операціями в умовах повномасштабної війни в Україні. Акцентовано
увагу на тому факті, що міжнародні логістичні операції мають
надзвичайно важливе значення в забезпеченні стійкості і розвитку
національної економіки, розширенні ринків збуту, розвитку бізнесу,
забезпеченні імпортом продукції та можливості експортувати
продукцію вітчизняного виробництва. Повномасштабне вторгнення
рф на територію України спричинило значні руйнування логістичної
інфраструктури, блокаду портів, на які у довоєнний час припадала
левова частка вантажоперевезень, ускладнено також логістику
залізничних перевезень, автомобільного транспорту, блоковано
цивільну авіацію. До всіх проблем у 2023 р. додались ще блокади
західних кордонів до країн ЄС. Отже, на сьогоднішній день ситуація в
сфері логістики перевезень надзвичайно складна і потребує
неординарних управлінських рішень. Розглянуто ключові фактори
внормування торгівельної логістики оприлюднені профільним
міністерством, серед яких: «Чорноморська зернова ініціатива»;
укладання угоди про лібералізацію вантажних автоперевезень з ЄС;
розвиток прикордонної інфраструктури; нарощування пропускної
спроможності портів Дунайського кластеру. В статті розглянуто
практику застосування вантажоперевізниками мультимодального
транспортування, що дозволило знизити ризики і забезпечити
транспортування продукції. Сегмент мультимодального
транспортування мав значні успіхи протягом досліджуваного періоду.
Щодо водного транспорту, то акцентується увага на тому факті,
що основне навантаження в перевезенні вантажів, особливо
міжнародних, традиційно припадає на морські порти, порти
Дунайського кластеру можна використовувати як допоміжні, так як
в силу ускладнення проходу великих суден, річкові порти не здатні
забезпечити належний обсяг вантажоперевезень.
Попри значні труднощі, спричинені великою війно, вітчизняна
логістика адаптувалась до ведення бізнесу в умовах війни, про що
свідчить практика українських агрохолдингів, торговельно-виробничих компаній та девелоперів: придбання логістичних компаній
(ПАТ «Миронівський хлібопродукт»); формування власної флотилії,
розширення парку вагонів-зерновозів, замовлення танк-контейнерів з
комплексом послуг на перевезення (агрохолдинг Kernel); розбудова
нових перевалочних комплексів; модернізація складських хабів та
автопарків. Логістична галузь України потребує налагодження
ефективного державно-приватного партнерства, подальшого
провадження євроінтеграційних реформ та створення сприятливих
умов для залучення іноземних інвестицій The article is devoted to the study of the practice of adaptive management of international logistics operations in a full-scale war in Ukraine. Attention is focused on the fact that international logistics operations are extremely important in ensuring the stability and development of the national economy, expanding markets, business development, providing imports of products and the ability to export domestic products. A full-scale invasion of the Russian Federation on the territory of Ukraine entailed significant destruction of logistics infrastructure, blockade of ports, which in the pre-war period accounted for the lionʼs share of cargo transportation, logistics of rail transport, road transport are also complicated, civil aviation is blocked. To all problems in 2023 added blockades of western borders to the EU countries. So, today the situation in the field of transportation logistics is extremely complicated and requires extraordinary management decisions. The key factors of normalization of trade logistics published by the relevant ministry, including: "Black Sea Grain Initiative"; conclusion of an agreement on the liberalization of road freight transportation with the EU; development of border infrastructure; increased capacity of Danube cluster ports. The article considers the practice of using multimodal transportation by cargo carriers, which allowed to reduce risks and ensure the transportation of products. The multimodal transport segment had significant gains during the study period. As for water transport, attention is focused on the fact that the main load in the transportation of goods, especially international, traditionally falls on seaports, the ports of the Danube cluster can be used as auxiliary, since due to the difficulty of passage of large ships, river ports are not able to provide the proper volume of cargo transportation. Despite the considerable difficulties caused by the great war, domestic logistics adapted to doing business in a war, as evidenced by the practice of Ukrainian agricultural holdings, trade and production companies and developers: acquisition of logistics companies (PJSC "MHP"); formation of its own flotilla, expansion of the fleet of grain wagons, ordering tank containers with a complex of transportation services (Kernel agricultural holding); development of new transshipment complexes; modernization of warehouse hubs and fleets. The logistics industry of Ukraine needs to establish an effective public-private partnership, further implementation of European integration reforms and the creation of favorable conditions for attracting foreign investment |
URI: | http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46659 |
ISBN: | 978-617-7875-86-3 |
Copyright owner: | © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024 |
URL for reference material: | https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_001-22#Text https://epravda.com.ua/columns/2023/07/24/702529/ https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3830575-blokuvanna-zahidnih-kordoniv-urok-dla-ukraini-iz-zahistu-nacionalnih-interesiv-na-slahu-do-es.html https://hub.kyivstar.ua/articles/galuzevi-trendi-stan-logistichnoyi-galuzi-v-ukrayini-trendi-ta-osoblivosti https://gmk.center/ua/news/morskij-transport-u-2022-roci-zabezpechiv-54- https://career.kernel.ua/blog-kompaniyi/zaliznychna-logistyka-kernel-novi-shlyahy-rozvytku/ https://epravda.com.ua/news/2024/01/4/708408/ https://www.railinsider.com.ua/kernel-perevozyt-pryblyzno-10-obsyagiv-vlasnym-flotom/ https://eu-ua.kmu.gov.ua/news/liberalizatsiyu-vantazhnyh-avtoperevezen-mizh-ukrayinoyu-ta-yes-prodovzheno-shhe-na-rik/ https://www.zammler.com.ua/news/logistyka-pid-chas-vijny-novi-pravyla-ta-alternatyvni-korydory/ https://propozitsiya.com/ua/myronivskyy-hliboprodukt-kupuye-logistychnu-kompaniyu https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-13 https://dif.org.ua/article/morski-porti-ukraini-potuzhnosti-vtrati-perspektivi https://mtu.gov.ua/news/35049.html https://mtu.gov.ua/news/35725.html https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-161 |
References (Ukraine): | 1. Угода між Україною та Європейським Союзом про вантажні перевезення автомобільним транспортом. Указ Президента № 654 /2002 від 16.09.2022. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_001-22#Text (дата звернення: 15.10.2024) 2. Берестенко В. Як логістика адаптувалась до війни. Економічна правда. URL: https://epravda.com.ua/columns/2023/07/24/702529/ (дата звернення: 17.10.2024) 3. Блокування західних кордонів: урок для України із захисту національних інтересів на шляху до ЄС. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3830575-blokuvanna-zahidnih-kordoniv-urok-dla-ukraini-iz-zahistu-nacionalnih-interesiv-na-slahu-do-es.html (дата звернення: 16.10.2024) 4. Гусєв Ю. Галузеві тренди. Стан логістичної галузі в Україні: тренди та особливості. URL: https://hub.kyivstar.ua/articles/galuzevi-trendi-stan-logistichnoyi-galuzi-v-ukrayini-trendi-ta-osoblivosti (дата звернення: 19.10.2024) 5. Єрмоленко Г. Морський транспорт у 2022 році забезпечив 54% експортних перевезень України. URL: https://gmk.center/ua/news/morskij-transport-u-2022-roci-zabezpechiv-54- eksportnih-perevezen-ukraini/ (дата звернення: 19.10.2024) 6. Залізнична логістика Kernel. Нові шляхи розвитку. URL: https://career.kernel.ua/blog-kompaniyi/zaliznychna-logistyka-kernel-novi-shlyahy-rozvytku/ (дата звернення: 15.10.2024) 7. Ільченко Л. Ембарго на експорт української агропродукції буде безстроковим – аграрний міністр Польщі. Економічна правда. URL: https://epravda.com.ua/news/2024/01/4/708408/ (дата звернення: 18.10.2024) 8. «Кернел» перевозить приблизно 10% обсягів власним флотом. URL: https://www.railinsider.com.ua/kernel-perevozyt-pryblyzno-10-obsyagiv-vlasnym-flotom/ (дата звернення: 20.10.2024) 9. Криворучко О.М., Кривенко Л.Ф. Логістична система управління якістю автотранспортних послуг. Економіка транспортного комплексу. 2024. Вип. 43. С. 168-181. 10. Лібералізацію вантажних перевезень між Україною та ЄС продовжено ще на рік. Економічна та галузева співпраця. URL: https://eu-ua.kmu.gov.ua/news/liberalizatsiyu-vantazhnyh-avtoperevezen-mizh-ukrayinoyu-ta-yes-prodovzheno-shhe-na-rik/ (дата звернення: 21.10.2024) 11. Логістика під час війни: нові правила та альтернативні коридори. URL: https://www.zammler.com.ua/news/logistyka-pid-chas-vijny-novi-pravyla-ta-alternatyvni-korydory/ (дата звернення: 16.10.2024) 12. Миронівський хлібопродукт купує логістичну компанію. URL: https://propozitsiya.com/ua/myronivskyy-hliboprodukt-kupuye-logistychnu-kompaniyu (дата звернення: 17.10.2024) 13. Михайлик Н.І. Основні виклики та перспективи розвитку транспортної логістики в умовах війни. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. 2024. Вип. 20. Т. 1. С. 163-172. 14. Сігаєва Т.Є., Місюкевич В.І., Тимченко А.М. Логістичне забезпечення міжнародної торгівлі: необхідність та стан в сучасних умовах. Економіка та суспільство. 2023. Вип. 54. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-13 15. Сіра О., Філіппова О. Морські порти України: потужності, втрати, перспективи. Аналітика. URL: https://dif.org.ua/article/morski-porti-ukraini-potuzhnosti-vtrati-perspektivi (дата звернення: 19.10.2024) 16. Угода про лібералізацію вантажних перевезень між Україною та ЄС дозволила збільшити український експорт вантажівками щонайменше на 30%. URL: https://mtu.gov.ua/news/35049.html (дата звернення: 20.10.2024) 17. Україна та Євросоюз погодили продовження «транспортного безвізу». Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України. URL: https://mtu.gov.ua/news/35725.html (дата звернення: 19.10.2024) 18. Шамборовський Г.О. Міжнародні логістичні операції в Україні в умовах війни з рф. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 61. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-161 |
References (International): | 1. Uhoda mizh Ukrainoiu ta Yevropeiskym Soiuzom pro vantazhni perevezennia avtomobilnym transportom. Ukaz Prezydenta No 654 /2002 vid 16.09.2022. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/984_001-22#Text (Date of appeal: 15.10.2024) 2. Berestenko V. Yak lohistyka adaptuvalas do viiny. Ekonomichna pravda. URL: https://epravda.com.ua/columns/2023/07/24/702529/ (Date of appeal: 17.10.2024) 3. Blokuvannia zakhidnykh kordoniv: urok dlia Ukrainy iz zakhystu natsionalnykh interesiv na shliakhu do YeS. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3830575-blokuvanna-zahidnih-kordoniv-urok-dla-ukraini-iz-zahistu-nacionalnih-interesiv-na-slahu-do-es.html (Date of appeal: 16.10.2024) 4. Husiev Yu. Haluzevi trendy. Stan lohistychnoi haluzi v Ukraini: trendy ta osoblyvosti. URL: https://hub.kyivstar.ua/articles/galuzevi-trendi-stan-logistichnoyi-galuzi-v-ukrayini-trendi-ta-osoblivosti (Date of appeal: 19.10.2024) 5. Yermolenko H. Morskyi transport u 2022 rotsi zabezpechyv 54% eksportnykh perevezen Ukrainy. URL: https://gmk.center/ua/news/morskij-transport-u-2022-roci-zabezpechiv-54- eksportnih-perevezen-ukraini/ (Date of appeal: 19.10.2024) 6. Zaliznychna lohistyka Kernel. Novi shliakhy rozvytku. URL: https://career.kernel.ua/blog-kompaniyi/zaliznychna-logistyka-kernel-novi-shlyahy-rozvytku/ (Date of appeal: 15.10.2024) 7. Ilchenko L. Embarho na eksport ukrainskoi ahroproduktsii bude bezstrokovym – ahrarnyi ministr Polshchi. Ekonomichna pravda. URL: https://epravda.com.ua/news/2024/01/4/708408/ (Date of appeal: 18.10.2024) 8. "Kernel" perevozyt pryblyzno 10% obsiahiv vlasnym flotom. URL: https://www.railinsider.com.ua/kernel-perevozyt-pryblyzno-10-obsyagiv-vlasnym-flotom/ (Date of appeal: 20.10.2024) 9. Kryvoruchko O.M., Kryvenko L.F. Lohistychna systema upravlinnia yakistiu avtotransportnykh posluh. Ekonomika transportnoho kompleksu. 2024. Iss. 43. P. 168-181. 10. Liberalizatsiiu vantazhnykh perevezen mizh Ukrainoiu ta YeS prodovzheno shche na rik. Ekonomichna ta haluzeva spivpratsia. URL: https://eu-ua.kmu.gov.ua/news/liberalizatsiyu-vantazhnyh-avtoperevezen-mizh-ukrayinoyu-ta-yes-prodovzheno-shhe-na-rik/ (Date of appeal: 21.10.2024) 11. Lohistyka pid chas viiny: novi pravyla ta alternatyvni korydory. URL: https://www.zammler.com.ua/news/logistyka-pid-chas-vijny-novi-pravyla-ta-alternatyvni-korydory/ (Date of appeal: 16.10.2024) 12. Myronivskyi khliboprodukt kupuie lohistychnu kompaniiu. URL: https://propozitsiya.com/ua/myronivskyy-hliboprodukt-kupuye-logistychnu-kompaniyu (Date of appeal: 17.10.2024) 13. Mykhailyk N.I. Osnovni vyklyky ta perspektyvy rozvytku transportnoi lohistyky v umovakh viiny. Aktualni problemy rozvytku ekonomiky rehionu. 2024. Iss. 20. V. 1. P. 163-172. 14. Sihaieva T.Ye., Misiukevych V.I., Tymchenko A.M. Lohistychne zabezpechennia mizhnarodnoi torhivli: neobkhidnist ta stan v suchasnykh umovakh. Ekonomika ta suspilstvo. 2023. Iss. 54. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-54-13 15. Sira O., Filippova O. Morski porty Ukrainy: potuzhnosti, vtraty, perspektyvy. Analityka. URL: https://dif.org.ua/article/morski-porti-ukraini-potuzhnosti-vtrati-perspektivi (Date of appeal: 19.10.2024) 16. Uhoda pro liberalizatsiiu vantazhnykh perevezen mizh Ukrainoiu ta YeS dozvolyla zbilshyty ukrainskyi eksport vantazhivkamy shchonaimenshe na 30%. URL: https://mtu.gov.ua/news/35049.html (Date of appeal: 20.10.2024) 17. Ukraine ta Yevrosoiuz pohodyly prodovzhennia "transportnoho bezvizu". Ministerstvo rozvytku hromad, terytorii ta infrastruktury Ukrainy. URL: https://mtu.gov.ua/news/35725.html (Date of appeal: 19.10.2024) 18. Shamborovskyi H.O. Mizhnarodni lohistychni operatsii v Ukraini v umovakh viiny z rf. Ekonomika ta suspilstvo. 2024. Iss. 61. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-161 |
Content type: | Book Chapter |
Ebben a gyűjteményben: | Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, цифровізація та інновації: монографія |
Fájlok a dokumentumban:
Fájl | Leírás | Méret | Formátum | |
---|---|---|---|---|
ColMon_2024_Horyn_R-Adaptive_management_of_international_351-362.pdf | 2,51 MB | Adobe PDF | Megtekintés/Megnyitás | |
ColMon_2024_Horyn_R-Adaptive_management_of_international_351-362.djvu | 136,54 kB | DjVu | Megtekintés/Megnyitás | |
ColMon_2024_Horyn_R-Adaptive_management_of_international_351-362__COVER.png | 410,43 kB | image/png | Megtekintés/Megnyitás |
Minden dokumentum, ami a DSpace rendszerben szerepel, szerzői jogokkal védett. Minden jog fenntartva!