Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43129

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПанухник, Олена Віталіївна
dc.contributor.authorPanukhnyk, Olena
dc.date.accessioned2023-12-28T14:47:05Z-
dc.date.available2023-12-28T14:47:05Z-
dc.date.created2023-10-24
dc.date.issued2023-10-24
dc.date.submitted2023-08-29
dc.identifier.citationПанухник О. В. Політика академічної та дослідницької доброчесності в умовах революції ші: формула взаємодії / Панухник Олена Віталіївна // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 84. — № 5. — С. 185–193. — (Оглядово інформаційні статті).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43129-
dc.description.abstractЗосереджено увагу на тлумаченні понятійно-категоріального апарату термінів «академічна доброчесність» і «дослідницька доброчесність» у площині революційного впливу штучного інтелекту на них. Проаналізовано основну нормативно-правову базу та регламентуючі документи законодавства України, які впорядковують процес забезпечення академічної та дослідницької доброчесності на національному рівні. Аргументовано, що академічна доброчесність і дослідницька свідомість є важливими конкурентними перевагами закладу освіти чи наукової установи, а також відображають силу власної репутації на ринку освітніх послуг. Наведено основні аспекти дотримання принципів професійної доброчесності та моральності із застосуванням інструментарію штучного інтелекту освітянами й науковцями з метою отримання якісного та етичного результату. Висвітлено, що засоби ШІ ще досі можна розглядати із двох популяризованих позицій загалу – наукового скептицизму та догматичних знань, коли транслюється або правомірна допомога і спрощення процесів в освітньо-науковому середовищі або ж відбувається сприяння обману, плагіату та маніпуляціям їхніми учасниками. В ході дослідження доведено важливість створення умов для недопущення й подальшого усунення проявів академічної та дослідницької недоброчесності в наукових колах на загальнодержавному та локальному рівнях, до яких можна віднести генерування комфортних умов у середовищі з метою дотримання засад суспільної моралі учасниками; зменшення повноважень влади щодо забезпечення та перевірки якості освіти; статистична реєстрація фактів виявлення неетичної поведінки у сфері академічної й дослідницької доброчесності; реалізація заходів щодо попередження плагіату серед молоді на рівні закладів освіти; створення й розбудова сховищ із базами даних академічних і наукових текстів учасників освітньо- наукового середовища, а також пропаганда серед освітян і молодих науковців у розпал інформаційної епохи культури боротьби з основними формами порушень у наукових колах задля формування нового свідомого громадянського суспільства з рисами чесності, етичності, моральності, прозорості, об’єктивності та довіри.
dc.description.abstractThe article focuses on the interpretation of the conceptual and categorical apparatus of the terms «academic integrity» and «research integrity» in the context of the revolutionary influence of artificial intelligence on them. The main legal framework and regulatory documents of the legislation of Ukraine, which regulate the process of ensuring academic and research integrity at the national level, are analyzed. The arguments were advanced in favour that academic integrity and research consciousness are important competitive advantages of an educational or scientific institution, and also reflect the strength of one's own reputation in the market of educational services. The article presents the main aspects of compliance with the principles of professional honesty and morality with the use of artificial intelligence tools by educators and scientists in order to obtain a high-quality and ethical result. It is highlighted that AI tools can still be considered from two popularized positions in general – scientific skepticism and dogmatic knowledge, when either legitimate help and simplification of processes in the educational and scientific environment is broadcast, or there is promotion of deception, plagiarism and manipulation by their participants. The research proved the importance of creating conditions for preventing and further eliminating manifestations of academic and research dishonesty in scientific circles at the national and local levels, which include the generation of comfortable conditions in the environment in order to observe the principles of public morality by the participants; reducing the authorities' powers to ensure and check the quality of education; statistical registration of the facts of detection of unethical behavior in the field of academic and research integrity; implementation of measures to prevent plagiarism among young people at the level of educational institutions; creation and development of repositories with databases of academic and scientific texts of participants in the educational and scientific environment, as well as propaganda among educators and young scientists in the midst of the information era of the culture of combating the main forms of violations in scientific circles in order to form a new conscious civil society with traits of honesty, ethics, morality, transparency, objectivity and trust.
dc.format.extent185-193
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету, 5 (84), 2023
dc.relation.ispartofGalician economic journal of the Ternopil National Technical University, 5 (84), 2023
dc.relation.urihttps://doi.org/10.35774/rarrpsu2019.24.122
dc.relation.urihttps://doi.org/10.32626/2309-9763.2022-32-31-42
dc.relation.urihttps://doi.org/10.33989/2226-4078.2019.2.177352
dc.relation.urihttps://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
dc.relation.urihttps://academicintegrity.org/
dc.relation.urihttps://allea.org/wp-content/uploads/2023/06/European-Code-of-Conduct-Revised-Edition-2023.pdf
dc.relation.urihttps://academicintegrity.org/(accessed:
dc.subjectакадемічна доброчесність
dc.subjectдослідницька доброчесність
dc.subjectштучний інтелект
dc.subjectосвітній процес
dc.subjectнаукова діяльність
dc.subjectінформаційна ера
dc.subjectacademic integrity
dc.subjectresearch integrity
dc.subjectArtificial Intelligence
dc.subjecteducational process
dc.subjectscientific activity
dc.subjectinformation era
dc.titleПолітика академічної та дослідницької доброчесності в умовах революції ші: формула взаємодії
dc.title.alternativePolicy of academic and research integrity in the conditions of the ai revolution: formula of interaction
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2023
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages9
dc.subject.udc378.14
dc.subject.udc004.8
dc.subject.udc17
dc.relation.references1. Колесніков А. Академічна доброчесність в українському освітньо‐науковому просторі: проблеми та соціальні загрози. Регіональні аспекти розвитку продуктивних сил України. 2019. № 24. С. 122–128. DOI: https://doi.org/10.35774/rarrpsu2019.24.122
dc.relation.references2. Bowers W. J. Student dishonesty and its control in college. Bureau of Applied Social Research, 1964. Columbia University. P. 291.
dc.relation.references3. Доценко І. О. Академічна доброчесність у системі забезпечення якості вищої освіти. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2022. № 32. С. 31–42. DOI: https://doi.org/10.32626/2309-9763.2022-32-31-42
dc.relation.references4. Тицька Я. «Академічна доброчесність» та «Академічна відповідальність» у забезпеченні якості освіти. Підприємництво, господарство і право. 2018. № 11. С. 192–195.
dc.relation.references5. Чумак О. В. Концепт категорії академічної доброчесності у вищій освіті. Теорія та методика управління освітою. 2017. № 2 (20). С. 135–143.
dc.relation.references6. Тодорова І. Психологічні чинники толерантності студентів до академічної недоброчесності. Психологія і особистість. 2019. № 2. С. 116–131. DOI: https://doi.org/10.33989/2226-4078.2019.2.177352
dc.relation.references7. Іщенко Т. Д., Шишкіна Г. В., Ніколаєва І. В. Академічна доброчесність як складова забезпечення якості освіти. АгроТерра. 2018. № 2 (5). С. 19–23.
dc.relation.references8. Маслова Н. Г. Академічна свобода та академічна відповідальність. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Право». 2017. Вип. 43 (1). С. 72–76.
dc.relation.references9. Академічна чесність як основа сталого розвитку університету. Міжнарод. благод. фонд «Міжнарод. фонд. дослідж. освіт. політики» / за заг. ред. Т. В.Фінікова, А. Є.Артюхова. Київ: Таксон, 2016. 234 с.
dc.relation.references10. Про освіту: Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII. Законодавство України: сайт. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 25.07.2023).
dc.relation.references11. International Center for Academic Integrity (ICAI). Міжнародний центр академічної доброчесності: сайт. URL: https://academicintegrity.org/ (дата звернення: 31.06.2023).
dc.relation.references12. The European Code of Conduct for Research Integrity Revised Edition. 2023. ALLEA – All European Academies, Berlin. URL: https://allea.org/wp-content/uploads/2023/06/European-Code-of-Conduct-Revised-Edition-2023.pdf (дата звернення: 15.07.2023).
dc.relation.referencesen1. Kolesnikov A. (2019). Akademichna dobrochesnist v ukrainskomu osvitno‐naukovomu prostori: problemy ta sotsialni zahrozy [Academic integrity in the Ukrainian educational and scientific space: problems and social threats]. Rehionalni aspekty rozvytku produktyvnykh syl Ukrainy [Regional aspects of development of productive forces of Ukraine]. Vol. 24. P. 122–128. DOI: https://doi.org/10.35774/rarrpsu2019.24.122
dc.relation.referencesen2. Bowers W. J. (1964). Student dishonesty and its control in college. Bureau of Applied Social Research. Columbia University. P. 291.
dc.relation.referencesen3. Dotsenko I. O. (2022). Akademichna dobrochesnist u systemi zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity [Academic integrity in the system of quality assurance of higher education]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka [Pedagogical education: theory and practice]. Vol. 32. P. 31–42. DOI: https://doi.org/10.32626/2309-9763.2022-32-31-42
dc.relation.referencesen4. Tytska J. (2018). “Akademichna dobrochesnist” ta “akademichna vidpovidalnist” u zabezpechenni yakosti osvity [“Academic Integrity” and “Academic Responsibility” in ensuring the quality of education]. Pidpryiemnytstvo, hospodarstvo i pravo [Entrepreneurship, economy and law]. Vol. 11. P. 192–195.
dc.relation.referencesen5. Chumak O. V. (2017). Kontsept katehorii akademichnoi dobrochesnosti u vyshchii osviti [The concept of the category of academic integrity in higher education]. Teoriia ta metodyka upravlinnia osvitoiu [Theory and methods of education management]. Vol. 2 (20). P. 135–143.
dc.relation.referencesen6. Todorova I. (2019). Psykholohichni chynnyky tolerantnosti studentiv do akademichnoi nedobrochesnosti [Psychological factors of students' tolerance to academic dishonesty]. Psykholohiia i osobystist [Psychology and personality]. Vol. 2. P. 116–131. DOI: https://doi.org/10.33989/2226-4078.2019.2.177352
dc.relation.referencesen7. Ishchenko T. D, Shishkina G. V., Nikolaeva I. V. (2018). Akademichna dobrochesnist yak skladova zabezpechennia yakosti osvity [Academic integrity as a component of ensuring the quality of education]. AhroTerra [AgroTerra]. Vol. 2 (5). P. 19–23.
dc.relation.referencesen8. Maslova N. H. (2017). Akademichna svoboda ta akademichna vidpovidalnist [Academic freedom and ac- ademic responsibility]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia “Pravo” [Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University. “Law” series]. Vol. 43 (1). P. 72–76.
dc.relation.referencesen9. Finikov T. V., Artiukhov A. Ie. (2016). Akademichna chesnist yak osnova staloho rozvytku universytetu. [Academic honesty as the basis of sustainable development of the university]. Mizhnarod. blahod. fond “Mizhnarod. fond. doslidzh. osvit. Polityky” [The International Charitable Foundation “International Educational Policy Research Fund”]. 234 p.
dc.relation.referencesen10. Pro osvitu [On Education] (2017). Order of Verkhovna Rada of Ukraine, adopted on 2017, Sept 05, 2145-VIII. Legislation of Ukraine: website. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (accessed: 25 July 2023)
dc.relation.referencesen11. International Center for Academic Integrity (ICAI): website. URL: https://academicintegrity.org/(accessed: 31 June 2023).
dc.relation.referencesen12. The European Code of Conduct for Research Integrity Revised Edition (2023). ALLEA – All European Academies, Berlin. URL: https://allea.org/wp-content/uploads/2023/06/European-Code-of-Conduct-Revised-Edition-2023.pdf (accessed: 15 July 2023).
dc.identifier.citationenPanukhnyk O. (2023) Polityka akademichnoi ta doslidnytskoi dobrochesnosti v umovakh revoliutsii shi: formula vzaiemodii [Policy of academic and research integrity in the conditions of the ai revolution: formula of interaction]. Galician economic journal (Tern.), vol. 84, no 5, pp. 185-193 [in Ukrainian].
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.05.185
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник Тернопільського національного технічного університету
dc.citation.volume84
dc.citation.issue5
dc.citation.spage185
dc.citation.epage193
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 5 (84)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.