霂瑞霂��撘����迨��辣: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46654

Title: Сучасний стан та основні напрями посилення соціальної відповідальності бізнесу в умовах повномасштабної війни
Other Titles: Current state and main directions of strengthening social responsibility of business in conditions of full-scale war
Authors: Гумен, Юрій Євгенович
Краузе, Ольга Ігорівна
Humen, Yuriy
Krause, Olga
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Гумен Ю. Є. Сучасний стан та основні напрями посилення соціальної відповідальності бізнесу в умовах повномасштабної війни / Юрій Євгенович Гумен, Ольга Ігорівна Краузе // Колективна монографія. — Т. : :ФОП Паляниця В.А, 2024. — С. 306–316. — (Розділ Ⅴ).
Bibliographic reference (2015): Гумен Ю. Є., Краузе О. І. Сучасний стан та основні напрями посилення соціальної відповідальності бізнесу в умовах повномасштабної війни // Колективна монографія, Тернопіль. 2024. С. 306–316.
Bibliographic citation (APA): Humen, Y., & Krause, O. (2024). Suchasnyi stan ta osnovni napriamy posylennia sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu v umovakh povnomasshtabnoi viiny [Current state and main directions of strengthening social responsibility of business in conditions of full-scale war]. Transformatsiia biznesu dlia staloho maibutnoho: doslidzhennia, tsyfrovizatsiia ta innovatsii: monograph, 306-316. PE Palianytsia V.A.. [in Ukrainian].
Bibliographic citation (CHICAGO): Humen Y., Krause O. (2024) Suchasnyi stan ta osnovni napriamy posylennia sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu v umovakh povnomasshtabnoi viiny [Current state and main directions of strengthening social responsibility of business in conditions of full-scale war]. Transformatsiia biznesu dlia staloho maibutnoho: doslidzhennia, tsyfrovizatsiia ta innovatsii: monograph (Tern.), pp. 306-316 [in Ukrainian].
Is part of: Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, цифровізація та інновації: монографія, 2024
Journal/Collection: Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, цифровізація та інновації: монографія
Issue Date: 21-十一月-2024
Date of entry: 18-十二月-2024
Publisher: :ФОП Паляниця В.А
PE Palianytsia V.A.
Place of the edition/event: Тернопіль
Ternopil
Number of pages: 11
Page range: 306-316
Start page: 306
End page: 316
Abstract: В сучасному світі питання соціальної відповідальності бізнесу набирають все більшої актуальності як на макро-, так і на мезо- і мікрорівнях. У світовій практиці діяльність у сфері соціальної відповідальності бізнесу сприймається як важливий інструмент, що дозволяє підвищити ділову репутацію господарюючого суб’єкта й наростити капіталізацію компанії, формувати ефективні та збалансовані відносини з державою, акціонерами підприємства, споживачами, діловими партнерами та загалом суспільством. Ведення бізнесу з дотриманням норм соціальної відповідальності є одним з основних інструментів формування організаційної культури, іміджу, ділової репутації, забезпечення сталого розвитку компанії та добробуту суспільства. У реаліях сьогодення недостатньо лише вести бізнес законодавчо відкрито, оскільки у кожної компанії є можливість голосу та відкритої позиції через реалізацію власних місії та цінностей. Соціально-відповідальний бізнес зобов’язаний етично вести свою діяльність, що в своє чергу зумовлює відкриті та довірливі відносини зі стейкхолдерами, зміцнення позиції на ринку і позитивні фінансові результати. За результатами проведеного дослідження визначено основні перешкоди для розвитку соціальної відповідальності бізнесу, до яких слід віднести нестабільну політичну ситуацію в країні, недосконалість нормативно-правової бази в державі, що сприяла би реалізації політики КСВ та недостатність інформації і досвіду щодо впровадження програм з соціальної відповідальності
In the modern world, issues of social responsibility of business are gaining more and more relevance both at the macro and meso and micro levels. In the world practice, activity in the field of social responsibility of business is perceived as an important tool that allows to increase the business reputation of the economic entity and increase the capitalization of the company, to form effective and balanced relations with the state, shareholders of the enterprise, consumers, business partners and society in general. Doing business in compliance with the norms of social responsibility is one of the main tools for the formation of organizational culture, image, business reputation, ensuring the sustainable development of the company and the welfare of society. In the realities of the present, it is not enough just to conduct business legally openly, since each company has the opportunity to vote and open a position through the implementation of its own missions and values. Socially responsible business is obliged to conduct its activities ethically, which in turn leads to open and trusting relations with stakeholders, strengthening its position in the market and positive financial results. According to the results of the study, the main obstacles to the development of social responsibility of business have been identified, which include the unstable political situation in the country, the imperfection of the regulatory framework in the state, which would contribute to the implementation of CSR policy and the lack of information and experience in implementing social responsibility programs
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46654
ISBN: 978-617-7875-86-3
Copyright owner: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024
URL for reference material: https://vue.gov.ua
http://obolon.ua/ua/corporate-responsibility/social-reporting
https://wz.lviv.ua/life/452938-117-rokiv-sluzhinnia-liudstvu-abo-khto-taki-rotariitsi-i-iaka-ikhnia-misiia-na-zemli
https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-11-8381
http://www.economyandsociety.in.ua/journal/2_ukr/56.pdf
https://www.roshen.com/uploads/Ukr_DDD.pdf
https://ces.org.ua/ukrainian-economy-in-2023-tracker-overview/
https://pidru4niki.com/73470/sotsiologiya/sotsialna_vidpovidalnist_chinnik_stiykogo_rozvitku
https://mof.gov.ua/uk/news/ukraines_state_budget_financing_since_the_beginning_of_the_full-scale_war-3435
http://sdg.org.ua/ua/sdgs-and-business
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0681:FIN:EN:PDF
https://database.globalreporting.org/reports/55515/download-report-pdf/
https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=248&year=1206
https://sdd-pdf.s3.amazonaws.com/report-pdfs/2018/0d86cec
http://ec.europa.eu/growth/industry/corporate-social-responsi-bility_en
https://fleishmanhillard.com/2019/06/news-and-opinions/fleishmanhillard-celebrates-two-silver-pr-lions-2019
https://www.gsk.com/en-gb/responsi
https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:26000:ed-1:v1:en
https://sdd-pdf.s3.amazonaws.com/report-pdfs/2017/15f11b64c7149a95d152d09b07c9a337.pdf
https://www.thewaltdisneycompany.com/wp-content/uploads/2019/03/2018-CSR-Report.pdf
References (Ukraine): 1. Біла С. О. Соціальна відповідальність бізнесу. Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua (дата звернення: 12.10.2024) Варламова М., Гоар Є. Світові тренди розвитку соціальної відповідальності бізнесу. Галицький економічний вісник. 2019. № 5 (60). С. 58-65.
2. Звіт з соціальної діяльності ПАТ «Оболонь». URL: http://obolon.ua/ua/corporate-responsibility/social-reporting (дата звернення: 12.10.2024)
3. Кордоба О. 117 років служіння людству, або Хто такі ротарійці і яка їхня місія на Землі. URL: https://wz.lviv.ua/life/452938-117-rokiv-sluzhinnia-liudstvu-abo-khto-taki-rotariitsi-i-iaka-ikhnia-misiia-na-zemli (дата звернення: 13.10.2024)
4. Кицюк І.В. Корпоративна соціальна відповідальність та конкурентні переваги бізнесу в глобальному економічному середовищі. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2020. №2 (113). С. 15-20.
5. Краузе О. І., Піняк І. Л., Шпилик С. В. Соціальна відповідальність в контексті діджиталізації бізнесу. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2022. №11. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-11-8381 (дата звернення: 15.10.2024)
6. Матвійчук Л.О., Ткач К.І. Генеза концепцій корпоративної соціальної відповідальності. Економіка і суспільство. 2016. № 6. С. 332-337.
7. Михайлишин Н.П., Романів С.Р. Концепція створення спільної цінності: новий погляд на формування цінностей компанії. Економіка та суспільство: Електронне наукове фахове видання. 2016. № 2. С. 312-317. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/2_ukr/56.pdf (дата звернення: 15.10.2024)
8. Нефінансовий звіт KCB «Рошен». URL: https://www.roshen.com/uploads/Ukr_DDD.pdf (дата звернення: 12.10.2024)
9. Полінкевич О. Етапи розвитку соціальної відповідальності бізнесу. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Соціально-компетентне управління корпораціями в умовах поведінкової економіки». [18 лютого 2020 р.] Луцьк, 2020. С. 582-584.
10. Самойлюк М., Левченко Є. Економіка України у 2023 р.: головне. Центр економічної стратегії. URL: https://ces.org.ua/ukrainian-economy-in-2023-tracker-overview/ (дата звернення: 16.10.2024)
11. Соціальна відповідальність як чинник сталого розвитку. Еволюція розвитку соціальної відповідальності. URL: https://pidru4niki.com/73470/sotsiologiya/sotsialna_vidpovidalnist_chinnik_stiykogo_rozvitku (дата звернення: 18.10.2024)
12. Фінансування державного бюджету України з початку повномасштабної війни: Міністерство фінансів України. URL: https://mof.gov.ua/uk/news/ukraines_state_budget_financing_since_the_beginning_of_the_full-scale_war-3435 (дата звернення: 17.10.2024)
13. Храпкіна В.В., Тиран О.В. Розвиток корпоративної соціальної відповідальності у діяльності сучасної української компанії. Держава та регіони. Серія: Економіка та підприємництво. 2022. № 2 (125). С. 119-124.
14. Цілі сталого розвитку і бізнес. Представництво ООН в Україні: офіційний сайт. URL: http://sdg.org.ua/ua/sdgs-and-business (дата звернення: 17.10.2024)
15. Чупріна М.О., Жалдак Г.П. Світові тренди у сфері корпоративної соціальної відповідальності. Ефективна економіка. 2020. № 11. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.11.87
16. A renewed EU strategy 201114 for Corporate Social Responsibility. URL: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0681:FIN:EN:PDF (дата звернення: 18.10.2024)
17. Bosch responsibility report. URL: https://database.globalreporting.org/reports/55515/download-report-pdf/ (дата звернення: 18.10.2024)
18. Bowen H. Social Responsibilities of the Businessman. N.Y.: Harper & Row, 1953. р. 6.
19. Caroll A. B. Corporate Social Responsibility: Evolution of Definitional Construct. Business and Society. 1999. Vol. 38. N 3. P. 268-295.
20. Global CR RepTrak 100. URL: https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=248&year=1206 (дата звернення: 19.10.2024)
21. Google responsibility report. URL: https://sdd-pdf.s3.amazonaws.com/report-pdfs/2018/0d86cec (дата звернення: 12.10.2024)
22. Corporate Social Responsibility & Responsible Business Conduct. European Commission: веб-сайт. URL: http://ec.europa.eu/growth/industry/corporate-social-responsi-bility_en (дата звернення: 19.10.2024)
23. Davis K. Can Business Afford to Ignore Social Responsibilities? California Management Review. 1960. Vol. 2. N 3. P. 70-76.
24. Fleishman Hillard Celebrates Two Silver PR Lions with Aflac: URL: https://fleishmanhillard.com/2019/06/news-and-opinions/fleishmanhillard-celebrates-two-silver-pr-lions-2019 (дата звернення: 19.10.2024)
25. Friedman M. The social responsibility of business is to increase its profits. New York Times.September 13. 1970.
26. GlaxoSmithKline. Звіти про відповідальність та дані. Річний звіт 2019. URL: https://www.gsk.com/en-gb/responsi bility/responsibilityreports-data/ (дата звернення: 18.10.2024)
27. ISO 26000:2010(en) Guidance on social responsibility. ISO: URL: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:26000:ed-1:v1:en (дата звернення: 18.10.2024)
28. Lego responsibility report. URL: https://sdd-pdf.s3.amazonaws.com/report-pdfs/2017/15f11b64c7149a95d152d09b07c9a337.pdf (дата звернення: 17.10.2024)
29. McGuire J. Business and Society. N.Y.: McGraw-Hill, 1963. Р. 144.
30. Votaw D. Genius Becomes Rare. The Corporate Dilemma / Eds. D. Votaw, P. Sethi. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1973. Р. 11.
31. Walt Disney responsibility report. URL: https://www.thewaltdisneycompany.com/wp-content/uploads/2019/03/2018-CSR-Report.pdf. (дата звернення: 17.10.2024)
References (International): 1. Bila S. O. Sotsialna vidpovidalnist biznesu. Velyka ukrainska entsyklopediia. URL: https://vue.gov.ua (Date of appeal: 12.10.2024) Varlamova M., Hoar Ye. Svitovi trendy rozvytku sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu. Galician economic journal. 2019. No 5 (60). P. 58-65.
2. Zvit z sotsialnoi diialnosti PAT "Obolon". URL: http://obolon.ua/ua/corporate-responsibility/social-reporting (Date of appeal: 12.10.2024)
3. Kordoba O. 117 rokiv sluzhinnia liudstvu, abo Khto taki rotariitsi i yaka yikhnia misiia na Zemli. URL: https://wz.lviv.ua/life/452938-117-rokiv-sluzhinnia-liudstvu-abo-khto-taki-rotariitsi-i-iaka-ikhnia-misiia-na-zemli (Date of appeal: 13.10.2024)
4. Kytsiuk I.V. Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist ta konkurentni perevahy biznesu v hlobalnomu ekonomichnomu seredovyshchi. Derzhava ta rehiony. Serie: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo. 2020. No 2 (113). P. 15-20.
5. Krauze O. I., Piniak I. L., Shpylyk S. V. Sotsialna vidpovidalnist v konteksti didzhytalizatsii biznesu. Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal "Internauka". Serie: "Ekonomichni nauky". 2022. No 11. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-11-8381 (Date of appeal: 15.10.2024)
6. Matviichuk L.O., Tkach K.I. Heneza kontseptsii korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti. Ekonomika i suspilstvo. 2016. No 6. P. 332-337.
7. Mykhailyshyn N.P., Romaniv S.R. Kontseptsiia stvorennia spilnoi tsinnosti: novyi pohliad na formuvannia tsinnostei kompanii. Ekonomika ta suspilstvo: Elektronne naukove fakhove vydannia. 2016. No 2. P. 312-317. URL: http://www.economyandsociety.in.ua/journal/2_ukr/56.pdf (Date of appeal: 15.10.2024)
8. Nefinansovyi zvit KCB "Roshen". URL: https://www.roshen.com/uploads/Ukr_DDD.pdf (Date of appeal: 12.10.2024)
9. Polinkevych O. Etapy rozvytku sotsialnoi vidpovidalnosti biznesu. Materialy mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii "Sotsialno-kompetentne upravlinnia korporatsiiamy v umovakh povedinkovoi ekonomiky". [18 liutoho 2020 y.] Lutsk, 2020. P. 582-584.
10. Samoiliuk M., Levchenko Ye. Ekonomika Ukrainy u 2023 y., holovne. Tsentr ekonomichnoi stratehii. URL: https://ces.org.ua/ukrainian-economy-in-2023-tracker-overview/ (Date of appeal: 16.10.2024)
11. Sotsialna vidpovidalnist yak chynnyk staloho rozvytku. Evoliutsiia rozvytku sotsialnoi vidpovidalnosti. URL: https://pidru4niki.com/73470/sotsiologiya/sotsialna_vidpovidalnist_chinnik_stiykogo_rozvitku (Date of appeal: 18.10.2024)
12. Finansuvannia derzhavnoho biudzhetu Ukrainy z pochatku povnomasshtabnoi viiny: Ministerstvo finansiv Ukrainy. URL: https://mof.gov.ua/uk/news/ukraines_state_budget_financing_since_the_beginning_of_the_full-scale_war-3435 (Date of appeal: 17.10.2024)
13. Khrapkina V.V., Tyran O.V. Rozvytok korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti u diialnosti suchasnoi ukrainskoi kompanii. Derzhava ta rehiony. Serie: Ekonomika ta pidpryiemnytstvo. 2022. No 2 (125). P. 119-124.
14. Tsili staloho rozvytku i biznes. Predstavnytstvo OON v Ukraini: ofitsiinyi sait. URL: http://sdg.org.ua/ua/sdgs-and-business (Date of appeal: 17.10.2024)
15. Chuprina M.O., Zhaldak H.P. Svitovi trendy u sferi korporatyvnoi sotsialnoi vidpovidalnosti. Efektyvna ekonomika. 2020. No 11. DOI: 10.32702/2307-2105-2020.11.87
16. A renewed EU strategy 201114 for Corporate Social Responsibility. URL: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0681:FIN:EN:PDF (Date of appeal: 18.10.2024)
17. Bosch responsibility report. URL: https://database.globalreporting.org/reports/55515/download-report-pdf/ (Date of appeal: 18.10.2024)
18. Bowen H. Social Responsibilities of the Businessman. N.Y., Harper & Row, 1953. r. 6.
19. Caroll A. B. Corporate Social Responsibility: Evolution of Definitional Construct. Business and Society. 1999. Vol. 38. N 3. P. 268-295.
20. Global CR RepTrak 100. URL: https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=248&year=1206 (Date of appeal: 19.10.2024)
21. Google responsibility report. URL: https://sdd-pdf.s3.amazonaws.com/report-pdfs/2018/0d86cec (Date of appeal: 12.10.2024)
22. Corporate Social Responsibility & Responsible Business Conduct. European Commission: veb-sait. URL: http://ec.europa.eu/growth/industry/corporate-social-responsi-bility_en (Date of appeal: 19.10.2024)
23. Davis K. Can Business Afford to Ignore Social Responsibilities? California Management Review. 1960. Vol. 2. N 3. P. 70-76.
24. Fleishman Hillard Celebrates Two Silver PR Lions with Aflac: URL: https://fleishmanhillard.com/2019/06/news-and-opinions/fleishmanhillard-celebrates-two-silver-pr-lions-2019 (Date of appeal: 19.10.2024)
25. Friedman M. The social responsibility of business is to increase its profits. New York Times.September 13. 1970.
26. GlaxoSmithKline. Zvity pro vidpovidalnist ta dani. Richnyi zvit 2019. URL: https://www.gsk.com/en-gb/responsi bility/responsibilityreports-data/ (Date of appeal: 18.10.2024)
27. ISO 26000:2010(en) Guidance on social responsibility. ISO: URL: https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:26000:ed-1:v1:en (Date of appeal: 18.10.2024)
28. Lego responsibility report. URL: https://sdd-pdf.s3.amazonaws.com/report-pdfs/2017/15f11b64c7149a95d152d09b07c9a337.pdf (Date of appeal: 17.10.2024)
29. McGuire J. Business and Society. N.Y., McGraw-Hill, 1963. R. 144.
30. Votaw D. Genius Becomes Rare. The Corporate Dilemma, Eds. D. Votaw, P. Sethi. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall, 1973. R. 11.
31. Walt Disney responsibility report. URL: https://www.thewaltdisneycompany.com/wp-content/uploads/2019/03/2018-CSR-Report.pdf. (Date of appeal: 17.10.2024)
Content type: Book Chapter
�蝷箔����:Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, цифровізація та інновації: монографія



�DSpace銝剜�������★��������雿��.