Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45189
Назва: Підвищення конкурентоспроможності та оцінювання впливу факторів зовнішнього середовища на ефективність функціонування готельно ресторанного підприємства (на прикладі готельно-ресторанного комплексу «Джентльмен»)
Інші назви: Increasing competitiveness and assessing the influence of external factors on the efficiency of the operation of a hotel and restaurant enterprise (HRK "Gentleman" as a case study)
Автори: Стахів, Діана Ігорівна
Stakhiv, Diana
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Бібліографічний опис: Стахів Д. І. Підвищення конкурентоспроможності та оцінювання впливу факторів зовнішнього середовища на ефективність функціонування готельно-ресторанного підприємства (на прикладі готельно-ресторанного комплексу «Джентльмен») : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 241 — готельно-ресторанна справа / наук. кер. Л. Я. Малюта. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. 80 с.
Дата публікації: чер-2024
Дата подання: чер-2024
Дата внесення: 10-чер-2024
Видавництво: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Малюта Людмила Ярославівна
Malіuta Lіudmуla
Теми: готельно-ресторанний бізнес
конкуренція
конкурентоспроможність
конкурентні переваги
конкурентний статус
інновації
стратегія
hotel and restaurant business
competition
competitiveness
competitive advantages
competitive status
innovations
strategy
Діапазон сторінок: 1-80
Короткий огляд (реферат): Стахів Д. І. Підвищення конкурентоспроможності та оцінювання впливу факторів зовнішнього середовища на ефективність функціонування готельно ресторанного підприємства (на прикладі готельно-ресторанного комплексу «Джентльмен»). Кваліфікаційна робота бакалавра: 80 сторінок, 7 рисунків, 22 таблиці, 50 літературних джерел. Об'єкт дослідження − підприємство у сфері надання послуг − готельно ресторанний комплекс «Джентльмен». Предмет дослідження − конкурентоспроможність підприємства. Метою роботи є дослідження теоретико-концептуальних основ і розробка обґрунтованих практичних рекомендацій щодо підвищення конкурентоспроможності підприємств сучасного готельно-ресторанного бізнесу. Методи дослідження − спостереження, порівняння, групування, аналіз і синтез, опитування, табличний, графічний. У роботі досліджено основні категоріальні поняття: конкуренції та конкурентоспроможності та визначено основні пріоритети її забезпечення; проаналізовано фактори впливу на конкурентоспроможність та обґрунтовано стратегічний набір для підприємств готельно-ресторанного бізнесу; дано загальну характеристику й проаналізовано основні техніко-економічні показники роботи досліджуваного підприємства − ГРК «Джентльмен, показники його конкурентоспроможності на ринку; запропоновано інноваційні рішення щодо підвищення конкурентоспроможності досліджуваного закладу індустрії гостинності. Результати дослідження рекомендовано до впровадження в діяльність досліджуваного підприємства – ГРК «Джентльмен».
Stakhiv D.I. Increasing competitiveness and assessing the influence of external factors on the efficiency of the operation of a hotel and restaurant enterprise (HRK "Gentleman" as a case study). Bachelor's thesis: 80 pages, 7 figures, 22 tables, 50 literary sources. The object of the study is an enterprise in the field of service provision, the hotel and restaurant complex "Gentleman". The subject of the study is the competitiveness of the enterprise. The purpose of the work is to study the theoretical and conceptual foundations and develop substantiated practical recommendations for increasing the competitiveness of enterprises of the modern hotel and restaurant business. Research methods - observation, comparison, grouping, analysis and synthesis, survey, tabular, graphic. The work examines the main categorical concepts: competition and competitiveness and defines the main priorities of its provision; the factors affecting competitiveness were analyzed and the strategic recruitment for hotel and restaurant business enterprises was substantiated; the general characteristics are given and the main technical and economic indicators of the work of the researched enterprise - GRK "Gentleman", indicators of its competitiveness on the market are analyzed; innovative solutions are proposed to increase the competitiveness of the researched institution of the hospitality industry. The results of the study are recommended for implementation in the activity of the enterprise under study - HRK "Gentleman".
Зміст: ВСТУП...8 Розділ 1 Теоретико-концептуальні основи підвищення конкурентоспроможності підприємств готельно ресторанного бізнесу ...13 1.1. Конкуренція та конкурентоспроможність як ключові чинники забезпечення розвитку сучасного підприємства готельно-ресторанного бізнесу ...13 1.2. Фактори впливу на конкурентоспроможність та обґрунтування стратегічного набору для підприємств готельно-ресторанного бізнесу ...19 Висновки до розділу 1...25 Розділ 2 Аналізування конкурентоспроможності підприєм ства індустрії гостинності – ГРК «Джентльмен»...27 2.1. Загальна характеристика ГРК «Джентльмен» на ринку надання послуг індустрії гостинності Тернопільського регіону...27 2.2. Аналізування факторів впливу та показників виробничо-господарської і фінансової діяльності ГРК «Джентльмен»...34 Висновки до розділу 2...44 Розділ 3 Шляхи підвищення конкурентоспроможності підприємства готельного типу на ринку індустрії гостинності...47 3.1. Інноваційні рішення підвищення конкурентоспроможності вітчизняного закладу індустрії гостинності – ГРК «Джентльмен»….47 3.2. Підвищення конкурентоспроможності ГРК «Джентльмен» за рахунок удосконалення системи управління персоналом...54 Висновки до розділу 3...64 Розділ 4 Основи охорони праці, безпека життєдіяльності….66 4.1. Розробка концепції безпеки готельного чи ресторанного підприємства...66 4.2. Аналіз можливих небезпек та загроз для готельного чи ресторанного підприємства...70 Висновки і пропозиції...72 Бібліографія...76
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/45189
Власник авторського права: © Стахів Д.І., 2024
Перелік літератури: 1. Азарян О. М., Донець А. А. Науково-практичний підхід до оцінювання конкурентного стану підприємства на ринку готельних послуг. Торгівля і ринок України. 2013. Вип. 36. С. 111–119.
2. Багрова І.В., Нефедова О.Г. Складові та фактори конкурентоспроможності. Науковий журнал «Вісник економічної науки України». 2017. № 1(11). С.11-16.
3. Білоус С. В., Красько А. Б., Безручко Л. С. Підвищення конкурентних переваг готельно-ресторанних та туристичних підприємств за допомогою методів менеджменту. Економіка та суспільство. 2021. № 23. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/162/156.
4. Борисенко З.М. Основи конкурентної політики: Підручник. К.: Таксон, 2014. 704 с.
5. Вовк І.П., Вовк Ю.Я. Проблеми і перспективи розвитку готельного бізнесу в Україні // Матеріали VІІ Міжнародної науково-технічної конференції молодих учених та студентів. Актуальні задачі сучасних технологій (Тернопіль 28-29 листопада), Тергопіль: ТНТУ, 2018. С.142.
6. Войчак, А. В., Камишніков Р. В. Конкурентні переваги підприємства: сутність і класифікація. Маркетинг в Україні. 2015. №2. С. 50–54.
7. Волинський, Г. Про конкурентні переваги в умовах глобалізації. Економіка України. 2006. №12. С. 68–72.
8. Воронкова А. Концепція управління конкурентоспроможним потенціалом підприємства. Економіст. 2007. №8. С. 14–17.
9. Гайдук, В. А. Розвиток теорії конкурентних переваг. Інвестиції: практика та досвід. 2007. №2. С.20–23.
10. Гарачук Ю.О. Підвищення ефективності діяльності підприємства за рахунок управління конкурентоспроможністю. Актуальні проблеми економіки. 2018. №2. С. 60–65.
11. Герман О. М. Стратегічна маркетингова спрямованість як складова забезпечення довгострокової конкурентоспроможності торговельного підприємства. Актуальні проблеми економіки. 2018. №6. С.72–77.
12. Головко О. Організація готельного господарства: навч. посіб.; М-во освіти і науки України, Мукачівський державний університет. К.: Кондор, 2011. 408 с.
13. Гречаник Н. Я. Методичні засади дослідження методів і механізмів конкурентоспроможності. Інноваційна економіка. 2015. №2. С.123–130.
14. Давидова О. Ю., Писаревський І. М. Сучасний стан та перспективи розвитку готельного бізнесу в Україні. Збірник наукових праць ХДУХТ “Економічна стратегія і перспективи розвитку сфери торгівлі та послуг”. 2018. Випуск 2 (8), частина 2. С. 215-219.
15. Давидюк Ю.В. Конкурентоспроможність підприємств готельного бізнесу: стратегічні підходи. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції аспірантів, молодих учених та студентів, присвяченої Дню науки (травень 2017 р.). Житомир: ЖДТУ, 2017. Т.2. С.84-86.
16. Дишкантюк О.В. Теоретичні основи функціонування індустрії гостинності. Економіка: реалії часу. 2015. № 6 (22). С. 96–101.
17. Дячун М., Малюта Л. Особливості формування конкурентних переваг як важливого фактору успішної діяльності підприємств індустрії гостинності. Матеріали ІІ Міжнародної науковопрактичної конференції «Світові досягнення і сучасні тенденції розвитку туризму та готельно-ресторанного господарства» ( м. Запоріжжя, 10 листопада 2023 р.). Запоріжжня, 2023. С.908-911.
18. Жуковський М. О. Трудові ресурси як складова конкурентоспроможності підприємства. Актуальні проблеми економіки. 2017.– №2. С. 54–59.
19. Загородній А. Г. Оцінювання конкурентоспроможності інноваційної продукції у процесі вибору інноваційної стратегії підприємства. Фінанси України. 2007. №1. С.99–110.
20. Кирилов Ю.Є., Грановська В.Г., Алєщенко Л.О. Формування конкурентних переваг суб’єктів туристичної галузі. Економіка АПК. 2020. № 5. С. 45-50.
21. Косій Т. М. Сучасний стан розвитку готельного господарства України // Матеріали ІІІ міжнародної науково-практичної конференції “Індустрія гостинності в країнах Європи”. 4-6 грудня 2018 р. Сімферополь: ВіТроПринт, 2018. С.152-154.
22. Круль Г. Я. Основи готельної справи: навч. посіб. М-во освіти і науки України, Чернівецький нац. ун-т ім. Юрія Федьковича. К.: Центр учбової літератури, 2011. 367 с.
23. Кузнецова Н. М. Основи економіки готельного та ресторанного господарства. К.: Інститут туризму, 1997. 176 с.
24. Малюта Л.Я., Кузь Т.І., Нагорняк Г.С., Островська Г.Й. Підходи стратегічного управління у контексті забезпечення розвитку туристичної індустрії. Галицький економічний вісник. 2021. Вип. 4 (71). С. 85-91.
25. Малюта Л. Стратегічне управління інноваційним розвитком підприємства : навч. посібник. Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2016. 232 с.
26. Малюта Л., Федишин І. Вплив криз на розвиток туристичного бізнесу. Електронне наукове фахове видання" Соціально-економічні проблеми і держава". 2020. Вип.1 (22). С. 36-47.
26. Мельник Л.М., Паляниця В.А. До програми розвитку туризму в післякризовий період // Матеріали Ⅷ Міжнародної науково-практичної конференції «Формування механізму зміцнення конкурентних позицій національних економічних систем у глобальному, регіональному та локальному вимірах». Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2022. С.30-32.
27. Мальська М. П., Пандяк І. Р. Готельний бізнес: теорія та практика: підруч. М-во освіти і науки України, Львівський нац. ун-т ім. І. Франка. К.: Центр учбової літератури, 2012. 470 с.
28. Маначинська Ю.А. Готельне господарство України: проблеми та перспективи функціонування в сучасних умовах кризової економічної ситуації. 78 Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. 2009. Вип. 2. С. 217–222.
29. Мартиненко, М. М. Конкурентні переваги як шлях до розвитку підприємницької діяльності. Актуальні проблеми економіки. 2018. №3. С.88– 96.
30. Морозова О., Морозов О. Індустрія гостинності: перспективи її розвитку в Україні. Приазовський економічний вісник. 2020. Вип. 2(19). С. 50– 58.
31. Нагернюк Д.В., Нещадим Л.М., Тимчук С.В. Формування конкурентоспроможності підприємств готельної індустрії. Економіка і суспільство. Вип. 13. 2017. С. 620-624.
32. Ольшанський О.В. Заходи підвищення конкурентоспроможності підприємств туристичного профілю. Харків : ХДУХТ, 2013. С. 291–297.
33. Петренко Н., Терещук Н., Новак Л. Проектування системи управління якістю послуг готельно-ресторанного господарства: аспект стандартизації. Економіка та суспільство. 2022. № 35. URL: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1084/1041.
34. Пічугіна М.А., Щербакова А.С. Характеристика чинників підвищення конкурентоспроможності промислових підприємств. Сучасні проблеми економіки та підприємництво. Київ: НТУУ «КПІ», 2013. №12. С.190-196.
35. Родіонова Ю.М. Чинники формування конкурентних переваг підприємств України.Актуальні проблеми економіки. 2017. №5. С. 129–138.
36. Статистичний щорічник України за 2020, 2021, 2022 р.р. URL: https://ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u
37. Стойко І.І. Індустрія туризму: проблеми і перспективи відновлення та оновлення готельного бізнесу після пандемії коронавірусу // Соціально економічні проблеми і держава. 2021. Вип. 2 (25). С. 221-233. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21siippk.pdf
38. Стручок В.С. Методичний посібник для здобувачів освітнього ступеня «магістр» всіх спеціальностей денної та заочної (дистанційної) форм 79 навчання «Безпека в надзвичайних ситуаціях». Тернопіль: ФОП Паляниця В. А. 156 с. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39196.
39.Теслюк Н. Стратегії підприємства по досягненню конкурентних переваг. Економіка. Фінанси. Право. 2015. №11. С.17–20.
40. Цалко Т.Р., Харченко Т. О., Хондока А. М. Особливості формування конкурентних переваг на підприємстві. Ефективна економіка. 2019. № 9. [Електроний ресурс]. Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=7261
41. Царенко, О. В. Генезис та еволюція теорії конкурентних переваг. Економіка та держава. 2007. №12. С. 16–18.
42. Цогла О. О. Формування конкурентних переваг підприємства шляхом диверсифікації його діяльності. Актуальні проблеми економіки. 2016. №4. С.104–109.
43. Чорна І. В. Діагностика діяльності підприємств готельного господарства. URL: http://knowledge.allbest.ru/spor t/2c0b65625b3ac68b4d43b88421206d37_1.html
44. Чулаков П. Г. Дослідження конкретних стратегій та ідентифікація конкурентних переваг підприємств. Економіка та держава. 2007. №12. С. 19–20.
45. Шандова, Н. Ключові елементи системи забезпечення конкурентних переваг підприємств. Актуальні проблеми економіки. 2014. №11. С.48–53.
46. Шиманська К., Остапенко Я. Стан діяльності підприємств готельного господарства в Україні та особливості: обліково-контрольний аспект. Вісник ЖДТУ: Економіка, управління та адміністрування. 2014. Вип. 1(67). С. 59–67.
47. Яремко З.М., Тимошук С.В., Третяк О.І. Охорона праці: навч. посіб. Львів: Видавничий центр ЛНУ імені Івана Франка, 2010. 234с.
48. But T. Methodological approaches to assessing the SMARTspecialization relevance to the tourism industry. Management and Entrepreneurship: Trends of Development. 3(25). 2023. P .82-93. doi: https://doi.org/10.26661/2522-1566/2023
49. Vovk, I. P., Vovk, Y. Y. Development of family leisure activities in the hotel and restaurant businesses: Psychological and pedagogical aspects of animation activity. Economics, Management and Sustainability. №2(1). 2017. P. 67-75.
50. Li Liangqing. Incentive Mechanism Strategies in Hotel Management Culture. Contemporary Tourism. 2020. Vol. 11, №. 6. P. 64–66.
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:241 — Готельно-ресторанна справа (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
dyplom_ Stakhiv D_I_2024.pdf.pdf1,26 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити
Авторська довідка_ Стахів.docx20,65 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора