Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46088
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorВишньовський, Василь Володимирович-
dc.contributor.advisorVyshnovskyi, Vasyl-
dc.contributor.authorКуліковська, Інеса Андріївна-
dc.contributor.authorKulikovska, Inesa-
dc.date.accessioned2024-07-12T12:50:37Z-
dc.date.available2024-07-12T12:50:37Z-
dc.date.issued2024-06-11-
dc.date.submitted2024-06-11-
dc.identifier.citationКуліковська І.А. Вплив рівня асертивності на вибір стратегії поведінки особистості в конфліктних ситуаціях: робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра: спец. 053 - психологія /наук.кер. В.В.Вишньовський: Тернопіль:Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. 2024. 88 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/46088-
dc.description58 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ В сучасному світі, де взаємодія між людьми стає все більш інтенсивною та різноманітною, уміння ефективно справлятися з конфліктами набуває особливої важливості. Конфліктні ситуації є невід’ємною частиною як особистого, так і професійного життя, і від того, як людина реагує на такі ситуації, значною мірою залежить її успіх і благополуччя. Одним із ключових факторів, що впливає на вибір стратегії поведінки особистості у конфліктних ситуаціях, є рівень асертивності. Асертивність, або впевненість у собі, визначається як здатність людини відкрито і прямо висловлювати свої думки, почуття та потреби, поважаючи при цьому права і почуття інших. Цей психологічний параметр є критично важливим для встановлення ефективних комунікацій та гармонійних відносин. Високий рівень асертивності дозволяє індивіду уникати пасивних та агресивних моделей поведінки, які можуть призвести до ескалації конфліктів або пригнічення особистих потреб. У даній роботі проаналізовано поняття «асертивність» та «конфлікт», розглянуто концепцію Томаса-Кілмена, досліджено взаємозв’язок асертивності із типовим реагуванням на конфліктні ситуації. Також досліджено взаємозв’язок статі з вибором стратегії врегулювання конфлікту. Підтверджено гіпотезу: - виявлена пряма кореляція агресивності із стилем суперництва і обернена – із стилями уникання та пристосування; - пасивність прямо корелює із стилями уникання та обернено – із суперництвом; - асертивні респонденти, як і зазначено у гіпотезі, найбільше надавали перевагу співробітництву, проте стратегія компромісу виявилась більш притаманною пасивним. 59 - у порівнянні з жінками, чоловіки частіше обирають стратегію суперництва, а враховуючи результати перевірки гіпотези 1, можна зробити висновок, що вони й частіше є агресивними; - у решти стратегій не було значущих відмінностей (р<0 ,0 5 ), хоч і наближеною до цього значення виявилась вираженіша у жінок стратегія пристосування (p<0 , 0 6 3 ) . Результати засвідчили, що асертивність корелює із вигідними стратегіями, які не травмують стосунки та не змушують постійно нехтувати власними інтересами. Вміння успішно вирішувати конфлікти – це важлива навичка, яка впливає на якість міжособистісних стосунків, на реалізацію особистості в житті та загальне психологічне благополуччя. Набуваючи асертивних якостей можна поступово звести нанівець деструктивні наслідків конфліктів та отримувати від них максимум користіuk_UA
dc.description.abstractКуліковська І.А. Вплив рівня асертивності на вибір стратегії поведінки особистості в конфліктних ситуаціях. Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «бакалавр». ТНТУ імені Івана Пулюя імені, факультет економіки та менеджменту, кафедра психології; науковий керівник:кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології Вишньовський В. В. Тернопіль, 2024. 102 с. У кваліфікаційній роботі проведено аналіз теоретичних підходів до розуміння поняття асертивності та конфлікт, описані стратегії, які можуть бути використані для вирішення конфліктних ситуацій.Використовуючи надійний психодіагностичний інструментарій, підготовдено і здійснено емпіричне дослідження у рамках визначеної проблематики. На основі отриманих результатів емпіричного дослідження визначено роль асертивності як особистісної властивості у виборі конкретної стратегії для вирішення конфлікту та розробити рекомендації щодо розвитку асертивностіuk_UA
dc.description.abstractKulikovska I.A. The influence of the level of assertiveness on the choice of an individual's behavior strategy in conflict situations. Qualification work for obtaining the bachelor's degree. Ivan Pulyu State Technical University, Faculty of Economics and Management, Department of Psychology; supervisor: candidate of psychological sciences, associate professor, associate professor of the department of psychology V.Vyshnovsky Ternopil, 2024. 102 p. The qualification work analyzed theoretical approaches to understanding the concept of assertiveness and conflict, described strategies that can be used to resolve conflict situations. Using a reliable psychodiagnostic toolkit, an empirical study was prepared and carried out within the framework of the defined issues. Based on the results of the empirical research, the role of assertiveness as a personal attribute in the choice of a specific strategy for conflict resolution is determined and recommendations for the development of assertiveness are developeduk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП ... 3 РОЗДІЛ І. АНАЛІЗ ПОНЯТТЯ «АСЕРТИВНІСТЬ» ЯК КОМПЛЕКСНОЇ ХАРАКТЕРИСТИКИ ОСОБИСТОСТІ ТА СТРАТЕГІЙ ПОВЕДІНКИ У КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЯХ ТОМАСА-КІЛМЕНА ... 7 1.1. Генезис терміна «асертивність» та аналіз підходів до його розуміння ...7 1.2. Аналіз поняття «конфлікт» та стратегій поведінки в умовах конфлікту ... 14 1.3. Вплив рівня асертивності на вибір стратегії вирішення конфліктних ситуацій... 21 Висновок до розділу І ... 27 РОЗДІЛ ІІ. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ РІВНЯ АСЕРТИВНОСТІ ТА ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД НЬОГО ВИБОРУ СТРАТЕГІЇ ПОВЕДІНКИ У КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЯХ ... 28 2.1. Опис організації дослідження та його методологічна база ...28 2.2. Аналіз та інтерпретація результатів емпіричного дослідження ...34 Висновок до розділу ІI ... 42 РОЗДІЛ ІІІ. ПСИХОЛОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО РОЗВИТКУ АСЕРТИВНОЇ ПОВЕДІНКИ ... 43 3.1. Загальні рекомендації щодо розробки тренінгу з розвитку асертивності ... 43 3.2. Методичні рекомендації щодо розвитку асертивності ...45 Висновок до розділу ІІІ ...48 РОЗДІЛ ІV. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ ... 50 4.1. Безпека життєдіяльності – важливий чинник сталого людського розвитку . 50 4.2. Соціально-економічне значення охорони праці ... 53 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ... 58 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ...60 ДОДАТКИ…65uk_UA
dc.format.extent1-64-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНТУuk_UA
dc.subjectАсертивністьuk_UA
dc.subjectAssertivenessuk_UA
dc.subjectконфліктuk_UA
dc.subjectconflictuk_UA
dc.subjectбезтактністьuk_UA
dc.subjecttactlessnessuk_UA
dc.subjectманіпуляціїuk_UA
dc.subjectmanipulationuk_UA
dc.subjectпорушення особистих кордонівuk_UA
dc.subjectviolation of personal boundariesuk_UA
dc.subjectагресивна поведінкаuk_UA
dc.subjectaggressive behavioruk_UA
dc.subjectпасивна поведінкаuk_UA
dc.subjectpassive behavioruk_UA
dc.subjectрівень асертивностіuk_UA
dc.subjectlevel of assertivenessuk_UA
dc.titleВплив рівня асертивності на вибір стратегії поведінки особистості в конфліктних ситуаціяхuk_UA
dc.title.alternativeThe influence of the level of assertiveness on the choice of an individual's behavior strategy in conflict situationsuk_UA
dc.typeBachelor Thesisuk_UA
dc.rights.holderКуліковська І.А.uk_UA
dc.coverage.placenameТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject.udc159.9uk_UA
dc.relation.references1. Бутузова Л.П. Асертивність особистості як основа становлення безпечної поведінки в підлітковому віці. Проблеми психологічної безпеки: особистість, суспільство, держава: Матер. Всеукр. наук.-практ. конф. 25 березня 2010 року. Одеса: CМИЛ, 2010. С. 33-40uk_UA
dc.relation.references2. Вавринів О.С. Організація та проведення психологічних і соціально- психологічних досліджень : практичний посібник. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2023. 116 с.uk_UA
dc.relation.references3. Вейнінгер О. Стать і характер. Принципове дослідження. Харків: Фоліо, 2016. С. 3-13. 480 с.uk_UA
dc.relation.references4. Герасіна С.В. Асертивна поведінка як передумова формування почуття власної гідності та самоповаги студентської молоді. Проблеми сучасної психології. 2010. № 10. С. 139-148uk_UA
dc.relation.references5. Глубока І. Асертивна поведінка як одна з основних складових конкурентоздатності й успішної професійної кар’єри учнівської молоді. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2012. № 1. С. 172-178uk_UA
dc.relation.references6. Гречановська О.В. Асертивність як складова конфліктологічної культури майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Педагогіка безпеки. 2019. No 1. С. 66-69.uk_UA
dc.relation.references7. Діагностичні методики : збірник / уклад. М.В. Лемак, В.Ю. Петрище. Ужгород : Видавництво О. Гаркуші, 2012. 616 сuk_UA
dc.relation.references8. Дріга Т.Г. Асертивність як чинник оптимізації соціально-психологічної адаптації студентської молоді. Актуальні проблеми психології: зб. наук. праць Інс-ту псих. ім. Г.С. Костюка НАПН України, 2013, Т. І, Вип. 39. С. 100-105.uk_UA
dc.relation.references9. Дяченко В.А, Мунасипова-Мотяш І.А, Дубініна Д.Е. Наукова стаття : Задоволеність життям та рівень психологічного благополуччя сучасної молоді, 2019. С. 120-129uk_UA
dc.relation.references10. Козич І.В. Асертивна поведінка як новоутворення процесу формування конфліктологічної компетентності майбутнього педагога вищої школи. Вісник Запорізького національного університету. 2014. No1 (22). С. 135-143.uk_UA
dc.relation.references11. Косигіна О.В. Розвиток асертивності особистості в умовах Педагогіки партнерства. Педагогіка партнерства як основа розвитку суб’єктів освітньої діяльності в умовах НУШ : матеріали наук.-практ. конф., 23 квітн. 2019 р. URL: https://conf.zippo.net.ua/?p=282 (дата звернення: 12.04.2024).uk_UA
dc.relation.references12. Курганська Л. Асертивна поведінка вчителя як засіб забезпечення конструктивної взаємодії з учнями. Нова пед. думка. 2009. № 3. С. 42–44uk_UA
dc.relation.references13. Кучерук Н.М. Створення сприятливих умов для забезпечення прав та можливостей осіб з особливими освітніми потребами в особистісно орієнтованому освітньому середовищі. Педагогіка партнерства як основа розвитку суб’єктів освітньої діяльності в умовах НУШ : матеріали наук.-практ. конф., 23 квітн. 2019 р. URL: https://conf.zippo.net.ua/?p=170 (дата звернення: 12.04.2024)uk_UA
dc.relation.references14. Лучків В.З. Емпатія як чинник асертивності в юнацькому віці Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки. 2016. Вип. 3. С. 203-210.uk_UA
dc.relation.references15. Лучків В.З. Емпатійна детермінація асертивності. Особистісне зростання : теорія і практика. Зб. тез за результатами ІІ ВсеукраїнськоїІ інтернет-конференції / За ред. Л.П. Журавльової, Н.Ф. Портницької, Ю.Ю. Дем’янчук. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. С. 43-44.uk_UA
dc.relation.references16. Лучків В.З. Емпатія як чинник асертивних поведінкових стратегій Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, IV(43), Issue: 88, 2016. С.72 – 76.uk_UA
dc.relation.references17. Лучків В.З. Психологічні особливості розвитку асертивності в юнацькому віці : дис. … канд.. психол. наук. Київ, 2017. 200 с.uk_UA
dc.relation.references18. Марценюк М.О. Розвиток асертивної поведінки у підлітків засобами тренінгу. Україна і цивілізація. Психологічні та педагогічні науки. 2016. Т. 5. С. 305–313. URL: 62 http://dspace.msu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/1223/1/%D0%A3- %D0%A6_%D0%A 2.5%20%D0%B7%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA-305- 313.pdf (дата звернення: 14.04.2024uk_UA
dc.relation.references19. Марчук Л.М. Соціально-психологічні особливості формування асертивної поведінки у професійному становленні майбутніх психологів : дис. … канд. психол. наук. Київ, 2016. 225 сuk_UA
dc.relation.references20. Мельничук С.К. Асертивність як детермінанта розвитку психологічного потенціалу студентів. Вісник Одеського національного університету. Психологія. 2012. Т. 17, Вип. 8. С. 407-413.uk_UA
dc.relation.references21. Мойсеєнко В.В. Аналіз наукових підходів до дослідження поняття «асертивність». Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер. Психологічні науки. 2017. Вип. 5. Т. 1. С. 170–174uk_UA
dc.relation.references22. Мухіна Л.М. Психологічні особливості розвитку конфліктологічної компетентності майбутніх учителів : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 Миколаїв, 2019. 259 с.uk_UA
dc.relation.references23. Нагаєвська І.О. Псхологічні умови розвитку асертивної поведінки в учнів професійно-технічних навчальних закладів : автореф. дис. … канд. псих. Наук. Київ, 2017. 20 с.uk_UA
dc.relation.references24. Ніколаєв Л.О. Асертивність як риса особистості сучасного підлітка. Особистість у різних умовах соціалізації : колективна монографія / за ред. Л.О. Калмикової, Г.О. Хомич. Київ : Слово, 2016. С. 77–99.uk_UA
dc.relation.references25. Ніколаєв Л.О.. Розвиток асертивності підлітків у різних умовах соціалізації : дис. ... канд. психол. наук ; Київ. ун-т ім. Бориса Грінченка. Київ, 2016. 264 с.uk_UA
dc.relation.references26. Охорона праці та цивільний захист. Конспект лекцій : навчальний посібник для здобувачів ступеня бакалавра. / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад.: Ю.О. Полукаров, Н.А. Праховнік, О.В. Землянська. Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2023. 306 с.uk_UA
dc.relation.references27. Пістун І.П., Кочубей В.І. Безпека життєдіяльності : підручник. Суми : Університетська книга, 2023. 560 с.uk_UA
dc.relation.references28. Подоляк Н.М. Індивідуально-психологічні особливості асертивності особистості : автореф. дис. ... канд. психол. наук. Одеса, 2014. 20 c.uk_UA
dc.relation.references29. Полякова Н.О. Безпека життєдіяльності: конспект лекцій. Київ, 2023. 64 с.uk_UA
dc.relation.references30. Розвиток особистості в різних умовах соціалізації : колективна монографія / за редакцією Л.О. Калмикової та Г.О. Хомич. Київ : Видавничий Дім «Слово», 2016. 472 с.uk_UA
dc.relation.references31. Саннікова О.П., Санніков О.І., Подоляк Н.М. Діагностика асертивності : результати апробації методики "ТОКАС". Наука і освіта. 2013. № 3. С. 140-144.uk_UA
dc.relation.references32. Синоруб Г.П. Асертивність як необхідна якість толерантної поведінки журналіста. Вчені записки Таврійського національного университету ім. В.І. Вернадского. Серія «Філологія.Соціальні комунікації». 2012. Т. 25 (64). № 4. Ч.№1. С.131-134uk_UA
dc.relation.references33. Соціально-психологічний словник / В.М. Галицький, О.В. Мельник, В.В. Синявський. К., 2004. 250 с.uk_UA
dc.relation.references34. Ткалич М.Г. Гендерна психологія: навчальний посібник. Київ : Академія, 2016. 256 с.uk_UA
dc.relation.references35. Ульянова Т.Ю. Асертивні тенденції конфліктності. Наука і освіта. № 10. 2015. С. 200-206.uk_UA
dc.relation.references36. Фройд З. Вступ до психоаналізу. Харків : КСД, 2015. 480 с.uk_UA
dc.relation.references37. Шапар В.Б. Психологічний тлумачний словник. Харків, Прапор, 2004. 640 с.uk_UA
dc.relation.references38. Щіпановська О.Р., Васильєва І.Г. Асертивність особистості як основа успішної міжособистісної взаємодії у діяльності майбутніх фaхівців. Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти. 2012. № 30-31. С. 269-275.uk_UA
dc.relation.references39. Щотка О.П. Гендерна психологія: навчальний посібник. Ніжин: ПП Лисенко М.М., 2019. С. 18-38.uk_UA
dc.identifier.citationenKulikovska I.A. The influence of the level of assertiveness on the choice of an individual's behavior strategy in conflict situations: work on obtaining a bachelor's degree: special. 053 - psychology / scientific manager. VV Vyshniovskyi: Ternopil: Ternopil National Technical University named after Ivan Pulyu. 2024. 88 p.uk_UA
dc.contributor.affiliationТНТУuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:053 — Психологія (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бакалаврська Куліковська І.-5.pdf844,02 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити
Avtorsyka_dovidka_Kulikovska I(1).docx17,19 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора