Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43195
Назва: Маркетинговий аналіз конкурентоспроможності підприємств на ринку органічних продуктів в умовах екологізації
Інші назви: Marketing analysis of the competitiveness of subfirst industries on the market of organic products in the conditions ecologization
Автори: Панченко, Марія
Ільченко, Ганна
Panchenko, Mariia
Ilchenko, Hanna
Приналежність: Національний університет «Одеська політехніка» просп. Шевченка, 1, м. Одеса, 65044, Україна
Odesa Polytechnic National University ave. Shevchenko, 1, Odessa, 65044, Ukraine
Бібліографічний опис: Панченко М., Ільченко Г. Маркетинговий аналіз конкурентоспроможності підприємств на ринку органічних продуктів в умовах екологізації. Соціально-економічні проблеми і держава. 2023. Вип. 2 (29). С. 70-89. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2023/23pmovue.pdf
Bibliographic description: Panchenko, M. & Ilchenko, H. (2023) Marketing analysis of the competitiveness of subfirst industries on the market of organic products in the conditions ecologization. Socio-Economic Problems and the State (electronic journal), Vol. 29, no. 2, pp. 70-89. URL: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2023/23pmovue.pdf
Журнал/збірник: Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"
Випуск/№ : 2(29)
Дата публікації: гру-2023
Дата подання: жов-2023
Дата внесення: 29-гру-2023
Видавництво: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ідентифікатор ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7713-6139
https://orcid.org/0000-0001-6010-8476
DOI: https://doi.org/10.33108/sepd2023.02.070
УДК: 339.138
JEL: M12
M14
M16
Теми: маркетинг
конкурентоспроможність
органічні продукти
попит
маркетингова стратегія
екологізація
marketing
competitiveness
organic products
demand
marketing strategy
greening
Діапазон сторінок: 70-89
Початкова сторінка: 70
Кінцева сторінка: 89
Короткий огляд (реферат): В статті досліджено теоретичні та практичні аспекти формування та розвитку маркетингового ресурсу, як потужного засобу підвищення конкурентоспроможності підприємств на ринку органічних продуктів в умовах екологізації. Уточнено зміст понять «конкуренція» та «конкурентоспроможність», теоретичні та методологічні засади маркетингу, як однієї з основ підвищення конкурентоспроможності підприємств. Визначено чинники конкурентоспроможності українських суші-ресторанів на основі результатів опитування. Проаналізовано здатність використовувати потенціал та ресурси, що надаються навколишнім маркетинговим середовищем для досягнення порівняно вищої міри задоволення потреб споживачів цільового ринку. Виявлено переваги, недоліки, загрози та можливості, визначено підходи щодо удосконалення стратегії розвитку підприємств на ринку органічних продуктів. Однією з головних причин такого становища (поряд із недосконалим правовим полем, низьким рівнем купівельної спроможності населення, недосконалою розбудовою ринкової інфраструктури) є недостатній рівень розробки та імплементації маркетингових стратегій товарного виробництва органічної продукції як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках, дослідження попиту, потреб та особливостей поведінки споживачів органічної продукції, ситуаційного аналізу маркетингового середовища й кон’юнктури ринку та, відповідно, розробки ефективної концепції екологічного маркетингу. Запропоновано заходи з формування маркетингових стратегій, покращення сервісу, що допоможе зміцнити конкурентні позиції на ринку. Запропоновано рекомендації щодо розвитку маркетингового потенціалу підприємств на ринку органічних продуктів в умовах екологізації. Дослідження містить аналіз ефективних стратегій, які допомагають підприємствам задовольняти потреби та вимоги споживачів, використовуючи маркетингові підходи і методи. Екологізація має стати основним елементом маркетингової стратегії підприємств і допомогти у вирішенні багатьох проблем, пов’язаних із забезпеченням населення високоякісною продукцією.
The article examines the theoretical and practical aspects of the formation and development of a marketing resource, as a powerful means of increasing the competitiveness of enterprises on the market of organic products in the conditions of environmentalization. The content of the terms «competition» and «competitiveness», theoretical and methodological principles of marketing, as one of the foundations of increasing the competitiveness of enterprises, have been clarified. The factors of competitiveness of Ukrainian sushi restaurants were determined based on the results of the survey. The ability to use the potential and resources provided by the surrounding marketing environment to achieve a relatively higher degree of satisfaction of the needs of consumers of the target market is analyzed. Advantages, disadvantages, threats and opportunities are identified, approaches to improving the development strategy of enterprises in the market of organic products are determined. One of the main reasons for this situation (along with the imperfect legal framework, the low level of purchasing power of the population, the imperfect development of the market infrastructure) is the insufficient level of development and implementation of marketing strategies for the commercial production of organic products both on the domestic and foreign markets, research of the demand, needs and characteristics of the behavior of consumers of organic products, situational analysis of the marketing environment and market conditions and, accordingly, the development of an effective concept of ecological marketing. Measures for the formation of marketing strategies, improvement of service, which will help to strengthen competitive positions on the market, are proposed. Recommendations for the development of the marketing potential of enterprises in the market of organic products in the conditions of environmentalization are offered. The study contains an analysis of effective strategies that help businesses meet the needs and demands of consumers using marketing approaches and methods. Greening should become the main element of the marketing strategy of enterprises and help in solving many problems related to providing the population with high-quality products.
Спонсорська підтримка: The authors received no direct funding for this research.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43195
ISSN: 2223-3822
Власник авторського права: Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»
URL-посилання пов’язаного матеріалу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2023/23pmovue.pdf
https://doi.org/10.23939/semi2021.02.072
https://doi.org/10.32782/ 2224-6282/159-7
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/7412
Перелік літератури: 1. Карпій О. П., Струк Н. Р. Дослідження поведінки споживачів на ринку органічної продукції в Україні. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія «Проблеми економіки та управління». 2021. № 2 (8). С. 72–83. https://doi.org/10.23939/semi2021.02.072
2. Страшинська Л. В., Пєтухова О. М., Сімкін Д. О. Тенденції змін споживчих уподобань на ринку харчових продуктів. International scientific innovations in human life: proceedings of XI International scientific and practical conference, 11-13 May 2022. Manchester, United Kingdom, 2022. P. 743–746.
3. Шушпанов Д. Г. Соціально-економічні особливості споживання продуктів харчування та їх вплив на стан здоров’я населення України. Актуальні проблеми економіки. 2016. № 7. С. 344–36.
4. Варченко О. М., Свиноус І. В., Липкань О. В. Особливості формування попиту на продовольство в сучасних умовах. Актуальні проблеми економіки. 2017. № 1 (187). С. 50–61.
5. Волкова І. М. Дослідження поведінки споживачів на ринку органічної продукції. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). 2013. № 1(2). С. 47–53.
6. Марков Б. Поняття та регулятори роздрібного ринку продовольчих товарів. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2017. Вип. 24. Ч. 1. С. 60–64.
7. Городняк І. В., Терендій А. Б. Споживча поведінка домогосподарств на продовольчому ринку України. Економічний простір. 2020. Вип. 159 (1). С. 39–43. DOI: https://doi.org/10.32782/ 2224-6282/159-7 (дата звернення 14.10.2023).
8. Шквиря Н. О. Маркетингові дослідження поведінки споживачів на ринку ковбасних виробів. Соціально-економічні проблеми розвитку бізнесу та місцевого самоврядування: зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. інтернет конф., (13-14 черв. 2019 р.). С. 67–71. URL: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/7412 (дата звернення: 14.10.2023).
References: 1. Karpiy, O. P., Struk, N. R. (2021) Doslidzhennya povedinky spozhyvachiv na rynku orhanichnoyi produktsiyi v Ukrayini [Research of consumer behavior on the market of organic products in Ukraine]. Bulletin of the Lviv Polytechnic National University. Series «Problems of economics and management», no. 2 (8), pp. 72–83. https://doi.org/10.23939/semi2021.02.072
2. Strashinska, L. V., Petukhova, O. M., Simkin, D. O. (2022) Tendentsiyi zmin spozhyvchykh upodobanʹ na rynku kharchovykh produktiv [Trends in changes in consumer preferences in the food market]. International scientific innovations in human life: proceedings of XI International scientific and practical conference. Manchester, United Kingdom, pp. 743–746.
3. Shushpanov, D. G. (2016) Sotsialʹno-ekonomichni osoblyvosti spozhyvannya produktiv kharchuvannya ta yikh vplyv na stan zdorov’ya naselennya Ukrayiny. [Socio-economic features of food consumption and their impact on the health of the population of Ukraine]. Actual problems of the economy, no. 7, pp. 344–36.
4. Varchenko, O. M., Svinous, I. V., Lypkan, O. V. (2017) Osoblyvosti formuvannya popytu na prodovolʹstvo v suchasnykh umovakh [Features of the formation of demand for food in modern conditions]. Actual problems of the economy, no. 1 (187), pp. 50–61.
5. Volkova, I. M. (2013) Doslidzhennya povedinky spozhyvachiv na rynku orhanichnoyi produktsiyi [Consumer behavior research on the market of organic products]. Collection of scientific works of Tavriyya State Agro-Technological University (Economic Sciences), no. 1 (2), pp. 47–53.
6. Markov, B. (2017) Poniattia ta rehuliatory rozdribnoho rynku prodovolchykh tovariv [Concepts and regulators of the retail market of food products]. Naukovyi Visnyk Khersonskoho Derzhavnoho Universytetu, vol. 24, no. 1, pp. 60–64.
7. Gorodnyak, I. V., Terendij, A. B. (2020) Spozhyvcha povedinka domohospodarstv na prodovolʹchomu rynku Ukrayiny [Consumer behavior of households in the food market of Ukraine]. Ekonomichnyy prostir, vol. 159 (1), pp. 39–43. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/159-7 (accessed October 14, 2023).
8. Shkvyrya, N. O. (2019) Marketynhovi doslidzhennya povedinky spozhyvachiv na rynku kovbasnykh vyrobiv [Marketing research of consumer behavior on the market of sausage products]. Proceedings of the Sotsialʹno-ekonomichni problemy rozvytku biznesu ta mistsevoho samovryaduvannya: zb. materialiv Mizhnar. nauk.-prakt. internet konf., рp. 67–71. URL: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/7412 (accessed October 14, 2023).
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2023, Випуск 2(29)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
23pmovue.pdfМАРКЕТИНГОВИЙ АНАЛІЗ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ НА РИНКУ ОРГАНІЧНИХ ПРОДУКТIВ В УМОВАХ ЕКОЛОГІЗАЦІЇ1,69 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.