霂瑞霂��撘����迨��辣: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43095
摰����漯敶�
DC �������霂剛��
dc.contributor.advisorБакушевич, Іванна Всеволодівна-
dc.contributor.authorПарушевскі, Артур-
dc.contributor.authorParushevski, Artur-
dc.date.accessioned2023-12-26T23:50:33Z-
dc.date.available2023-12-26T23:50:33Z-
dc.date.issued2023-12-
dc.date.submitted2023-12-
dc.identifier.citationПарушевскі А.Моделювання ефективності впровадження штучного інтелекту в процесі обслуговування клієнтів банку (на прикладі АТ "Державний ощадний банк України)": кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „051 — економіка“ / А.Парушевскі. — Тернопіль : ТНТУ, 2023. — 70с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/43095-
dc.description.abstractПарушевскі А. Моделювання ефективності впровадження штучного інтелекту в процесі обслуговування клієнтів банку (на прикладі АТ «Державний ощадний банк України»). – Рукопис. Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «Магістр» зі спеціальності 051 «Економіка». – Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя. – Тернопіль, 2023. Кваліфікаційна робота магістра складається зі вступу, чотирьох розділів основної частини, висновків, переліку використаної літератури, які викладені на 62 сторінках, додатків. Наведені в роботі ілюстративно-аналітичні матеріали, зокрема 20 рисунків та 3 таблиці дозволили відобразити досліджувану тематику. При написанні роботи використано наукові та аналітичні матеріали із 41 джерела, а також дані банківської звітності, які містяться у відкритому доступі. Перший розділ присвячений дослідженню теоретичних основ використання штучного інтелекту як інструменту цифровізації процесів в економіці. Також тут наведено методику дослідження ефективності його використання. Аналітико-розрахунковий розділ містить кейс-стаді впровадження штучного інтелекту в банківську практику. У проєктно-рекомендаційному розділі наведено модель оцінювання ефективності впровадження штучного інтелекту в роботі банку та запропоновано рекомендації щодо її впровадження для оптимізації обслуговування клієнтів в роботу АТ «Державний ощадний банк України». Четвертий розділ містить аналіз основ безпеки життєдіяльності та охорони праці в банківській сфері.uk_UA
dc.description.abstractModeling the effectiveness of implementing artificial intelligence in the customer service process of a bank (JSC “State Savings Bank of Ukraine” as a case study). Qualification work for the educational degree "Master" in the speciality 051 "Economics." - Ivan Puluj National Technical University of Ternopil - Ternopil, 2023. The master's qualification work consists of an introduction, four chapters of the main part, conclusions, a list of references, attachments, which are set out on the 62 pages. The illustrative and analytical materials presented in the work, including 20 figures and 3 tables, allowed to reflect the studied topic. The research and analytical materials used in this paper were drawn from 41 sources and bank reporting data that are publicly available. The first section is devoted to the study of the theoretical foundations of the use of artificial intelligence as a tool for digitalising processes in the economy. It also provides a methodology for studying the efficiency of its use. The analytical and calculation section contains a case study of the implementation of artificial intelligence in banking practice. The project and recommendation section presents a model for assessing the effectiveness of introducing artificial intelligence into client-bank processes and offers recommendations for its implementation in the work of JSC State Savings Bank of Ukraine. The fourth section analyses the basics of life safety and occupational health in the banking sector.uk_UA
dc.description.tableofcontentsВступ 7 Теоретико-методичний розділ 9 1.1 Технології штучного інтелекту в економіці 9 1.2 Особливості розвитку та використання технологій штучного інтелекту в банківській практиці 13 1.3 Методика проведення оцінки та моделювання ефективності використання штучного інтелекту 19 Аналітико-розрахунковий розділ 26 2.1 Аналіз особливостей використання штучного інтелекту в банківській практиці 26 2.2 Аналіз основних показників роботи АТ «Державний ощадний банк України» за 2015-2022 роки 32 2.3. Вивчення досвіду цифровізації клієнтських сервісів АТ «Державний ощадний банк України» 36 Проєктно-рекомендаційний розділ 38 3.1 Прогноз тенденцій використання ШІ в світовій банківській практиці 38 3.2 Моделювання ефективності впровадження технологій штучного інтелекту в роботу банку 43 3.3 Проєкт створення системи моніторингу ефективності впровадження штучного інтелекту в процесі обслуговування клієнтів банку АТ «Державний ощадний банк України» 48 Охорона праці та безпека у надзвичайних ситуаціях 52 4.1 Організація діяльності в сфері техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій АТ «Державний ощадний банк України» 52 4.2 Особливості охорони праці в банківській сфері 53 Висновки 56 Список використаних джерел 58 Додатки 63uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject051uk_UA
dc.subjectекономікаuk_UA
dc.subjectцифрова економікаuk_UA
dc.subjectштучний інтелектuk_UA
dc.subjectбанківська діяльністьuk_UA
dc.subjectклієнтuk_UA
dc.subjectобслуговуванняuk_UA
dc.subjectрозвитокuk_UA
dc.subjectрозробкаuk_UA
dc.subjectвпровадженняuk_UA
dc.subjectdigital economyuk_UA
dc.subjectartificial intelligenceuk_UA
dc.subjectbanking activitiesuk_UA
dc.subjectclientuk_UA
dc.subjectmaintenanceuk_UA
dc.subjectevolutionuk_UA
dc.subjectdevelopmentuk_UA
dc.subjectimplementationuk_UA
dc.titleМоделювання ефективності впровадження штучного інтелекту в процесі обслуговування клієнтів банку (на прикладі АТ "Державний ощадний банк України)"uk_UA
dc.title.alternativeModeling the effectiveness of implementing artificial intelligence in the customer service process of a bank (JSC 'State Savings Bank of Ukraine' as a case study)uk_UA
dc.typeMaster Thesisuk_UA
dc.coverage.placenameТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject.udc330.322.012uk_UA
dc.relation.references1. В. М. Коцовський Методи та системи штучного інтелекту Конспект лекцій Ужгород ‒ 2016. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/16306.pdfuk_UA
dc.relation.references2. Максимчук К.М. Штучний інтелект: реалії сучасності. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/bitstream/lib/23414/2/MNK-ME_2017_Maksymchuk_K_M-Artificial_intelligence_119-121.pdf-
dc.relation.references3. Фратавчан В.Г., Фратавчан Т.М., Лукашів Т.О., Літвінчук Ю.А., Методи та системи штучного інтелекту: навчальний посібник. Чернівці: ЧНУ, 2023, – 114 с.-
dc.relation.references4. Щербак Н.М, Уткіна М.С., Теоретико-методологічні підходи до визначення штучного інтелекту. URL: http://www.lsej.org.ua/2_2021/53.pdf-
dc.relation.references5. Штучний інтелект: сутність та перспективи розвитку Живцова Л. І. URL: http://srd.pgasa.dp.ua:8080/bitstream/123456789/10733/1/ZHYVTSOVA.pdf-
dc.relation.references6. Вінникова Н. А., Штучний інтелект у контексті глобального управління. URL: http://politicus.od.ua/3_2022/10.pdfDOI https://doi.org/10.24195/2414- 9616.2022-3.10-
dc.relation.references7. Піжук О.І. Штучний інтелект як один із ключових драйверів цифрової трасформації. URL: https://www.researchgate.net/publication/337751419_Stucnij_intelekt_ak_odin_iz_klucovih_drajveriv_cifrovoi_transformacii_ekonomiki-
dc.relation.references8. Стратегія розвитку банківської системи 2016-2020: «Синергія розвитку банків та індустріалізації економіки» валютна, цінова, фінансова стабільність та створення передумов розвитку високотехнологічної промисловості України. URL: https://kneu.edu.ua/userfiles/Credit_Economics_Department/afedra+bankspravi/proekt_strategi.pdf-
dc.relation.references9. Приймак П.В. Розвиток інформаційних технологій у банківській системі України. Науковий вісник НЛТУ України. 2012. Вип. 22.12. С.342-348-
dc.relation.references10. Руда О.Л. Дистанційне обслуговування в банківській системі/ URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/39_2020_ukr/60.pdf-
dc.relation.references11. Клочко А.М., Шморгун Я.О., Стан та перспективи розвитку технологій штучного інтелекту у сфері банківської діяльності в Україні. URL: http://www.lsej.org.ua/4_2023/117.pdf-
dc.relation.references12. Конспект лекцій з дисципліни «Ефективність інформаційних ситем» / укл. Мартиняк І.О., Ковальчик О.А.. Тернопіль. 2023.-
dc.relation.references13. Evaluating the Effectiveness of AI Detectors: Case Studies and Metrics. URL: https://aicontentfy.com/en/blog/evaluating-of-ai-detectors-case-studies-and-metrics-
dc.relation.references14. Measures for explainable AI: Explanation goodness, user satisfaction, mental models, curiosity, trust, and human-AI performance. URL: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fcomp.2023.1096257/full#F1-
dc.relation.references15. Ковальчик О.А., Мартиняк І.О. Методичні рекомендації для самостійної роботи з предмету «Ефективність інформаційних систем» для студентів ОКР магістр спеціальності 051 «Економіка» всіх форм навчання. Тернопіль, ТНТУ імені І. Пулюя, 2022.-
dc.relation.references16. Johnson-Laird, P. N. (1980). Mental models in cognitive science. Cogn. Sci. 4, 71–115.-
dc.relation.references17. Гарматій Н., Мартиняк І., Ціх Г. Класичні та сучасті модулі економіки. Навчальний посібник.Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2023. 300 с.-
dc.relation.references18. Modelling as Research MethodologyRevised EditionG.D. Jordaan & L.O.K. Lategan(Editors). URL: https://library.oapen.org/viewer/web/viewer.html?file=/bitstream/handle/20.500.12657/60621/9781920383176.pdf?sequence=1&isAllowed=y-
dc.relation.references19. Паршина М. Ю., Моделювання ефективності використання потенціалу регіону з використанням нечіткої логіки / М. Ю. Паршина // Держава та регіони. Серія : Економіка та підприємництво. - 2015. - № 5. - С. 49-55.-
dc.relation.references20. New Economist Intelligence Unit Report: advanced technologies will revolutionize banking. URL: https://www.temenos.com/insights/white-papers-reports/eiu-2020/-
dc.relation.references21. Портрет банку АТ «Державний ощадний банк України». URL: http://plus.bankografo.com/banks/oschadbank.html#charts400-
dc.relation.references22. 10 діджитал-рішень Ощадбанку в 2021 році. URL: https://www.oschadbank.ua/news/10-didzital-risen-osadbanku-v-2021-roci-
dc.relation.references23. ChatGPT sets record for fastest-growing user base - analyst note. URL: https://www.reuters.com/technology/chatgpt-sets-record-fastest-growing-user-base-analyst-note-2023-02-01/-
dc.relation.references24. Executives say customer experience top priority to spur growth in 2020. URL: https://www.consulting.us/news/3444/executives-say-customer-experience-top-priority-to-spur-growth-in-2020-
dc.relation.references25. The state of AI in 2021. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/quantumblack/our-insights/global-survey-the-state-of-ai-in-2021-
dc.relation.references26.AI in Banking Market by Component (Solution and Service), Enterprise Size (Large Enterprise and SMEs), Applications (Risk Management Compliance & Security, Customer Service, Back Office/Operations, Financial Advisory and Others) and Technology (Machine Learning & Deep Learning, Natural Language Processing (NLP), Computer Vision and Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2030. URL: https://www.alliedmarketresearch.com/ai-in-banking-market-A11871%0d-
dc.relation.references27. «Psychologically scarred» millennials are killing countless industries from napkins to Applebee's — here are the businesses they like the least. URL: https://www.businessinsider.com/millennials-are-killing-list-2017-8-
dc.relation.references28. 86 Percent of Consumers Will Leave a Brand They Trusted After Only Two Poor Customer Experiences. URL: https://www.businesswire.com/news/home/20220202005525/en/86-Percent-of-Consumers-Will-Leave-a-Brand-They-Trusted-After-Only-Two-Poor-Customer-Experiences-
dc.relation.references29. Forging new frontiers: advanced technologies will revolutionise banking. URL: https://impact.economist.com/perspectives/financial-services/forging-new-frontiers-advanced-technologies-will-revolutionise-banking-
dc.relation.references30. Скільки електроенергії споживає штучний інтелект? URL: https://terazus.com/uk/943-skilki-elektroenergii-spozhivae-shtuchnij-intelekt-
dc.relation.references31. Протягом наступних п'яти років технології та штучний інтелект можуть скоротити 26 мільйонів робочих місць у всьому світі. URL: https://suspilne.media/461798-si-ta-tehnologii-skorotat-26-mln-robocih-misc-po-vsomu-svitu-wef/-
dc.relation.references32. Штучний інтелект за місяць відібрав роботу майже у 4000 американців. URL: https://sundries.ua/shtuchnyi-intelekt-za-misiats-vidibrav-robotu-maizhe-u-4000-amerykantsiv/-
dc.relation.references33. 90% працівників компанії звільнили. Їх замінив штучний інтелект. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/news-66172835-
dc.relation.references34. Німецька газета Bild замінить редакторів штучним інтелектом, очікується звільнення 200 людей. URL: https://imi.org.ua/news/nimetska-gazeta-bild-zaminyt-redaktoriv-shtuchnym-intelektom-ochikuyetsya-zvilnennya-200-lyudej-i53560-
dc.relation.references35. The Digital Europe Programme. URL: https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/activities/digital-programme-
dc.relation.references36. Funding & tender opportunities. URL: https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/opportunities/topic-details/horizon-cl2-2022-democracy-01-01-
dc.relation.references37. Програма USAID «Конкурентоспроможна економіка України». URL: https://chemonics.submittable.com/submit-
dc.relation.references38. Методичний посібник для здобувачів освітнього ступеня «магістр» всіх спеціальностей денної та заочної (дистанційної) форм навчання «Безпека в надзвичайних ситуаціях» / В.С. Стручок. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А. 156 с. URL: https://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39196.-
dc.relation.references39. Навчальний посібник «Техноекологія та цивільна безпека. Частина «Цивільна безпека»» / автор-укладач В.С. Стручок. Тернопіль: ФОП Паляниця В. А. 156 с. URL: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/39424-
dc.relation.references40. Методичні рекомендації до написання, оформлення та захисту кваліфікаційної роботи за другим (магістерським) рівнем вищої освіти для здобувачів вищої освіти галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки», спеціальності 051 «Економіка» усіх форм навчання / Тернопіль: ТНТУ ім. І.Пулюя, 2020. 50 с.-
dc.relation.references41. Кабінет Міністрів схвалив Стратегію розвитку АТ «Державний ощадний банк України» на 2021 – 2024 роки. URL: https://mof.gov.ua/uk/news/kabinet_ministriv_skhvaliv_strategiiu_rozvitku_at_derzhavnii_oshchadnii_bank_ukraini_na_2021__2024_roki-3130-
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
�蝷箔����:051 — економіка

��辣銝剔�﹝獢�:
獢�獢� ��膩 憭批���撘� 
КМР_Парушевскі_А.pdf1,38 MBAdobe PDF璉�閫�/撘��
Avtorsyka_dovidka_Парушевскі_А.pdf258,27 kBAdobe PDF璉�閫�/撘��


�DSpace銝剜�������★��������雿��.

蝞∠�極�