Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43135

Назва: Конкретизація наукової парадигми як основи для побудови механізму формування та підвищення якості й конкурентоспроможності продукції
Інші назви: Concretization of the scientific paradigm as a basis for building a mechanism of formation and increase of product quality and competitiveness
Автори: Нижник, Віктор Михайлович
Власенко, Інна Валеріївна
Nyzhnyk, Viktor
Vlasenko, Inna
Приналежність: Хмельницький національний університет, Хмельницький, Україна
Khmelnytskyi National University, Khmelnytskyi, Ukraine
Бібліографічний опис: Нижник В. М. Конкретизація наукової парадигми як основи для побудови механізму формування та підвищення якості й конкурентоспроможності продукції / Нижник Віктор Михайлович, Власенко Інна Валеріївна // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 84. — № 5. — С. 31–38. — (Економіка).
Bibliographic description: Nyzhnyk V., Vlasenko I. (2023) Konkretyzatsiia naukovoi paradyhmy yak osnovy dlia pobudovy mekhanizmu formuvannia ta pidvyshchennia yakosti y konkurentospromozhnosti produktsii [Concretization of the scientific paradigm as a basis for building a mechanism of formation and increase of product quality and competitiveness]. Galician economic journal (Tern.), vol. 84, no 5, pp. 31-38 [in Ukrainian].
Є частиною видання: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (84), 2023
Galician economic journal of the Ternopil National Technical University, 5 (84), 2023
Журнал/збірник: Галицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 5
Том: 84
Дата публікації: 24-жов-2023
Дата подання: 29-сер-2023
Дата внесення: 28-гру-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.05.031
УДК: 658.013
Теми: якість продукції
конкурентоспроможність продукції
система загального управління якістю (TQM)
парадигма
механізм формування й підвищення якості та конкуренто- спроможності продукції
product quality
product competitiveness
total quality management (TQM) system
paradigm
mechanism of formation and improvement of product quality and competitiveness
Кількість сторінок: 8
Діапазон сторінок: 31-38
Початкова сторінка: 31
Кінцева сторінка: 38
Короткий огляд (реферат): На основі дослідженння теоретичних і практичних аспектів функціонування системи управління якістю на підприємстві проаналізовано стратегічні виміри впровадження системи загального управління якістю (ТQM). Здійснено огляд ключових аспектів удосконалення базових засад системи загального управління якістю (ТQM) у контексті сучасного стану світового економічного й технологічного розвитку. Проведено визначення та дослідження базових недоліків сучасної парадигми управління якістю продукції, основними з яких є необхідність оновлення засобів, методів і управлінських прийомів, інтегрованих у загальну систему управління якістю на підприємстві та потреба у кращих дорожніх стратегічних картах, доповнених відповідними методами, інструментами й техніками забезпечення успіху їх реалізації, а також сильна агрегованість показників, які використовуються для оцінювання рівня якості та конкурентоспроможності продукції. Це дозволило сформувати перелік ключових аспектів видозміни діючої парадигми управління якістю продукції підприємства на основі удосконалення її окремих концептуальних засад, застосування яких дає можливість чітко розмежувати якісні характеристики продукції та чинники, які зумовлюють її конкурентоспроможність. Обґрунтовано впровадження практично орієнтовану модель оцінювання якості та конкурентоспроможності продукції, яка дозволяє визначати можливість виведення продукції на певний ринок, у контексті нових умов функціонування. Запропоновано підхід до трактування якості продукції як узагальненої характеристики її відповідності заданому набору вимог, а конкурентоспроможності продукції як узагальненої характеристики сукупних можливостей продажу даної продукції на визначеному ринку за певних умов, що дозволяє чітко відокремити сукупність складових елементів продукції від тих параметрів, які зумовлюють її конкурентоспроможність. Такий підхід дозволив розробити практично орієнтовану модель оцінювання якості та конкурентоспроможності продукції, за допомогою якої можна визначати можливість виведення продукції на певний ринок та перспективи її подальшої реалізації. Запропоновані видозміни сучасної парадигми управління якістю та конкурентоспроможністю продукції підприємства в результаті сприятимуть формуванню ефективно діючого механізму управління, який дасть можливість підприємству формувати, забезпечувати та поліпшувати якість і конкурентоспроможність продукції на всіх стадіях її життєвого циклу.
In the article, based on the study of theoretical and practical aspects of the functioning of the quality management system at the enterprise, analyzes the strategic dimensions of the implementation of the total quality management system (TQM). An overview of the key aspects of improving the basic principles of the total quality management (TQM) system in the context of the current state of global economic and technological development was carried out. The basic shortcomings of the modern paradigm of produ ct quality management have been identified and researched, the main ones of which are the need to update tools, methods and management techniques integrated into the overall quality management system at the enterprise and the need for better strategic road maps supplemented with appropriate methods, tools and techniques for ensuring success their implementation, as well as strong aggregation of indicators used to assess the level of quality and competitiveness of products. This made it possible to form a li st of key aspects of the modification of the current paradigm of enterprise product quality management based on the improvement of its separate conceptual principles, the application of which makes it possible to clearly distinguish the quality characteristics of products and the factors that determine their competitiveness. The introduction of a practically oriented model for assessing the quality and competitiveness of products, which allows determining the possibility of bringing products to a certain market, in the context of new operating conditions, is substantiated. An approach to the interpretation of product quality as a generalized characteristic of its compliance with a given set of requirements, and product competitiveness as a generalized characteristic of the total possibilities of selling a given product on a given market under certain conditions, is proposed, which allows to clearly separate the set of constituent elements of a product from those parameters that determine its competitiveness. This approach made it possible to develop a practically oriented model for evaluating the quality and competitiveness of products, which can be used to determine the possibility of bringing products to a certain market and the prospects for their further i mplementation. As a result, the proposed changes to the modern paradigm of managing the quality and competitiveness of the company's products will contribute to the formation of an effectively functioning management mechanism that will enable the company to form, ensure and improve the quality and competitiveness of products at all stages of its life cycle.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43135
ISSN: 2409-8892
Власник авторського права: © Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.29322/IJSRP.10.01.2020.p9776
https://doi.org/10.4324/9780080479781
https://doi.org/10.1080/19761597.2007.9668638
https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2014.05.003
https://doi.org/10.1016/j.cie.2012.09.011
https://www.ltimindtree.com/wp-content/uploads/2020/05/Quality-Management-In-The-Age-Of-Industry-4.0.pdf?pdf=download
https://uni-obuda.hu/conferences/jubilee/Osanna.pdf
https://www.econstor.eu/bitstream/10419/169057/1/aej-v19-i44-p061.pdf
https://doi.org/10.1080/14783363.2019.1665776
References: 1. Khalifa I. Quality management in theory. International journal of scientific and research publications. 2020. Volume 10. Issue 1. P. 492–495. DOI: https://doi.org/10.29322/IJSRP.10.01.2020.p9776
2. Foster S. T. Towards an understanding of Supply Chain Quality Management. Journal of Operations Management. 2008.
3. Evans J. R., & Lindsay W. M. The management and control of quality (4th ed.). Cincinnati: Southwestern College Publishing, 1999.
4. Oakland J. S. Oakland on quality management. London; New York: Routlege, 2012. 467 p. DOI: https://doi.org/10.4324/9780080479781
5. Boljević A. The importance of top quality management in contemporary management. Serbian Journal of Management. 2007. No. 2 (2). P. 217–226.
6. Dihardjo D., Ellitan L. Total Quality Management: A Review of Recent Trend. International Journal of Trend in Research and Development. 2021. Volume 8 (6). P. 40–45.
7. Scott-Kemmis, Chitravas. Identified interfirm heterogeneity in innovation strategies in Thailand. Asian Journal of technology innovation. 2007. Vol. 15 (2). P. 67–100. DOI: https://doi.org/10.1080/19761597.2007.9668638
8. Benavides-Velasco C., Quintana-García C., Marchante-Lara M. Total Quality Management, Corporate Social Responsibility and Performance in the Hotel Industry. International Journal of Hospitality Management. 2014. Vol. 41. Р. 77–87. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2014.05.003
9. Shan S., Zhao S., Hua F. Impact of quality management practices on the knowledge creation process. The Chinese Aviation Firm Perspective. 2013. 64 (1). Р. 211–223. DOI: https://doi.org/10.1016/j.cie.2012.09.011
10. Rauter R. Calidad con productividad; el desafRo de los aZos noventa y del nuevo milenio. Chile: Santiago: Economic Commission for Latin America and the Caribbean (ECLAC), 1995.
11. SatyaNarendra Y. Quality management in the age of industry 4.0. LTI: A Larsen and Turbo group company, 2020. URL: https://www.ltimindtree.com/wp-content/uploads/2020/05/Quality-Management-In-The-Age-Of-Industry-4.0.pdf?pdf=download (дата звернення: 21.08.2023).
12. Osanna P. H., Durakbasa N. M., Oberlaender R. Low Cost Solutions for Quality Management in Flexible Automated Production Systems. Manufacturing Systems. 1994. Vol. 23. No. 1. P. 77–81.
13. Afjehi-Sadat A., Durakbasa M., Osanna P., Bauer J. Quality Management Systems in European Industry and the Importance of Modern Technology and Metrology. URL: https://uni-obuda.hu/conferences/jubilee/Osanna.pdf (accessed: 21.08.2023).
14. Harper S. C., Porter T. W. Innovate or Die. Industrial Engineer. 2011. Vol. 43 (9). P. 34–39.
15. Androniceanu А. The three-dimensional approach of total quality management, an essential strategic option for business excellence. Amfiteatru Economic Journal, 2017. Vol. 19. Iss. 44. P. 61–78. URL: https://www.econstor.eu/bitstream/10419/169057/1/aej-v19-i44-p061.pdf (accessed: 21.08.2023).
16. Dahlgaard J. J., Reyes L., Chen, C., Dahlgaard-Park S. M. Evolution and future of total quality management: management control and organisational learning. Total quality management and business excellence (Online). 2019. DOI: https://doi.org/10.1080/14783363.2019.1665776
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 5 (84)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.