Denne identifikatoren kan du bruke til å sitere eller lenke til denne innførselen: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45199
Tittel: Менеджмент системи університетської освіти: інтеграція інструментів штучного інтелекту та етична грамотність в Україні
Alternative titler: Management of the university education system : integration of artificial intelligence tools and ethical literacy in Ukraine
Authors: Панухник, Олена Віталіївна
Panukhnyk, Olena
Affiliation: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, м. Тернопіль, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
Bibliographic description (Ukraine): Панухник О. В. Менеджмент системи університетської освіти: інтеграція інструментів штучного інтелекту та етична грамотність в Україні. Часопис економічних реформ. Харків : Науково-виробничий журнал № 1(53), 2024. С. 86–92.
Journal/Collection: Часопис економічних реформ
Issue: 1(53)
Utgivelsesdato: mar-2024
Submitted date: jan-2024
Date of entry: 12-jun-2024
Forlag: Часопис економічних реформ
Country (code): UA
Place of the edition/event: Харків
DOI: https://doi.org/10.32620/cher.2024.1.11
UDC: 378.1:371.38:004.8
JEL: I23, O14, O31
Emneord: менеджмент освіти
education management
штучний інтелект
artificial intelligence
інформаційні технології
information technology
цифрова трансформація
digital transformation
викладання
teaching
етика
ethics
Page range: 86–92
Abstrakt: Постановка проблеми. У сучасних умовах глобалізації інноваційні технології є невіддільною частиною повсякденного життя людини, що сприяють переосмисленню освітньою спільнотою ціннісно-смислових меж існуючої вітчизняної університетської освіти та її управління, зміщуючи традиційні методи викладання та навчання до більш сучасних – студентоцентрованих та персо-налізованих на здобувачеві освіти. Мета дослідження полягає у вивченні тенденційних напрямів застосування інструментів штучного інтелекту у вітчизняних новітніх підходах університетської освіти, а також пропонування рекомендацій щодо забезпечення ефективного управління системи освіти у ЗВО. Об’єктом дослідження є процес адаптації менеджмент системи української університетської освіти до етичних засад європейської грамотності. Методи, використані в дослідженні – загальнонаукові методи, зокрема, історичний, діалектичний, порівняльний, феноменологічний, системний аналіз та метод узагальнення. Гіпотезою дослідження є припущення, що інтеграція технологій ШІ в освітню парадигму є необхідною вимогою сучасності заради європеїзації вітчизняної освіти та формування етичної менеджмент системи. Виклад основного матеріалу. У зв’язку з сьогочасними змінами постмодерного суспільства, можемо спостерігати масове впровадження технологій ШІ як продукту людської діяльності, зокрема, в університетську освітню систему, у процес викладання і навчання, що забезпечує інтерактивний підхід, індивідуалізацію навчання, адаптивність, мотивування до самостійності й самореалізації здобувача освіти. У такому контексті, інноваційні способи викладання вимагають від сучасного викладача наукової готовності, критичного й логічного мислення, здатності діяльнісно залучити здобувача до навчального процесу та ін. Оригінальність та практична значимість дослідження визначається пропонуванням заходів щодо ефективного проведення нового філософського осмислення менеджмент системи університетської освіти і науки загалом. Висновки та перспективи подальших досліджень. Вважаємо, що в умовах цифровізації освітнього простору, подальші дослідження будуть актуальними стосовно деталізованого перегляду понятійного апарату у напрямі розвитку технологій ШІ, а також особливо нагальним постане питання відстеження результатів успішності здобувачів у контексті застосування модерних способів викладання та навчання викладачами
Beskrivelse: In the modern conditions of globalization, innovative technologies are an integral part of a person's everyday life, contributing to the educational community's rethinking of the value-meaning boundaries of the existing domestic university education and its management, shifting tradi-tional methods of teaching and learning to more modern ones - student-centered and personalized for the student of education. The purpose of the research is to study the trends in the application of artificial intel-ligence tools in the domestic modern approaches to university education, as well as to offer recommenda-tions for ensuring the effective management of the education system in higher education institutions. The object of the research is the process of adapting the management system of Ukrainian university education to the ethical principles of European literacy. The methods of the research used in the research are general scientific methods, in particular, historical, dialectical, comparative, phenomenological, systemic analysis and the method of generalization. The hypothesis of the research is the assumption that the integration of AI technologies into the educational paradigm is a necessary requirement of modernity for the Europeanization of domestic education and the formation of an ethical management system. The statement of basic materi-als. In connection with the current changes in postmodern society, we can observe the mass introduction of AI technologies as a product of human activity, in particular, in the university education system, in the teaching and learning process, which provides an interactive approach, individualization of learning, adapt-ability, motivation to independence and self-realization of the learner education In this context, innovative teaching methods require a modern teacher to have scientific readiness, critical and logical thinking, the ability to actively involve the learner in the educational process, etc. The originality and practical signifi-cance of the research is determined by proposing measures for the effective implementation of a new philo-sophical understanding of the management system of university education and science in general. Conclu-sions and perspectives of further research. We believe that in the conditions of digitization of the educa-tional space, further research will be relevant regarding a detailed review of the conceptual apparatus in the direction of the development of AI technologies, and also the issue of tracking the results of the students' success in the context of the use of modern methods of teaching and learning by teachers will become espe-cially urgent
URI: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45199
ISSN: 2221-8440
Copyright owner: © Панухник О. В., 2024
References (Ukraine): 1. McCarthy J., Minsky M.L., Roches-ter N., Shannon C.E. A proposal for the Dart-mouth summer research project on Artificial In-telligence, 1955. AI Magazine. 2006. Vol. 27, № 4. P. 12-14.
2. Fukuyama F. Political order and po-litical decay : from the industrial revolution to the globalization of democracy. New York : Far-rar, Strauss and Giroux, 2014. 672 p.
3. Мартиненко С. Проблема персо-налізації та персоніфікації фахової підготов-ки та її реалізації в закладах вищої освіти : теоретичний аспект. Неперервна професійна освіта : теорія і практика. 2021. № 3 (68). С. 28-32.
4. Власюк О.П., Степаненко О.К., Приходькіна Н.О. Вплив штучного інтелекту та інформаційних технологій на мобільну освіту та навчання майбутнього. Академічні візії. 2023. № 26. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/789 (дата звернення: 10.01.2024)
5. Кабацька О.В., Шамшик О.П., Подковирофф Н.Т. Використання технологій штучного інтелекту в процесі навчання і викладання у вищій освіті. Вісник науки та освіти. 2023. № 11 (17). С. 719-735.
6. Філіпенко Л.В., Думанський О.В., Козак О.В. Академічна доброчесність в нау-ковому та освітньому середовищі закладів освіти України : погляд крізь призму наяв-ності штучного інтелекту. Академічні візії. 2023. № 19. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/ article/view/380 (дата звернення: 29.01.2024)
7. Семенишина І.В., Кочарян А.Б., Савастру Н.І. Майбутнє вищої освіти : роль онлайн-курсів та адаптивних підходів. Вісник науки та освіти. 2023. № 10 (16). С. 807-821.
8. Гончарова І.П. Використання штучного інтелекту в професійній діяльності педагога : можливості та виклики в умовах цифрового освітнього середовища. Про-фесійна діяльність педагога в умовах цифро-вого освітнього середовища : матеріали міжрегіонального науково-практичного семінару (Біла Церква, 27 квітня 2023 р.). Біла Церква : БІНПО ДЗВО «УМО» НАПН України, 2023. С. 28-33.
9. Погореленко А. Штучний інте-лект : сутність, аналіз застосування, перспек-тиви розвитку. Економічні науки. 2018. Вип. 32. С. 22-27.
10. Поліщук О., Поліщук О., Дудчен-ко В. Філософія штучного інтелекту в освітньому процесі. Humanities studies : Collection of Scientific Papers. 2022. Вип. 13 (90). С. 103-109.
11. Заячук Ю.Д. Структурні реформи та реформи освітнього менеджменту в рамках сучасного європейського простору вищої освіти. Український педагогічний журнал. 2015. № 4. С. 179-186.
12. Дмитрієва О.І., Єфименко О.В. Особливості впровадження штучного інте-лекту в сучасну вищу освіту. Технології доброчесного використання штучного інте-лекту у сфері освіти та науки : матеріали всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації (м. Одеса, 31 липня – 10 вересня 2023 року). Одеса : Видавничий дім «Гельветика». 2023. С.89-92.
13. Певень К.О., Хміль Н.А., Мако-гончук Н.В. Вплив штучного інтелекту на зміну традиційних моделей навчання та викладання : аналіз технологій для забезпе-чення ефективності індивідуальної освіти. Перспективи та інновації науки. 2023. № 11 (29). URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5496/5527 (дата звернення: 05.02.2024).
References (International): 1. McCarthy, J., Minsky, M.L., Roches-ter, N., Shannon, C.E. (2006). A proposal for the Dartmouth summer research project on Artificial Intelligence, 1955. AI Magazine, 27 (4), 12-14.
2. Fukuyama, F. (2014). Political order and political decay : from the industrial revolu-tion to the globalization of democracy. New York : Farrar, Strauss and Giroux, 672.
3. Martynenko, S. (2021). The problem of personalization and personification of profes-sional training and its implementation in institu-tions of higher education : theoretical aspect. Continuing Professional Education : Theory and Practice, 3 (68), 28-32.4. Vlasiuk, O.P., Stepanenko, O.K., Prykhodkina, N.O. (2023). Impact of artificial intelligence and information technologies on mobile education and learning of the future. Ac-ademic Visions, 26. Retrieved from: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/789 (appli-cation date: January 10, 2024)
5. Kabatska, O.V., Shamshyk, O.P., Podkovyroff, N.T. (2023). The use of artificial intelligence technologies in the process of learn-ing and teaching in higher education. Herald of Education and Education, 11 (17), 719-735.
6. Filipenko, L.V., Dumanskyi, O.V., Kozak, O.V. (2023). Academic integrity in the scientific and educational environment of educa-tional institutions of Ukraine : a view through the prism of the presence of artificial intelli-gence. Academic Visions, 19. Retrieved from: https://academy-vision.org/index.php/av/ arti-cle/view/380 (application date: January 29, 2024)
7. Semenyshyna, I.V., Kocharian, A.B., Savastru, N.I. (2023). The Future of Higher Ed-ucation : The Role of Online Courses and Adap-tive Approaches. Herald of Education and Edu-cation, 10 (16), 807-821.
8. Honcharova, I.P. (2023). The use of artificial intelligence in the professional activity of a teacher: opportunities and challenges in the conditions of a digital educational environment. Professional activity of a teacher in the condi-tions of a digital educational environment : ma-terials of the interregional scientific and practical seminar (April 27, 2023), Bila Tserkva Institute of Continuous Professional Education at the State Higher Education Institution «University of Educational Management» of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, Bila Tserkva, 28-33.
9. Pogorelenko, A. (2018). Artificial in-telligence : essence, analysis of application, pro-spects of development. Economic sciences, 32, 22-27.
10. Polishchuk, O., Polishchuk, O., Dud-chenko, V. (2022). The philosophy of artificial intelligence in the educational process. Humani-ties studies : Collection of Scientific Papers, 13 (90), 103-109.
11. Zaiachuk, Yu.D. (2015). Structural re-forms and reforms of educational management in the frames of modern European area of higher education. Ukrainian pedagogical journal, 4, 179-186.
12. Dmytriieva, O.I., Yefymenko, O.V. (2023). Peculiarities of introduction of artificial intelligence in modern higher education. Tech-nologies of honest use of artificial intelligence in the field of education and science: materials of all-Ukrainian scientific and pedagogical profes-sional development (July 31 – September 10, 2023), Odesa : Helvetica Publishing Group, 89-92.
13. Peven, K. O., Khmil, N. A., Makohon-chuk, N. V. (2023). The impact of artificial intel-ligence on changing traditional models of learn-ing and teaching: an analysis of technologies to ensure the effectiveness of individual education. Perspectives and Innovations of Science, 11 (29). Retrieved from: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/5496/5527 (application date: February 05, 2024)
Content type: Article
Vises i samlingene:Наукові публікації працівників кафедри економіки та фінансів

Tilhørende filer:
Fil Beskrivelse StørrelseFormat 
Panukhnyk O.V._ Management_ of_ the_ university_ education_ system_.pdf336,77 kBAdobe PDFVis/Åpne


Alle innførsler i DSpace er beskyttet av copyright

Administrasjonsverktøy