このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43388
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.advisorВишньовський, Василь Володимирович-
dc.contributor.authorОмельчук, Лана Вікторівна-
dc.contributor.authorOmelchuk, Lana-
dc.date.accessioned2024-01-05T20:09:49Z-
dc.date.available2024-01-05T20:09:49Z-
dc.date.issued2023-12-
dc.date.submitted2023-12-
dc.identifier.citationОмельчук Л.В. Динаміка професійної самосвідомості особистості студентів психологів.,кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „053 — психологія“ / Л.В. Омельчук. - Тернопіль : ТНТУ, 2023. - 65 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43388-
dc.descriptionУ контексті даної роботи ми прагнули якомога глибше проаналізувати питання динаміки професійної самосвідомості студентів (психологів) ЗВО, провести дослідження особливостей професійної самосвідомості особистості, підібрати діагностичні методики для дослідження особливостей професійної самосвідомості студентів ЗВО. Ми використали комплекс теоретичних та емпіричних методів, що відповідають змісту проблеми та етапам дослідження. Виконана робота та узагальнення матеріалів дослідження дозволяє зробити висновки. Професійна самосвідомість – усвідомлення людиною правил, норм, моделей власної професії, як певних еталонів для усвідомлення власних якостей, контроль оцінювання себе як професіонала але з погляду колег, самооцінювання людиною власних окремих сторін – усвідомлення себе, власної професійної поведінки, оцінювання свого емоційного ставлення. Структурну будову професійної самосвідомості можна представити наступним компонентним складом: когнітивний, екзистенційний і поведінковий компоненти. Ці структурні компоненти забезпечують цілісність і єдність професійної самосвідомості, динаміка якої прослідковується гетерохронністю в нашому дослідженні. У нашому дослідженні ми вивчаємо когнітивний і екзистенційний компоненти. Таким чином, професійна самосвідомість студентів – психологів ЗВО розглядається нами як уявлення себе в професії, усвідомлення себе як професіонала, як суб’єкта діяльності. Професійне становлення студента не тільки ґрунтується на збагаченні знань, а й на набутті практичного досвіду, майстерності у професійній справі та формуванні особистісного підходу до професійної діяльності. В цьому співвідношенні між операційними і особистісними складовими відіграє ключову роль свідомість: те, як особистість усвідомлює свою спрямованість, свою роль та місце у майбутній діяльності. Підґрунтям для професійного розвитку студента є зміцнення його особистісної та професійної позиції. Життєва позиція визначається способом, як особистість орієнтується у своєму житті, ґрунтуючись на моральних цінностях, що відповідають основним вподобанням. Отже, професійна позиція – це складна система цінностей, де установки, інтереси, світоглядні погляди та ставлення особистості до моральних цінностей регулюють її практичну діяльність на єдиною підґрунті. Проведений теоретичний аналіз свідчить про те, що ступінь сформованості професійної самосвідомості у випускника ЗВО може бути показником успішності і довершеності його професійного самовизначення; несформованість ставлення до себе як майбутнього професіонала гальмує професійне становлення особистості; саме завдяки самосвідомості людина розуміє невідповідність своїх якостей власне вимогам професії, і таким чином внутрішньо спонукає себе до подолання цих розбіжностей, формуючи своїми вчинками та діями власну особистість. Основними емпіричними методами дослідження виступили анкета, складена нами для вивчення зацікавленості студентів у своїй професійній діяльності та самосвідомості особистості, методика дослідження самоставлення (МИС) (Р.С. Пантилеєв), опитувальник для виявлення рівня розвитку професійної самосвідомості (А.В. Губанова, Р.А. Гайнуллина), анкета на виявлення ставлення до своєї професії (модифікація методики «Асоціативний ореол професії» Е.А. Клімова). Методики були вибрані та окремо виділені ті, які за нашою гіпотезою найбільше підходять для оцінки динаміки змін професійної самосвідомості особистості. Зроблено висновок про те, що результати дослідження, що описані в дипломній роботі можуть бути використані у педагогічній психології, практичній психології, психології особистості, в психології праці та управління, а також в інших галузях психології для подальшого практичного застосування при роботі з розвитком професійної самосвідомості майбутніх психологів.uk_UA
dc.description.abstractУ контексті розвитку української освітньої системи, коли зростають вимоги до творчого потенціалу особистості та впроваджуються нові психолого-педагогічні технології, у тому числі в підготовці професійних психологів, проблема професійної самосвідомості стає однією з найактуальніших. Володіння майбутніми психологами їхньою професійною діяльністю стає важливим для вирішення не лише освітніх завдань, а й суттєво впливає на особистісний розвиток. Тому дослідження процесу формування професійної самосвідомості на етапі підготовки в закладах вищої освіти майбутніх фахівців набуває особливого значення для ефективного навчальновиховного процесу.uk_UA
dc.description.abstractIn the context of the development of the Ukrainian educational system, when the requirements for the creative potential of the individual grow and are implemented new psychological and pedagogical technologies, including in professional training psychologists, the problem of professional self-awareness becomes one of the most relevant Possession of future psychologists their professional activity becomes important for solving not only educational tasks, but also significantly affects personal development. Therefore, the study of the formation process professional self-awareness at the stage of training in institutions of higher education of future specialists is of particular importance for an effective educational process.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП 4 РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДИНАМІКИ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОСВІДОМОСТІ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІ ЗВО 8, 1.1. Проблема самосвідомості особистості як предмет наукового дослідження 8. 1.2. Особливості професійної самосвідомості особистості студентів 14. 1.3. Становлення професійної самосвідомості особистості студентів психологів16. Висновок до розділу І 18.РОЗДІЛ ІІ. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІКИ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОСВІДОМОСТІ ОСОБИСТОСТІ СТУДЕНТІВ ПСИХОЛОГІВ ЗВО 21. 2.1. Обґрунтування організації та методичного апарату дослідження, методики 21. 2.2. Кількісний та якісний аналіз дослідження 26 Висновок до розділу ІI 41.РОЗДІЛ ІІІ. ПСИХОЛОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ СТУДЕНТАМ ПСИХОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ ЩОДО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОСВІДОМОСТІ 44. 3.1. Психологічні рекомендації для формування професійної самосвідомості студентів-психологів 44 Висновок до розділу ІІІ 49 .РОЗДІЛ ІV. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ 51.4.1. Процес горіння та причини виникнення пожеж 51. 4.2. Людський фактор у проблемі безпеки у надзвичайних ситуаціях 55.ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 60. СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ62 ДОДАТКИ 66uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectпсихологіяuk_UA
dc.subjectpsychologyuk_UA
dc.subjectсамосвідомість студентів психологівuk_UA
dc.subjectself-awareness of psychology studentsuk_UA
dc.subjectробота з самосвідомістюuk_UA
dc.subjectwork with self-awarenessuk_UA
dc.titleДинаміка професійної самосвідомості особистості студентів психологівuk_UA
dc.title.alternativethe dynamics of professional self-awareness of psychology studentsuk_UA
dc.typeMaster Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Омельчук Л.В., 2023uk_UA
dc.coverage.placenameТНТУuk_UA
dc.subject.udc159.9uk_UA
dc.relation.references1. Адамович І.В., Кулініч О.М. Методична робота в експериментальному закладі. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: Педагогіка. Соціальна робота. 2021. Вип. 2 (49). С.16–19.uk_UA
dc.relation.references2. Бех І.Д. Особистісно зорієнтоване виховання : науково-методичний посібник. Київ : ІЗМН, 1998. 204 с.uk_UA
dc.relation.references3. Білан Т. Світоглядні аспекти формування професійної самосвідомості майбутнього педагога. Актуальні питання гуманітарних наук. 2020. Вип. 28. Т. 1. С. 152.uk_UA
dc.relation.references4. Боровинська І.Є. Готовність внутрішньо переміщених осіб до оволодіння соціально-психологічними стратегіями життєвої успішності. URL: https://ispp.org.ua/wp-content/uploads/2022/06/br20190826.pdf (дата звернення: 24.09.2023).uk_UA
dc.relation.references5. Видолоб Н.О. Професійна самосвідомість майбутніх психологів: аналітичний огляд проблеми. URL: https://revolution.allbest.ru/ psychology/00829589_0.html (дата звернення: 11.10.2023).uk_UA
dc.relation.references6. Галузяк В.М., Добровольська К.В. Розвиток професійної самосвідомості студентів вищих навчальних закладів. Вінниця: Нілан, 2015. 256 с.uk_UA
dc.relation.references7. Галян І.М. Формування професійної самосвідомості молодого педагога як умова його професіоналізації. Науковий вісник. 2009. № 1. С. 101-112.uk_UA
dc.relation.references8. Гриньова О.М. Особливості формування професійної самосвідомості майбутніх учителів в умовах професійної підготовки з додатковою психологічною спеціалізацією. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/2665/1/O_Grynova_ POPSMP_PGKTAD.pdf (дата звернення: 12.05.2023).uk_UA
dc.relation.references9. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; голов. ред. В.Г. Кремень. Київ : Юрінком Інтер, 2008. 1038 с.uk_UA
dc.relation.references10. Катюк Я.Л. Особистісно орієнтовані засади розвитку професійної самосвідомості майбутніх психологів у системі післядипломної педагогічної освіти. Особистісно орієнтована підготовка майбутніх психологів у системі післядипломної педагогічної освіти : посібник / під заг. ред. П.В. Лушин, Н.Ю. Волянюк, О.В. Брюховецька та ін. Київ : НАПН України, Ун-т менедж. Освіти. 2015. С. 127–152.uk_UA
dc.relation.references11. Катюк Я.Л. Сучасні проблеми становлення професійної самосвідомості у майбутніх психологів у системі післядипломної педагогічної освіти. Післядипломна освіта в Україні. Київ, 2012. № 1 (20). URL: https://cutt.ly/ QJhD7eT (дата звернення: 07.10.2023).uk_UA
dc.relation.references12. Книш А. Структура особистісної готовності до професійної діяльності майбутніх психологів-тренерів // Теорія і практика управління соціальними системами, 2014. С. 84–91.uk_UA
dc.relation.references13. Кокун О.М. Психологія професійного становлення сучасного фахівця : монографія. Київ : ДП «Інформ.-аналіт. агенство», 2012. 200 с. URL: https://cutt.ly/DJhDA6Y (дата звернення: 12.09.2023).uk_UA
dc.relation.references14. Колеснікова І.В. Розвиток медіакультури педагогів в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа» в закладах післядипломної педагогічної освіти. Перспективи та інновації науки. 2021. № 20. С. 28-34.uk_UA
dc.relation.references15. Луговська Е. Поняття «компетенція» і «компетентність» у педагогічній теорії // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школі. 2012. Вип. 24. С. 200–208.uk_UA
dc.relation.references16. Мазур Н. Поняття «готовності» та визначення структурних компонентів готовності майбутніх учителів інформатики // Наукові записки. Серія Педагогічні науки. Частина 2. Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка. Випуск 121. 2013. С. 288–292.uk_UA
dc.relation.references17. Максименко С.Д., Заброцький М.М. Технологія спілкування (комунікативна компетентність учителя: сутність і шляхи формування). Київ, 2005. С. 65–94.uk_UA
dc.relation.references18. Подшивайлова Л.І. Вступ до спеціальності: психологія. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Кам’янецьПодільський : ПП Буйницький, 2015. 320 с.uk_UA
dc.relation.references19. Пророк Н.В. Психологічні особливості особистісно-професійного саморозвитку практичного психолога. Проблеми сучасної психології : 86 Збірник наукових праць К-ПНУ ім. Івана Огієнка, Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПНУ. 2019. №14. С. 655-665.uk_UA
dc.relation.references20. Психологія: сучасні методики та інновації у досвіді діяльності практичного застосування : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. з міжнар. участю. / Уманський держ. пед. ун-т ім. Павла Тичини. Умань, 2021. 159 с.uk_UA
dc.relation.references21. Римар Л.В. Формування професійної самосвідомості майбутніх учителів у процесі вивчення педагогічних дисциплін : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13. 00. 01. Київ, 1999. 20 с.uk_UA
dc.relation.references22. Самолова А.Г. Особливості формування професійної свідомості майбутніх психологів. Автореф. дис. ... канд. психол. наук, Запоріжжя, 2019. 19 с.uk_UA
dc.relation.references23. Семиченко В.А. Проблемы мотивации поведения и деятельности человека. Київ : Мілленіум, 2017. 521 с.uk_UA
dc.relation.references24. Семиченко В.А. Психологія педагогічної діяльності: навч. посіб. Київ : Вища школа, 2016. 335 с.uk_UA
dc.relation.references25. Смолюк А.І. Професійний саморозвиток майбутніх учителів початкової школи в освітньому середовищі педагогічного коледжу : дис. … канд. пед. наук : 13.00.04 / Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки. Луцьк, 2018. 240 с.uk_UA
dc.relation.references26. Становських 3.Л. Рефлексивні компонента професійного самовизначення старшокласників : дис. ... канд. псих, наук : 19.00.07 Київ, 2016. 271 с.uk_UA
dc.relation.references27. Ткаченко С.О. Взаємозв’язок мотиваційної спрямованості із смисложиттєвими орієнтаціями та бажанням схвалення у осіб юнацького віку Київ, 2019. 94 с.uk_UA
dc.relation.references28. Устенко Р.Л., Каценко А.Л., Саричев Я.В. Вплив військових дій на психологію студентів. Організаційні та нормативно-правові аспекти діяльності системи громадського здоров’я в Україні в мирний час та під час війни: колективна монографія; за заг. ред. проф. Ждана В.М. та проф. Голованової І.А. Полтава: ТОВ «Фірма «Техсервіс», 2022. С. 31-36.uk_UA
dc.relation.references29. Циба Н.В. Професійне самовизначення та феномен професійної деформації психологів. Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету "Україна". 2019. №2. С. 145-149.uk_UA
dc.relation.references30. Чиханцова О.А. Психологія становлення життєстійкості особистості: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня д-ра психолог. наук: 19.00.01. Київ, 2021. 41с.uk_UA
dc.relation.references31. Шахов В.В. Особливості становлення професійної самосвідомості в студентському віці // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. Випуск 51 / Редкол.: В.І. Шахов (голова) та ін. Вінниця: ТОВ «Нілан ЛТД», 2017. С. 134–139.uk_UA
dc.relation.references32. Шахов В.І., Шахов В.В. Професійна ідентичність психолога як складова його професійної самосвідомості // Наукові записки Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського. Серія: Педагогіка і психологія: Зб. наук. праць. Випуск 53 / Редкол.: В.І. Шахов (голова) та ін. Вінниця: ТОВ «Нілан ЛТД», 2018. С. 238–243.uk_UA
dc.relation.references33. Шварп Н.В. Формування професійної самосвідомості студентів фармацевтичного університету у процесі фахової підготовки : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13. 00. 04. Харків, 2011. 21 с.uk_UA
dc.relation.references34. Юрків Я.І., Луканов Д.В. Труднощі соціально-психологічної адаптації вразливих верств внутрішньо переміщених осіб до нових умов життя. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». 2021. Вип. 1 (48). С. 469-472.uk_UA
dc.identifier.citationenOmelchuk L.V. The topic of the work: Dynamics of the professional self-awareness of the personality of psychology students., qualifying work for obtaining a master's degree in the specialty "053 — psychology" Ternopil: TNTU, 2023. 65 p.uk_UA
dc.contributor.affiliationТНТУuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
出現コレクション:053 — психологія

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
Омельчук Л. В.-1.pdf946,71 kBAdobe PDF見る/開く
авторська довідка омельчук.doc41,5 kBMicrosoft Word見る/開く


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

管理ツール