Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46181
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorЧорна, Ірина Михайлівна-
dc.contributor.advisorChorna, Iryna-
dc.contributor.authorКулик, Христина Ярославівна-
dc.contributor.authorKulyk, Khrystyna-
dc.date.accessioned2024-07-31T19:50:13Z-
dc.date.available2024-07-31T19:50:13Z-
dc.date.issued2024-06-11-
dc.date.submitted2024-06-11-
dc.identifier.citationКулик Ї.Я. Психологічні особливості агресивності у дітей старшого підліткового віку: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра: спец. 053 - психологія:т/наук. кер. І.М. Чорна:Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. 2024. 105 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46181-
dc.descriptionТеоретичне обґрунтування та емпіричне дослідження психологічних особливостей агресивності у дітей старшого підліткового віку дало змогу сформулювати такі висновки. 1. Здійснено аналіз теоретичних підходів до вивчення агресивності особистості у зарубіжній та вітчизняній науково-психологічній літературі. Агресивність розглянуто, як інтегральну властивість особистості, яка виступає як стійка основа її поведінки й мотивації. Агресивність визначено як системну соціально-психологічна властивість, яка формується в процесі соціалізації особистості і набуває конструктивного або деструктивного характеру залежно від впливу біологічних, психологічних і соціальних чинників. Відзначено необхідність вивчення ролі агресії в структурі психологічної індивідуальності суб’єкта як цілісного феномена; залежно від її місця в структурі діяльності і особливостей механізму саморегуляції, виокремлено індивідний, особистісний, індивідуальний рівні агресивної поведінки. Показано, що агресивна поведінка являється наслідком порушень системи ставлень, у якій знаходиться особистість, та є викривленим видом взаємодії з оточуючими людьми. Агресія також може виступати засобом психологічного захисту особистості від уже існуючих негативних стосунків, є неконструктивним способом самоствердження. 2. Визначено соціально-психологічні чинники та умови прояву агресивності у старшому підлітковому віці. Аналіз психологічної літератури показав, що відхилення в поведінці підлітків, а тому числі й агресивні форми та кризи психічного розвитку залежать від стосунків підлітків з іншими людьми. Міра психологічного благополуччя дитини й гострота явищ підліткової кризи залежать від особливостей взаємостосунків з іншими людьми, насамперед, із дорослими, від того, наскільки у спілкуванні з ними задовольняються їх потреби зайняти нову, «дорослу» життєву позицію та подолати зовнішні й внутрішні перепони, що заважають підліткові досягти бажаного й, насамперед, ним самим обраного зразка. Думка про несправедливість оточуючих викликає в підлітка почуття образи і він починає вважати себе незаслужено постраждалим та виявляти агресивність щодо тих, хто низько оцінює його діяльність. Причиною агресивної поведінки може бути і незадоволеність різних потреб підлітка. Очевидно те, що агресивні прояви не сприятимуть формуванню позитивних стосунків між підлітками й оточуючими. Це визначило підходи до подальшого вивчення стосунків підлітка з його однолітками та виокремлення умов корекції порушених стосунків підлітків з агресивною поведінкою. 3. Емпірично досліджено психологічні особливості агресивності у дітей старшого підліткового віку. Використано надійні, валідні й адаптовані для дослідження агресивної поведінки дітей старшого підліткового віку методики – опитувальник Басса-Дарки, «Неіснуюча тварина», «Кактус». На основі проведених методик було визначено переважання високого і середнього рівнів агресивної поведінки дітей старшого підліткового віку. Результати тестування дозволили описати такі категорії дітей старшого підліткового віку: підлітків з проявами фізичної агресії; підлітків з проявами вербальної агресії; підлітків з проявами непрямої агресії; підлітків з проявами негативізму. 4. Розроблено рекомендації з подолання проявів агресивності у дітей старшого підліткового віку. В основі системи роботи з подолання проявів агресивності у дітей старшого підліткового віку покладено положення, що головною умовою корекції несприятливих варіантів розвитку особистості і умовою, що дозволяє підлітку стати суб’єктом саморозвитку, є досягнення певного рівня самосвідомості. Підлітки з агресивною поведінкою відрізняються такими рисами: неадекватна самооцінка; зовнішній локус контролю і відмова від відповідальності за свою поведінку; слабка соціальна перцепція; низький рівень соціальної адаптації; невміння усвідомлювати і контролювати свої емоційні стани; нерозвиненість здатності до цілепокладання. Організаційним засобом розвитку навичок конструктивного управління агресією виступає психологічний тренінг, метою якого є розвиток умінь, які допомагають усвідомлювати наявність проблемних особистісних ситуацій, розвиток здатності аналізувати цю ситуацію і свою поведінку в ній; розвиток таких особистісних властивостей і якостей старших підлітків, які дозволяють справлятися з конфліктними і емоційно напруженими ситуаціями, не використовуючи безпосередньо агресивні дії. У процесі тренінгу можливі зміни стереотипів, які є в учасників групи і заважають їм справлятися з реальними життєвими обставинами. Розроблено програму подолання агресивності у дітей старшого підліткового віку, яка складається із 10 тренінгових занять «Долаємо агресію». Розроблено психологічні рекомендації батькам і вчителям із налагодження взаємодії із агресивним старшим підлітком. Перспективами подальшого дослідження може бути практична апробація запропонованої й розробленої тренінгової програми подолання проявів агресивності у дітей старшого підліткового віку.uk_UA
dc.description.abstractКулик Х. Я. Психологічні особливості агресивності у дітей старшого підліткового віку. Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «бакалавр». ТНТУ імені Івана Пулюя імені, факультет економіки та менеджменту, кафедра психології; науковий керівник: кандидат психологічних наук, доцент Чорна І. І. Тернопіль, 2024. 102 с. У кваліфікаційній роботі теоретично обґрунтовано та емпірично досліджено психологічні особливості агресивності у дітей старшого підліткового віку. Розкрито сутність понять «агресія», «агресивність», «агресивність дітей старшого підліткового віку». Визначено вікові та індивідуально-психологічні передумови агресивності у дітей старшого підліткового віку. Охарактеризовано соціально-психологічні чинники агресивності у дітей старшого підліткового віку. Емпірично досліджено психологічні особливості агресивності у дітей старшого підліткового віку. Розроблено систему роботи з подолання проявів агресивності у дітей старшого підліткового віку.uk_UA
dc.description.abstractKulyk H.Y. Psychological features of aggressiveness in children of older adolescence. Qualification work for obtaining the bachelor's degree. Ivan Pulyu State Technical University, Faculty of Economics and Management, Department of Psychology; supervisor: candidate of psychological sciences, associate professor Chorna I. I. Ternopil, 2024. 102 p. In the qualification work, the psychological features of aggressiveness in older teenage children are theoretically substantiated and empirically investigated. The essence of the concepts «aggression», «aggressiveness», «aggressiveness of older teenage children» is revealed. The age and individual psychological prerequisites of aggressiveness in older teenage children are determined. The socio-psychological factors of aggressiveness in older adolescent children are characterized. The psychological features of aggressiveness in older adolescent children were empirically investigated. A work system has been developed to overcome manifestations of aggressiveness in older teenage children.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП 3 РОЗДІЛ I. ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ АГРЕСИВНОСТІ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ 7 1.1. Аналіз основних теоретичних підходів до вивчення агресивності особистості у зарубіжній та вітчизняній науково-психологічній літературі 7 1.2. Вікові та психологічні передумови становлення агресивності у дітей старшого підліткового віку 18 1.3. Соціально-психологічні чинники та умови прояву агресивності у старшому підлітковому віці 26 Висновок до розділу І 36 РОЗДІЛ II. ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ АГРЕСИВНОСТІ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ 38 2.1. Обґрунтування процедури та діагностичних методик, спрямованих на вивчення психологічних особливостей агресивності у дітей старшого підліткового віку 38 2.2. Аналіз результатів емпіричного дослідження психологічних особливостей агресивності у дітей старшого підліткового віку 48 Висновок до розділу ІІ 56 РОЗДІЛ III. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА РОБОТА З ПОДОЛАННЯ ПРОЯВІВ АГРЕСИВНОСТІ У ДІТЕЙ СТАРШОГО ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ 58 3.1. Система роботи з подолання проявів агресивності у дітей старшого підліткового віку 58 3.2. Рекомендації щодо організації системи подолання проявів агресивності у дітей старшого підліткового віку 67 Висновок до розділу ІІІ 71 РОЗДІЛ IV. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТА ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 73 4.1. Безпека життєдіяльності під час взаємодії з агресивними підлітками 73 Висновок до розділу IV 78 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 79 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 82 ДОДАТКИ 88uk_UA
dc.format.extent1-105-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНТУuk_UA
dc.subjectагресіяuk_UA
dc.subjectaggressionuk_UA
dc.subjectагресивністьuk_UA
dc.subjectaggressivenessuk_UA
dc.subjectпрояви агресивностіuk_UA
dc.subjectmanifestations of aggressivenessuk_UA
dc.subjectподолання проявів агресивностіuk_UA
dc.subjectovercoming manifestations of aggressivenessuk_UA
dc.subjectдіти старшого підліткового вікуuk_UA
dc.subjectolder adolescent childrenuk_UA
dc.subjectпсихологічна діагностикаuk_UA
dc.subjectpsychological diagnosis,uk_UA
dc.subjectтренінгова програмаuk_UA
dc.subjecttraining programuk_UA
dc.titleПсихологічні особливості агресивності у дітей старшого підліткового вікуuk_UA
dc.title.alternativePsychological features of aggressiveness in older adolescentsuk_UA
dc.typeBachelor Thesisuk_UA
dc.rights.holderКулик Х.Я.uk_UA
dc.coverage.placenameТНТУuk_UA
dc.subject.udc159.9uk_UA
dc.relation.references1. Альтов Л.Д. Організація корекційної роботи з агресивними дітьми. Рідна школа. 2017. № 7. С. 25-32uk_UA
dc.relation.references2. Антропов Ю.Ф., Шевченко Ю.С. Психосоматичні розлади і патологічні звичні дії у дітей та підлітків. Київ : Клас, 2009. 304 с.uk_UA
dc.relation.references3. Ар’єв Р.О. Причини агресивної поведінки дітей і підлітків. Педагогіка і психологія. 2010. №1. С. 94-100.uk_UA
dc.relation.references4. Безпека життєдіяльності і основи охорони праці : навчально-методичний комплекс / за ред. Сакуна М.М. Одеса : Апостроф, 2017. 400 с.uk_UA
dc.relation.references5. Безпека життєдіяльності та основи охорони праці : курс лекцій : навчальний посібник / за ред. А.І. Ткачука, О.В. Пуляк та ін. Кропивницький : Авангард, 2017. 184 с.uk_UA
dc.relation.references6. Белей М. Д., Тодорів Л. Д. Основи діагностичної психології. ІваноФранківськ : Тіповіт, 2008. 296 с.uk_UA
dc.relation.references7. Берон Р., Річардсон Д. Агресія. Львів : Світ, 2007. 316 с.uk_UA
dc.relation.references8. Бех І.Д. Виховання особистості : навчально-методичний посібник. Київ : Либідь, 2003. 848 с.uk_UA
dc.relation.references9. Білоус О. В. Вікова психологія : навчальний посібник. Чернігів : Чернігівський національний педагогічний університет імені Т. Шевченка, 2015. 308 с.uk_UA
dc.relation.references10. Бовть О. Б. Агресивні реакції та їх корекція у школярів : посібник. Київ : Главник, 2011. 82 с.uk_UA
dc.relation.references11. Богучарова О. І. Здоров’я особистості у психологічній перспективі : монографія. Луганськ : РВВ ЛДУВС ім. О. Дідоренка, 2012. 488 с.uk_UA
dc.relation.references12. Бондарчук О.І. Психологія девіантної поведінки : курс лекцій. Київ : МАУП, 2016. 88 с.uk_UA
dc.relation.references13. Булах І.С. До проблеми провідного психологічного новоутворення особистості підліткового віку. Вісник ХДПУ ім. Г.С. Сковороди. Психологія. 2011. Вип. 6. С. 22-36.uk_UA
dc.relation.references14. Булах І.С. Психологія особистісного зростання підлітка : монографія. Київ : НПУ ім. М. Драгоманова, 2003. 340 с.uk_UA
dc.relation.references15. Буряк Р.Л. Дослідження психологічного симптомокомплексу агресивних реакцій і шляхів їх корекції у школярів. Вісник ХДУ. 2009. Ч. 1. С. 160164.uk_UA
dc.relation.references16. Бютнер К. Жити з агресивними дітьми. Харків : Гуманітарний центр, 2009. 136 с.uk_UA
dc.relation.references17. Варій M. Й. Психологія особистості. Київ : Центр учбової літератури, 2008. 592 с.uk_UA
dc.relation.references18. Вікова та педагогічна психологія : навч. посіб. / О.В. Скрипченко, Л.В. Долинська, З.В. Огороднійчук та ін. Київ : Просвіта, 2001. 416 с.uk_UA
dc.relation.references19. Вусковатова Т.П. Агресивні риси особистості неповнолітнього як передумови делінквентної поведінки. Вісник Одеського університету внутрішніх справ. 2019. № 2. С. 170-175.uk_UA
dc.relation.references20. Гейко Є. Психологія цілісності особистості: монографія. Кропивницький : Укр. вид-во, 2016. 384 с.uk_UA
dc.relation.references21. Гуменюк О.Є. Психологія Я-концепції : монографія. Тернопіль : Економічна думка, 2002. 186 с.uk_UA
dc.relation.references22. Двіжона О. В. Вплив соціальних чинників на порушення психічного здоров'я дітей і підлітків. Психологічні перспективи. Вип. 13. Луцьк : Вежа, 2009. С. 107-114.uk_UA
dc.relation.references23. Дем’янів І. І. Дослідження психологічних особливостей агресивної поведінки дітей і підлітків в навчальних закладах нового типу. Нові педагогічні технології навчання і виховання : матер. міжвуз. наук. конф. Слов’янськ : СДПІ, 2013. С. 105-107.uk_UA
dc.relation.references24. Дем’янів І. І. Проблеми агресивних дітей. Цінності освіти і виховання : науково-методичний збірник. Київ : АПН, 2007. С. 141-143.uk_UA
dc.relation.references25. Довбенко Л. Ю. Проблеми психологічної діагностики агресивної поведінки дітей та підлітків. Педагогіка і психологія. 2009. № 3. С. 22-28.uk_UA
dc.relation.references26. Домова П.Г. Психокорекційна робота з попередження агресивності дітей і підлітків. Практична психологія та соціальна робота. 2008. № 3. С. 3-8.uk_UA
dc.relation.references27. Дроздов О.Ю. Соціально-психологічні фактори динаміки агресивної поведінки молоді : дис. ... канд. психол. наук. Чернігів, 2013. 225 с.uk_UA
dc.relation.references28. Емоційний розвиток дитини : посібник / упоряд. С. Максименко, К. Максименко, О. Главник. Київ : Главник, 2003. 112 с.uk_UA
dc.relation.references29. Жовта В. І. Психокорекційна робота з попередження агресивності дітей підліткового віку. Практична психологія та соціальна робота. 2012. №1. С. 18-20.uk_UA
dc.relation.references30. Замашкіна О. Проблема агресивності підлітків як соціально-психологічне явище сучасності. Теоретичні та методичні аспекти соціальної діяльності : монографія / відп. ред. Л. Данільчук, Л. Романовська. Хмельницький : Цюпак А., 2020. Т. 4. Розд. 2. С. 45-88.uk_UA
dc.relation.references31. Запухляк О. Вплив акцентуацій характеру на агресивність у підлітковому віці : автореф. дис. … канд. психол. наук. Хмельницький, 2006. 20 с.uk_UA
dc.relation.references32. Зеркалов Д.В. Безпека життєдіяльності : навч. посіб. Київ : Основа, 2016. 267 с.uk_UA
dc.relation.references33. Іванова В. В. Причини та форми агресивної поведінки у школярів. Практична психологія і соціальна робота. 2010. №5. С. 14-16.uk_UA
dc.relation.references34. Ісаєнко О. С. Принципи корекції агресивної поведінки у школярів. Вісник Харківського національного ун-ту ім. В.Н. Каразіна : Серія «Психологія». 2015. №653. С. 74-79.uk_UA
dc.relation.references35. Карабін Т. Психологічна природа агресії та її зв’язок з самореалізацією особистості. Обрії. 2009. № 1. С. 32-38.uk_UA
dc.relation.references36. Кириленко Т. С. Психологія : емоційна сфера особистості : навч. посіб. Київ : Либідь, 2007. 256 с.uk_UA
dc.relation.references37. Кравчук С.Л. Особливості психологічних детермінант агресивних проявів особистості : автореф. дис... канд. психол. наук. Київ, 2012. 22 с.uk_UA
dc.relation.references38. Крайнюк В.М. Психологічні особливості проявів тривожності і агресивності у юнаків призовного віку : автореф. дис… канд. психол. наук. Київ, 2009. 22 с.uk_UA
dc.relation.references39. Кузікова С. Б. Теорія і практика вікової психокорекції : навч. посіб. Суми : Університеська книга, 2008. 384 с.uk_UA
dc.relation.references40. Кутієнко В.П. Вікова та педагогічна психологія : навч. посіб. Київ : Центр навч. л-ри, 2005. 128 с.uk_UA
dc.relation.references41. Кутішенко В.П. Вікова та педагогічна психологія (курс лекцій) : навчальний посібник. Київ : Центр навчальної літератури, 2005. 328 с.uk_UA
dc.relation.references42. Лящ О. Психологічна профілактика агресивних проявів в учнів професійно-технічних навчальних закладів : автореф. дис. … канд. псих. наук. Київ, 2006. 25 сuk_UA
dc.relation.references43. Максименко С.Д. Загальна психологія : підручник. Вінниця : Нова книга, 2004. 704 с.uk_UA
dc.relation.references44. Максимова Н.Ю. Психологія адиктивної поведінки : навч. посіб. Київ : Київський університет, 2002. 308 с.uk_UA
dc.relation.references45. Марінушкіна О. Порадник практичного психолога. Харків : Основа, 2007. 240 с.uk_UA
dc.relation.references46. Мелоян А.Е. Глибинно-психологічні витоки агресивності особистості (на матеріалах активного соціально-психологічного навчання): автореф. дис… канд психол. наук. Київ, 2014. 21 с.uk_UA
dc.relation.references47. Мізерна О.О. Корекційна тренінгова програма «Самовдосконалення» для подолання агресивних проявів серед підлітків. Практична психологія та соціальна робота. 2016. №4. С. 37-43.uk_UA
dc.relation.references48. Мізерна О.О. Психологічні особливості прояву агресивності у дітей молодшого шкільного віку : автореф. дис… канд. психол. наук. Київ, 2015. 24 с.uk_UA
dc.relation.references49. Ніколаєва І.С. Діагностика конструктивної та деструктивної агресивності в підлітковому віці. Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. 2002. № 550, ч. 1. С. 174-176.uk_UA
dc.relation.references50. Омеляненко Л. Д. Психокорекційна робота з подолання агресивності дітей підліткового віку. Практична психологія та соціальна робота. 2013. № 3. С. 3-8.uk_UA
dc.relation.references51. Павелків Р. В. Вікова психологія : підручник. Київ : Кондор, 2015. 469 с.uk_UA
dc.relation.references52. Панова Н.Я. До питання про моделі агресивної поведінки. Людина і космос : збірник. Дніпропетровськ : НЦАОМУ, 2010. С. 361-363.uk_UA
dc.relation.references53. Паренс Г. Агресія наших дітей. Харків : Гуманітарний центр, 2001. 152 с.uk_UA
dc.relation.references54. Подмазін С.І., Сибіль Є.І. Як допомогти підлітку з «важким» характером. Київ : Перспектива, 2006. 155 с.uk_UA
dc.relation.references55. Полтавець В.І., Первий В.С., Жабокрицький С.В. Агресивна поведінка при розладах особистості : монографія. Дніпропетровськ : Арт-Пресс, 1998. 80 с.uk_UA
dc.relation.references56. Пономаренко Л.П. Особливості агресивності осіб, схильних до невротичних розладів (на прикладі підлітків) : автореф. дис. … канд. психол. наук. Київ, 2007. 20 с.uk_UA
dc.relation.references57. Психологічна енциклопедія / авт.-упоряд. О. М. Степанов. Київ : Академвидав, 2006. 424 с.uk_UA
dc.relation.references58. Савчин М.В., Василенко Л.П. Вікова психологія. Київ : Академвидав, 2005. 360 с.uk_UA
dc.relation.references59. Світлична С. П. Особливості розвитку особистості та образу «Я» у підлітковому віці. Педагогіка та психологія. 2019. №2. С. 127-134.uk_UA
dc.relation.references60. Семенюк Л. М. Психологічні особливості агресивної поведінки у дитячому віці. Київ : Главник, 2009. 96 с.uk_UA
dc.relation.references61. Сергеєва К. Профілактика агресивної поведінки підлітків у центрах соціально-психологічної реабілітації : автореф. дис. … канд. псих. наук. Київ, 2016. 24 с.uk_UA
dc.relation.references62. Сергєєнкова О. П., Столярчук О. А., Коханова О. П., Пасєка О. В. Вікова психологія : навч. посіб. Київ : Центр учбової літератури, 2012. 376 с.uk_UA
dc.relation.references63. Снайдер Д. Практична психологія для підлітків, або як знайти своє місце в житті. Харків : Гуманітарний центр, 2017. 288 с.uk_UA
dc.relation.references64. Соломатіна П.Б. Проблеми психологічної діагностики агресивної поведінки підлітків. Педагогіка і психологія. 2017. № 3. С. 22-28.uk_UA
dc.relation.references65. Сопрун І. Прояв агресивності в дітей підліткового віку, що виховуються в різних соціальних умовах. Наука і освіта. 2016. №5/6. С. 51-53.uk_UA
dc.relation.references66. Сопрун І.П. До питання особливостей емоційного розвитку дітей підліткового віку. Наука і освіта. 2017. №3. С.60-62.uk_UA
dc.relation.references67. Томчик М.Б. Як стиль спілкування педагога впливає на рівень агресивності учнів. Рідна школа. 2010. №12. С. 53-55.uk_UA
dc.relation.references68. Томчук С.М. Негативні психічні стани школярів та їх корекція : навч.метод. посіб. Вінниця : ВСЕІ Ун-ту «Україна», 2005. 95 с.uk_UA
dc.relation.references69. Феодорова Т. О. Проблема профілактики агресивної поведінки школярів. Рідна школа. 2016. № 5. С. 40-43.uk_UA
dc.relation.references70. Філіпов М. М. Психологія функціональних станів : навч. посіб. Київ : МАУП, 2016. 240 с.uk_UA
dc.relation.references71. Формування мотивації та установок на самозбереження психічного та психологічного здоров’я сільської молоді : кол. монографія / Н. І. Зорій та ін. Чернівці: Книга – ХХІ, 2015. 228 с.uk_UA
dc.relation.references72. Фройд З. Психологія несвідомого. Київ : Слово, 2012. 398 с.uk_UA
dc.relation.references73. Хомік В. С. Агресія у різних юнацьких і дитячих когортах : дослідження в українській психології. Практична психологія та соціальна робота. 2007. №7. С. 1–5.uk_UA
dc.relation.references74. Цап Н. М. Агресивність дитини : за і проти. Практична психологія і соціальна робота. 2009. №6. С. 12–13.uk_UA
dc.relation.references75. Чала Ю. М., Шахрайчук А. М. Психодіагностика : навч. посіб. Харків : НТУ «ХПІ», 2018. 246 с.uk_UA
dc.relation.references76. Чопик П.Д. Специфіка емоційної сфери підлітків. Проблеми загальної та педагогічної психології : зб. наук. праць Інституту психології ім. Г. Костюка. Київ, 2005. Т. V. Ч. 1. С. 25-27.uk_UA
dc.relation.references77. Шебанова С.Г. Профілактика та корекція агресивної поведінки засобами тренінгу спілкування : дис… канд. психол. наук. Київ, 2019. 212 с.uk_UA
dc.relation.references78. Яртись О. Б. Як запобігти закріпленню агресивних форм поведінки школярів. Рідна школа. 2011. № 11. С. 61-62.uk_UA
dc.relation.references79. Яценко Т. Теорія і практика групової психокорекції : активне соціальнопсихологічне навчання : навч. посіб. Київ : Вища школа, 2004. 679 с.uk_UA
dc.identifier.citationenKulyk Y.Ya. Psychological features of aggressiveness in older adolescent children: work on obtaining a bachelor's degree: spec. 053 - psychology:t/science. driver I.M. Black: Ternopil: Ternopil National Technical University named after Ivan Pulyu. 2024. 105 p.uk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:053 — Психологія (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Avtorsyka_dovidka_Kulyk[1].doc44,5 kBMicrosoft WordПереглянути/відкрити
Кулик Х..pdf1,21 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора