霂瑞霂��撘����迨��辣: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42084
摰����漯敶�
DC �������霂剛��
dc.contributor.advisorВишньовський, Василь Володимирович-
dc.contributor.authorХоміцька, Марія Андріївна-
dc.contributor.authorKhomitska, Mariia-
dc.date.accessioned2023-07-06T13:01:16Z-
dc.date.available2023-07-06T13:01:16Z-
dc.date.issued2023-07-06-
dc.identifier.citationХоміцька М. А. Психологічні проблеми мотивації навчальної діяльності студентів в умовах воєнного стану :: кваліфікаційна робота на здобуття освітньоїго ступеня бакалавра за спеціальністю "053 - психологія". Тернопіль : ТНТУ, 2023. 64 с.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42084-
dc.descriptionРезультати теоретико-експериментального дослідження підтвердили висунуту нами гіпотезу і дали підстави сформулювати такі висновки: 1. Мотиваційна сфера особистості як вся сукупність мотиваційних утворень, які є у людини (потреби, мотиви, цілі, інтереси тощо), є важливим фактором успішної діяльності людини, розвитку її активності. 2. Головними характеристиками мотиваційної сфери особистості є її широта, гнучкість та ієрархізованість. 3. Найбільше практичне значення мають такі мотиви, як: мотив самоствердження, мотив ідентифікації, мотив влади, різні процесуально-змістові мотиви, також мотив саморозвитку, і мотив досягнення, просоціальні власне (суспільно значущі) мотиви. 4. Кожний віковий етап розвитку особистості має певні особливості мотивації і структури мотиву. Студентів молодших курсів більшість науковців відносять до юнацтва, який є вирішальним етапом формування світогляду. Вибір професії впорядковує та приводить у систему підпорядкування всі різноманітні мотиваційні тенденції студентської молоді. 5. Важливими мотиваційними факторами ефективності навчальної діяльності у студентів є пізнавальні, саме професійні мотиви, і мотиви творчого досягнення, дуже широкі соціальні мотиви (мотив афілації, мотив особистого престижу, також мотив збереження і підвищення власного статусу, мотив самореалізації, саме мотив самоствердження, і матеріальні мотиви). Усі ці мотиви можуть перебувати у взаємодії або конкуренції один з одним й мати різний вплив на навчання студентів. Отже, висунута нами гіпотеза повністю підтвердилася: провідними мотивами навчальної діяльності студентів молодших курсів є професійні, пізнавальні, соціального престижу та мотиви досягнення. Одержані в процесі теоретико-експериментального дослідження результати розглядаємо як початковий етап визначення особливостей формування навчальних мотивів у студентської молоді. Перспективу даного дослідження вбачаємо у впровадженні в практику програми корекції мотиваційної сфери студентів, цілями якої є: • підвищення мотивації учіння, пов’язане з актуалізацією життєвих планів, прагненнями щодо професійної самореалізації; • формування активної життєвої позиції; • спрямування особистості на взаємовідносини і справу, та перевірці ефективності цієї програми. На нашу думку, є нагальна потреба вирішення такого питання у вищій освіті як підвищення психологічної культури студентської молоді, з метою підвищення рівня психологічної просвіти не тільки щодо мотиваційної сфери, але й інших сфер структури особистості. Цьому процесу буде сприяти збільшення спецкурсів психологічного спрямування теоретичного характеру (крім основ психології, такі курси як: вікова психологія, соціальна психологія, психологія кар᾽єрного росту) та практичного (комплекс психологічних тренінгів особистісного росту).uk_UA
dc.description.abstractДипломна робота присвячена психологічним проблемам мотивації навчальної діяльності студентів в умовах воєнного стану. У роботі розглядаються основні аспекти психологічних проблем мотивації навчальної діяльності студентів під час воєнного стану в Україні. Дослідження полягає у встановлені психологічних чинників формування мотивації саме навчальної діяльності в умовах бойових дій. Зроблено теоретико-методологічний аналіз психолого-педагогічної літератури саме з проблеми формування мотиваційної сфери особистості,зокрема у студентському віці. Підібрані експериментальні методики для дослідження формування власне мотивації до навчальної діяльності студентів та досліджуваних в умовах воєнного стану. Встановлені психологічні особливості формування мотивації до навчання у студентів саме в умовах воєнного стану. Розроблено психологічні рекомендації для подолання в студентів навчальної амотивованості спричиненої воєнним станом. Використані теоретичні методи:аналіз і синтез,систематизація та узагальнення,порівняння та класифікація. Мотиваційна сфера особистості як вся сукупність мотиваційних утворень,які є у людини(потреби,мотиви,цілі,інтереси,тощо),є важливим фактором успішної діяльності людини,розвитку її активності. Головними характеристиками мотиваційної сфери особистості є її широта,гнучкість та ієрархізованість. Найбільше практичне значення мають такі мотиви,як:мотив самоствердження,мотив ідентифікації,мотив влади,різні процесуально-змістові мотиви,також мотив саморозвитку,і мотив досягнення,процесуальні власне(суспільно значущі) мотиви. Кожний віковий етап розвитку особистості має певні особливості мотивації і структури мотивуuk_UA
dc.description.abstractThe thesis is devoted to the psychological problems of motivating students' educational activities in the conditions of martial law. The work examines the man aspects of psychological problems of motivating students' educational activities during the martial law in Ukraine. The research consists in establishing the psychological factors of formation of motivation for educational activities in the conditions of hostilities. A theoretical and methodological analysis of the psychological and pedagogical literature was carried out specifically on the problem of the formation of the motivational sphere of the individual, in particular at the student age. Selected experimental methods for the study of the formation of actual motivation for the educational activities of students and research subjects in the conditions of martial law. The psychological features of the formation of students' motivation to study in the conditions of martial law have been established. Psychological recommendations have been developed to overcome students' academic motivation caused by martial law. Used theoretical methods: analysis and synthesis, systematization and generalization, comparison and classification. The motivational sphere of the individual as the whole set of motivational formations that a person has (needs, motives, goals, interests, etc.) is an important factor in the successful activity of a person, the development of his activity. The main characteristics of the motivational sphere of the individual are its breadth, flexibility and hierarchization. The most practical importance are such motives as: the motive of self-affirmation, the motive of identification, the motive of power, various procedural and substantive motives, as well as the motive of self-development, and the motive of achievement, procedural (socially significant) motives. Each age stage of personality development has certain features of motivation and motive structureuk_UA
dc.description.tableofcontentsВСТУП 4 РОЗДІЛ І. ПСИХОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ФЕНОМЕНУ МОТИВАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ ДО ДІЯЛЬНОСТІ 10 1.1. Мотиваційна сфера особистості як феномен психологічної науки 10 1.2. Специфіка психологічної мотивації навчальної діяльності студентів 16 1.3. Проблема формування навчальних мотивів у студентської молоді 18 Висновок до розділу І 25 РОЗДІЛ ІІ. ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ 28 2.1. Характеристика вибірки досліджуваних та етапів експериментального дослідження 28 2.2. Характеристика основних методик дослідження 30 2.3. Аналіз отриманих результатів 31 Висновок до розділу ІI 34 РОЗДІЛ ІІІ. ПСИХОЛОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ З КОРЕКЦІЇ МОТИВАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ 36 3.1. Програма корекції мотиваційної сфери студентів 36 3.2. Рекомендації для організації навчальної, виховної та наукової роботи зі студентами 45 Висновок до розділу ІІІ 48 РОЗДІЛ ІV. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ, ОСНОВИ ОХОРОНИ ПРАЦІ 50 4.1. Безпека життєдіяльності - важливий чинник сталого людського розвитку…. ….50 4.2. Соціально-економічне значення охорони праці 53 ЗАГАЛЬНІ ВИСНОВКИ 58 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 60 ДОДАТКИuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subject053 психологіяuk_UA
dc.subjectпсихологічні проблемиuk_UA
dc.subjectмотиваціяuk_UA
dc.subjectсамореалізаціяuk_UA
dc.subjectціліuk_UA
dc.subjectдосягненняuk_UA
dc.subjectстудентиuk_UA
dc.subjectвоєнний станuk_UA
dc.subjectpsychological problemsuk_UA
dc.subjectmotivationuk_UA
dc.subjectself-realizationuk_UA
dc.subjectgoalsuk_UA
dc.subjectachievementsuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectmartial lawuk_UA
dc.titleПсихологічні проблеми мотивації навчальної діяльності студентів в умовах воєнного стануuk_UA
dc.title.alternativePsychological problems of motivating students' educational activities in the conditions of martial lawuk_UA
dc.typeBachelor Thesisuk_UA
dc.rights.holder© Хоміцька Марія Андріївнаuk_UA
dc.coverage.placenameТернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюяuk_UA
dc.subject.udc158.9uk_UA
dc.relation.references1. Бадюк, І. Мотивація як чинник професійного зростання вчителя Директор школи. Шкільний світ. 2019. № 2. С. 51–55.uk_UA
dc.relation.references2. Безпека життєдіяльності : навчальний посібник / В. В. Березуцький, Л. А. Васьковець, Н. П. Вершиніна та ін. [за ред. проф. В. В. Березуцького]. – Xарків : Факт, 2005. 348 с.uk_UA
dc.relation.references3. Бернвальдт, Т. Формування мотивації навчальної діяльності майбутніх учителів в умовах сьогодення Рідна школа. 2011. № 11. С. 60–64.uk_UA
dc.relation.references4. Бєгун В. В., Науменко I. М. Безпека життєдіяльності (забезпечення соціальної, техногенної та природної безпеки : навч. посібник Київ : 2004. 328 с.uk_UA
dc.relation.references5. Білецький, О. М. Мотивація учіння як чинник розвитку професійної Я-концепції майбутніх психологів : дис. на здоб. наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 пед. та вік. психол. ХНПУ ім. Г. С. Сковороди. Харків : 2013. 211, 4, 16, 25 с. + дод., CD-R.uk_UA
dc.relation.references6. Власова О. І. Педагогічна психологія: навч. посіб. Київ: Либідь, 2005. С. 192–202.uk_UA
dc.relation.references7. Данілова, Н. Формування мотивації навчальної діяльності. Програма занять Психолог. 2013. Трав. (№ 10). С. 1520.uk_UA
dc.relation.references8. Донцов А. Оптимізація системи формування моральної культури майбутніх учителів Теорія та методика навчання та виховання : зб. наук. пр. / ХНПУ ім. Г. С. Сковороди ; [редкол.: А. В. Троцко та ін.]. Харків : ХНАДУ, 2017. Вип. 41. С. 50–58.uk_UA
dc.relation.references9. Дяченко В.А, Мунасипова-Мотяш І.А, Дубініна Д.Е. Наукова стаття : Задоволеність життям та рівень психологічного благополуччя сучасної молоді, 2019. С. 120-129.uk_UA
dc.relation.references10. Жданюк, Л. О. Ставлення до навчання у студентів з низьким рівнем академічної мотивації : дис. на здоб. наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 — пед. та вік. психол., 053 — психологія Класич. приват. ун-т, ХНПУ ім. Г. С. Сковороди. Харків : 2019. 206 с. + дод.uk_UA
dc.relation.references11. Жуков В. П. Формування позитивно-активного ставлення майбутніх учителів до оволодіння готовністю до організації інтегрованого навчання учнів Теорія та методика навчання та виховання : 23 зб. наук. пр. ХНПУ ім. Г. С. Сковороди ; [редкол.: А. В. Троцко та ін.].Харків : 2017. Вип. 42. С. 79–88.uk_UA
dc.relation.references12. Журомська Л., Гончар О. Програма психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в умовах інклюзії у ЗНЗ Психолог. 2015. № 17–18. С. 69–71.uk_UA
dc.relation.references13. Занюк С. С. Психология мотивации : навч. посіб. Київ: Эльга-Н: Ника-Центр, 2001. 352 с.uk_UA
dc.relation.references14. Зіньковський Ю., Адаменко Ю. Мотивація до навчання у професійній школі Вища школа. 2017. № 12. С. 25–37.uk_UA
dc.relation.references15. Іванова, О. Методи та прийоми активізації пізнавальної діяльності студентів як один із чинників підвищення мотивації навчання Вища школа. 2012. № 11. С. 77–82.uk_UA
dc.relation.references16. Ільченко, С. Мотивація до занять спортом і відвідування занять з фізичного виховання студентів педагогічних спеціальностей Теорія і методика фізичного виховання і спорту. 2017. № 1. С. 15–19.uk_UA
dc.relation.references17. Кабанська, О. С. Стимулювання мотивації майбутніх учителів до оволодіння вміннями педагогічного прогнозування як умова їх успішного формування Педагогіка та психологія : зб. наук. пр. ХНПУ ім. Г. С. Сковороди ; за заг. ред. І. Ф. Прокопенка, С. Т. Золотухіної. – Харків : Щедра садиба плюс, 2015. Вип. 47. С. 135–143.uk_UA
dc.relation.references18. Канюк С. С. Психологія мотивації Київ: Либідь, 2002. С. 238–248.uk_UA
dc.relation.references19. Касьянов М. А., Ревенко Ю. П., Медяник В. О. та ін. Безпека життєдіяльності : навчальний посібник Луганськ : Вид-во СНУ ім. В. Даля, 2006. 284 с.uk_UA
dc.relation.references20. Кельнер, С. Формування навчальної мотивації: робота з педагогами Психолог. 2015. № 21. С. 82–89.uk_UA
dc.relation.references21. Климчук, В. О. Тренінг внутрішньої мотивації : результати апробации та структура Практична психологія та соціальна робота. 2006. №10. С.52–60.uk_UA
dc.relation.references22. Ковтун, А. Врахування психофізіологічних особливостей студентів в процесі формування мотивації до занять фізичною культурою і спортом Спортивний вісник Придніпров'я. 2016. № 1. С. 176–181.uk_UA
dc.relation.references23. Козак М. В. Роль мотивації та шляхи іх підвищення при вивченні іноземних мов Науковий вісник Ужгородського національного університету. Сер. : Педагогіка. Соціальна робота. 2015. Вип. 35. С. 84–87.uk_UA
dc.relation.references24. Кочарян О.С. Фролова Є.В., Павленко В.М. Структура мотивації навчальної діяльності студентів : навчальний посібник Харків : Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є. Жуковського «Харк. авіац. ін-т», 2011. 40 с.uk_UA
dc.relation.references25. Майнаєв, Ф. Я. Виявлення у студентів суспільно-гуманітарного профілю мотивів застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі навчання Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика : матеріали II Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 11 квіт. 2017 р. ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, Жешув. ун-т, Пед. ун-т Чендус. ун-ту ; [редкол.: О. А. Андрущенко та ін.]. Харків : ХНПУ, 2017. С. 156–158.uk_UA
dc.relation.references26. Макєшина, Ю., Рузанов В. Особливості професійної самореалізації студентської молоді в контексті освіти фізкультурно-спортивного профілю Спортивний вісник Придніпров'я. 2016. № 1. С. 191–195.uk_UA
dc.relation.references27. Микитюк, С. Особливості та умови формування мотивів навчання у студентів Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика : матеріали IIІ Міжнар. наук.-практ. конф., м. Харків, 10 квіт. 2018 р. ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, Жешув. ун-т, Пед. ун-т Чендус. ун-ту ; [редкол.: О. А. Андрущенко та ін.]. Харків : ХНПУ, 2018. С. 278–281.uk_UA
dc.relation.references28. Мотивація навчальної діяльності студентів : монографія О. Васюк та ін. Київ : Компринт, 2018. 188 с.uk_UA
dc.relation.references29. Моторин, Р., Приходько К. Мотивація вибору польських університетів студентами з України: результати анкетного обстеження Вища школа. 2018. № 9. С. 32–50.uk_UA
dc.relation.references30. Назаренко К. Формування мотивації навчально-пізнавальної діяльності у студентів-філологів на заняттях з іноземної мови / К. Назаренко // Рідна школа. – 2012. – № 6. – С. 53–57.uk_UA
dc.relation.references31. Петрик, О. Сформована внутрішня мотивація — запорука високих навчальних результатів . Методика побудови системи вправ на уроках української мови Учитель початкової школи. 2017. № 1. С. 14–18.uk_UA
dc.relation.references32. Пилипенко, В. Проблема мотивації студентів до використання ІКТ у навчальному середовищі вищої школи Освіта і управління. 2013. № 1–2. С. 46–52.uk_UA
dc.relation.references33. Практикум з психології : навчальний посібник / [укладачі : Г. М. Дубчак, Н. Г. Рудюк]. Чернівці : Рута, 2006. 360 с.uk_UA
dc.relation.references34. Пророк Н. В. Практичний психолог : професійно важливі якості Психологія. Донецьк, 2002. №1. С. 16−17.uk_UA
dc.relation.references35. Прохоренко, Л. Психокорекція мотивації дітей із когнітивними порушеннями Особлива дитина: навчання і виховання. 2019. № 2. С. 75–85.uk_UA
dc.relation.references36. Прохоренко, Л. Суб'єктно-когнітивна концепція саморегуляції навчання школярів із затримкою психічного розвитку Особлива дитина: навчання і виховання. 2018. № 4. С. 32–39.uk_UA
dc.relation.references37. Рибалка В. В. Особистісний підхід як психолого-педагогічний принцип організації профільної та професійної підготовки учнівської молоді Психологія особистісно-орієнтованої професійної підготовки учнівської молоді : науково-методичний посібник. Київ, Тернопіль : Підручники і посібники, 2002. С. 80–90.uk_UA
dc.relation.references38. Сальнікова С. Вибірка в соціологічному дослідженні : підручник. Луцьк : Вежа-Друк, 2021. 252 с.uk_UA
dc.relation.references39. Саннікова О. П., Бедан В. Б., Гусак Л. Є. Презентація інструменту оцінки схильності особистості до переживання самотності. Наука і освіта. 2018. № 5–6. С. 5 – 11.uk_UA
dc.relation.references40. Тарасенко, О. Мотивація в компетентнісному навчанні. Досвід учителя Біологія. Шкільний світ. 2017. № 10. С. 7–34.uk_UA
dc.relation.references41. Третяк О. М. Мотивація навчальної діяльності студентів Психолого-педагогічні проблеми вищої і середньої освіти в умовах сучасних викликів: теорія і практика : матеріали II Міжнар. наук.практ. конф., м. Харків, 11 квіт. 2017 р. ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, Жешув. ун-т, Пед. ун-т Чендус. ун-ту ; [редкол.: О. А. Андрущенко та ін.]. – Харків : ХНПУ, 2017. С. 262–264.uk_UA
dc.relation.references42. Усе про мотивацію / уклад. А. Г. Дербеньова. Харків : Основа, 2012. 207 с.uk_UA
dc.relation.references43. Франкл В. Людина в пошуках справжнього сенсу : психолог у концтаборі. Харків : Клуб Сімейного Дозвілля, 2016. 160 с.uk_UA
dc.relation.references44. Чайковська О.М. Психологія підліткової конфліктності: навч. посібник. Кам’янець-Подільський: ПП «Медобори – 2016», 2016. 126 с.uk_UA
dc.relation.references45. Чекстере, О. Ю. Дослідження мотивації навчання в парадигмі когнітивної психології Педагогіка і психологія. 2018. № 2 (99). С. 66–71.uk_UA
dc.relation.references46. Швалб Ю. М. Психологічні механізми соціалізації особистості в онтогенезі : монографія. Харків, 2020. 214 с.uk_UA
dc.relation.references47. Штученко, І. Є. Мотиваційно-ціннісні детермінанти формування кар'єрної стратегії студентів технічних спеціальностей : дис. на здоб. наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 — пед. та вік. психол. ; Нац. техн. ун-т "ХПІ". Харків : 2016. 210 с. + дод., CD-R.uk_UA
dc.coverage.countryUAuk_UA
�蝷箔����:053 — Психологія (бакалаври)



�DSpace銝剜�������★��������雿��.

蝞∠�極�