Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44748
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВладимир, Ольга Михайлівна-
dc.contributor.authorШерстюк, Роман Петрович-
dc.date.accessioned2024-05-02T09:49:09Z-
dc.date.available2024-05-02T09:49:09Z-
dc.date.issued2024-02-
dc.identifier.citationВладимир, О., & Шерстюк, Р. (2024). Ейдетика на службі готельно-ресторанного бізнесу: смак, дизайн та етичність застосування. International Science Journal of Management, Economics & Finance, 3(1), 47–61. https://doi.org/10.46299/j.isjmef.20240301.05uk_UA
dc.identifier.issn2720-6394-
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44748-
dc.description.abstractСучасний стан готельно-ресторанного бізнесу України зазвав значних змін впродовж останніх років. Спершу він відчув негативний вплив пандемії, зумовленої поширенням Covid-19, тепер переживає наслідки повномасштабного воєнного вторгнення росії в Україну. З метою збереження та зміцнення позицій на ринку готельно-ресторанних послуг підприємства даної сфери діяльності шукають шляхи вирішення існуючих проблем та можливості подальшого зростання. У статті проведено аналіз досліджень поняття ейдетики та ейдетизму, розкрито його сутність та найпоширеніші сфери прояву і застосування. З’ясовано, що ейдетизм найчастіше застосуються такими науками як філософія, психологія та педагогіка. Описано основні форми пам’яті образів, зокрема, послідовні образи та уявні образи. Проаналізовано роботу та основні досягнення школи ейдетизму. Досліджено загальні особливості розвитку готельно-ресторанного бізнесу в Україні, а також особливості діяльності ресторанів з українською кухнею в інших країнах світу. У статті обґрунтовано доцільність застосування прийомів ейдетизму у розвитку готельно-ресторанного бізнесу, оскільки ейдетика це не лише спроможність нашого мозку відтворювати у пам’яті матеріальні образи, які ми бачили раніше. Наш мозок може відтворити у пам’яті й нематеріальні образи – певну атмосферу, відчуття, стан душі, завдяки таким чуттям як смак, нюх та звук. Готелі та ресторани з допомогою національних страв, їхніх ароматів та смаків, а також з допомогою дизайнерських інтер’єрів, які відтворюють відповідну культуру, з допомогою автентичного просторово-предметного оформлення, можуть відтворити відповідну атмосферу і, таким чином, занурити відвідувача у відповідну культуру чи епоху.uk_UA
dc.description.abstractThe hotel and restaurant business in Ukraine has been changed significantly in recent years. At first it was negatively impacted by the Covid-19 pandemic. Nowadays it’s experiencing the consequences of a full-scale military invasion of Russia in Ukraine. Companies operating in the field of hotel and restaurant business are looking for a way to solve existing problems and for opportunity to grow to preserve and strengthen their positions. The article analyzes research on the concepts of eidetics and eidetism, reveals its essence and the most common areas of manifestation and application. It was found that eidetism is most often applied by such sciences as philosophy, psychology, and pedagogy. The main forms of image memory were described, in particular, sequential images and imaginary images. The work and main achievements of the school of eidetism were analyzed. The general features of the development of the hotel and restaurant business in Ukraine, as well as the activities of restaurants with Ukrainian cuisine in other countries of the world, were studied. The article substantiates the expediency of using eidetic techniques in the development of the hotel and restaurant business, since eidetics is not only the ability of our brain to reproduce in memory material images that we have seen before. Our brain can also reproduce intangible images in memory - a certain atmosphere, feeling, state of mind, thanks to our senses like taste, smell, and sound. Hotels and restaurants, with the help of appropriate dishes, their aromas and tastes, as well as with the help of designer interiors reproducing the relevant culture, with the help of authentic spatial and object design, can reproduce the appropriate atmosphere and immerse the visitor in the relevant culture or era.uk_UA
dc.format.extent47-61-
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherInternational Science Groupuk_UA
dc.relation.urihttps://doi.org/10.46299/j.isjmef.20240301.05uk_UA
dc.relation.urihttp://www.ukrstat.gov.ua/uk_UA
dc.relation.urihttps://biz.nv.ua/ukr/consmarket/maliy-biznes-perestav-vidkrivati-restorani-novini-ukrajini-50333504.htmluk_UA
dc.relation.urihttps://kp.ua/ua/economics/a658958-olha-nasonova-restorani-pid-chas-vijni-tse-psikholohichnij-pritulokuk_UA
dc.relation.urihttps://inshe.tv/economics/2024-01-03/819091/uk_UA
dc.relation.urihttps://delo.ua/uk/business/restorannii-biznes-u-vojennii-cas-yaka-yiza-primishhennya-ta-v-yakix-mistax-koristuyutsya-popitom-398364/uk_UA
dc.relation.urihttps://www.radiosvoboda.org/a/varenyky-pidkoriuiut-ameryku-restorany-shcho-populiaryzuiut-ukrainsku-kukhniu-v-ssha-ta-kanadi/29741368.htmluk_UA
dc.subjectейдетикаuk_UA
dc.subjectготельно-ресторанний бізнесuk_UA
dc.subjectсмакuk_UA
dc.subjectпам’ятьuk_UA
dc.subjectдизайнuk_UA
dc.subjectкомфортuk_UA
dc.subjectбізнес-культура,uk_UA
dc.subjectпрофесійна етика,uk_UA
dc.subjectнаціональні традиції та культураuk_UA
dc.subjectвійнаuk_UA
dc.subjecteideticsuk_UA
dc.subjecthotel and restaurant businessuk_UA
dc.subjecttasteuk_UA
dc.subjectmemoryuk_UA
dc.subjectdesignuk_UA
dc.subjectcomfortuk_UA
dc.subjectbusiness cultureuk_UA
dc.subjectprofessional ethicsuk_UA
dc.subjectnational traditions and cultureuk_UA
dc.subjectwaruk_UA
dc.titleЕйдетика на службі готельно-ресторанного бізнесу: смак, дизайн та етичність застосуванняuk_UA
dc.title.alternativeEidetic at the service of the hotel and restaurant business: taste, design and the ethic of applicationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.rights.holder© Вдладимир Ольга, Шерстюк Роман 2024uk_UA
dc.coverage.placenameGdańsk, 2b, Szczecińska Street, loc. 19, 80-392 POMORSKIE province, district of Gdańskuk_UA
dc.format.pages15-
dc.relation.references1) Erich Rudolf Jaensch (1999). Eidetic Imagery and Typological Methods of Investigation: Their Importance for the Psychology of Childhood, the Theory of Education, and General Psychology. Routledge, 136.uk_UA
dc.relation.references2) Чупріна Н. В., Струмінська Т. В. (2017). Сучасні технології дизайн-діяльності. Київ: КНУТД. 416.uk_UA
dc.relation.references3) Буєвська Т.І. (2016). Використання елементів ейдетики як метод розвитку пам’яті школярів на уроках іноземної мови. Німецька мова в школі. № 4 (76).uk_UA
dc.relation.references4) Паридуха О.Ю. (2005). «Ейдетика» – інноваційна технологія навчання. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: зб. наук. пр. Київ-Вінниця: ТОВ фірма «Планер». Випуск 7. 497. С. 32-36uk_UA
dc.relation.references5) Кривоніс М. Л., Дроботій О. Л. (2012). Ейдетика як засіб підготовки дитини до школи. Харків: Ранок. 160.uk_UA
dc.relation.references6) Владимир О., Капаць К. (2022). Ресторанний бізнес: прибутковість та інші виклики воєнного часу. Трансформація бізнесу для сталого майбутнього: дослідження, діджиталізація та інновації: збірник тез доповідей ІІ Міжнародної науково-практичної конференції. Тернопіль: ФОП Паляниця В.А. С. 116-118.uk_UA
dc.relation.references7) Владимир О., Бажанова Н. (2022). Суспільні виклики та соціальна відповідальність бізнесу у час війни. Соціально-економічні проблеми і держава. Вип. 2 (27). С. 45-62.uk_UA
dc.relation.references8) Гапоненко Г.І., Євтушенко О.В., Шамара І.М., Холодок В.Д. (2021). Основні тенденції розвитку ресторанного господарства України в сучасних умовах. Вісник ХНУ імені В.Н. Каразіна. Серія « Міжнародні відносини. Економіка. Країнознавство. Туризм», 14, 132-141.uk_UA
dc.relation.references9) Владимир О. М. (2021). Основні тенденції розвитку підприємств готельно-ресторанного бізнесу та сфери туризму у 2019-2021 роках // Гостинність, сервіс, туризм: досвід, проблеми, інновації: тези доповідей VІІІ Міжнар. наук.-практ. інтернет-конф. Київ: Вид. центр КНУКіМ. С. 311-315.uk_UA
dc.relation.references10) Офіційний сайт Держкомстату України. Available at: http://www.ukrstat.gov.ua/uk_UA
dc.relation.references11) Іванов О. Занепад малого бізнесу. Кількість ресторанних ФОПів впала вдвічі – дуже сумна інфографіка за шість років. Бізнес NV: 21.06.2023. Available at: https://biz.nv.ua/ukr/consmarket/maliy-biznes-perestav-vidkrivati-restorani-novini-ukrajini-50333504.htmluk_UA
dc.relation.references12) Владимир О. М., Химич І. Г., Капаць К. М. (2023). Вплив війни на формування смаків українців у споживанні ресторанної їжі. Наука, інновації, бізнес: проблеми, перспективи і сьогочасні тренди розвитку: матеріали ХI-ої Всеук. наук.-практ. конф. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А. С. 27-28.uk_UA
dc.relation.references13) Насонова О. Ресторани під час війни – це психологічний захист. Available at: https://kp.ua/ua/economics/a658958-olha-nasonova-restorani-pid-chas-vijni-tse-psikholohichnij-pritulokuk_UA
dc.relation.references14) Коваленко Л.Г. (2016). Асортиментна політика закладів ресторанного господарства України. Економіка та суспільство. №5. С. 160-163.uk_UA
dc.relation.references15) Кушнір І. Ю. (2021). Ресторанне господарство Рівненщини та його місце в індустрії гостинності. Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня вищої освіти «бакалавр». Рівне: ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет» імені академіка Степана Дем’янчука. 51.uk_UA
dc.relation.references16) Полотай Б. Я. Жмур-Клименко Б. В. (2022). Ресторанний бізнес під час війни. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. №7. С.37-42.uk_UA
dc.relation.references17) Українські ресторанні мережі випередили McDonaldʼs – рейтинг від Forbes. INSHE.TV Економіка: 03.01.2024. Available at: https://inshe.tv/economics/2024-01-03/819091/uk_UA
dc.relation.references18) Таранова Є. (2022) Ресторанний бізнес у воєнний час: яка їжа, приміщення та в яких містах користуються попитом. Available at: https://delo.ua/uk/business/restorannii-biznes-u-vojennii-cas-yaka-yiza-primishhennya-ta-v-yakix-mistax-koristuyutsya-popitom-398364/uk_UA
dc.relation.references19) Вареники підкорюють Америку: 5 ресторанів, що популяризують українську кухню в США .Голос Америки. Радіо Свобода: 30.01.2019. Available at: https://www.radiosvoboda.org/a/varenyky-pidkoriuiut-ameryku-restorany-shcho-populiaryzuiut-ukrainsku-kukhniu-v-ssha-ta-kanadi/29741368.htmluk_UA
dc.relation.references20) Владимир О. (2021). Еволюція дизайну об’єктів готельно-ресторанного бізнесу: від функціонального до системного підходу. Деміург: ідеї, технології, перспективи дизайну. Вип.1.(4). С. 45-58. DOI: 10.31866/2617-7951.4.1.2021.236119uk_UA
dc.relation.references21) Владимир О. М. (2021). Еволюційні зміни у розумінні дизайну об'єктів готельно-ресторанного бізнесу. Дизайн після епохи постмодерну: ідеї, теорія, практика: матер. Всеукр. наук.-практ. конф. Київ: КНУКіМ. С. 51-56.uk_UA
dc.relation.references22) Владимир О.М. (2020). Дизайн готельних комплексів: практичність та концептуальність. Теоретичні та практичні питання узгодження інтересів розвитку територіальної системи: матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції. Харків: ХНУ імені В. Н. Каразіна. C. 225-227.uk_UA
dc.identifier.citationenVladymyr, O., & Sherstiuk, R. (2024). Eidetic at the service of the hotel and restaurant business: taste, design and the ethic of application. International Science Journal of Management, Economics & Finance, 3(1), 47–61. https://doi.org/10.46299/j.isjmef.20240301.05uk_UA
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.46299/j.isjmef.20240301.05-
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Українаuk_UA
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1244-101X-
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6253-9421-
dc.citation.journalTitleInternational Science Journal of Management, Economics & Finance-
dc.citation.issue3(1)-
dc.citation.spage47-
dc.citation.epage61-
dc.coverage.countryPLuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації працівників кафедри управління інноваційною діяльністю та сферою послуг

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
j.isjmef.20240301.05.pdfЕйдетика на службі готельно-ресторанного бізнесу: смак, дизайн та етичність застосування783,67 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора