Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45760
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.advisorЧихіра, Ігор Вікторович-
dc.contributor.advisorChykhira, Ihor-
dc.contributor.authorКоваль, Роман Ярославович-
dc.contributor.authorKoval, Roman-
dc.date.accessioned2024-07-03T12:10:59Z-
dc.date.available2024-07-03T12:10:59Z-
dc.date.issued2024-06-26-
dc.identifier.citationКоваль Р.Я., Розроблення автоматизованої системи передбачення траєкторії руху міського транспорту на основі глибокого навчання.: кваліфікаційна робота бакалавра за спеціальністю «151 — автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» / Р.Я. Коваль. – Тернопіль: ТНТУ, 2024. — 73 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45760-
dc.descriptionРоботу виконано на кафедрі ком’пютерно-інтегрованих технологій Тернопільського національного технічного університету імені Івана Пулюя Міністерства освіти і науки України Захист відбудеться 26 червня 2024 р. о 09 .00 годині на засіданні екзаменаційної комісії № 21 у Тернопільському національному технічному університеті імені Івана Пулюя за адресою: 46001, м. Тернопіль, вул.Руська, 56, навчальний корпус №1, ауд. 406uk_UA
dc.description.abstractПершим внеском роботи є дослідження типів координат і збільшення даних. Після порівняння простого LSTM, навченого з абсолютними координатами, координатами з початком координат в першій точці спостереження, координатами з початком координат в останній точці спостереження та відносними координатами, показано, що координати з початком координат в останній точці спостереження є тими, що отримати найкращі результати. Це пояснюється тим, що цей тип координат має структуру, завдяки якій мережа може зрозуміти порядок координат, а також тому, що остання точка спостереження є найважливішою, оскільки вона є останньою. Також можна стверджувати, що краще навчати мережу із середньою помилкою зміщення (ADE) як втрату замість використання середньоквадратичної помилки як втрату. Оскільки кількість вхідних зразків у наборі даних ETH-UCY та наборі даних TrajNet обмежена, було перевірено різні методи доповнення даних. Було виявлено, що додавання гаусового шуму із середнім 0 до кожної точки та випадкових обертань може значно покращити результати простого LSTM, особливо в сценах ETH і Hotel набору даних ETH-UCY. Остаточним внеском роботи є дослідження ефективності різних методів включення соціальної інформації. The first contribution of the work is the study of coordinate types and data augmentation. After comparing a simple LSTM trained with absolute coordinates, coordinates with the origin of coordinates at the first observation point, coordinates with the origin of coordinates at the last observation point, and relative coordinates, it is shown that the coordinates with the origin of coordinates at the last observation point are the ones that get the best results. This is because this type of coordinate has a structure that allows the network to understand the order of the coordinates, and because the last observation point is the most important because it is the last. It can also be argued that it is better to train the network with the average displacement error (ADE) as the loss instead of using the rms error as the loss. Since the number of input samples in the ETH-UCY dataset and the TrajNet dataset is limited, different data augmentation methods were tested. It was found that adding 0-mean Gaussian noise to each point and random rotations can significantly improve the results of a simple LSTM, especially in the ETH and Hotel scenes of the ETH-UCY dataset. The final contribution of the work is the study of the effectiveness of various methods of including social information.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП 5 1. АНАЛІТИЧНА ЧАСТИНА 6 1.1 Основні підходи до передбачення руху перешкод 6 1.2 Підходи на основі фізики 8 1.3 Використання уваги при прогнозуванні траєкторії 15 2 ПРОЄКТНА ЧАСТИНА 28 2.1 Вибір наборів даних для побудови системи прогнозування 28 2.2 Вибір метрик для прогнозування траєкторії 32 3 СПЕЦІАЛЬНА ЧАСТИНА 36 3.1 Вхідні координати 36 3.2 Базові лінії 38 3.3 Втрати при навчанні прогностичних функції траєкторії 40 3.4 Збільшення даних 43 3.5 Згорточна модель 46 3.6 Додавання соціальної інформації 51 4 БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 56 4.1 Вимоги охорони праці під час роботи з електроустаткуванням 56 4.2 Вимоги безпеки під час виконання робіт 61 4.3 Вимоги безпеки після закінчення робіт з ремонту та обслуговування електроустаткування 63 4.4 Розрахунок захисного заземлення 65 ОСНОВНІ ВИСНОВКИ КВАЛІФІКАЦІЙНОЇ РОБОТИ 71 ПЕРЕЛІК ПОСИЛАНЬ 72uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНТУ, Тернопільuk_UA
dc.subjectконтролерuk_UA
dc.subjectавтоматичний контрольuk_UA
dc.subjectавтомобільuk_UA
dc.subjectтраєкторіяuk_UA
dc.subjectнавчанняuk_UA
dc.subjectcontrolleruk_UA
dc.subjecttrajectoryuk_UA
dc.subjectcaruk_UA
dc.subjectautomatic controluk_UA
dc.subjectlearninguk_UA
dc.titleРозроблення автоматизованої системи передбачення траєкторії руху міського транспорту на основі глибокого навчанняuk_UA
dc.title.alternativeDevelopment of an Automated System for Predicting the Trajectory of Urban Transport Using Deep Learninguk_UA
dc.typeBachelor Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Коваль Р.Я., 2024uk_UA
dc.contributor.committeeMemberМикулик, Петро Миколайович-
dc.contributor.committeeMemberMykulyk, Petro-
dc.coverage.placenameТернопільський національний технічний університет ім. І. Пулюя, Факультет прикладних інформаційних технологій та електроінженерії, Кафедра комп’ютерно-інтегрованих технологійuk_UA
dc.format.pages73-
dc.subject.udc681.5uk_UA
dc.relation.references1. Christoph Schöller et al. “The Simpler the Better: Constant Velocity for Pedestrian Motion Prediction”. In: arXiv, 2019. URL : https://www.researchgate.net/publication/331887977_The_Simpler_the_Better_Constant_Velocity_for_Pedestrian_Motion_Prediction.uk_UA
dc.relation.references2. Dirk Helbing and Péter Molnár. “Social Force Model for Pedestrian Dynamics”. In: Physical Review E 51.5, 1995. pp. 4282–4286.uk_UA
dc.relation.references3. Sujeong Kim et al. “BRVO: Predicting Pedestrian Trajectories Using Velocity-Space Reasoning”. In: The International Journal of Robotics Research 34.2, 2015. pp. 201–217.uk_UA
dc.relation.references4. Kyunghyun Cho et al. “Learning Phrase Representations Using RNN Encoder-Decoder for Statistical Machine Translation”. In: arXiv abs/1406.1078, 2014. URL : https://aclanthology.org/D14-1179.pdf .uk_UA
dc.relation.references5. Alexandre Alahi et al. “Social LSTM: Human Trajectory Prediction in Crowded Spaces”. In: The IEEE Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR), 2016. URL: https://ieeexplore.ieee.org/document/7780479.uk_UA
dc.relation.references6. Ian J. Goodfellow et al. “Generative Adversarial Nets”. In: Proceedings of the 27th International Conference on Neural Information Processing Systems - Volume 2. NIPS14. MIT Press, 2014. pp. 2672–2680.uk_UA
dc.relation.references7. Anirudh Vemula, Katharina Muelling, and Jean Oh. “Social Attention: Modeling Attention in Human Crowds”. In: 2018 IEEE International Conference on Robotics and Automation (ICRA), 2017. pp. 1–7.uk_UA
dc.relation.references8. Stanford Drone Dataset Website. https://cvgl.stanford.edu/projects/uav_data/.uk_UA
dc.relation.references9. А.Г. Микитишин, М.М. Митник, П.Д. Стухляк, В.В. Пасічник Комп’ютерні мережі. Книга 1. [навчальний посібник] (Лист МОНУ №1/11-8052 від 28.05.12р.) - Львів, "Магнолія 2006", 2013. – 256 с.uk_UA
dc.relation.references10. А.Г. Микитишин, М.М. Митник, П.Д. Стухляк, В.В. Пасічник Комп’ютерні мережі. Книга 2. [навчальний посібник] (Лист МОНУ №1/11-11650 від 16.07.12р.) - Львів, "Магнолія 2006", 2014. – 312 с.uk_UA
dc.relation.references11. Микитишин А.Г., Митник, П.Д. Стухляк. Комплексна безпека інформаційних мережевих систем: навчальний посібник – Тернопіль: Вид-во ТНТУ імені Івана Пулюя, 2016. – 256 с.uk_UA
dc.relation.references12. Микитишин А.Г., Митник М.М., Стухляк П.Д. Телекомунікаційні системи та мережі : навчальний посібник для студентів спеціальності 151 «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» – Тернопіль: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2017 – 384 с.uk_UA
dc.relation.references13. Введення в комп’ютерну графіку та дизайн: Навчальний посібник для студентів спеціальності 174 "Автоматизація, компютерно-інтегровані технології та робототехніка"/Укладачі: О.В. Тотосько, П.Д. Стухляк, А.Г. Микитишин, В.В. Левицький, Р.З. Золотий - Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2023 - 304с. http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/41166.uk_UA
dc.relation.references14. Пилипець М. І. Правила заповнення основних форм технологічних документів : навч.-метод. посіб. / Уклад. Пилипець М. І., Ткаченко І. Г., Левкович М. Г., Васильків В. В., Радик Д. Л. Тернопіль : ТДТУ, 2009. 108 с. https://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42995.uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, кафедра комп'ютерно-інтегрованих технологійuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Розташовується у зібраннях:151 — Автоматизація та компʼютерно-інтегровані технології (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
KRB_Koval_R_2024.pdfКваліфікаційна робота бакалавра1,81 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити
Avtorska_Koval_R_2024.pdfАвторська довідка227,59 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора