Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44004
Назва: Вплив соцмереж на формування агресивності підлітків
Інші назви: Influence of social media on the formation of aggression in teenagers
Автори: Гривна, Данило Юрійович
Hryvna, Danylo
Приналежність: ТНТУ
Бібліографічний опис: Гривна Д.Ю. Вплив соцмереж на формування агресивності підлітків:кваліфікаційна робота на здобуття освітнього рівня бакалавр за спеціальністю "053- психологія". Тернопіль, 2023. 72с.
Дата публікації: чер-2023
Дата подання: чер-2023
Дата внесення: 23-січ-2024
Видавництво: ТНТУ
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: ТНТУ
Науковий керівник: Вишньовський, Василь Володимирович
Vyshnovskyi, Vasyl
УДК: 159.9
Теми: соцмережі
social media
агресія
aggression
підлітки
teenagers
Діапазон сторінок: 72
Короткий огляд (реферат): Ця робота досліджує взаємозв'язок між використанням соціальних медіа та формуванням агресії серед підлітків. З поширенням соціальних медіа-платформ в останні роки з'явилися побоювання щодо їх можливого впливу на поведінку та благополуччя підлітків. Метою цього дослідження є вивчення конкретних способів, за допомогою яких соціальні медіа можуть сприяти розвитку агресії у підлітків. Дослідження використовує змішаний підхід, поєднуючи кількісні опитувальники та інтерв'ю для отримання комплексних даних. Кількісна частина включає адміністрування стандартизованих опитувальників великій групі підлітків, що оцінюють їх рівень використання соціальних медіа, вплив агресивного контенту та агресивну поведінку. Якісна фаза передбачає проведення інтерв'ю з підгрупою учасників для отримання уявлень щодо їх досвіду, сприйняття та ставлення до соціальних медіа та агресії. У дослідженні використовуються різноманітні теоретичні підходи, зокрема теорії соціального навчання, культивації та звикання, а також роль соціального порівняння та онлайн-дезінгібіції. Шляхом вивчення цих теоретичних рамок у контексті соціальних медіа, дослідження має на меті ідентифікувати механізми, через які вплив агресивного контенту у соціальних медіа може впливати на формування агресивної поведінки у підлітків. Очікується, що результати цього дослідження внесуть свій внесок у наявний науковий корпус знань щодо впливу соціальних медіа на поведінку підлітків, зокрема стосовно агресії. Передбачається, що дослідження нададе цінні уявлення про потенційні ризики, пов'язані з надмірним використанням соціальних медіа, та сприятиме розробці доказово обґрунтованих стратегій та інтервенцій з метою зменшення агресії серед підлітків у цифрову епоху.
This thesis examines the relationship between social media usage and the formation of aggression among teenagers. With the widespread adoption of social media platforms in recent years, concerns have arisen regarding their potential impact on adolescent behavior and well-being. The objective of this study is to explore the specific ways in which social media may contribute to the development of aggression in teenagers. The research employs a mixed-methods approach, combining quantitative surveys and interviews to gather comprehensive data. The quantitative component involves administering standardized questionnaires to a large sample of teenagers, assessing their levels of social media usage, exposure to aggressive content, and aggressive behaviors. The qualitative phase consists of interviews with a subset of participants to gain insights into their experiences, perceptions, and attitudes towards social media and aggression. The study incorporates a range of theoretical perspectives, drawing on theories of social learning, cultivation, and desensitization, as well as the role of social comparison and online disinhibition. By examining these theoretical frameworks within the context of social media, the research aims to identify the mechanisms through which exposure to aggressive content on social media may influence the formation of aggressive behaviors in teenagers. The findings of this research are expected to contribute to the existing body of knowledge on the effects of social media on adolescent behavior, particularly with regards to aggression. It is anticipated that the study will provide valuable insights into the potential risks associated with excessive social media use, and inform the development of evidence-based strategies and interventions aimed at mitigating aggression among teenagers in the digital age.
Опис: У даній кваліфікаційній роботі було проведено аналіз впливу соціальних мереж на формування агресивності підлітків. Результати дослідження свідчать про наявність прямого зв'язку між використанням соціальних мереж і збільшенням рівня агресивності серед підлітків. У першому розділі було розглянуто означення соціальних мереж та їх роль у сучасному суспільстві. Встановлено, що соціальні мережі стали невід'ємною частиною життя і мають великий вплив на їх соціальний, психологічний та емоційний стан. У другому розділі було проведено емпіричні дослідження впливу соціальних мереж на агресивність підлітків. В результаті аналізу отриманих результатів було встановлено, що часте використання соціальних мереж пов'язане зі збільшенням рівня агресивності. Третій розділ присвячений превенції та мінімізації впливу соціальних мереж на агресивність підлітків. Розглянуто роль батьків та освітніх закладів у формуванні здорового відношення підлітків з соціальними мережами. Також з'ясовано, що психологічна підтримка та консультування підлітків з проблемами агресивності, спричиненої соціальними мережами, можуть бути ефективними заходами для зменшення негативного впливу. У четвертому розділі було розглянуто безпеку життєдіяльності та основи охорони праці. З'ясовано, що безпека життєдіяльності та охорона праці є важливими аспектами сталого людського розвитку. Загальні висновки, отримані в результаті проведеного дослідження, підтверджують вплив соціальних мереж на формування агресивності підлітків. Необхідно активно займатися превенцією та мінімізацією негативного впливу соціальних мереж на підлітків шляхом залучення батьків та освітніх закладів для надання психологічної підтримки. Такі заходи сприятимуть збереженню психічного та емоційного здоров'я підлітків та сприяють формуванню позитивних соціальних взаємин у суспільстві. Дослідження засвідчило необхідність більш ретельного вивчення впливу соціальних мереж на підлітків і розробки ефективних стратегій превенції та мінімізації агресивності, що виникає у зв'язку з їх використанням. Врахування цих аспектів може сприяти створенню здорового та безпечного середовища для розвитку підлітків у сучасному суспільстві. У процесі дослідження було використано різні джерела, які дозволили розглянути проблему впливу соціальних мереж на формування агресивності підлітків. Використання відповідних методик та аналіз отриманих результатів сприяли отриманню обґрунтованих висновків та рекомендацій. Отже, результати дослідження свідчать про необхідність усвідомленого підходу до використання соціальних мереж підлітками та впровадження превентивних заходів для мінімізації негативного впливу на формування агресивності. Тільки шляхом спільних зусиль батьків, шкіл, освітніх закладів та психологічної підтримки можна створити сприятливі умови для розвитку здорових та емоційно стійких підлітків у сучасному інформаційному суспільстві.
Зміст: ВСТУП.РОЗДІЛ I. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ВПЛИВУ СОЦМЕРЕЖ НА ФОРМУВАННЯ АГРЕСИВНОСТІ ПІДЛІТКІВ.1.1. Означення соціальних мереж та їх роль у сучасному суспільстві.1.2. Формування особистості підлітка та вплив соціальних мереж на його соціальний, психологічний та емоційний стан. 1.3. Психологічні механізми впливу соціальних мереж на формування агресивності підлітків.Висновок до розділу I.РОЗДІЛ II. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ СОЦМЕРЕЖ НА АГРЕСИВНІСТЬ ПІДЛІТКІВ. 2.1. Методика дослідження та характеристика вибірки досліджуваних.2.2. Аналіз отриманих результатів дослідження.Висновок до розділу II.РОЗДІЛ III. ПРЕВЕНЦІЯ ТА МІНІМІЗАЦІЯ ВПЛИВУ СОЦМЕРЕЖ НА АГРЕСИВНІСТЬ ПІДЛІТКІВ.3.1. Роль батьків у формуванні здорового співвідношення підлітків з соціальними мережами.3.2. Роль школи та освітніх закладів у попередженні негативного впливу соціальних мереж.3.3. Психологічна підтримка та консультування підлітків з проблемами агресивності, спричиненої соціальними мережами.Висновок до розділу III.РОЗДІЛ IV. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ.4.1 Безпека життєдіяльності-важливий чинник сталого людського розвитку. 4.2 Соціально-економічне значення охорони праці.Висновок до розділу IV.ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ.ДОДАТКИ.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/44004
Власник авторського права: © Гривна Д.Ю., 2023
Перелік літератури: 1. Брик О. М. Психологія впливу : Електронний ресурс. URL: https://ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/e0480024-2304-413a-9e52-43e5f53588a0/content (дата звернення: 01.06.2023).
2. Губарь, О. Г. (2015). Формування особистості підлітка в процесі його соціалізації. Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка : Електронний ресурс. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/10432/1/%D0%A4%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%BA%D0%B0.pdf (дата звернення: 28.05.2023).
3. ІНФОРМАЦІЙНА ГРАМОТНІСТЬ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ : Електронний ресурс. URL: https://stud.com.ua/98949/pedagogika/informatsiyna_gramotnist_pratsivnikiv_osviti (дата звернення: 28.05.2023).
4. Кобильченко В.В. Соціально-психологічні основи розвитку та корекції особистості підлітка в нормі і при патології зору: Монографія. – К.: „Освіта України”, 2010. – 550 с
5. Кучаковська, Г. А. (2015). Роль соціальних мереж в активізації процесу навчання інформатичних дисциплін майбутніх вчителів початкової школи : Електронний ресурс. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/127440208.pdf (дата звернення: 01.06.2023).
6. Медіаграмотність : Електронний ресурс. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C (дата звернення: 02.06.2023).
7. МЕТОД СПОСТЕРЕЖЕННЯ : Електронний ресурс. URL: https://stud.com.ua/88202/pedagogika/metod_sposterezhennya (дата звернення: 02.06.2023).
8. Немеш, М.В. Дезінгібіція як психологічна проблема в умовах сучасної віртуальної реальності / М.В. Немеш // Науковий журнал Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. – 2017. – № 3. : Електронний ресурс. URL: http://psychology-naes-ua.institute/files/pdf/dis_nemesh2_1509217245.pdf (дата звернення: 02.06.2023).
9. Опитування, анкетування, інтерв’ю: процедури, вимоги до використання, пізнавальні можливості : Електронний ресурс. URL: https://studies.in.ua/mpd-ekzamen/3153-opituvannya-anketuvannya-ntervyu-proceduri-vimogi-do-vikoristannya-pznavaln-mozhlivost.html (дата звернення: 27.05.2023).
10. Пінчук, О. П. (2015). Історико-аналітичний огляд розвитку соціальних мережних технологій і перспектив їх використання у навчанні. Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України : Електронний ресурс. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/32309438.pdf (дата звернення: 28.05.2023).
11. Психологічна підтримка : Електронний ресурс. URL: https://kodeksy.com.ua/dictionary/p/psihologichna_pidtrimka.html (дата звернення: 03.06.2023).
12. Самойловська, О. Вплив соціальних мереж на формування насильства серед підлітків / О. Самойловська : Електронний ресурс. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/8042/1/Samoilovska.pdf (дата звернення: 02.06.2023).
13. Соціальний вплив : Електронний ресурс. URL: https://profilbaru.com/uk/%D0%A1%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%B2%D0%BF%D0%BB%D0%B8%D0%B2 (дата звернення: 27.05.2023).
14. УДК: 004.056 СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ БЕЗПЕКИ Н. В. Прямухіна, Ю. В. Бойко : Електронний ресурс. URL: https://jpvs.donnu.edu.ua › article› view (дата звернення: 05.27.2023).
15. Фокус-група як метод маркетингових досліджень : Електронний ресурс. URL: http://market.avianua.com/?p=4381 (дата звернення: 03.06.2023).
16. Що таке кібербезпека : Електронний ресурс. URL: https://nordvpn.com/uk/cybersecurity/#:~:text=%D0%9A%D1%96%D0%B1%D0%B5%D1%80%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF%D0%B5%D0%BA%D0%B0%20%E2%80%93%20%D1%86%D0%B5%20%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0%20%D0%B4%D1%96%D1%8F%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C%2C%20%D1%81%D0%BF%D1%80%D1%8F%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B0,%D0%BD%D0%B0%20%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%96%20%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D0%B9%20%D0%BC%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F. (дата звернення: 26.05.2023).
17. Що таке поведінкове моделювання : Електронний ресурс. URL: https://link.springer.com/referenceworkentry/10.1007/978-0-387-79061-9_307 (дата звернення: 26.05.2023).
18. Що таке соціальний вплив і як його виміряти : Електронний ресурс. URL: https://socialbusiness.in.ua/knowledge_base/shcho-take-sotsial-nyy-vplyv-i-iak-yoho-vymiriaty/ (дата звернення: 03.06.2023).
19. Ярова О. В. (2015). Особливості психологічного впливу соціальних мереж на комунікативні уміння сучасних підлітків. Міністерство освіти і науки України, Криворізький державний педагогічний університет : Електронний ресурс. URL: http://elibrary.kdpu.edu.ua/bitstream/123456789/5542/1/%d0%9c%d0%90%d0%93%d0%86%d0%a1%d0%a2%d0%95%d0%a0%d0%a1%d0%ac%d0%9a%d0%90%20%d0%af%d0%a0%d0%9e%d0%92%d0%90%20%d0%9e.pdf (дата звернення: 02.06.2023).
References: 20. Greenfeld, L. A., & Eastin, M. (2014). Validation of two scales measuring student attitudes and perceptions of cyberbullying. Journal of Educational Computing Research, 50(2), 197-210 : Електронний ресурс. URL: https://doi.org/10.2190/EC.50.2.f. (дата звернення: 28.06.2023).
21. Hinduja, S., & Patchin, J. W. (2008). Cyberbullying: An exploratory analysis of factors related to offending and victimization. Deviant Behavior, 29(2), 129-156 : Електронний ресурс. URL: https://doi.org/10.1080/01639620701457816. (дата звернення: 28.06.2023).
22. Juvonen, J., & Gross, E. F. (2008). Extending the school grounds?--Bullying experiences in cyberspace. Journal of School Health, 78(9), 496-505 : Електронний ресурс. URL: https://doi.org/10.1111/j.1746-1561.2008.00335.x. (дата звернення: 02.06.2023).
23. Kowalski, R., & Limber, S. (2007). Electronic bullying among middle school students. Journal of Adolescent Health, 41, S22-S30. : Електронний ресурс. URL: https://doi.org/10.1016/j.jadohealth.2007.08.017. (дата звернення: 28.05.2023).
24. Li, Q. (2008). Cyberbullying in schools: A research of gender differences. School Psychology International, 29(5), 563-582. : Електронний ресурс. URL: https://doi.org/10.1177/0143034308092393. (дата звернення: 28.05.2023).
25. Mishna, F., Saini, M., & Solomon, S. (2009). Ongoing and online: Children and youth's perceptions of cyberbullying. Children and Youth Services Review, 31(12), 1222-1228 : Електронний ресурс. URL: https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2009.07.012. (дата звернення: 02.06.2023).
26. Willard, N. E. (2006). Cyberbullying: A new and troubling trend : Електронний ресурс URL: https://cyberbullying.org/. (дата звернення: 28.05.2023).
27. Social Network Usage & Growth Statistics: How Many People Use Social Media in 2023 : Електронний ресурс. URL: https://backlinko.com/social-media-users# (дата звернення: 05.06.2023).
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:053 — Психологія (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гривна.docx575,48 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/відкрити
Avtorsyka_dovidka_kvalifikaciyna_bakalavr-2.docx19,8 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора