Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42656

Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКраузе, Ольга Ігорівна
dc.contributor.authorПіняк, Ірина Любомирівна
dc.contributor.authorШпилик, Світлана Василівна
dc.contributor.authorKrause, Olga
dc.contributor.authorPinyak, Iryna
dc.contributor.authorShpylyk, Svitlana
dc.date.accessioned2023-10-14T10:47:42Z-
dc.date.available2023-10-14T10:47:42Z-
dc.date.created2023-09-05
dc.date.issued2023-09-05
dc.date.submitted2023-06-03
dc.identifier.citationКраузе О. І. Дотримання принципів соціальної відповідальності в електронній комерції / Ольга Ігорівна Краузе, Ірина Любомирівна Піняк, Світлана Василівна Шпилик // Галицький економічний вісник. — Т. : ТНТУ, 2023. — Том 83. — № 4. — С. 28–37. — (Економіка).
dc.identifier.issn2409-8892
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42656-
dc.description.abstractВизначено сутність електронної комерції, а також фактори, що зумовлюють її популярність серед підприємців, ритейлерів і споживачів усього світу. Визначено фактори, що спонукали до динамічного розвитку e-commerce практично в усіх регіонах світу. Е-commerce відкриває значні можливості як для пересічного споживача, так і для бізнесу – стрімкий розвиток логістики, відкритість кордонів, практично необмежена контактна аудиторія. Проаналізовано тренди розвитку даної сфери бізнесу в розрізі регіонів світу, подано ранжування країн за часткою роздрібних продажів електронної комерції. Встановлено, що лідируючі позиції займає Китай, частка якого в онлайн торгівлі становила 52,1%. У цілому слід зазначити, що Азійсько-Тихоокеанський регіон вражає своїми темпами та масштабами розвитку e-commerce. Стійку динаміку розвитку онлайн продажів демонструють також і США. У країнах Латинської Америки ринок e-commerce розвинений слабо й нерівномірно. Лише шість країн демонструють стійі результати та обсяги транзакцій (Бразилія, Мексика, Колумбія, Аргентина, Чилі, Перу). Щодо Африки, то ринок e-commerce лише починає своє зростання й наразі суттєво відстає від світових лідерів. Основними перешкодами динамічного розвитку e-commerce визначено такі: обмежені можливості логістики товарів, недостатнє поширення мережі Інтернет серед населення, відсутність або обмеження доступу до онлайн сервісів оплати та відсутній /недостатній рівень довіри до онлайн торгівлі. Стрімкого розвитку e-commerce набула і в європейських країнах. Визначено, що в розрізі країн світу e-commerce розвивається непропорційно, є основні гравці, що визначають тренди та впливають на правила електронної торгівлі. Динамічний розвиток e-commerce в Україні розпочався у 2016 р. після приєднання до Зони вільної торгівлі з ЄС. Розвиток e-commerce забезпечує безпрецедентні засоби й можливості для розвитку світової торгівлі. Розглянуто показники для оцінювання рівня готовності країни до електронного бізнесу: стан базової інфраструктури і технологій у країні; доступність необхідної інфраструктури; канали розповсюдження та розвиток інших секторів; рівень використання мережі Інтернет приватним бізнесом; інформованість та доступність консалтингових послуг; якість підготовки фахівців; державне регулювання. Зазначено, що соціальна позиція e-commerce повинна полягати у гармонійному співіснуванні, взаємодії та постійному діалозі із суспільством, участі у вирішенні соціальних проблем.
dc.description.abstractThe article defines the essence of e-commerce, as well as the factors that determine its popularity among entrepreneurs, retailers and consumers around the world. The factors that identified the dynamic development of e-commerce in almost all regions of the world have been identified. E-commerce opens up significant opportunities for both the average consumer and business – the rapid development of logistics, the openness of borders, and an almost unlimited contact audience. The article analyzes the trends in the development of this sphere of business in the context of regions of the world is carried out, a ranking of countries by the share of retail sales of e-commerce is presented. It is established that China occupies the leading position, whose share in online trading was 52.1%. In general, it should be noted that the Asia-Pacific region is striking in its pace and scale of development of e-commerce. Stable dynamics of online sales also demonstrate the United States. In Latin America, the e-commerce market is poorly developed and uneven. Only six countries demonstrate sustainable results and transaction volumes (Brazil, Mexico, Colombia, Argentina, Chile, Peru). As for Africa, the e-commerce market is just beginning to grow and is currently significantly behind the world leaders. The main obstacles to the dynamic development of e-commerce are as follows: limited possibilities of logistics of goods, insufficient distribution of the Internet among the population, lack or restriction of access to online payment services and lack/insufficient level of trust in online trading. The rapid development of e-commerce has also gained in European countries. The article determines that in the context of the countries of the world, e-commerce develops disproportionately, there are main players that determine trends and influence the rules of electronic commerce. The dynamic development of e-commerce in Ukraine began in 2016. After joining the Free Trade Area with the EU. The development of e-commerce provides unprecedented means and opportunities for the development of world trade. The study considers indicators for assessing the level of readiness of the country for e-business: the state of basic infrastructure and technologies in the country; availability of the necessary infrastructure; distribution channels and development of other sectors; the level of use of the Internet by private business; awareness and availability of consulting services; quality of specialist training; state regulation. It is specified that the social position of e-commerce should consist in harmonious coexistence, interaction and constant dialogue with society, participation in solving social problems.
dc.format.extent28-37
dc.language.isouk
dc.publisherТНТУ
dc.publisherTNTU
dc.relation.ispartofГалицький економічний вісник, 4 (83), 2023
dc.relation.ispartofGalician economic journal, 4 (83), 2023
dc.relation.urihttps://www.ucsc.org.ua/oleg-vyshnyakov-megamarket-porady-z-rozvytku-e-commerce-ukrayinskym-rytejleram/
dc.relation.urihttps://cases.media/article/digital-v-ukrayini-2022-trendi-ukrayinskogo-internetu-ta-vpliv-viini
dc.relation.urihttps://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=6d3d0ba1-219b-470a-a9b9-a88f7dbf02ec&title=Elektronna_Komertsiia?Tmydxbttdxsklwqg
dc.relation.urihttps://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-11-8381
dc.relation.urihttps://4b.ua/blog/kak-vyjty-na-amazon-eu-chast-1/
dc.relation.urihttps://pidru4niki.com/74054/marketing/mizhnarodna_elektronna_komertsiya_suchasnomu_etapi
dc.relation.urihttps://mfa.gov.ua/mizhnarodni-vidnosini/svitova-organizaciya-torgivli-sot
dc.relation.urihttps://faktypro.com.ua/page/19-czikavikh-faktiv-pro-naselennya-afriki
dc.relation.urihttp://sdg.org.ua/ua/sdgs-and-business
dc.relation.urihttps://magazine.ukr-china.com/statystyka-rozvytku-e-commerce-u-najbilshyh-regionah-svitu/
dc.relation.urihttps://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=6d3d0ba1-219b-470a-a9b9-a88f7dbf02ec&title=Elektronna_Komertsiia?tmydxbttdxsklwqg
dc.subjectсоціальна відповідальність
dc.subjectелектронна комерція
dc.subjectінтернет-комерція
dc.subjectсталий розвиток
dc.subjectsocial responsibility
dc.subjecte-commerce
dc.subjectinternet commerce
dc.subjectsustainable development
dc.titleДотримання принципів соціальної відповідальності в електронній комерції
dc.title.alternativeCompliance with the principles of social responsibility in e-commerce
dc.typeArticle
dc.rights.holder© Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 2023
dc.coverage.placenameТернопіль
dc.coverage.placenameTernopil
dc.format.pages10
dc.subject.udc338.242
dc.relation.references1. Вишняков О. «Мегамаркет»: поради з розвитку e-commerce українським ритейлерам. Ukrainian council of shopping centers. URL: https://www.ucsc.org.ua/oleg-vyshnyakov-megamarket-porady-z-rozvytku-e-commerce-ukrayinskym-rytejleram/ (дата звернення: 28.04.2023).
dc.relation.references2. Digital в Україні 2022: тренди українського інтернету та вплив війни. URL: https://cases.media/article/digital-v-ukrayini-2022-trendi-ukrayinskogo-internetu-ta-vpliv-viini (дата звернення: 22.07.2022).
dc.relation.references3. Електронна комерція. Міністерство економіки України. URL: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=6d3d0ba1-219b-470a-a9b9-a88f7dbf02ec&title=Elektronna_Komertsiia?Tmydxbttdxsklwqg (дата звернення: 15.08.2022).
dc.relation.references4. Краузе О. І., Піняк І. Л., Шпилик С. В. Соціальна відповідальність в контексті діджиталізації бізнесу. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2022. № 11. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-11-8381 (дата звернення: 18.10.2022). DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-11-8381
dc.relation.references5. Мельник В. Як вийти на європейський Амазон. Частина 1: покроковий гайд для старту продажів на Amazon EU. URL: https://4b.ua/blog/kak-vyjty-na-amazon-eu-chast-1/ (дата звернення: 01.03.2023).
dc.relation.references6. Полеха Ю. І., Горбань Ю. І. Інформаційний бізнес: навчальний посібник. URL: https://pidru4niki.com/74054/marketing/mizhnarodna_elektronna_komertsiya_suchasnomu_etapi (дата звернення: 05.05.2017).
dc.relation.references7. Світова організація торгівлі (СОТ). Міністерство закордонних справ України. URL: https://mfa.gov.ua/mizhnarodni-vidnosini/svitova-organizaciya-torgivli-sot (дата звернення: 28.06.2023)
dc.relation.references8. 19 цікавих фактів про населення Африки. URL: https://faktypro.com.ua/page/19-czikavikh-faktiv-pro-naselennya-afriki (дата звернення: 09.06.2023).
dc.relation.references9. Цілі сталого розвитку і бізнес. Представництво ООН в Україні: офіційний сайт. URL: http://sdg.org.ua/ua/sdgs-and-business (дата звернення: 11.04.2021).
dc.relation.references10. Чайка О. Статистика розвитку e-commerce у найбільших регіонах світу. URL: https://magazine.ukr-china.com/statystyka-rozvytku-e-commerce-u-najbilshyh-regionah-svitu/ (дата звернення: 11.01.2022).
dc.relation.referencesen1. Vyshnjakov O. (2023). “Meghamarket”: porady z rozvytku e-commerce ukrajinsjkym rytejleram. Ukrainian council of shopping centers [Megamarket: tips for e-commerce development for Ukrainian re-tailers]. URL: https://www.ucsc.org.ua/oleg-vyshnyakov-megamarket-porady-z-rozvytku-e-commerce-ukrayinskym-rytejleram/ (accessed: 28.04.2023).
dc.relation.referencesen2. Digital v Ukrajini 2022 (2022). Trendy ukrajinsjkogho internetu ta vplyv vijny [Digital in Ukraine 2022: trends in the Ukrainian Internet and the impact of war]. URL: https://cases.media/article/digital-v-ukrayini-2022-trendi-ukrayinskogo-internetu-ta-vpliv-viini (accessed: 22.07.2022).
dc.relation.referencesen3. Elektronna komercija [E-commerce]. Ministerstvo ekonomiky Ukrajiny (2022). URL: https://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=6d3d0ba1-219b-470a-a9b9-a88f7dbf02ec&title=Elektronna_Komertsiia?tmydxbttdxsklwqg (accessed: 15.08.2022).
dc.relation.referencesen4. Krauze O. I., Pinjak I. L., Shpylyk S. V. (2022). Socialjna vidpovidaljnistj v konteksti didzhytalizaciji biznesu [Social responsibility in the context of business digitalization]. Mizhnarodnyj naukovyj zhurnal “Internauka”. Serija: “Ekonomichni nauky”. 2022. No. 11. URL: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-11-8381 (accessed: 18.10.2022). DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2022-11-8381
dc.relation.referencesen5. Meljnyk V. (2023). Jak vyjty na jevropejsjkyj Amazon. Chastyna 1: pokrokovyj ghajd dlja startu prodazhiv na Amazon EU [How to get to the European Amazon. Part 1: a step-by-step guide to start selling on Amazon EU.]. URL: https://4b.ua/blog/kak-vyjty-na-amazon-eu-chast-1/ (accessed: 01.03.2023).
dc.relation.referencesen6. Polekha Ju. I., Ghorbanj Ju. I. (2017). Informacijnyj biznes [Information business]: navchaljnyj posibnyk. URL: https://pidru4niki.com/74054/marketing/mizhnarodna_elektronna_komertsiya_suchasnomu_etapi (accessed: 05.05.2017).
dc.relation.referencesen7. Svitova orghanizacija torghivli (SOT) [World Trade Organization] (2023). Ministerstvo zakordonnykh sprav Ukrajiny. URL: https://mfa.gov.ua/mizhnarodni-vidnosini/svitova-organizaciya-torgivli-sot (accessed: 28.06.2023).
dc.relation.referencesen8. 19 cikavykh faktiv pro naselennja Afryky [19 interesting facts about the population of Africa] (2023). URL: https://faktypro.com.ua/page/19-czikavikh-faktiv-pro-naselennya-afriki (accessed: 09.06.2023).
dc.relation.referencesen9. Cili stalogho rozvytku i biznes [Sustainable Development Goals and Business] (2021). Predstavnyctvo OON v Ukrajini: oficijnyj saj. URL: http://sdg.org.ua/ua/sdgs-and-business (accessed: 11.04.2021).
dc.relation.referencesen10. Chajka O. (2022). Statystyka rozvytku e-commerce u najbiljshykh reghionakh svitu [Statistics of e-commerce development in the largest regions of the world]. URL: https://magazine.ukr-china.com/statystyka-rozvytku-e-commerce-u-najbilshyh-regionah-svitu/ (accessed: 11.01.2022).
dc.identifier.citationenKrause O., Pinyak I., Shpylyk S. (2023) Dotrymannia pryntsypiv sotsialnoi vidpovidalnosti v elektronnii komertsii [Compliance with the principles of social responsibility in e-commerce]. Galician economic journal (Tern.), vol. 83, no 4, pp. 28-37 [in Ukrainian].
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.33108/galicianvisnyk_tntu2023.04.028
dc.contributor.affiliationТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, Тернопіль, Україна
dc.contributor.affiliationTernopil Ivan Puluj National Technical University, Ternopil, Ukraine
dc.citation.journalTitleГалицький економічний вісник
dc.citation.volume83
dc.citation.issue4
dc.citation.spage28
dc.citation.epage37
Розташовується у зібраннях:Галицький економічний вісник, 2023, № 4 (83)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.