Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42273
Назва: Комп'ютеризована система візуалізації тривимірних моделей на основі технологій доповненої реальності
Інші назви: Computerized visualization system of three-dimensional models based on augmented reality technologies
Автори: Іваницький, Віктор Андрійович
Ivanytskyi, Viktor
Приналежність: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Ternopil Ivan Puluj National Technical University
Бібліографічний опис: Іваницький В.А. Комп'ютеризована система візуалізації тривимірних моделей на основі технологій доповненої реальності: кваліфікаційна робота бакалавра за спеціальністю „123 — Комп’ютерна інженерія“ / Іваницький Віктор Андрійович. – Тернопіль : ТНТУ, 2023. – 55 c.
Bibliographic description: Ivanytskyi V. Computerized visualization system of three-dimensional models based on augmented reality technologies: Bachelor thesis „123 — Computer Engineering“ / Ivanytskyi Viktor - Ternopil, TNTU, 2023 – 55 p.
Дата публікації: 13-чер-2023
Дата подання: 20-чер-2023
Дата внесення: 21-лип-2023
Видавництво: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя
Науковий керівник: Баран, Ігор Оегович
Baran, Ihor
Члени комітету: Бойко, Ігор Володимирович
Boiko, Ihor
УДК: 004.9
Теми: доповнена реальнікомп'ютерний зірсть
3d модель
комп'ютерна графіка
augmented reality
computer vision
3d model
computer graphics
Кількість сторінок: 55
Короткий огляд (реферат): Кваліфікаційна робота присвячена створенню додатку візуалізації тривимірних моделей з використанням можливостей доповненої реальності. Розглянуто поняття доповненої реальності, її історія, сучасність та основні сфери застосування (розваги, виробництво, медицина, освіта та ін.), а також її ймовірний розвиток упродовж найближчого часу. Проведено огляд основних програмних засобів створення систем доповненої реальності. Здійснено вибір платформи розробки iOS 14 і вище з використанням фреймворків ARKit, SceneKit і UIKit та мови програмування Swift. Побудовано алгоритм роботи та докладно розглянуто етапи та принципи реалізації, а також характерні моменти розробки. Також у ході реалізації було освоєно роботу у програмі Blender та використання python скриптів для побудови тривимірних моделей. Результати проведеного тестування створеного додатку дозволяють стверджувати, що мета виконання роботи досягнута повністю.
The qualification work deals with the development of an IoT system that prevents users from possible contact The qualification work deals with the creation of an application for visualization of three-dimensional models using the capabilities of augmented reality. The concept of augmented reality, its history, modernity and main areas of application (entertainment, production, medicine, education, etc.), as well as its likely development in the near future, are considered. An overview of the main software tools for creating augmented reality systems was conducted. The selection of the development platform iOS 14 and higher using the ARKit, SceneKit and UIKit frameworks and the Swift programming language was made. The work algorithm was built and the stages and principles of implementation, as well as the characteristic points of the development, were considered in detail. Also, in the course of the implementation, work in the Blender program and the use of python scripts for building three-dimensional models were mastered. The results of the testing of the created application allow us to state that the goal of the work has been fully achieved.
Зміст: ПЕРЕЛІК УМОВНИХ ПОЗНАЧЕНЬ, СИМВОЛІВ, ОДИНИЦЬ СКОРОЧЕНЬ І ТЕРМІНІВ7 ВСТУП8 РОЗДІЛ 1 АНАЛІЗ ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ10 1.1 Історія доповненої реальності10 1.2 Доповнена реальність зараз12 1.3 Сфера застосування13 1.3.1 Розваги13 1.3.2 Військова справа14 1.3.3 Виробництво15 1.3.4 Медицина18 1.3.5 Освіта20 РОЗДІЛ 2 ПРОЕКТНА ЧАСТИНА23 2.1 Вибір платформи23 2.2 Вибір мови програмування23 2.3 Вибір фреймфорка24 2.3.1 Vuforia25 2.3.2 ARToolKit25 2.3.3 Wikitude26 2.3.4 LayAR26 2.3.5 Kudan27 2.3.6 EasyAR28 2.3.7 ARKit28 3.1 Вибір патерну проектування32 3.2 Створення тривимірних моделей33 3.3 Підготовка та налаштування моделей для середовища розробки Xcode34 3.4 Додавання освітлення для моделей36 3.5 Підготовка зображень для прив'язки до них моделей37 3.6 Вибір конфігурації програми38 3.7 Розробка інтерфейсу користувача та логіки програми39 3.8 Реалізація додаткових функцій41 3.9 Тестування42 РОЗДІЛ 4 БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 45 4.1 Стихійні лиха та їх класифікація45 4.2 Соціальне значення охорони праці47 ВИСНОВКИ50 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ51 ДОДАТКИ Додаток А Технічне завдання
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42273
Власник авторського права: © Іваницький Віктор Андрійович , 2023
© Ivanytskyi Viktor, 2023
Перелік літератури: Що таке доповнена реальність? URL: https://teach-huВід електричного Джинна до людини-кіборга або трохи про батьків віртуальної та доповненої реальності. URL: http://3dday.com/articles/ot-yelektricheskogo-dhinna-do-cheloveka/ (дата звернення: 28.03.2023).b.com/scho-take-dopovnena-realnist/ (дата звернення: 28.03.2023).
EyeTap: The eye itself as display and camera. URL: http :/ www.eyetap. org/research/eyetap. html (дата звернення: 28.03.2023).
Віртуальна та доповнена реальність – майбутнє авіації. URL: https://www.wing.com.ua/content/view/32484/52/ (дата звернення: 31.03.2023).
Rekimoto, J. CyberCode: Designing Augmented Reality Environments with Visual Tags. URL: https: //www2.sonycsl.co.ip/person/rekimoto/papers/dare2000.pdf (дата звернення: 31.03.2023).
Історія розвитку AR. URL: https://animarmedia. com/blog/ist orii a-razvitii a-ar/ (дата звернення: 31.03.2023).
10 трендів стратегічних технологій 2023 від Gartner. URL: https://www.imena.ua/blog/10-strategic-technology-trends-2023-from-gartner/ (дата звернення: 04.04.2023).
Топ-20 VR і AR ігор і програм для Android і iOS. URL: https://www.showmetech.com.br/uk/top-10-jogos-e-apps-de-vr-e-ar/(дата звернення: 04.04.2023)/
Пентагон закупить тактичні окуляри доповненої реальності. URL: https://armyinform.com.ua/2020/02/17/pentagon-zakupyt-taktychni-okulyary-dopovnenoyi-realnosti/ (дата звернення: 04.04.2023).
Google Glass flight at Boeing. URL: https://www.cio.com/article/ 3095132/google-glass-takes-flight-at-boeing.html?page=2. (дата звернення: 06.04.2023).
Lockheed Is Using These Augmented Reality Glasses to Build Fighter Jets. URL: https://www.popularmechanics.com/flight/a13967/lockheed-martin-augmented - reality-f-35/ (дата звернення: 06.04.2023).
Як підвищити ефективність виробництва із доповненою реальністю? URL: https://habr. com/ua/post/324 150/ (дата звернення: 07.04.2023).
Віртуальна реальність (VR): приклади використання в промисловості. URL: https://www.it.ua/articles/virtualnaja-realnost-vr-luchshie-praktiki (дата звернення: 07.04.2023).
What is the medical realities platform? URL: https://www.medicalrealities.com (дата звернення: 07.04.2023).
П’ять додатків доповненої реальності, що використовуються в охороні здоров’я. URL: https://www.imena.ua/blog/five-augmented-reality-apps-used-in-healthcare/ (дата звернення: 08.04.2023).
Хірурги провели операцію з використанням віртуальної реальності та Google Glass. URL: https://alev-biz.livejournal.com/616068.html . (дата звернення: 08.04.2023).
AccuVein: легкий спосіб знайти вену у складній ситуації. URL: https://habr.com/ua/company/medgadgets/blog/235975/ (дата звернення: 08.04.2023).
Віртуальна та доповнена реальність: як нові технології надихають вчитися. URL: https://osvitoria.media/opinions/virtualna-ta-dopovnena-realnist-yakoyu-mozhe-buty-suchasna-osvita/ (дата звернення: 10.04.2023).
We now have more than 2 billion active devices. URL: https://www.theverge.com/2022/9/7/23342243/tim-cook-apple-rcs-imessage-android-iphone-compatibility (дата звернення: 16.04.2023).
86% всіх пристроїв використовують iOS 15 і вище. URL: https://developer.apple.com/support/app-store/ (дата звернення: 16.04.2023).
ARToolKit є software library for building Augmented Reality (AR) applications. URL: http://www.hitl .washington.edu/artoolkit/ (дата звернення: 18.04.2023).
Wikitude Augmented Reality SDK. URL: https://www.wikitude.com/ products/wikitude-sdk/ . (дата звернення: 18.04.2023).
Augmented reality SDK LayAR. URL: https://www.layar.com/ solutions/#sdk (дата звернення: 18.04.2023).
12 Best Augmented Reality SDKs. URL: http s://dzone.com/articles/12-best-augmented- reality-sdks (дата звернення: 23.04.2023).
Огляд AR -бібліотек для створення програм c доповненою реальністю. URL: https://playground2.ccjournals.eu/w03.pdf (дата звернення: 23.04.2023).
Augmented Reality SDKs в 2018: Which є best for Development. URL: http://www.arreverie.com/blogs/best-augmented-realitv-sdk-in-2022/ (дата звернення: 25.04.2023).
Model-View-Controller. URL: https://developer.apple.com/library/ archive/documentation/General/Conceptual/DevP edia-CocoaCore/MVC.html . (дата звернення: 25.04.2023).
Industrial automation systems and integration - COLLADA digital asset schéma specification for 3D visualization of industrial data. URL: https://www.iso.org/standard/59902. html . (дата звернення: 27.04.2023).
Framework SceneKit. URL: https://developer.apple.com/documentation/ scenekit . (дата звернення: 28.04.2023).
Class SCNNode. URL: https://developer.apple.com/documentation/ scenekit/scnnode . (дата звернення: 28.04.2023).
Class SCNLight. URL: https://developer.apple.com/documentation/ scenekit/scnlight . (дата звернення: 30.04.2023).
Class ARAnchor. URL: https://developer.apple.com/document ation/arkit/aranchor .(дата звернення: 02.05.2023).
Моденов П. С. Аналитическая геометрия: учебник. М.: Московский университет, 1969. 698 с.
Стеблюк М.І. Цивільна оборона: Підручник. Знання, 2006. 487 с.
Толок А.О. Крюковська О.А. Безпека життєдіяльності: Навч. посібник, 2011. 215 с.
Агєєв Є .Я. Основи охорони праці: Навчально-методичний посібник для самостійної роботи по вивченню дисципліни. Львів: «Новий Світ – 2000», 2009. 404 с.
Основи охорони праці: Підручник.; 3-те видання / За ред. К. Н Ткачука. К.: Основа, 2011. 480 с.
Тип вмісту: Bachelor Thesis
Розташовується у зібраннях:123 — Комп’ютерна інженерія (бакалаври)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Author_Notes_Viktor_Ivanytskyi.docx10,38 kBMicrosoft Word XMLПереглянути/відкрити
Viktor_Ivanytskyi.pdf1,67 MBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.

Інструменти адміністратора