Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44240
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.advisorКужда, Тетяна Іванівна-
dc.contributor.authorMulundu, Doreen-
dc.contributor.authorМулунду Д.-
dc.date.accessioned2024-02-01T16:09:23Z-
dc.date.available2024-02-01T16:09:23Z-
dc.date.issued2024-01-30-
dc.date.submitted2024-01-19-
dc.identifier.citationМулунду Д. Дослідження управління збутовою діяльністю та брендом організації на прикладі “EDJS network” : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. „073 — менеджмент“ / наук. кер. Т. І. Кужда. Тернопіль : Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2024. 68 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44240-
dc.description.abstractThe object of investigation is the sales and brand management of the EDJS network LTD. The aim of the Master paper is to find the ways of improving sales and brand management of the EDJS network LTD. The results are obtained with the following research methods: time series, comparative, econometric, financial analysis, payback period, profitability index, net present value, forecasting and fuzzy model. The recommendations concerning the sales management of the EDJS Network LTD by using forecasting tools have been developed. Some recommendations regarding brand management of the EDJS Network LTD by identifying opportunities to create a brand in the company, using conceptual model of a brand have been designed. The improvements concerning company activity and sales management by opening a new trade boutique have been substantiated.uk_UA
dc.description.abstractОб’єктом дослідження є управління збутовою діяльністю та брендом EDJS network. Метою магістерської роботи є пошук шляхів удосконалення збутової діяльності та бренду компанії EDJS network». Результати отримані за допомогою таких методів дослідження: аналізу (порівняльного, економетричного, часових рядів, фінансового), періоду окупності, індексу прибутковості, чистої теперішньої вартості, прогнозування та нечіткої моделі. Розроблено рекомендації щодо покращення управління збутовою діяльністю EDJS network з використанням інструментів прогнозування. Наведено пропозиції щодо покращення управління брендом через виявлення можливостей формування бренду компанії, формування концептуальної моделі бренду компанії. Покращення господарської діяльності та управління збутом через відкриття нової торговельної точки обґрунтовано в роботі.uk_UA
dc.description.tableofcontentsIntroduction Chapter 1.The theoretical framework and studies 1.1. Meanings and definitions of sales management 1.2. Theoretical review of brand management in the organization 1.3. Factors affecting sales and brand management in the organization Chapter 2. Research and analysis 2.1. EDJS Network LTD introduction 2.2. Analysis of the EDJS Network LTD sales management 2.3. Study of the prerequisites for the brand management in the EDJS Network LTD Chapter 3. Recommendations 3.1. Recommendations concerning the EDJS Network LTD sales management 3.2. Recommendations as for brand management in the company 3.3. Recommendations as for economic activity improvement Chapter 4. Occupational health and safety in emergencies 4.1 Occupational health at work 4.2 Notification of the population about the threat and occurrence of emergency situation Conclusions References Appendicesuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectsales revenueuk_UA
dc.subjectservice revenueuk_UA
dc.subjectorganizational chartuk_UA
dc.subjectsales managementuk_UA
dc.subjectbranduk_UA
dc.subjectbrand managementuk_UA
dc.subjectsocial growthuk_UA
dc.subjectrepeat customer ratiouk_UA
dc.subjectsales revenue forecastuk_UA
dc.subjectnet profit forecastuk_UA
dc.subjectpayback perioduk_UA
dc.subjectprofitability indexuk_UA
dc.titleДослідження управління збутовою діяльністю та брендом організації на прикладі “EDJS network”uk_UA
dc.title.alternativeResearch of sales and brand management in the organization (“EDJS network” as a case study)uk_UA
dc.typeMaster Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Doreen Mulundu, 2024uk_UA
dc.contributor.committeeMemberФедишин, Ірина Богданівна-
dc.coverage.placenameТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject.udc658.8uk_UA
dc.relation.references1. Tilde Heding, Charlotte F. Knudtzen, Mogens Bjerre. Brand management : research, theory and practice. 2009. Publisher Routledge. 2008. 288 p.uk_UA
dc.relation.references2. Pashchenko O. P., Zakapko O. I., Borushchak N. O. Theoretical and practical aspects of brand management of restaurant enterprises. Economics and enterprise management. 2020. № 1. pp. 126-131.uk_UA
dc.relation.references3. Melnychuk L. S. Brand management of enterprises as a factor success in the market. Scientific works. Economy. 2018. Iss.300. Vol 12. pp. 17-20.uk_UA
dc.relation.references4. Mendes L., Sepulcri Chr. Bonella, Mainardes E. Wagner. Brand orientation: a systematic literature review and research agenda. Spanish Journal of Marketing. 2020. Vol. 24. №1. pp. 97-113.uk_UA
dc.relation.references5. Gallart-Camahort V., Fiol L. Callarisa, Garcia J. S. Retail Brand Management : a literature review. 2020. Vol. 24. Iss. 4. URL: https://www.abacademies.org/articles/retail-brand-management-a-literature-review-9513.htmluk_UA
dc.relation.references6. Saraf R. A., Sujatha S. Viewing brand management in a new approach. International Journal of Mechanical Engineering and Technology (IJMET). Vol. 9. Iss. 6. 2018. pp. 929-939.uk_UA
dc.relation.references7. Montanari M. G., Giraldi J. de M. E. A theoretical study on country brand and its management. Revista Eletrônica de Negócios Internacionais. 2018. Vol. 13. №2. pp. 14-29uk_UA
dc.relation.references8. Ramirez S. A. O., Veloutsou Cl., Morgan-Thomas A. A systematic literature review of brand commitment: definitions, perspectives and dimensions. Athens Journal of Business & Economics. 2017. Vol. 3. Iss. 3. Pp. 305-332.uk_UA
dc.relation.references9. Timchenko O. Theoretical essence of the concept of sales management. Economic strategy and prospects for the development of trade and services. 2021. Iss. 2(34). Pp. 74-81.uk_UA
dc.relation.references10. Matviyets O., Koshivska M. Sales management as part of economic activity of enterprise. Modern Economics. 2018. №10. Pp. 122-128.uk_UA
dc.relation.references11. Goncharenko I., Tsziavei Ye. Improvement of the enterprise sales management. II All-Ukrainian Scientific and Practical Conference “Actual problems of innovative development of cluster entrepreneurship in Ukraine”. 2015. Pp. 134-137.uk_UA
dc.relation.references12. Bilovodska О. А. Marketing distributive and sales policy: research of essence, role and importance. Marketing and Innovation Management. 2017. №2. Pp. 86-97.uk_UA
dc.relation.references13. Saliuk A. P., Kholodnyi H. O. The Formation of the Company’s Brand: Factors of Influence and Peculiarities. BUSINESSINFORM. 2018. №9. Pp. 265-271.uk_UA
dc.relation.references14. Ivanochko N. V. Features of factors influence on the sales amangement of the enterprise. Bulletin of the Carpathian University. 2015. Issue XI. Pp. 135-140.uk_UA
dc.relation.references15. Kitwe : Inclusive Urban Economic Development Diagnostic URL: http://icedfacility.org/wp-content/uploads/2018/04/Urban-growth-diagnostic_Kitwe_Zambia.pdfuk_UA
dc.relation.references16. List of Companies in Kitwe, Zambia URL: https://www.zambiayp.com/location/Kitweuk_UA
dc.relation.references17. Kitwe, Zambia URL: https://www.britannica.com/place/Copperbelt-province-Zambiauk_UA
dc.relation.references18. EDJS Network LTD URL: https://www.facebook.com/p/EDJS-Network-LTD-100063781433755/?paipv=0&eav=AfZUnLrSXDr6yZxCkIwrE_zVvCoost9EB0fjTHzYuumgdXrVvjR9FgWKiLMET6pqmbw&_rdruk_UA
dc.relation.references19. 10 Brand Metrics To Evaluate Your Brand Marketing Strategy URL: https://www.marq.com/blog/brand-metricsuk_UA
dc.relation.references20. Measuring sales performance: The 16 key metrics that highly productive teams monitor URL: https://www.airops.com/blog/sales-performance-metricsuk_UA
dc.relation.references21. Гевко О. Б. Етапи розроблення стратегії брендингу. Галицький економічний вісник. 2011. №1(30). С. 185-197.uk_UA
dc.identifier.citationen.uk_UA
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
Koleksiyonlarda Görünür:073 — менеджмент

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Master paper_Mulundu Doreen.pdfКРМ Mulundu Doreen1,89 MBAdobe PDFGöster/Aç
Авторська довідка Doreen.pdfАвторська довідка Mulundu Doreen498,72 kBAdobe PDFGöster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.

Yönetim Araçları