Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42077

Назва: The methodical peculiarities of the investigation of portal crane rolled steels degradation
Інші назви: Методичні особливості вивчення деградації вальцьованих сталей портальних кранів
Автори: Нестеров, Олександр Анатолійович
Nesterov, Oleksandr
Приналежність: Одеський національний морський університет, Одеса, Україна
Odesa National Maritime University, Odesa, Ukraine
Бібліографічний опис: Nesterov O. The methodical peculiarities of the investigation of portal crane rolled steels degradation / Oleksandr Nesterov // Scientific Journal of TNTU. — Tern. : TNTU, 2023. — Vol 109. — No 1. — P. 66–71.
Bibliographic description: Nesterov O. (2023) The methodical peculiarities of the investigation of portal crane rolled steels degradation. Scientific Journal of TNTU (Tern.), vol. 109, no 1, pp. 66-71.
Є частиною видання: Вісник Тернопільського національного технічного університету, 1 (109), 2023
Scientific Journal of the Ternopil National Technical University, 1 (109), 2023
Журнал/збірник: Вісник Тернопільського національного технічного університету
Випуск/№ : 1
Том: 109
Дата публікації: 21-бер-2023
Дата подання: 26-січ-2023
Дата внесення: 5-лип-2023
Видавництво: ТНТУ
TNTU
Місце видання, проведення: Тернопіль
Ternopil
DOI: https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2023.01.066
УДК: 621.875
Теми: вальцьована сталь портального крана
експлуатаційна деградація
опір крихкому руйнуванню
розшарування
portal crane
rolled steel
in-service degradation
brittle fracture resistance
delamination
Кількість сторінок: 6
Діапазон сторінок: 66-71
Початкова сторінка: 66
Кінцева сторінка: 71
Короткий огляд (реферат): Конструкційним сталям тривалої експлуатації властива деградація їх стану, яка проявляється у значному спаді вихідних механічних властивостей. Вальцьовані конструкційні сталі портових конструкцій, які експлуатуються в режимі інтенсивного циклічного навантаження, особливо вразливі до деградації їх механічних властивостей. До них відносять, у першу чергу, низьковуглецеві сталі перевантажувальних машин, зокрема портальних кранів. Основу дослідження склали випробування на ударну в’язкість зразків Шарпі сталі марки St-38b-2, вітчизняний аналог-сталь Ст. 3сп, портального крана марки «Сокіл» після 33 років його експлуатації. Наведено значення ударної в’язкості поздовжніх і поперечних зразків стосовно напряму вальцювання листового прокату для 10 локальних ділянок на різних конструкційних вузлах портального крана. Для цих же ділянок розрахунково-тензометричним методом прогнозовано рівень циклічної напруженості на поверхні листового прокату. Існує кореляція між, з одного боку, експериментальними значеннями ударної в’язкості, з іншого, – рівнем циклічної напруженості: ударна в’язкість нижча для вищих значень напруженості. На цій основі проаналізовано переваги вивчення експлуатаційної деградації сталей на основі не характеристик втомної міцності, а характеристик опору крихкому руйнуванню. Значною мірою це зумовлено мікророзшаруванням уздовж витягнутих волокон у напрямі вальцювання прокату як основного механізму експлуатаційної деградації металу. Відповідно механічні властивості металу стають особливо чутливі до напряму вирізування зразків стосовно напряму вальцювання. Тому для оцінювання експлуатаційної деградації сталей рекомендовано використовувати поперечні зразки, в яких напрям мікророзшарування збігається з напрямом вальцювання. Розглянуто також можливу роль морського середовища у посиленні деградації сталі через його наводнювальні властивості. За таких умов інтенсифікується розвиток пошкодженості, в тому числі за механізмом мікророзшарування саме у напрямі вальцювання прокату. Допускається також, що водневий механізм впливу морського корозивного середовища реалізовується через утворення високих тисків водню в експлуатаційних дефектах.
Rolled structural steels of port structures, operating under intensive cyclic loading, are particularly susceptible to the degradation of their mechanical properties. Advantages of the investigation of operational degradation of steels based not on fatigue strength characteristics, but on characteristics of resistance to brittle fracture using the example of determining the impact strength of longitudinal and transverse Charpy samples in relation to the rolling direction of sheet metal for 10 local areas at different structural nodes of portal crane are analyzed. This is caused to a great extend by micro-layering along the stretched fibers in the rolling direction of the rolled product. Accordingly, the mechanical properties of the metal become particularly sensitive to the direction of samples cutting in relation to the direction of rolling. Therefore, in order to evaluate the steel operational degradation it is recommended to use transverse samples in which the direction of micro-laayering coincides with the direction of rolling. Possible role of the marine environment in enhancing the degradation of steel due to its flooding properties is also considered in this paper.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/42077
ISSN: 2522-4433
Власник авторського права: © Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, 2023
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://doi.org/10.26906/znp.2018.51.1291
https://doi.org/10.1016/j.proeng.2011.04.370
https://doi.org/10.1007/s11223-020-00175-w
https://doi.org/10.1007/s11003-020-00413-1
https://doi.org/10.1007/s11003-022-00590-1
https://doi.org/10.1088/1755-1315/657/1/012094
https://doi.org/10.1007/s11003-017-9994-9
https://doi.org/10.1007/s11003-019-00241-y
https://doi.org/10.15407/mfint.41.06.0825
https://doi.org/10.1007/s11003-017-9991-z
https://doi.org/10.1016/j.corsci.2004.10.006
https://doi.org/10.2320/matertrans.47.2956
https://doi.org/10.1016/j.prostr.2019.07.048
https://doi.org/10.3846/13923730.2014.971128
https://doi.org/10.3390/ma14123247
References: 1. Iegupov K., Rudenko S., Nemchuk O. Safety and development of marine transportation-technological systems. Industrial Machine Building: Civil Engineering. 2018. Vol. 51. Iss. 2. P. 45–49. https://doi.org/10.26906/znp.2018.51.1291
2. Zrnic N. D., Bosnjak S. M., Gasic V. M., Arsic M. A., Petkovic Z. D. Failure analysis of the tower crane counterjib. Procedia Eng. 2011. Vol. 10. P. 2238–2243. https://doi.org/10.1016/j.proeng.2011.04.370
3. Nemchuk O. O., Nesterov O. A. In-service brittle fracture resistance degradation of steel in a ship-to-shore portal crane. Strength of Materials. 2020. Vol. 52. Nо. 2. P. 275–280. https://doi.org/10.1007/s11223-020-00175-w
4. Semenov P. О., Pustovyi V. М. Complex diagnostics of the state of operated elements of a grab reloader. Mat. Sci. 2020. Vol. 56. Nо. 2. P. 181–186. https://doi.org/10.1007/s11003-020-00413-1
5. Pustovyi V. М., Semenov P. О., Nemchuk О. О., Hredil M. I., Nesterov O. A., Strelbitskyi V. V. Degradation of Steels of the Reloading Equipment Operating Beyond Its Designed Service Life. Materials Science. 2022. Vol. 57. P. 640–648. https://doi.org/10.1007/s11003-022-00590-1
6. Li-xin Ren, Jian-qiang Ma, Yao-ting Tong, Zheng-qiu Huang. A review of fatigue life prediction method for portal crane. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science. 2021. Vol. 657. 012094. Doi: 10.1088/1755-1315/657/1/012094. https://doi.org/10.1088/1755-1315/657/1/012094
7. Zvirko О. І. Electrochemical methods for the evaluation of the degradation of structural steels intended for long-term operation. Materials Science. 2017. Vol. 52. Nо. 4. P. 588–594. https://doi.org/10.1007/s11003-017-9994-9
8. Nemchuk O. O. Influence of the working loads on the corrosion resistance of steel of a marine harbor crane. Materials Science. 2019. Vol. 54. Nо. 5. P. 743–747. https://doi.org/10.1007/s11003-019-00241-y
9. Krasowsky A. Y., Dolgiy A. A., and Torop V. M. Charpy testing to estimate pipeline steel degradation after 30 years of operation. Proc. “Charpy Centary Conference”, Poitiers. 2001. Vol. 1. P. 489–495.
10. Nemchuk O. O., Krechkovska H. V. Fractographic substantiation of the loss of resistance to brittle fracture of steel after operation in the marine gantry crane elements. Metallofiz. Noveishie Tekhnol. 2019. Vol. 41. P. 825–836. https://doi.org/10.15407/mfint.41.06.0825
11. Krechkovs’ka H. V., Student O. Z. Determination of the degree of degradation of steels of steam pipelines according to their impact toughness on specimens with different geometries of notches. Materials Science. 2017. Vol. 52. Nо. 4. P. 566–571. https://doi.org/10.1007/s11003-017-9991-z
12. T. Tsuru, Ya. Huang, Md. R. Ali, A. Nishikata Hydrogen entry into steel during atmospheric corrosion process. Corr. Sci. 2005. Vol. 47. Nо. 10. P. 2431–2440. https://doi.org/10.1016/j.corsci.2004.10.006
13. Omura T., Kudo T., Fujimoto S. Environmental factors affecting hydrogen entry into high strength steel due to atmospheric corrosion. Mat. Trans. 2006. Vol. 47. Nо. 12. Р. 2956–2962. https://doi.org/10.2320/matertrans.47.2956
14. Kittel J., Martin J.W., Cassagne T., Bosch C. Hydrogen induced cracking (HIC) – Laboratory testing assessment of low alloy steel linepipe. Corrosion 2008, Mar 2008, New-Orleans, United States. ffhal-02475529. https://doi.org/10.1016/j.prostr.2019.07.048
15. Nemchuk O., Hredil M., Pustovoy V., Nesterov O. Role of in-service conditions in operational degradation of mechanical properties of portal cranes steel. Procedia Structural Integrity. 2019. Vol. 16. P. 245–251. https://doi.org/10.3846/13923730.2014.971128
16. Maruschak P., Danyliuk I., Prentkovskis O., Bishchak R., Pylypenko A., Sorochak A. Degradation of the main gas pipeline material and mechanisms of its fracture. Journal of Civil Engineering and Management. 2014. Vol. 20. Issue 6. Р. 864–872. https://doi.org/10.3390/ma14123247
17. Nykyforchyn H., Zvirko O., Dzioba I., Krechkovska H., Hredil M., Tsyrulnyk O., Student O., Lipiec S., Pala R. Pala Assessment of operational degradation of pipeline steels. Materials. 2021. Vol. 14. P. 3247.
Тип вмісту: Article
Розташовується у зібраннях:Вісник ТНТУ, 2023, № 1 (109)



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.