Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45762
Başlık: Розроблення автоматизованої системи керування комплексом паливних елементів
Diğer Başlıklar: Development of an Automated Control System for a Fuel Cell Complex
Yazarlar: Олійник, Іван Іванович
Oliinyk, Ivan
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, кафедра комп'ютерно-інтегрованих технологій
Bibliographic description (Ukraine): Олійник І.І., Розроблення автоматизованої системи керування комплексом паливних елементів.: кваліфікаційна робота бакалавра за спеціальністю «151 — автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» / І.І. Олійник. – Тернопіль: ТНТУ, 2024. — 69 с.
Yayın Tarihi: 28-Haz-2024
Date of entry: 3-Tem-2024
Yayıncı: ТНТУ, Тернопіль
Country (code): UA
Place of the edition/event: Тернопільський національний технічний університет ім. І. Пулюя, Факультет прикладних інформаційних технологій та електроінженерії, Кафедра комп’ютерно-інтегрованих технологій
Supervisor: Хоміцький, Олег Іванович
Khomitskyi, Oleh
Committee members: Шовкун, Олександр Павлович
Shovkun, Oleksandr
UDC: 681.5
Anahtar kelimeler: контроль
автоматичний контроль
паливний елемент
моделювання
автомобіль
control
vehicle
fuel cell
simulation
automatic control
Number of pages: 69
Özet: У цій роботі представлені дві проблеми керування, пов’язані з системою паливних елементів. Перша проблема контроль катодного кисневого реагенту для системи прямого водневого паливного елемента високого тиску (FCS). Мета контролю полягає в тому, щоб ефективно регулювати концентрацію кисню в катоді шляхом швидкого і точного поповнення кисню, що виснажується під час виробництва електроенергії. Друга проблема полягає в управлінні з кількома входами та кількома виходами паливної системи (FPS) низького тиску на основі часткового окислення природного газу. Метою контролю є регулювання як температури каталітичного часткового окислення (CPOX), так і концентрації водню на аноді. Динамічний аналіз системи та проектування керування здійснюються з використанням підходу лінійного керування на основі моделі. Орієнтована на керування нелінійна динамічна модель, яка підходить для кожної проблеми керування, розроблена на основі принципів фізики. Вони не тільки легко масштабуються та розширюються, але й динамічні моделі системного рівня, створені з моделей компонентів на основі фізики, також дуже корисні для розуміння поведінки та взаємодії системи. This paper presents two control problems related to a fuel cell system. The first challenge is the control of the cathode oxygen reagent for the high-pressure direct hydrogen fuel cell (FCS) system. The purpose of the control is to effectively regulate the oxygen concentration in the cathode by quickly and accurately replenishing the oxygen depleted during power generation. The second challenge is the multi-input, multi-outlet control of a low pressure fuel system (FPS) based on natural gas partial oxidation. The purpose of the control is to regulate both the temperature of the catalytic partial oxidation (CPOX) and the hydrogen concentration at the anode. Dynamic system analysis and control design are performed using a model-based linear control approach. A control-oriented nonlinear dynamic model suitable for each control problem is developed based on the principles of physics. Not only are they easily scalable and extensible, but dynamic system-level models built from physics-based component models are also very useful for understanding system behavior and interactions.
Açıklama: Роботу виконано на кафедрі ком’пютерно-інтегрованих технологій Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя Міністерства освіти і науки України Захист відбудеться 28 червня 2024 р. о 09 .00 годині на засіданні екзаменаційної комісії № 21 у Тернопільському національному технічному університеті імені Івана Пулюя за адресою: 46001, м. Тернопіль, вул.Руська, 56, навчальний корпус №1, ауд. 406
Content: ВСТУП 5 1. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА 6 1.1 Будова та застосування паливних елементів 6 1.2 Система двигунів на паливних елементах для автомобілів 11 1.3 Системні взаємодії 14 2 ПРОЄКТНА ЧАСТИНА 18 2.1 Модель системи паливних елементів та допоміжні компоненти 18 2.2 Зосереджена модель динаміки 25 2.3 Модель повітроохолоджувача (статична). 34 2.4 Модель зволожувача (статична). 34 3 СПЕЦІАЛЬНА ЧАСТИНА 37 3.1 Контроль повітряного потоку для реагенту кисню катода паливного елемента 37 3.2 Динамічний зворотний зв'язок 48 4 БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 52 4.1 Вимоги охорони праці під час роботи з електроустаткуванням 52 4.2 Вимоги безпеки під час виконання робіт 57 4.3 Вимоги безпеки після закінчення робіт з ремонту та обслуговування електроустаткування 59 4.4 Розрахунок захисного заземлення 61 ОСНОВНІ ВИСНОВКИ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ 67 ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ 68
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45762
Copyright owner: © Олійник І.І., 2024
References (Ukraine): 1. L. Guzzella. Control oriented modelling of fuel-cell based vehicles. Presentation in NSF Work- shop on the Integration of Modeling and Control for Automotive Systems, 1999. р. URL : https://folk.ntnu.no/skoge/ publications/2006/zenith_polymer_fuel_cell_model+exp_jps/Zenith_dynamic_fuel.cell.pdf.
2. С. Ахмед і М. Крумпельт. Водень з вуглеводневого палива для паливних елементів. Міжнародний журнал водневої енергії, 2001. 26. c. 291–301.
3. J.C. Amphlett, R.M. Baumert, R.F. Mann, B.A. Peppley та P.R. Roberge. Моделювання продуктивності паливного елемента з твердим полімерним електролітом Ballard Mark IV. Journal of Electrochemical Society, 1995. 142(1). с. 9–15.
4. R. Jiang and D. Chu. Stack design and performance of polymer electrolyte membrane fuel cells. Journal of Power Sources. 93, 2001. р. 25–31.
5. A.L. Larentis, N.S. de Resende, V.M.M. Salim, and J.C. Pinto. Modeling and optimization of the combined carbon dioxide reforming and partial oxidation of natural gas. Applied Catalysis. 215, 2001. р. 211–224.
6. K. Ledjeff-Hey, J. Roses, and R. Wolters. CO2-scrubbing and methanation as purification system for PEFC. Journal of Power Sources, 86, 2000. р. 556–561.
7. G. Maggio, V. Recupero, and L. Pino. Modeling polymer electrolyte fuel cells: an innovative approach. Journal of Power Sources. 101, 2001. р. 275–286.
8. R.F. Mann, J.C. Amphlett, M. Hooper, H.M. Jensen, B.A. Peppley, and P.R. Roberge. Devel- opment and application of a generalized steady-state electrochemical model for a PEM fuel cell. Journal of Power Sources. 86, 2000. р. 173–180.
9. А.Г. Микитишин, М.М. Митник, П.Д. Стухляк, В.В. Пасічник Комп’ютерні мережі. Книга 1. [навчальний посібник] (Лист МОНУ №1/11-8052 від 28.05.12р.) - Львів, "Магнолія 2006", 2013. – 256 с.
10. А.Г. Микитишин, М.М. Митник, П.Д. Стухляк, В.В. Пасічник Комп’ютерні мережі. Книга 2. [навчальний посібник] (Лист МОНУ №1/11-11650 від 16.07.12р.) - Львів, "Магнолія 2006", 2014. – 312 с.
11. Микитишин А.Г., Митник, П.Д. Стухляк. Комплексна безпека інформаційних мережевих систем: навчальний посібник – Тернопіль: Вид-во ТНТУ імені Івана Пулюя, 2016. – 256 с.
12. Микитишин А.Г., Митник М.М., Стухляк П.Д. Телекомунікаційні системи та мережі : навчальний посібник для студентів спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» – Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2017 – 384 с.
13. Введення в компютерну графіку та дизайн: Навчальний посібник для студентів спеціальності 174 "Автоматизація, компютерно-інтегровані технології та робототехніка"/Укладачі: О.В. Тотосько, П.Д. Стухляк, А.Г. Микитишин, В.В. Левицький, Р.З. Золотий - Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2023 - 304с. http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41166.
14. Пилипець М. І. Правила заповнення основних форм технологічних документів : навч.-метод. посіб. / Уклад. Пилипець М. І., Ткаченко І. Г., Левкович М. Г., Васильків В. В., Радик Д. Л. Тернопіль : ТДТУ, 2009. 108 с. https://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42995.
Content type: Bachelor Thesis
Koleksiyonlarda Görünür:151 — Автоматизація та компʼютерно-інтегровані технології (бакалаври)

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
KRB_Oliinyk_I_2024.pdfКваліфікаційна робота бакалавра1,31 MBAdobe PDFGöster/Aç
Avtorska_Oliinyk_I_2024.pdfАвторська довідка227,9 kBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.

Yönetim Araçları