このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43385
完全メタデータレコード
DCフィールド言語
dc.contributor.authorГудзь Т, Тетяна Ігорівна-
dc.contributor.authorHudz, Tetiana-
dc.date.accessioned2024-01-05T13:54:00Z-
dc.date.available2024-01-05T13:54:00Z-
dc.date.issued2023-12-
dc.date.submitted2023-12-
dc.identifier.citationГудзь Т. І. Вплив булінгу на розвиток Я-концепції сучасних підлітків : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „053 — психологія“ / Т. І. Гудзь. - Тернопіль : ТНТУ, 2023. - 76 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43385-
dc.description.abstractУ магістерській роботі проведений аналіз впливу булінгу на розвиток Я-концепції у підлітків, виявленні психологічних наслідків цього явища та розробці стратегій для психологічної підтримки та запобігання булінгу серед підлітків.. Загальна структура роботи дозволяє зрозуміти ключові аспекти впливу булінгу та виявити його значущість у розвитку Я-концепції підлітків. У дослідженні розглянуто взаємовплив самооцінки, Я-концепції та явища булінгу. Результати емпіричного дослідження вказують на тісний зв'язок між рівнем самооцінки та проявом агресії (булінгу) і потраплянням під цей вплив. Виявлено, що особистості з вищою самооцінкою краще пристосовуються до викликів підліткового середовища та сприймають стресові ситуації не так критично, швидше долають труднощі. Досліджено вплив булінгу на розвиток Я-концепції у підлітковому віці є негативним. Запропоновано та проаналізовано результати опитувань, в основі якого покладено визначення рівня самооцінки підлітків. Надано рекомендації щодо розвитку позитивної Я-концепції, профілактики булінгу. Розроблено рекомендації для шкіл, психологів та батьків щодо формування позитивної Я-концепції у підлітківuk_UA
dc.description.abstractIn the master's thesis, an analysis of the impact of bullying on the development of the self-concept in adolescents, the identification of the psychological consequences of this phenomenon and the development of strategies for psychological support and prevention of bullying among adolescents. concept of teenagers. The study examines the interaction of self-esteem, self-concept and the phenomenon of bullying. The results of the empirical study indicate a close connection between the level of self-esteem and the manifestation of aggression (bullying) and falling under this influence. It was found that individuals with higher self-esteem better adapt to the challenges of the adolescent environment and perceive stressful situations less critically, overcoming difficulties faster. It has been studied that the impact of bullying on the development of self-concept in adolescence is negative. The results of surveys, which are based on determining the level of self-esteem of teenagers, are proposed and analyzed. Recommendations on the development of a positive self-concept, prevention of bullying are given. Recommendations for schools, psychologists and parents on the formation of a positive self-concept in adolescents have been developed.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП.РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ПРОБЛЕМИ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВПЛИВУ БУЛІНГУ НА РОЗВИТОК Я-КОНЦЕПЦІЇ ПІДЛІТКІВ.1.1. Поняття булінгу у психологічній науці.1.2. Трактування Я-концепції у психології.1.3. Вплив булінгу на розвиток Я- концепції підлітків.Висновок до розділу І.РОЗДІЛ ІІ. ЕМПІРИЧНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ВПЛИВУ БУЛІНГУ НА РОЗВИТОК Я-КОНЦЕПЦІЇ ПІДЛІТКІВ.2.1. Методика дослідження. 2.2. Аналіз результатів дослідження.Висновок до розділу ІІ. РОЗДІЛ ІІІ. ПРОГРАМА ПРОФІЛАКТИКИ БУЛІНГУ ТА РОЗВИТОК ПОЗИТИВНОЇ Я-КОНЦЕПЦІЇ ПІДЛІТКІВ. 3.1. Зміст програми профілактики булінгу. 3.2. Рекомендації щодо підвищення самооцінки та формування позитивної Я – концепції в підлітковому віці.Висновок до розділу ІІІ. РОЗДІЛ IV. ОХОРОНА ПРАЦІ ТА БЕЗПЕКА В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ.4.1. Дотримання правил безпеки підлітками під час занять з трудового навчання.4.2. Небезпека паління електронних цигарок та вейпів у підлітковому віці.ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ .СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ. ДОДАТКИ.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТНТУuk_UA
dc.subjectбулінгuk_UA
dc.subjectbullyinguk_UA
dc.subjectя-концепціяuk_UA
dc.subjectself-conceptuk_UA
dc.subjectсамооцінкаuk_UA
dc.subjectself-esteemuk_UA
dc.subjectцькуванняuk_UA
dc.subjectbullyinguk_UA
dc.subjectпідлітковий вікuk_UA
dc.subjectadolescenceuk_UA
dc.subjectакт булінгуuk_UA
dc.subjectact of bullyinguk_UA
dc.subjectагресивна поведінкаuk_UA
dc.subjectaggressive behavioruk_UA
dc.titleВплив булінгу на розвиток Я-концепції сучасних підлітківuk_UA
dc.title.alternativeThe influence of bullying on the formation of the self-concept of modern teenagersuk_UA
dc.typeThesis Abstractuk_UA
dc.rights.holder© Гудзь Т. І., 2023uk_UA
dc.coverage.placenameТНТУuk_UA
dc.subject.udc159.9uk_UA
dc.relation.references1. Бамбурак, Н. Позитивне збагачення Я-концепції особистості у контексті інноваційного освітнього довкілля / Н. Бамбурак Психологія і суспільство. 2007. № 2. С. 16-24.uk_UA
dc.relation.references2. Барліт О.О. Соціально-педагогічна та психологічна проблема булінгу в освітньому середовищі. Запоріжжя : Олекс, 2011. 52 с.uk_UA
dc.relation.references3. Барліт О.О. Форми і методи подолання (мінімізації) соціальнопедагогічної та психологічної проблеми булінгу в освітньому середовищі. Горизонти освіти :Науково-методичний журнал. 2012. Вип. № 2 (35). С. 44– 47.uk_UA
dc.relation.references4. Басюк, О. Б. Залежність "образу я" від значущих інших як складова невротичності в юнацькому віці / О. Б. Басюк Практична психологія та соціальна робота. 2008. № 11. С. 12-16.uk_UA
dc.relation.references5. Батищева, Г. О. Стежина до свого "Я" : програма формування психологічного здоров'я учнів / Г. О. Батищева Психологічна газета. 2006. № 4. С. 3-22.uk_UA
dc.relation.references6. Вакула, Ю. М. Позитивна Я-концепція "Учитель - учень" з професійної точки зору / Ю. М. Вакула Географія. 2009. № 21. С. 6-7.uk_UA
dc.relation.references7. Газнюк, Л. "Філософія наративу" в персональному бутті людини / Л. Газнюк Філософська думка. 2004. № 4. С. 3-15.uk_UA
dc.relation.references8. Гірняк А. Н. Глибинно-психологічне підґрунтя суїциду / А. Н. Гірняк Психологія і суспільство. 2010. №1. С. 151-158.uk_UA
dc.relation.references9. Годунова, Т. Психологічні особливості спілкування у підлітковому віці / Т. Годунова Студентський науковий вісник Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Тернопіль, 2006. Вип. 12.uk_UA
dc.relation.references10. Грень, Л. Я-концепція - методологічна основа саморозвитку і самовдосконалення студентів у навчально-виховному процесі / Л. Грень Педагогіка і психологія професійної освіти. 2008. № 3. С. 191-199.uk_UA
dc.relation.references11. Гуменюк, О. Авторська програма курсу "Психологія Я-концепції" / О. Гуменюк Психологія і суспільство. 2004. № 1. С. 119-125.uk_UA
dc.relation.references12. Гуменюк, О. Я-концепція у плині соціального довкілля / О. Гуменюк Психологія і суспільство. 2004. № 2. С. 125-144.uk_UA
dc.relation.references13. Гуменюк, О. Соціальний формат розвитку Я-концепції / О. Гуменюк Психологія і суспільство. 2004. № 3. С. 82-91.uk_UA
dc.relation.references14. Гуменюк, О. Особливості ситуативного та вікового розвитку Я-концепції / О. Гуменюк Психологія і суспільство. 2005. № 1. С. 46-63.uk_UA
dc.relation.references15. Гуменюк О. Психологія Я- концепції. Т. Економічна думка, 2002. 186 с.uk_UA
dc.relation.references16. Гуменюк, О. Вітакультурний парадигмальний контекст проблематики психологічного впливу / О. Гуменюк Інститут експериментальних систем освіти (науково-дослідний). Тернопіль, 2004. Вип. 4. С. 12-14.uk_UA
dc.relation.references17. Гуменюк, О. Є. Психологічний зміст інноваційної освіти: теоретикометодологічний аспект : автореф. дис. …док. психол. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Оксана Євгеніївна Гуменюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. К., 2007. 34 с.uk_UA
dc.relation.references18. Гура, Т. Є. Психологічні умови подолання професійного егоцентризму вчителя : автореф. дис. ... канд. психолог. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Тетяна Євгеніївна Гура ; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. К., 2004. 20 с.uk_UA
dc.relation.references19. Дмитрова Т. В. Образ "Я" як регулятор міжособистісних стосунків у ранній юності: дис. кандидата психологічних наук.: 19.00.01. К., 1993. 187с.uk_UA
dc.relation.references20. Дорошенко, М. М. Актуальний та ідеальний образ "Я" в осіб з виразковою хворобою дванадцятипалої кишки / М. М. Дорошенко Вісник Київського міжнародного університету. Сер. Психологічні науки / гол. ред. Т. О.uk_UA
dc.relation.references21. Єфімова, С. Самоконцепція та самооцінка особистості / С. Єфімова Відкритий урок: розробки, технології, досвід. 2009. № 6. С. 86-87.uk_UA
dc.relation.references22. Калаш, О. В. Самосвідомість і образ "Я" / О. В. Калаш Виховна робота в школі. 2009. № 6. С. 50-51.uk_UA
dc.relation.references23. Кириленко, С. Виховна система "Я - особистість" / С. Кириленко, Т. Горлач Початкова школа. 2006. № 4. С. 47-50.uk_UA
dc.relation.references24. Кисляк, О. П. Діагностика Я-концепції: адаптація тесту "Тенессійська шкала Я-концепції" / О. П. Кисляк, І. І. Нагорна Практична психологія та соціальна робота. 2006. № 1. С. 11-14.uk_UA
dc.relation.references25. Кірейчева, Євгенія Володимирівна. Соціально-психологічні умови розвитку Я-концепції майбутніх учителів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Євгенія Володимирівна Кірейчева ; ДВНЗ "Ун-т менеджменту освіти". К., 2010. 19 с.uk_UA
dc.relation.references26. Кірєєва, У. Психологічний аналіз Я-концепції у контексті самосвідомості / У. Кірєєва Психологія і суспільство. 2010. № 1. С. 120-130.uk_UA
dc.relation.references27. Король А. Причини та наслідки явища булінгу. Відновне правосуддя в Україні. 2009. № 1–2. С. 190.uk_UA
dc.relation.references28. Корчевська, Т. Формування позитивної Я-концепції в ранній юності / Т. Корчевська Студентський науковий вісник Тернопільського національного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Тернопіль, 2006. Вип. 12. С. 192-195.uk_UA
dc.relation.references29. Костюченко, О. В. Формування позитивного " Я-образу" учнів / О. В. Костюченко Обдарована дитина. 2005. № 6. С. 35-46.uk_UA
dc.relation.references30. Лушпай Л. І. Шкільний буллінг як різновид суспільної агресії. Наук. зап. Нац. ун-ту «Острозька академія». Сер. : Філологічна. 2013.uk_UA
dc.relation.references31. Меднікова Г. І. Самооцінка та рівень домагань особистості, як динамічна система: дис. кандидата психологічних наук.: 19.00.01. / Харківський державний педагогічний університет ім.. Г. С. Сковороди. Х., 2002. 194 арк.uk_UA
dc.relation.references32. Мельник, М. Особливості прояву національно-етнічної "Я-концепції" особистості у середовищі студентської молоді / М. Мельник Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2008. – № 1. – С. 195-202.uk_UA
dc.relation.references33. Мельниченко, Я. Становлення у вихованців Я-концепції. 2006. № 45. С. 6-9.uk_UA
dc.relation.references34. Мельниченко А. А., Тілікіна Н. В. Передумови та причини виникнення цькування : матер. курсу «Протидія та попередження булінгу (цькування) в закладах освіти».uk_UA
dc.relation.references35. Москаль, Ю. Вітакультурне обгрунтування сучасної цивілізаційної самоідентичності / Ю. Москаль Інститут експериментальних систем освіти (науково-дослідний). Тернопіль, 2004. Вип. 4. С. 27-28.uk_UA
dc.relation.references36. Мухамедьяров, Н. Н. Образ фізичного Я-особистості як складова її Яконцепції / Н. Н. Мухамедьяров Педагогіка і психологія Вісник АПН України . 2006. № 1. С. 84-90.uk_UA
dc.relation.references37. Нагорна, І. І. Діагностика Я-концепції: адаптація тесту "Тенессійська Шкала Я-концепції" / І. І. Нагорна, О. П. Кисляк Практична психологія та соціальна робота. 2005. № 12. С. 55-58.uk_UA
dc.relation.references38. Назаренко, Г. Пізнання дитиною власного "Я". 2004. № 43. С. 16-18.uk_UA
dc.relation.references39. Ожийова О. М. Шкільне насильство: сутність, види, профілактика : дис. …канд. соціол. наук : 20.00.04 / Ожийова Олена Миколаївна; Харків, нац. ун-т внутр. справ. Харків, 2012. 228 с.uk_UA
dc.relation.references40. Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0100-18#Text (15.11.2023).uk_UA
dc.relation.references41. Ревасевич, І. С. Психологічна структура і динаміка особистісної адаптованості учнів загальноосвітніх шкіл : автореф. дис. ... канд. псих. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія; Прикарпатський національний ун-т ім. В. Стефаника. – Івано-Франківськ, 2007. 20 с.uk_UA
dc.relation.references42. Стельмах С. Булінг у школі та його наслідки. Гуманізація навчальновиховного процесу: збірник наукових праць / за заг. ред. проф. В. І. Сипченка. Слов’янськ: СДПУ, 2011. Вип LVІ. С. 431–440.uk_UA
dc.relation.references43. Стремецька В. О., Алєксєнко Г. О. Булінг у підліткових шкільних колективах. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород: Говерла, 2014. Вип. 31. С. 177– 179.uk_UA
dc.relation.references44. Ткачук С. Психологічний аналіз самотворення позитивної Я-концепції /Психологія і суспільство. 2003. №3. С. 45–54.uk_UA
dc.relation.references45. Токарева Н.М. Основи вікової психології: [навчально-методичний посібник] / Н.М. Токарева, А.В. Шамне – Кривий Ріг, ТОВ «НВП «Інтерсервіс», 2013. – 203 с.uk_UA
dc.relation.references46. Федорінов, Д. Формування Я-концепції в юнацькому віці / Д. Федорінов Психолог. Шкільний світ. 2006. № 10. С. 5-8.uk_UA
dc.relation.references47. Фурман, А. В. Проблематика "Я" у психоаналітичній теорії / А. В. Фурман, О. Є. Гуменюк Психологія Я-концепції : навч. посіб. Львів, 2006. С. 10-33.uk_UA
dc.relation.references48. Фурман, А. В. Структурно-функціональна модель глобальної Я-концепції / А. В. Фурман, О. Є. Гуменюк Психологія Я-концепції : навч. посіб. Львів, 2006. С. 34-63.uk_UA
dc.relation.references49. Фурман, А. В. Концепція самості у феноменологічній теорії / А. В. Фурман, О. Є. Гуменюк Психологія Я-концепції : навч. посіб. Львів, 2006. С. 64-85.uk_UA
dc.relation.references50. Фурман, А. В. Его-концепція в теорії особистості / А. В. Фурман, О. Є. Гуменюк Психологія Я-концепції : навч. посіб. Львів, 2006. С. 86-107.uk_UA
dc.relation.references51. Фурман, А. В. Особливості ситуативного та вікового розвитку Яконцепції людини / А. В. Фурман, О. Є. Гуменюк Психологія Я-концепції : навч. посіб. Львів, 2006. С. 108-131.uk_UA
dc.relation.references52. Фурман, А. В. Я-концепція у контексті соціального довкілля / А. В. Фурман, О. Є. Гуменюк Психологія Я-концепції : навч. посіб. Львів, 2006. С. 132-160.uk_UA
dc.relation.references53. Фурман, А. В. Соціальний і суб'єктивний контексти розвитку Я-концепції / А. В. Фурман, О. Є. Гуменюк Психологія Я-концепції : навч. посіб. Львів, 2006. С. 161-181.uk_UA
dc.relation.references54. Фурман, А. В. Становлення позитивно-гармонійної Я-концепції за модульно-розвивальної системи / А. В. Фурман, О. Є. Гуменюк Психологія Я-концепції : навч. посіб. Львів, 2006. С. 182-215.uk_UA
dc.relation.references55. Фурман, А. В. Спонтанно-духовна організація Я-концепції універсума / А. В. Фурман, О. Є. Гуменюк Психологія Я-концепції : навч. посіб. Львів, 2006. С. 216-252.uk_UA
dc.relation.references56. Череднік, Г. Становлення позитивної Я-концепції в умовах школи здоров’я. Експеримент. 2004. № 36. С. 8-10.uk_UA
dc.relation.references57. Шитова І. Розвиток позитивної «Я-концепції» учнів Психолог. 2003. С. 3– 4.uk_UA
dc.relation.references58. Ямницький, В. М. Кожне життя - як творчість (теоретичні аспекти технології розвитку життєтворчої активності особистості). 2005. № 2. С. 116-128.uk_UA
dc.relation.referencesen59. Dan Olweus Bullying at School: What We Know and What We Can Do. Malden, MA: Blackwell Publishing. 1993. 140 p.uk_UA
dc.relation.referencesen60. David A. Lane, Andrew Miller, Andy Miller. Child and Adolescent Therapy: a handbook. England: Open University Press, 1992. 260 p.uk_UA
dc.relation.referencesen61. Harter, S. The construction of the self: A developmental perspective. Guilford Press. 1999. 413 p.uk_UA
dc.relation.referencesen62. Jane Kroger Identity in Adolescence: The Balance Between Self and Other. London, 2004. 288 p.uk_UA
dc.relation.referencesen63. Peter K. Smith Violence in Schools: The Response in Europe. Routledge. London, 2002. 384 p.uk_UA
dc.relation.referencesen64. Randall P. Bullying in Adulthood: Assessing the Bullies and Their Victims. Florence, KY, USA: Brunner-Routledge, 2001. 224 p.uk_UA
dc.relation.referencesen65. Shane R. Jimerson, Susan M. Swearer, and Dorothy L. Espelage: Handbook of Bullying in Schools: An International Perspective. Routledge, Taylor and Francis. New York, 2010. 624 p.uk_UA
dc.relation.referencesen66. Ziegler H. Psychology of Self-Concept. London, Imprint Psychology Press, 2013. 200 p.uk_UA
dc.identifier.citationenGudz T. I.The impact of bullying on the development of the self-concept of modern teenagers. qualifying paper for obtaining a master's degree in the specialty "053 — psychology" Ternopil: TNTU, 2023.76 p.uk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
出現コレクション:053 — психологія

このアイテムのファイル:
ファイル 記述 サイズフォーマット 
ГУДЗЬ Т. .pdf758,82 kBAdobe PDF見る/開く
Avtorsyka_dovidka_ГУДЗЬ Т._1.doc42 kBMicrosoft Word見る/開く


このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

管理ツール